Maar wel commentaar leveren en geen suggesties doen hoe het beter kan. Dat is gemakkelijk!quote:Op zondag 14 maart 2004 19:18 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Hé, ZIJ zijn de Politie, ik kan ze niet alles voor gaan kauwen.
Klopt, maar die kerel zegt wel zo leuk dat ze echte boeven moeten gaan vangen, maar dan zou ik graag een suggestie horen hoe, of in ieder geval in welke richting... Alleen maar zeuren dat de politie kut is is te makkelijk.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:18 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Nee maar je wilt ze wel beperken in het makkelijk opsporen van wapens e.d.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:18 schreef Oosthoek het volgende:
Zie mijn eerste post op Pagina 2quote:Op zondag 14 maart 2004 19:26 schreef Oosthoek het volgende:
Eigenlijk maakt 't me ook geen flikker of jullie je laten fouilleren of nietDit topic is alleen bedoeld om mensen te laten realiseren dat niet alles wat de staat doet in het kader van het tegengaan van criminaliteit gelijk goed is. Mijn eerste reactie op preventief fouilleren was ook positief, maar hoe langer ik er over nadenk, hoe minder gek ik op het plan ben.
Mensen schijnen het zich niet te realiseren hoe ernstig de gevolgen van schending van grondrechten zijn, iets wat hier absoluut gebeurt! Voor je het weet loopt een kolonne agenten door een wijk om ieder huis overhoop te halen in het kader van preventieve huiszoeking.
Onzin!quote:Op zondag 14 maart 2004 19:26 schreef Oosthoek het volgende:
Dit topic is alleen bedoeld om mensen te laten realiseren dat niet alles wat de staat doet in het kader van het tegengaan van criminaliteit gelijk goed is.
Dat is dus wel even HEEEL wat anders dan iemand die op straat loopt fouilerenquote:Voor je het weet loopt een kolonne agenten door een wijk om ieder huis overhoop te halen in het kader van preventieve huiszoeking.
Precies, dan heb ik het recht om het te weigeren, iets wat ik zeker zal doen mocht het me overkomen.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:17 schreef Farao het volgende:
"schending van je fundamentele rechten" wat een bullshit man.
Ze vragen toch vriendelijk of ze je even mogen fouilleren? 't is geen geen 3e wereld land waar je gelijk tegen de grond gesmeten word en word doorzocht.
Als ze dat mes afpakken, slaat hij wel een glas kapot om iemand mee te bwerken. Mensen die met dat soort dingen over straat lopen zullen daar over het algemeen niet zo'n moeite mee hebben.quote:En die knulletjes waarvan het syletto (of hoe dat mes ook heet) word afgepakt in een uitgaansgebied rennen echt niet de volgende dag naar de winkel om weer geld uit te geven voor een nieuw mes, zeker niet als ze waarschijnlijk de week daarop weer in dat zelfde uitgaan's gebied zijn.
En mocht zo'n knulletje dan verzeild raken in een vechtpartij heeft ie geen mes meer om mee te gaan zwaaien, en dat is precies waar 't hier om draaid.
Als je steeds vaker hoort dat de politie van die grote fouilleer-actie's heeft neem je misschien ook minder snel je wapen mee als je op stap gaat.
Of misschien ook niet.....quote:Op zondag 14 maart 2004 19:29 schreef Oosthoek het volgende:
Als ze dat mes afpakken, slaat hij wel een glas kapot om iemand mee te bwerken.
Beetje paranoia ofzo?quote:Op zondag 14 maart 2004 19:33 schreef Tekno23 het volgende:
Voor je het weet is het zover en zeg jij "hoe heeft dit zover kunnen komen"
Het ligt in elkaars verlengde.. het is een aantal stappen verder, maar als je niet kritisch blijft is het een logisch gevolg........ Nogmaals, de huidige situatie vind ik prima....quote:Op zondag 14 maart 2004 19:35 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Beetje paranoia ofzo?
Er is echt wel een verschil tussen iemand die op de openbare weg loopt fouileren en een huis van iemand overhoop halen.....
Tsja, we kunnen natuurlijk ook de manieren uit de VS importeren na de Columbine schietpartij: massale controlen bij iedere school, metaaldetectoren en iedereen fouilleren. Een mooie manier om een angstcultuur te creeëren die daar nu heerst. Zeker na 11 september overigens, nadat een paar idioten hadden verzonnen dat het interessant en veilig zou zijn om een paar maanden met de complete Amerikaanse strijdmacht door New York te rijden en een gros of wat onschuldige personen van hun bed te lichten omdat ze de verkeerde huidskleur hebben.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:19 schreef Flurry het volgende:
Er wordt een leraar op school vermoord en mensen roepen om strengere controles. Nu wordt er wat gedaan en is het weer niet goed. Juist doordat er niets bijzonders werd gevonden is die misschien wel goed voor de vertrouwensband tussen scholieren en docenten.
Dit land gaat naar de kloten omdat een (klein) deel van de mensen zich pertinent niet aan de collectief afgesproken regels wenst te houden. NIET omdat de volksvertegenwoordiging daar wat tegen probeert te doen.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:36 schreef R16 het volgende:
Dit land gaat naar de kloten, niet vanwege de wapens maar door al die bizarre plannen die dit kabinet verzint.
En ben jij een van de paarden of de ezel? Gokje......de laatste?quote:Op zondag 14 maart 2004 19:08 schreef doemaardrie het volgende:
Ik bedoel als mij hier in dit dorp, dat 2 paarden en een ezel heeft als inwoners, dan ben ik toch bang dat die betreffende agent een grote bek van mij kan verwachten.
Volgens mij is Nederland kritisch genoeg... Zo snel worden dergelijke wetten niet ingevoerd hoor....quote:Op zondag 14 maart 2004 19:36 schreef Xtreem het volgende:
maar als je niet kritisch blijft is het een logisch gevolg....
Zolang we kritisch blijven is er imo ook geen probleem....quote:Op zondag 14 maart 2004 19:38 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Volgens mij is Nederland kritisch genoeg... Zo snel worden dergelijke wetten niet ingevoerd hoor....
- situatie 1.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:21 schreef Tekno23 het volgende:
Het is te zot voor woorden dat je zonder enige aanleiding je de inhoud van je zakken moet legen omdat je dat wordt opgedragen door iemand die mij zowieso nix te vertellen heeft "just minding MY OWN business"".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |