abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 maart 2004 @ 19:20:20 #51
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_17713907
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:18 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Hé, ZIJ zijn de Politie, ik kan ze niet alles voor gaan kauwen.
Maar wel commentaar leveren en geen suggesties doen hoe het beter kan. Dat is gemakkelijk!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 14 maart 2004 @ 19:21:10 #52
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_17713924
quote:

[..]

Klopt, maar die kerel zegt wel zo leuk dat ze echte boeven moeten gaan vangen, maar dan zou ik graag een suggestie horen hoe, of in ieder geval in welke richting... Alleen maar zeuren dat de politie kut is is te makkelijk.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_17713938
Absoluut niet, Het moet wel gezellig blijven.
Als ik bij een rel betrokken ben op een plein of voetbalstadion bijv. tuurlijk> logisch dat je dan ff meewerkt, er is op dat moment genoeg aanleiding om iedereen in de omgeving te generaliseren.
Loop ik daarintegen ergens in het centrum en er zou dan "preventief" gevoeld worden, dan maar mee naar het buro.
Het is te zot voor woorden dat je zonder enige aanleiding je de inhoud van je zakken moet legen omdat je dat wordt opgedragen door iemand die mij zowieso nix te vertellen heeft "just minding MY OWN business"".
En een ieder die dingen zegt als "ik heb nix te verbergen" lul niet zo krom want dit soort praktijken is een afbrokkeling mijn vrijheid en that's mijn/ons grootste bezit,
Als je het fijn vindt dat er aan je vrijheid getoornd wordt ga je in de US wonen daar kan dat ook zomaar en is het volk al dusver gebrainwashed dat ze het geenzins erg vinden dat ze geen enkele echte vrijheden meer hebben just the one's doorgegeven door de overheid.
Mid jaren zestig was er nog wat verzet daar, maarja das langzaam aan structueel afgebroken.
Little Brother wordt op deze manier erg gauw volwassen .
pi_17714003
Absoluur mee oneens, als je niets te verbergen hebt kun je dat gewoon toelaten, het is alleen soms vervelend. Ik vind het verder een goede zaak dat ze dit soort dingen doen
Jong, rijk, verwend & arrogant
pi_17714017
quote:

Nee maar je wilt ze wel beperken in het makkelijk opsporen van wapens e.d.

Als je niks te verbergen hebt is er niks aan de hand, heb je wel wat te verbergen, dan moet je aangepakt worden.

Sim-pel.
  zondag 14 maart 2004 @ 19:26:05 #56
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_17714025
Eigenlijk maakt 't me ook geen flikker of jullie je laten fouilleren of niet Dit topic is alleen bedoeld om mensen te laten realiseren dat niet alles wat de staat doet in het kader van het tegengaan van criminaliteit gelijk goed is. Mijn eerste reactie op preventief fouilleren was ook positief, maar hoe langer ik er over nadenk, hoe minder gek ik op het plan ben.

Mensen schijnen het zich niet te realiseren hoe ernstig de gevolgen van schending van grondrechten zijn, iets wat hier absoluut gebeurt! Voor je het weet loopt een kolonne agenten door een wijk om ieder huis overhoop te halen in het kader van preventieve huiszoeking.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  zondag 14 maart 2004 @ 19:27:29 #57
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_17714061
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:26 schreef Oosthoek het volgende:
Eigenlijk maakt 't me ook geen flikker of jullie je laten fouilleren of niet Dit topic is alleen bedoeld om mensen te laten realiseren dat niet alles wat de staat doet in het kader van het tegengaan van criminaliteit gelijk goed is. Mijn eerste reactie op preventief fouilleren was ook positief, maar hoe langer ik er over nadenk, hoe minder gek ik op het plan ben.

Mensen schijnen het zich niet te realiseren hoe ernstig de gevolgen van schending van grondrechten zijn, iets wat hier absoluut gebeurt! Voor je het weet loopt een kolonne agenten door een wijk om ieder huis overhoop te halen in het kader van preventieve huiszoeking.
Zie mijn eerste post op Pagina 2
Thucydides
pi_17714068
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:26 schreef Oosthoek het volgende:

Dit topic is alleen bedoeld om mensen te laten realiseren dat niet alles wat de staat doet in het kader van het tegengaan van criminaliteit gelijk goed is.
Onzin!
Dat is wel heel kort door de bocht om te zeggen dat alles wat de politie doet goed is. Per maatregel moet je kijken of dat goed is. Niet aan de hand van iets simpels als dit dat concluderen....

Er zijn zat dingen waarbij de fout ingaat of inging....
quote:
Voor je het weet loopt een kolonne agenten door een wijk om ieder huis overhoop te halen in het kader van preventieve huiszoeking.
Dat is dus wel even HEEEL wat anders dan iemand die op straat loopt fouileren
  zondag 14 maart 2004 @ 19:29:45 #59
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_17714104
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:17 schreef Farao het volgende:
"schending van je fundamentele rechten" wat een bullshit man.
Ze vragen toch vriendelijk of ze je even mogen fouilleren? 't is geen geen 3e wereld land waar je gelijk tegen de grond gesmeten word en word doorzocht.
Precies, dan heb ik het recht om het te weigeren, iets wat ik zeker zal doen mocht het me overkomen.
quote:
En die knulletjes waarvan het syletto (of hoe dat mes ook heet) word afgepakt in een uitgaansgebied rennen echt niet de volgende dag naar de winkel om weer geld uit te geven voor een nieuw mes, zeker niet als ze waarschijnlijk de week daarop weer in dat zelfde uitgaan's gebied zijn.

En mocht zo'n knulletje dan verzeild raken in een vechtpartij heeft ie geen mes meer om mee te gaan zwaaien, en dat is precies waar 't hier om draaid.

Als je steeds vaker hoort dat de politie van die grote fouilleer-actie's heeft neem je misschien ook minder snel je wapen mee als je op stap gaat.
Als ze dat mes afpakken, slaat hij wel een glas kapot om iemand mee te bwerken. Mensen die met dat soort dingen over straat lopen zullen daar over het algemeen niet zo'n moeite mee hebben.
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_17714114
mij maakt het geen hol uit heb niks te verbergen! werd laats gecontroleerd zomaar p het station wou die wout me een boete geven omdat ik geen ID bij me had! ik ga echt niet met me paspoort naar de kroeg hoor!
he buur!
pi_17714135
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:29 schreef Oosthoek het volgende:

Als ze dat mes afpakken, slaat hij wel een glas kapot om iemand mee te bwerken.
Of misschien ook niet.....
  zondag 14 maart 2004 @ 19:32:00 #62
46794 Berkery
Fat bastard
pi_17714160
Ik zou me wel laten fouilleren, maar alleen omdat ik weet dat ik te weinig ruggegraat heb om "nee" te zeggen. Dit soort acties zijn volgens mij niet effectief en voornamelijk PR.

En ik betwijfel of ik me veiliger zou voelen als ik zonder reden gefouillleerd zou worden, mij zou eerder het gevoel van "er is iets aan de hand" bekruipen.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_17714186
"Dat is dus wel even HEEEL wat anders dan iemand die op straat loopt fouileren "

NOU NEE!!!

Voor je het weet is het zover en zeg jij "hoe heeft dit zover kunnen komen"
pi_17714219
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:33 schreef Tekno23 het volgende:

Voor je het weet is het zover en zeg jij "hoe heeft dit zover kunnen komen"
Beetje paranoia ofzo?

Er is echt wel een verschil tussen iemand die op de openbare weg loopt fouileren en een huis van iemand overhoop halen.....
pi_17714230
Ik ben het eens met de topicstarter.

Fouilleren bij uitgaansgelegenheden, in het OV of stadion: prima. Daar kun je zelf voor kiezen, wil je niet gefouilleerd worden dan blijf je weg.

Alcoholcontrole bij automobilisten: prima! En als ze dan meteen een fatsoenlijke straf geven en niet 5 uur rijverbod en een bon, dan helpt het misschien ook nog eens een keer.

Zomaar fouilleren op straat? NEE! Ongelooflijk, het is inderdaad een schending van je burgerrechten. Iedereen die roept dat ie niks te verbergen heeft, weet helemaal niet wat vrijheid is en verdient dat ook niet.

Vrijheid is het recht om iets te verbergen te hebben. Ik heb helemaal niks te verbergen, maar ik verberg het toch. Niet om dwars te liggen, maar gewoon omdat niemand er iets mee te maken heeft wat ik allemaal in mijn zakken heb, ook al zijn dat allemaal legale materialen. Het is gewoon mijn goed recht om dat voor mezelf te houden en het niet ten overstaan van ik weet niet hoeveel politiemietjes uit te moeten pakken. Hebben onze voorouders voor vrijheid gevochten om vervolgens bezet te worden door onze eigen regering?

Dit land gaat naar de kloten, niet vanwege de wapens maar door al die bizarre plannen die dit kabinet verzint. Begin eens met een fatsoenlijke straf voor zware misdrijven. Vervolgens fatsoenlijke straffen voor lichtere misdrijven. En een verhonderdvoudiging van de straf bij herhaling. Uiteraard voldoende cellen om al die debielen op te sluiten. Dat zijn dingen die helpen, je moet de mensen opruimen, niet de wapens.

Je kunt wel wapens in beslag blijven nemen, maar zolang de iedereen gewoon weer nieuwe wapens kan kopen, wat schiet je er dan mee op?
  zondag 14 maart 2004 @ 19:36:54 #66
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_17714240
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:35 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Beetje paranoia ofzo?

Er is echt wel een verschil tussen iemand die op de openbare weg loopt fouileren en een huis van iemand overhoop halen.....
Het ligt in elkaars verlengde.. het is een aantal stappen verder, maar als je niet kritisch blijft is het een logisch gevolg........ Nogmaals, de huidige situatie vind ik prima....
Thucydides
pi_17714258
het is een verschil ja dat ben ik met je eens
Maar
"it's the same ball-park"

begrijp je wel toch
  zondag 14 maart 2004 @ 19:37:52 #68
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_17714263
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:19 schreef Flurry het volgende:
Er wordt een leraar op school vermoord en mensen roepen om strengere controles. Nu wordt er wat gedaan en is het weer niet goed. Juist doordat er niets bijzonders werd gevonden is die misschien wel goed voor de vertrouwensband tussen scholieren en docenten.
Tsja, we kunnen natuurlijk ook de manieren uit de VS importeren na de Columbine schietpartij: massale controlen bij iedere school, metaaldetectoren en iedereen fouilleren. Een mooie manier om een angstcultuur te creeëren die daar nu heerst. Zeker na 11 september overigens, nadat een paar idioten hadden verzonnen dat het interessant en veilig zou zijn om een paar maanden met de complete Amerikaanse strijdmacht door New York te rijden en een gros of wat onschuldige personen van hun bed te lichten omdat ze de verkeerde huidskleur hebben.

De nuchtere Hollander lijkt helaas ook te verdwijnen. Acceptatie van idioten in de maatschappij is iets wat we ontwijken. Iedere burger is een potentiële moordenaar, en de staat zal daarom iedereen maar zo behandelen, dat is immers waar het domme volk om vraagt, veel controles waardoor mensen continu het idee hebben dat ze op elke hoek van de straat neergestoken kunnen worden.

Mensen worden vaak geen gekken uit zichzelf hoor, dat is een werking van gebrek aan gezond verstand en maatschappelijke controle.
deed het licht uit
  zondag 14 maart 2004 @ 19:38:23 #69
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_17714274
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:36 schreef R16 het volgende:

Dit land gaat naar de kloten, niet vanwege de wapens maar door al die bizarre plannen die dit kabinet verzint.
Dit land gaat naar de kloten omdat een (klein) deel van de mensen zich pertinent niet aan de collectief afgesproken regels wenst te houden. NIET omdat de volksvertegenwoordiging daar wat tegen probeert te doen.
Thucydides
pi_17714276
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:08 schreef doemaardrie het volgende:
Ik bedoel als mij hier in dit dorp, dat 2 paarden en een ezel heeft als inwoners, dan ben ik toch bang dat die betreffende agent een grote bek van mij kan verwachten.
En ben jij een van de paarden of de ezel? Gokje......de laatste?
pi_17714284
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:36 schreef Xtreem het volgende:

maar als je niet kritisch blijft is het een logisch gevolg....
Volgens mij is Nederland kritisch genoeg... Zo snel worden dergelijke wetten niet ingevoerd hoor....
pi_17714295
Ik ben het wel eens met TS. De grenzen vd rechtsstaat vervagen steeds verder.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  zondag 14 maart 2004 @ 19:40:28 #73
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_17714311
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:38 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Volgens mij is Nederland kritisch genoeg... Zo snel worden dergelijke wetten niet ingevoerd hoor....
Zolang we kritisch blijven is er imo ook geen probleem....
Thucydides
pi_17714319
ik vind het preventief fouileren niet erg en een goede actie.. ik hoop alleen dat ze zich wel compleet aan de wet houden. bijvoorbeeld... ik zit op kung fu en zal dus met een zwaard buitens huis moeten bevinden. Hij zet netjes ingepakt en kan hem niet 1,2,3 gebruiken en dat hoeft van mij ook niet. gewoon oefenen voor de kunst die ik beoefen. en dat is legaal. Ik heb hem ook alleen bij me als ik hem nodig heb voor me training en zou dat kunnen aantonen met het tenue wat ik bij mij draag.

Ik heb er alleen niet het volle vertrouwen in dat ze volgens de wet handelen en dat als dat preventief fouileren of een controlo langs de weg hebben staan dat ik me zwaardje kwijt ben.
  zondag 14 maart 2004 @ 19:43:02 #75
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_17714355
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:21 schreef Tekno23 het volgende:

Het is te zot voor woorden dat je zonder enige aanleiding je de inhoud van je zakken moet legen omdat je dat wordt opgedragen door iemand die mij zowieso nix te vertellen heeft "just minding MY OWN business"".
- situatie 1.

Henk loopt op straat, "just minding his own business" , maar hij heeft wél een mes op zak.
Dan komt ie piet tegen, en piet scheld henk uit. Henk pikt het niet en steekt piet neer.

- situatie 2.

Henk loopt op straat, "just minding his own business" , maar hij heeft wél een mes op zak.
Dan loopt hij langs een plek waar de politie bezig is met preventief fouilleren. Henk moet z'n mes inleveren.
Verderop komt ie piet tegen, en piet scheld henk uit. Henk pikt het niet maar heeft geen mes meer op piet neer te steken.
Aangezien ie zonder wapen niet weet of ie wel kan winnen van piet gebeurd er niks.

Moraal, je hoeft niet perse iets fout te doen. De politie wil juist voorkomen dat je de fout in kan gaan.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')