Yeah right. Die politie kan zich niet eens aan de verkeersregels houden, laat staan dat ze dit begrijpen. Dat zwaard ben je kwijt en je kunt een flinke straf tegemoet zien. Misschien kun je voor de rechter wel aannemelijk maken waarvoor je het ding bij je had, maar de politie wil dat echt niet zien hoor. Kunnen ze weer een nummer aan de wapencount toevoegen en dat staat zo goed in de krant.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:40 schreef blablasjit het volgende:
Ik heb er alleen niet het volle vertrouwen in dat ze volgens de wet handelen en dat als dat preventief fouileren of een controlo langs de weg hebben staan dat ik me zwaardje kwijt ben.
Als je kunt aantonen dat je van training komt of er naartoe gaat is er geen probleem. Dit geldt ook voor schietclub's etc. Zolang je de kogels gescheiden van het wapen houdt, of dus je zwaard inpakt zodat je hem niet meteen kunt grijpen, sta je volledig in je recht.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:40 schreef blablasjit het volgende:
Ik heb er alleen niet het volle vertrouwen in dat ze volgens de wet handelen en dat als dat preventief fouileren of een controlo langs de weg hebben staan dat ik me zwaardje kwijt ben.
Dat ligt uiteraard aan de betreffende dienstklopper die je tegenkomt. De rechter zal je sowieso in het gelijk stellen als je aan de voorwaarden voldoet die ik hierboven omschreef.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:46 schreef R16 het volgende:
Yeah right. Die politie kan zich niet eens aan de verkeersregels houden, laat staan dat ze dit begrijpen. Dat zwaard ben je kwijt en je kunt een flinke straf tegemoet zien. Misschien kun je voor de rechter wel aannemelijk maken waarvoor je het ding bij je had, maar de politie wil dat echt niet zien hoor. Kunnen ze weer een nummer aan de wapencount toevoegen en dat staat zo goed in de krant.
Jawel, want die heeft ie op de volgende straathoek alweer ergens gekocht of gejat. Of hij timmert piet in elkaar met een stoeptegel. Moraal: slechte mensen blijven slecht!quote:Op zondag 14 maart 2004 19:43 schreef Farao het volgende:
[..]
Verderop komt ie piet tegen, en piet scheld henk uit. Henk pikt het niet maar heeft geen mes meer op piet neer te steken.
Wat een communistische betutteling.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:43 schreef Farao het volgende:
Moraal, je hoeft niet perse iets fout te doen. De politie wil juist voorkomen dat je de fout in kan gaan.
Tuurlijk ... daar vang je die kogels van mij niet mee op hoorquote:Op zondag 14 maart 2004 19:51 schreef R16 het volgende:
[..]
Jawel, want die heeft ie op de volgende straathoek alweer ergens gekocht of gejat. Of hij timmert piet in elkaar met een stoeptegel. Moraal: slechte mensen blijven slecht!
Trouwens, ik heb standaard een schroevedraaier in m'n jaszak. Daar kun je ook iemand mee steken. Ben ik nu ook slecht? Mag ik de schroevedraaier houden bij een controle?
Weer zo iemand die er niks van begrijpt. Ik leg het nog een keer uit: Omdat je bij een discotheek de vrijheid hebt om er NIET naartoe te gaan als je niet gefouilleerd wilt worden. De consequentie is dan wel dat je niet naar binnen mag, maar je hebt tenminste zelf de keus. Dat heet nu vrijheid.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:51 schreef jackson het volgende:
Ik weet niet beter bij grote feesten en grote discotheken. Dus waarom zou ik er op straat moeilijk over doen
En als een oudere ervaren agent het doet is het wel goed?!?!?!?quote:Op zondag 14 maart 2004 19:53 schreef Maerycke het volgende:
Desondanks zou ik er wel degelijk bezwaar tegen hebben om "at random" gefouilleerd te worden door een flapdrol die waarschijnlijk zelf net van de politieschool afkomt en amper droog is achter z'n oren
Niet zo gestoken reageren svp. Het gaat me uiteraard om de inbreuk om mijn privacy, zelfs al zou het fouilleren an sich door bijvoorbeeld een Brad Pitt lookalike gebeuren.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:54 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En als een oudere ervaren agent het doet is het wel goed?!?!?!?
