Dat is inderdaad de vraag, en dat pad, is een lange weg... Je moet idd wel oppassen dat je niet te ver gaat, dat ben ik met je eens, maar ik vind dit nog (ruim) binnen de normen.quote:Op zondag 14 maart 2004 18:59 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Het is de vraag wat je belangrijker vindt: jouw grondrecht, iets wat iedere burger imho moet koesteren, of de inbeslag name van een knuppel, wat traangas en een mes.
Ik kies voor het eerste. Om de simpele reden dat ik het beangstigende idee krijg dat dit slechts de eerste stap is van een lange wandeling. Kijk anders even naar de situatie in Guantanamo Bay, waar massaal mensenrechten (en dus ook grondrechten) geschonden worden door de grootste democratie van deze wereld. Het gevolg van de 'oog om oog, tand om tand' cultuur van een natie die leeft onder angst. Wij zijn hard op weg in die richting helaas.
Onzin, ik loop hier geen 'ik wil lekker tegendraads zijn' betoog te houden, dan zou ik eerst mn haar paars verven en een abonnement bij de blowboot nemen.quote:Op zondag 14 maart 2004 18:56 schreef Farao het volgende:
Precies, waarom zou je moeilijk gaan doen.
Iedereen loopt altijd te roepen dat de politie niks doet en dat de maatschappij steeds onveiliger wordt.
En dat doet de politie er iets aan krijg je van die onnozele pubertjes met hun stoere anti-gezag flauwekul van "ik ga lekker niet mee werken" en "geef mij maar een bon want dan ben ik stoer".
Doe toch niet zo ontzettend zielig man, wees blij dat de straten wat veiliger worden, of heb je liever dat de politie helemaal niks meer doet, moet je wel niet zeuren als je opeens een mes in je ribben heb omdat je iemand verkeerd zou aankijken.
quote:Op zondag 14 maart 2004 18:52 schreef Xtreem het volgende:
Absoluut. Ik heb niets te verbergen en ervaar het niet als een inbreuk op m'n privacy.... 'k vind het een goede actie
Argument van de dommen.quote:Op zondag 14 maart 2004 18:57 schreef charon het volgende:
Non discussie. Je hebt niks te willen.
Absoluut. Ik heb niets te verbergen en ervaar het niet als een inbreuk op m'n privacy.... 'k vind het een goede actie
enne:quote:Op zondag 14 maart 2004 18:52 schreef Xtreem het volgende:
Als een persoon zich dusdanig gedraagt dat fouilleren nodig geacht wordt, mag het altijd, daar zal ik nooit moeilijk over doen. Als ik echter gewoon over straat loop, en aan mij zonder aanleiding wordt gevraagd of die agent even mijn grondrechten mag komen schenden, dan gaat bij mij de deur dicht.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:01 schreef calvobbes het volgende:
Ik vind het belachelijker als iemand kan zeggen "je mag mij niet fouilleren" en daardoor met een paar mensen een kroeg in kan gaan en daarmee ruzie gaat maken....
wat heeft in 's hemelsnaam het preventief fouilleren van iemand te maken met wat er door de Amerikanen op Guantanamo Bay gedaan wordt? Zijn twee totaal niet te vergelijken situaties.quote:Op zondag 14 maart 2004 18:59 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
<knip>
Het is de vraag wat je belangrijker vindt: jouw grondrecht, iets wat iedere burger imho moet koesteren, of de inbeslag name van een knuppel, wat traangas en een mes.
Ik kies voor het eerste. Om de simpele reden dat ik het beangstigende idee krijg dat dit slechts de eerste stap is van een lange wandeling. Kijk anders even naar de situatie in Guantanamo Bay, waar massaal mensenrechten (en dus ook grondrechten) geschonden worden door de grootste democratie van deze wereld. Het gevolg van de 'oog om oog, tand om tand' cultuur van een natie die leeft onder angst. Wij zijn hard op weg in die richting helaas.
zodat je vervolgens een boete krijgt voor het beledigen van een agent...quote:Op zondag 14 maart 2004 19:08 schreef doemaardrie het volgende:
Kijk dat het in een achterbuurt in Rotterdam resultaat oplevert wil niet zeggen dat dit zomaar overal moet kunnen. Ik bedoel als mij hier in dit dorp, dat 2 paarden en een ezel heeft als inwoners, dan ben ik toch bang dat die betreffende agent een grote bek van mij kan verwachten.
De gewonnen veiligheid valt in het niets bij wat mensen zomaar even thuis kunnen oppikken om je neer te leggen. Boeit mij het of iemand met een knuppel over straat gaat. Als hij je echt wil hebben dan grijpt hij wel iets anders uit z'n buurt vast om je mee op je kop te timmeren.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:07 schreef bas-beest het volgende:
enne:
@TS, dus als ik het goed begrijp, ook uit je latere reactie, vind jij het recht op privacy belangrijker dan (wat) meer veiligheid op straat?
Niet alleen het fouilleren zonder aanleiding (inbreuk op lichamelijke integriteit) maar ook het absurde verhaal van het openbreken van 1850 lockertjes van scholieren.quote:@iedereen, over welke privacy-schending hebben we het nou helemaal??? Als je gefouilleerd wordt, kijken ze alleen maar of je illegale zooi bij je hebt. Pas daarna gaan ze na wie je bent enz., dus imo is het hele privacy-vraagstuk hier niet eens aan de orde...
vertel, hoe moeten ze dat doen?quote:Op zondag 14 maart 2004 19:13 schreef The-Sorcerer het volgende:
Sorry, maar ga wat echte criminelen vangen.
Denk niet dat in dergelijke dorpen preventief gefouilleerd gaat worden. Dieren dragen over 't algemeen weinig wapens bij zichquote:Op zondag 14 maart 2004 19:08 schreef doemaardrie het volgende:
Kijk dat het in een achterbuurt in Rotterdam resultaat oplevert wil niet zeggen dat dit zomaar overal moet kunnen. Ik bedoel als mij hier in dit dorp, dat 2 paarden en een ezel heeft als inwoners, dan ben ik toch bang dat die betreffende agent een grote bek van mij kan verwachten.
Als je dat omleggen verhaal er bij vertelt heeft hij een reden om je aan te houden. Anders mag je gewoon weigeren hoor. Krijg je alleen wel een boete van 190 euro omdat je gesteld bent op de fundamenten van de democratische rechtsstaat.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb je de keuze om te weigeren dan? "Nee agent, fouilleert u mij maar niet, ik moet nog even wat lui omleggen vanavond" Hoe zie je dat voor je?
Wat dacht je van de inbreuk op grondrechten? Daar komen in de situatie van Guantanamo bay nog even wat mensenrechtelijke kwesties bij, niet voor niets dat Amnesty overhoopt ligt door al die rare akties van de VS.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:10 schreef bas-beest het volgende:
wat heeft in 's hemelsnaam het preventief fouilleren van iemand te maken met wat er door de Amerikanen op Guantanamo Bay gedaan wordt? Zijn twee totaal niet te vergelijken situaties.
Als je 's wist hoevaak ik al bij steekpartijen, vechtpartijen met wapens en de hele zeik ben geweest.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:05 schreef Oosthoek het volgende:
Fact is dat de resultaten van deze akties dermate slecht zijn dat ze de schending van je fundamentele rechten absoluut niet waard zijn. We leven godverdomme niet in een tijd van oorlog! Veel mensen denken dat de straten zo ontzettend veel veiliger worden van deze akties, alleen omdat er wat illegale dingen van de straat geraapt worden. Helaas kun je bij iedere keukenwinkel doodleuk binnenlopen om weer een 15 inch mes aan te schaffen.
Heel fijn dat de politie wil meewerken aan veiligere straten, maar dit is absoluut niet de manier, en daarbovenop ook nog een ongrondwettig.
Toch jammer van dat toetsingsverbod.
Hé, ZIJ zijn de Politie, ik kan ze niet alles voor gaan kauwen.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:15 schreef Xtreem het volgende:
vertel, hoe moeten ze dat doen?
Die dingen zijn schooleigendom, toch? Staat vast wel ergens in de algemene voorwaarden dat de school het recht heeft om ze te openen. Verder nogal een wazige actie omdat de echte leipo's hun mes gewoon in hun broekzak hebben en niet in hun locker, maar anyway....quote:Op zondag 14 maart 2004 19:12 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
De gewonnen veiligheid valt in het niets bij wat mensen zomaar even thuis kunnen oppikken om je neer te leggen. Boeit mij het of iemand met een knuppel over straat gaat. Als hij je echt wil hebben dan grijpt hij wel iets anders uit z'n buurt vast om je mee op je kop te timmeren.
[..]
Niet alleen het fouilleren zonder aanleiding (inbreuk op lichamelijke integriteit) maar ook het absurde verhaal van het openbreken van 1850 lockertjes van scholieren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |