abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17714419
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:40 schreef blablasjit het volgende:
Ik heb er alleen niet het volle vertrouwen in dat ze volgens de wet handelen en dat als dat preventief fouileren of een controlo langs de weg hebben staan dat ik me zwaardje kwijt ben.
Yeah right. Die politie kan zich niet eens aan de verkeersregels houden, laat staan dat ze dit begrijpen. Dat zwaard ben je kwijt en je kunt een flinke straf tegemoet zien. Misschien kun je voor de rechter wel aannemelijk maken waarvoor je het ding bij je had, maar de politie wil dat echt niet zien hoor. Kunnen ze weer een nummer aan de wapencount toevoegen en dat staat zo goed in de krant.
  zondag 14 maart 2004 @ 19:47:14 #77
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_17714433
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:40 schreef blablasjit het volgende:
Ik heb er alleen niet het volle vertrouwen in dat ze volgens de wet handelen en dat als dat preventief fouileren of een controlo langs de weg hebben staan dat ik me zwaardje kwijt ben.
Als je kunt aantonen dat je van training komt of er naartoe gaat is er geen probleem. Dit geldt ook voor schietclub's etc. Zolang je de kogels gescheiden van het wapen houdt, of dus je zwaard inpakt zodat je hem niet meteen kunt grijpen, sta je volledig in je recht.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  zondag 14 maart 2004 @ 19:49:45 #78
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_17714490
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:46 schreef R16 het volgende:
Yeah right. Die politie kan zich niet eens aan de verkeersregels houden, laat staan dat ze dit begrijpen. Dat zwaard ben je kwijt en je kunt een flinke straf tegemoet zien. Misschien kun je voor de rechter wel aannemelijk maken waarvoor je het ding bij je had, maar de politie wil dat echt niet zien hoor. Kunnen ze weer een nummer aan de wapencount toevoegen en dat staat zo goed in de krant.
Dat ligt uiteraard aan de betreffende dienstklopper die je tegenkomt. De rechter zal je sowieso in het gelijk stellen als je aan de voorwaarden voldoet die ik hierboven omschreef.
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  zondag 14 maart 2004 @ 19:51:25 #79
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_17714521
Ik weet niet beter bij grote feesten en grote discotheken. Dus waarom zou ik er op straat moeilijk over doen
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_17714527
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:43 schreef Farao het volgende:
[..]
Verderop komt ie piet tegen, en piet scheld henk uit. Henk pikt het niet maar heeft geen mes meer op piet neer te steken.
Jawel, want die heeft ie op de volgende straathoek alweer ergens gekocht of gejat. Of hij timmert piet in elkaar met een stoeptegel. Moraal: slechte mensen blijven slecht!

Trouwens, ik heb standaard een schroevedraaier in m'n jaszak. Daar kun je ook iemand mee steken. Ben ik nu ook slecht? Mag ik de schroevedraaier houden bij een controle?
pi_17714549
daarom zit me zwaardje altijd in zijn hoes en aangezien ik onderweg ben naar-/van mijn training heb ik altijd mijn kleding ook bij me... maar toch ben ik benieuwd hoe het zit als ik zo'n controle team tegen kom... of het dan ook zo is dat ik hem weer mee mag nemen...
pi_17714563
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:43 schreef Farao het volgende:
Moraal, je hoeft niet perse iets fout te doen. De politie wil juist voorkomen dat je de fout in kan gaan.
Wat een communistische betutteling.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  zondag 14 maart 2004 @ 19:53:10 #83
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_17714564
Je hebt natuurlijk helemaal niets te willen, omdat dit door de politiek allang voor je besloten is of je jezelf wel of niet moet laten fouilleren.

Persoonlijk vind ik het wél een inbreuk op mijn privacy ondanks dat ik werkelijk geen enkele contrabande bij me zal hebben op welk moment dan ook. Desondanks zou ik er wel degelijk bezwaar tegen hebben om "at random" gefouilleerd te worden door een flapdrol die waarschijnlijk zelf net van de politieschool afkomt en amper droog is achter z'n oren

Helaas kun je er verder weinig meer aan doen dan gewoon meewerken, aangezien je anders "gezellig" meemag naar het bureau om aldaar alsnog gefouilleerd te worden. Veel zin om te protesteren heeft het dus niet.
  zondag 14 maart 2004 @ 19:54:02 #84
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_17714578
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:51 schreef R16 het volgende:

[..]

Jawel, want die heeft ie op de volgende straathoek alweer ergens gekocht of gejat. Of hij timmert piet in elkaar met een stoeptegel. Moraal: slechte mensen blijven slecht!

Trouwens, ik heb standaard een schroevedraaier in m'n jaszak. Daar kun je ook iemand mee steken. Ben ik nu ook slecht? Mag ik de schroevedraaier houden bij een controle?
Tuurlijk ... daar vang je die kogels van mij niet mee op hoor

Neuhh ff serieus .... wat mij betreft mag je die wel houden. Tenzij je een heeeeeeel apart figuur zou zijn en ik het niet zou vertrouwen
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_17714590
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:51 schreef jackson het volgende:
Ik weet niet beter bij grote feesten en grote discotheken. Dus waarom zou ik er op straat moeilijk over doen
Weer zo iemand die er niks van begrijpt. Ik leg het nog een keer uit: Omdat je bij een discotheek de vrijheid hebt om er NIET naartoe te gaan als je niet gefouilleerd wilt worden. De consequentie is dan wel dat je niet naar binnen mag, maar je hebt tenminste zelf de keus. Dat heet nu vrijheid.

Als ze op straat willekeurig mensen gaan fouilleren, heb je die keus niet. Je loopt toevallig zo'n controle tegen het lijf en dan ben je de bok. Het gaat er helemaal niet om dat jij er niet moeilijk over doet, het gaat erom dat dit ooit een vrij land was waarin iedereen zelf keuzes kon maken.
pi_17714596
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:53 schreef Maerycke het volgende:

Desondanks zou ik er wel degelijk bezwaar tegen hebben om "at random" gefouilleerd te worden door een flapdrol die waarschijnlijk zelf net van de politieschool afkomt en amper droog is achter z'n oren
En als een oudere ervaren agent het doet is het wel goed?!?!?!?
  zondag 14 maart 2004 @ 19:56:08 #87
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_17714626
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:54 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Niet zo gestoken reageren svp. Het gaat me uiteraard om de inbreuk om mijn privacy, zelfs al zou het fouilleren an sich door bijvoorbeeld een Brad Pitt lookalike gebeuren.
pi_17714656
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:51 schreef R16 het volgende:

Jawel, want die heeft ie op de volgende straathoek alweer ergens gekocht of gejat.
Ja idd... Als ik naar de supermarkt loop kan ik idd op elke straathoek een vlindermes kopen!
quote:
Of hij timmert piet in elkaar met een stoeptegel. Moraal: slechte mensen blijven slecht!
Ja bij mij liggen die allemaal voor het oprapen!

Maar dat zijn idd briljante argumenten om niet te proberen wapens uit de samenleving te krijgen!!! Waarom zouden we pistolen toch verbieden, als je iemand dood wilt kun je die ook wel doodslaan met een stoeptegel!!!!
pi_17714665
zijn er hier eigenlijk nog agenten die ook fokken? ik zou zeggen... geef je mening!
  zondag 14 maart 2004 @ 19:58:15 #90
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_17714675
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:54 schreef calvobbes het volgende:
Was je nog van plan om intelligente inhoudelijke reacties te gaan geven? Of was het je niet opgevallen dat iedereen je probeert te negeren.
deed het licht uit
  zondag 14 maart 2004 @ 19:58:33 #91
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_17714679
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:54 schreef R16 het volgende:

[..]

Weer zo iemand die er niks van begrijpt. Ik leg het nog een keer uit: Omdat je bij een discotheek de vrijheid hebt om er NIET naartoe te gaan als je niet gefouilleerd wilt worden. De consequentie is dan wel dat je niet naar binnen mag, maar je hebt tenminste zelf de keus. Dat heet nu vrijheid.

Als ze op straat willekeurig mensen gaan fouilleren, heb je die keus niet. Je loopt toevallig zo'n controle tegen het lijf en dan ben je de bok. Het gaat er helemaal niet om dat jij er niet moeilijk over doet, het gaat erom dat dit ooit een vrij land was waarin iedereen zelf keuzes kon maken.
Je had uit mijn antwoord kunnen merken dat ik er geen probleem mee heb. MAar dat was blijkbaar teveel gevraagd. Ik word zovaak "gecontroleerd" dat het mij dus ook op straat niet uitmaakt. Ik vervoer haast nooit verboden dingen .
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_17714688
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:56 schreef Maerycke het volgende:

Niet zo gestoken reageren svp. Het gaat me uiteraard om de inbreuk om mijn privacy
Welke privacy word dan precies geschonden als iemand met z'n handen langs je jas en broek gaat?
pi_17714714
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:58 schreef Oosthoek het volgende:

Was je nog van plan om intelligente inhoudelijke reacties te gaan geven?
Die heb ik allang gegeven...
Dat jij daar geen weerwoord op hebt wil nog niet zeggen dat mensen mij negeren....
  zondag 14 maart 2004 @ 20:00:54 #94
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_17714728
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:57 schreef blablasjit het volgende:
zijn er hier eigenlijk nog agenten die ook fokken? ik zou zeggen... geef je mening!
Interessante insteek. Ik vraag me af wat agenten zelf van het complete idee vinden, en of ze uberhaupt weten waar ze mee bezig zijn.
deed het licht uit
pi_17714730
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:56 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Niet zo gestoken reageren svp.
Hey, maak je geen zorgen, het is calvobbes maar, die reageert altijd zo.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 maart 2004 @ 20:01:38 #96
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_17714744
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:36 schreef R16 het volgende:
Ik ben het eens met de topicstarter.

Fouilleren bij uitgaansgelegenheden, in het OV of stadion: prima.
als je toch zo tegen preventief fouilleren bent, waarom vind je dan dat er verschil zit tussen als je over straat loopt, of gewoon op je gemakje in de trein of bus wilt stappen?
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 14 maart 2004 @ 20:01:53 #97
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_17714752
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 84% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 05:40:08 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_17714760
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:59 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Welke privacy word dan precies geschonden als iemand met z'n handen langs je jas en broek gaat?
als je niks bij je hebt maakt het ook geen reed uit. ze gaan je heus niet betasten mag ik aannemen!

bij het vliegveld (schiphol) werd ik ook een keer gefouilleerd omdat die metaal detoctor bleef afgaan... er is niks mee... (me riemgesp was van ijzer )
  zondag 14 maart 2004 @ 20:02:26 #99
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_17714765
quote:
Op zondag 14 maart 2004 20:00 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Interessante insteek. Ik vraag me af wat agenten zelf van het complete idee vinden, en of ze uberhaupt weten waar ze mee bezig zijn.
Ik ken er 1 die ook op fok! actief is maar die is op mijn msn offline ... ik kan et topic altijd even naar em mailen
-- YOU FOUND YOURSELF --
  zondag 14 maart 2004 @ 20:04:06 #100
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_17714795
quote:
Op zondag 14 maart 2004 20:00 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Hey, maak je geen zorgen, het is calvobbes maar, die reageert altijd zo.
Ik zag pas na het reageren dat hij het was...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')