abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17714811
Pas als er sprake is van een dermate verdenking dat ik mij in zou laten met criminele actievieteiten. Dan zie ik de noodzaak in van het verbreken van mijn privacy recht. Vooral in iemand kluisje rommelen vind ik ongehoord.
Preventief foulieren is nergens voor nodig. Fictieve veiligheid.
pi_17714818
quote:
Op zondag 14 maart 2004 18:52 schreef Xtreem het volgende:
Absoluut. Ik heb niets te verbergen en ervaar het niet als een inbreuk op m'n privacy.... 'k vind het een goede actie
pi_17714852
quote:
Op zondag 14 maart 2004 20:01 schreef Tokus het volgende:

[..]

als je toch zo tegen preventief fouilleren bent, waarom vind je dan dat er verschil zit tussen als je over straat loopt, of gewoon op je gemakje in de trein of bus wilt stappen?
Omdat dat nog steeds eigen keus is. Wel vervelend natuurlijk als je in het OV gecontroleerd wordt, maar je kunt de fiets pakken of gewoon thuis blijven, is nog steeds eigen keus. Op straat 'aangevallen' worden omdat je toevallig op de verkeerde plaats bent is geen eigen keus.

En @Calvobbes: alleen al tegengehouden worden is een inbreuk op je privacy. Aangeraakt worden ook, ook al is het gewoon zijn/haar werk. Verder moet je je zakken legen, stel je hebt daar allemaal kinky sexspeeltjes in (het is een VOORBEELD), dat is toch genant. Je hebt dan wel niks te verbergen in de zin dat je geen illegale stuff hebt, maar het is WEL een inbreuk op je privacy.
  zondag 14 maart 2004 @ 20:10:20 #104
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_17714905
Wel schitterd als je weet dat ze preventief staan te controleren en je hebt express van tevoren 5 dildo's in je binnenzak. 4 eetbare slips in je buitenzak. Pak van 20 condooms in je achterzak. En nog wat van die vage onverklaarbare rommel bij je
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_17715031
quote:
Op zondag 14 maart 2004 20:10 schreef jackson het volgende:
Wel schitterd als je weet dat ze preventief staan te controleren en je hebt express van tevoren 5 dildo's in je binnenzak. 4 eetbare slips in je buitenzak. Pak van 20 condooms in je achterzak. En nog wat van die vage onverklaarbare rommel bij je
offtopic: word je straks nog opgepakt vanwege al dat... denken ze dat je een pimp bent ofzo gaan ze ff verder het zaakje onderzoeken
  zondag 14 maart 2004 @ 20:17:29 #106
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_17715053
quote:
Op zondag 14 maart 2004 20:16 schreef blablasjit het volgende:

[..]

offtopic: word je straks nog opgepakt vanwege al dat... denken ze dat je een pimp bent ofzo gaan ze ff verder het zaakje onderzoeken
Als ze niet mijn "zaakje" onderzoeken vind ik et prima

(sorry voor offtopic ,..... back on)
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_17715112
quote:
Op zondag 14 maart 2004 20:07 schreef R16 het volgende:

Op straat 'aangevallen' worden omdat je toevallig op de verkeerde plaats bent is geen eigen keus.
Jij vind het erger dat je misschien wel door de politie word aangevallen, dan dat je misschien wel door een gestoord iemand met een mes word aangevallen?
quote:
En @Calvobbes: alleen al tegengehouden worden is een inbreuk op je privacy.
Nou zeg... Dat is erg... Poepoe....
quote:
Verder moet je je zakken legen, stel je hebt daar allemaal kinky sexspeeltjes in (het is een VOORBEELD), dat is toch genant.
Ik zou er hard om gaan lachen dan

Maar zoals al eerder gezegd, wel verbaasd opkijken als een Murat met een pistool rondloopt en dat dat zomaar kan, maar het ook niet goed vinden als de politie bij jou gaat kijken of je toevallig met een wapen rondloopt. Lekker hypocriet Nederland weer....
pi_17715153
quote:
Absoluut. Ik heb niets te verbergen en ervaar het niet als een inbreuk op m'n privacy.... 'k vind het een goede actie
  zondag 14 maart 2004 @ 20:23:06 #109
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_17715174
quote:
Op zondag 14 maart 2004 20:19 schreef calvobbes het volgende:
Maar zoals al eerder gezegd, wel verbaasd opkijken als een Murat met een pistool rondloopt en dat dat zomaar kan, maar het ook niet goed vinden als de politie bij jou gaat kijken of je toevallig met een wapen rondloopt. Lekker hypocriet Nederland weer....
Zo gaat et altijd .... zelf willen ze niet dat ze gefouilleerd worden. Kost tijd en bla bla bla. MAar dan is er weer iemand kapot geschoten en dan ligt het aan de politie. Tis af en toe zo bar hier in nederland. Ben et wel met je eens !
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_17715221
quote:
Op zondag 14 maart 2004 20:23 schreef jackson het volgende:

[..]

Zo gaat et altijd .... zelf willen ze niet dat ze gefouilleerd worden. Kost tijd en bla bla bla. MAar dan is er weer iemand kapot geschoten en dan ligt het aan de politie. Tis af en toe zo bar hier in nederland. Ben et wel met je eens !
daarom ben ik ook er totaal niet tegen!
pi_17715242
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:10 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Dat lockerverhaal is mij echt helemaal te bizar. Een agent die zomaar eventjes 1850 lockers open mag maken Dat valt onder persoonlijke levenssfeer. Zonder huiszoekingsbevel zou hij mijn sleutel sowieso niet krijgen.
Zal ik je een geheimpje vertellen: de school heeft ook een sleutel, een zogenaamde loper

Verder snap ik niet dat je er zo'n probleem van maakt. Ik ben het met het grootste deel van de mensen hier eens, preventief fouilleren is een goede zaak! Politie ga zo door. Daarnaast woon ik niet in het westen en wil ik ook niet in het westen wonen, omdat ze daar bij controles 39 man aanhouden met allemaal rotzooi op zak
  zondag 14 maart 2004 @ 20:29:11 #112
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_17715323
quote:
Op zondag 14 maart 2004 20:19 schreef calvobbes het volgende:

Calvobbes, ik word bang van je..... Je hebt een goed punt...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_17715363
schoollockers vind ik niet erg dat daar eens in gekeken word... volgens mij kan je daar prima dingen in verbergen...
  zondag 14 maart 2004 @ 20:40:50 #114
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_17715614
Uiteindelijk wordt iedereen gefouilleerd. Je mag zelf bepalen hoe moeilijk je het maakt en wat de prijs is die je daarvoor wilt betalen. Preventief fouilleren gaat inderdaad ver. Daarom zijn er ook aangewezen gebieden die een beroerd slechte naam hebben opgebouwd voor wat de veiligheid op straat betreft. Je wordt dus echt niet op de Brink in Boerenstrontdorp preventief gefouilleerd. De gebieden waar perventief gefouilleerd wordt zijn vantevoren bekend gemaakt in de media. Je hoeft dus niet verrast te zijn als je staande gehouden wordt op het Zwaanshals of de Benthuizerstraat; om maar eens een paar lekkere straten in Rotterdam te noemen. Natuurlijk lijkt het of er niemand baat heeft bij preventief fouilleren. He slachtoffer dat géén klap op z'n kop krijgt met die afgepakte ploertendoder wordt immers nooit bekend.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_17718306
Het punt is inderdaad dat inbreuk op de privacy! Ik denk dat we moeten uitkijken dat we ons niet op n glijdende schaal bevinden. Op zich is veligheid op straat zeker een groot goed! Wat veel mensen die zeggen ''foullieer me maar'' vergeten is dat grondrechten er zijn om te beschermen tegen willekeur van de overheid. En wat de overheid doet met dat preventief fouilleren is iets wat strikt genomen niet is toegestaan, het is een soort van ''gedoogdbeleid t.a.v. fouilleren. Voor fouiileren bestaan zeer strikte regels.
Het gaat er dus ook niet zo zeer om wie wel of niet wat te verbergen heeft maar veel meer om t feit of we het willen toestaan dat het beleid en de regels in de wet steeds meer worden aangepast. Ze zijn immers niet voor niets ooit afgesproken toch?
Ik vind dat je eerst de wet moet aanpassen en dan pas inbreuken moet maken op grondrechten van burgers. Niemand zit te wachten op een soort van politiestaat toch?
pi_17719589
quote:
Op zondag 14 maart 2004 20:02 schreef jackson het volgende:

[..]

Ik ken er 1 die ook op fok! actief is maar die is op mijn msn offline ... ik kan et topic altijd even naar em mailen
Goodday

Even lezen hier hoor
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  zondag 14 maart 2004 @ 23:03:19 #117
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_17719649
quote:
  zondag 14 maart 2004 @ 23:06:36 #118
72528 Hephaistos
Oempaloempa's Unite!
pi_17719734
quote:
Op zondag 14 maart 2004 22:14 schreef marmhz het volgende:
Het punt is inderdaad dat inbreuk op de privacy! Ik denk dat we moeten uitkijken dat we ons niet op n glijdende schaal bevinden. Op zich is veligheid op straat zeker een groot goed! Wat veel mensen die zeggen ''foullieer me maar'' vergeten is dat grondrechten er zijn om te beschermen tegen willekeur van de overheid. En wat de overheid doet met dat preventief fouilleren is iets wat strikt genomen niet is toegestaan, het is een soort van ''gedoogdbeleid t.a.v. fouilleren. Voor fouiileren bestaan zeer strikte regels.
Het gaat er dus ook niet zo zeer om wie wel of niet wat te verbergen heeft maar veel meer om t feit of we het willen toestaan dat het beleid en de regels in de wet steeds meer worden aangepast. Ze zijn immers niet voor niets ooit afgesproken toch?
Ik vind dat je eerst de wet moet aanpassen en dan pas inbreuken moet maken op grondrechten van burgers. Niemand zit te wachten op een soort van politiestaat toch?
Dit zou inderdaad het geval zijn als ze slechts bepaalde personen fouilleren bij een actie, maar de politie is juist verplicht om iedereen (gelijk dus!) te fouilleren die langs komt. Blijft dat ik het er mee eens ben dat dit een schijnveilighedi creeert, maar als mensen er blij mee zijn, no problemo...
If men define things as real, they are real in their consequences
pi_17719849
Ik kan er ook kort over zijn. En het is al vaker gezegd. Als je niks te verbergen hebt waar maak je je dan druk om?? Wat de meesten gewoon dwars zit volgens mij is dat ze even naar iemand anders moeten luisteren en moeten dulden dat er iemand in hun zakken zit, want dat is best rot als je daar geen zeggenschap over hebt. Ik kan me niet voorstellen dat iemand iets in zijn/haar zakken heeft wat legaal is maar dat niemand anders mag zien omdat dat hartstikke privé is. Het is natuurlijk allemaal wel privé, maar het zal allemaal wel niet zo heel erg wereldschokkend zijn he... dus waar maak je je druk om?

Nee de Nederlander wil een veiliger Nederlander, en is massaal tegen zinloos geweld, maar als daar actie op ondernomen wordt, de lang verwachtte actie, dan mag de gemiddelde Nederlander er absoluut geen last van ondervinden hoor, kom op zeg!!
pi_17720003
En mensen die over grondrechten beginnen, je hebt helemaal gelijk hoor, maar laten we wel relativeren he, waar hebben we het over jongens. Er mag niet in heel Nederland zomaar gefouilleerd worden he. Er wordt een gebied aangewezen waar gebleken is dat er veel rottigheid gebeurd, en daar worden de mensen AF EN TOE preventief gefouilleerd.... En dat het nodig is blijkt wel uit het feit dat er telkens weer wapens en drugs worden aangetroffen bij die acties. Ik vind elke fouilleer actie waarbij misschien maar 1 wapen wordt aangetroffen een geslaagde actie, het is toch weer een mafkees met een wapen minder
  † In Memoriam † zondag 14 maart 2004 @ 23:17:40 #121
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_17720034
Alst een lekkere politieagent is
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  zondag 14 maart 2004 @ 23:18:27 #122
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_17720050
Ik heb niets te verbergen
  zondag 14 maart 2004 @ 23:20:10 #123
85179 SEX
Real Nigga Shit
pi_17720093
quote:
even meedoen met de rest want ik wil er natuurlijk wel bijhoren.
Hey Bonita, glad to meet ya, For the kind of stunning newness I must have foreseen ya!
pi_17720127
quote:
Op zondag 14 maart 2004 23:20 schreef SEX het volgende:

[..]

even meedoen met de rest want ik wil er natuurlijk wel bijhoren.
Je kunt je niet voorstellen dat veel mensen er hetzelfde over denken?
  † In Memoriam † zondag 14 maart 2004 @ 23:22:21 #125
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_17720154
quote:
Op zondag 14 maart 2004 23:18 schreef Tiemie het volgende:
Ik heb niets te verbergen
*fouilleert Tiemie*
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')