Ja idd... Als ik naar de supermarkt loop kan ik idd op elke straathoek een vlindermes kopen!quote:Op zondag 14 maart 2004 19:51 schreef R16 het volgende:
Jawel, want die heeft ie op de volgende straathoek alweer ergens gekocht of gejat.
Ja bij mij liggen die allemaal voor het oprapen!quote:Of hij timmert piet in elkaar met een stoeptegel. Moraal: slechte mensen blijven slecht!
Was je nog van plan om intelligente inhoudelijke reacties te gaan geven? Of was het je niet opgevallen dat iedereen je probeert te negeren.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:54 schreef calvobbes het volgende:
En als een oudere ervaren agent het doet is het wel goed?!?!?!?
Je had uit mijn antwoord kunnen merken dat ik er geen probleem mee heb. MAar dat was blijkbaar teveel gevraagd. Ik word zovaak "gecontroleerd" dat het mij dus ook op straat niet uitmaakt. Ik vervoer haast nooit verboden dingenquote:Op zondag 14 maart 2004 19:54 schreef R16 het volgende:
[..]
Weer zo iemand die er niks van begrijpt. Ik leg het nog een keer uit: Omdat je bij een discotheek de vrijheid hebt om er NIET naartoe te gaan als je niet gefouilleerd wilt worden. De consequentie is dan wel dat je niet naar binnen mag, maar je hebt tenminste zelf de keus. Dat heet nu vrijheid.
Als ze op straat willekeurig mensen gaan fouilleren, heb je die keus niet. Je loopt toevallig zo'n controle tegen het lijf en dan ben je de bok. Het gaat er helemaal niet om dat jij er niet moeilijk over doet, het gaat erom dat dit ooit een vrij land was waarin iedereen zelf keuzes kon maken.
Welke privacy word dan precies geschonden als iemand met z'n handen langs je jas en broek gaat?quote:Op zondag 14 maart 2004 19:56 schreef Maerycke het volgende:
Niet zo gestoken reageren svp. Het gaat me uiteraard om de inbreuk om mijn privacy
Die heb ik allang gegeven...quote:Op zondag 14 maart 2004 19:58 schreef Oosthoek het volgende:
Was je nog van plan om intelligente inhoudelijke reacties te gaan geven?
Interessante insteek. Ik vraag me af wat agenten zelf van het complete idee vinden, en of ze uberhaupt weten waar ze mee bezig zijn.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:57 schreef blablasjit het volgende:
zijn er hier eigenlijk nog agenten die ook fokken? ik zou zeggen... geef je mening!
Hey, maak je geen zorgen, het is calvobbes maar, die reageert altijd zo.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:56 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Niet zo gestoken reageren svp.
als je toch zo tegen preventief fouilleren bent, waarom vind je dan dat er verschil zit tussen als je over straat loopt, of gewoon op je gemakje in de trein of bus wilt stappen?quote:Op zondag 14 maart 2004 19:36 schreef R16 het volgende:
Ik ben het eens met de topicstarter.
Fouilleren bij uitgaansgelegenheden, in het OV of stadion: prima.
als je niks bij je hebt maakt het ook geen reed uit. ze gaan je heus niet betasten mag ik aannemen!quote:Op zondag 14 maart 2004 19:59 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Welke privacy word dan precies geschonden als iemand met z'n handen langs je jas en broek gaat?
Ik ken er 1 die ook op fok! actief is maar die is op mijn msn offline ... ik kan et topic altijd even naar em mailenquote:Op zondag 14 maart 2004 20:00 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Interessante insteek. Ik vraag me af wat agenten zelf van het complete idee vinden, en of ze uberhaupt weten waar ze mee bezig zijn.
Ik zag pas na het reageren dat hij het was...quote:Op zondag 14 maart 2004 20:00 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Hey, maak je geen zorgen, het is calvobbes maar, die reageert altijd zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |