quote:Op zondag 14 maart 2004 18:52 schreef Xtreem het volgende:
Absoluut. Ik heb niets te verbergen en ervaar het niet als een inbreuk op m'n privacy.... 'k vind het een goede actie
Absoluut. Ik heb niets te verbergen en ervaar het niet als een inbreuk op m'n privacy.... 'k vind het een goede actie
Precies, waarom zou je moeilijk gaan doen.quote:Op zondag 14 maart 2004 18:52 schreef Xtreem het volgende:
Welke inbreuk bedoel je precies?quote:Op zondag 14 maart 2004 18:51 schreef Oosthoek het volgende:
Is dat de inbreuk op persoonlijke levenssfeer waard?
Heb je iets te verbergen ofzo?quote:Op zondag 14 maart 2004 18:51 schreef Oosthoek het volgende:
Ik niet.
Ik heb absoluut niets te verbergen, iedereen mag weten dat ik in mijn linker zak een telefoon heb, in de rechter twee sleutelbossen en een zakmes, in de rechter achterzak mn portomonnee en in de linker achterzak een pakje kauwgom en wat papier soms.quote:Op zondag 14 maart 2004 18:52 schreef Xtreem het volgende:
Ik vind het belachelijker als iemand kan zeggen "je mag mij niet fouilleren" en daardoor met een paar mensen een kroeg in kan gaan en daarmee ruzie gaat maken....quote:Op zondag 14 maart 2004 18:59 schreef Oosthoek het volgende:
Het is de vraag wat je belangrijker vindt: jouw grondrecht, iets wat iedere burger imho moet koesteren, of de inbeslag name van een knuppel, wat traangas en een mes.
Dat is inderdaad de vraag, en dat pad, is een lange weg... Je moet idd wel oppassen dat je niet te ver gaat, dat ben ik met je eens, maar ik vind dit nog (ruim) binnen de normen.quote:Op zondag 14 maart 2004 18:59 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Het is de vraag wat je belangrijker vindt: jouw grondrecht, iets wat iedere burger imho moet koesteren, of de inbeslag name van een knuppel, wat traangas en een mes.
Ik kies voor het eerste. Om de simpele reden dat ik het beangstigende idee krijg dat dit slechts de eerste stap is van een lange wandeling. Kijk anders even naar de situatie in Guantanamo Bay, waar massaal mensenrechten (en dus ook grondrechten) geschonden worden door de grootste democratie van deze wereld. Het gevolg van de 'oog om oog, tand om tand' cultuur van een natie die leeft onder angst. Wij zijn hard op weg in die richting helaas.
Onzin, ik loop hier geen 'ik wil lekker tegendraads zijn' betoog te houden, dan zou ik eerst mn haar paars verven en een abonnement bij de blowboot nemen.quote:Op zondag 14 maart 2004 18:56 schreef Farao het volgende:
Precies, waarom zou je moeilijk gaan doen.
Iedereen loopt altijd te roepen dat de politie niks doet en dat de maatschappij steeds onveiliger wordt.
En dat doet de politie er iets aan krijg je van die onnozele pubertjes met hun stoere anti-gezag flauwekul van "ik ga lekker niet mee werken" en "geef mij maar een bon want dan ben ik stoer".
Doe toch niet zo ontzettend zielig man, wees blij dat de straten wat veiliger worden, of heb je liever dat de politie helemaal niks meer doet, moet je wel niet zeuren als je opeens een mes in je ribben heb omdat je iemand verkeerd zou aankijken.
Argument van de dommen.quote:Op zondag 14 maart 2004 18:57 schreef charon het volgende:
Non discussie. Je hebt niks te willen.
enne:quote:Op zondag 14 maart 2004 18:52 schreef Xtreem het volgende:
Als een persoon zich dusdanig gedraagt dat fouilleren nodig geacht wordt, mag het altijd, daar zal ik nooit moeilijk over doen. Als ik echter gewoon over straat loop, en aan mij zonder aanleiding wordt gevraagd of die agent even mijn grondrechten mag komen schenden, dan gaat bij mij de deur dicht.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:01 schreef calvobbes het volgende:
Ik vind het belachelijker als iemand kan zeggen "je mag mij niet fouilleren" en daardoor met een paar mensen een kroeg in kan gaan en daarmee ruzie gaat maken....
wat heeft in 's hemelsnaam het preventief fouilleren van iemand te maken met wat er door de Amerikanen op Guantanamo Bay gedaan wordt? Zijn twee totaal niet te vergelijken situaties.quote:Op zondag 14 maart 2004 18:59 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
<knip>
Ik kies voor het eerste. Om de simpele reden dat ik het beangstigende idee krijg dat dit slechts de eerste stap is van een lange wandeling. Kijk anders even naar de situatie in Guantanamo Bay, waar massaal mensenrechten (en dus ook grondrechten) geschonden worden door de grootste democratie van deze wereld. Het gevolg van de 'oog om oog, tand om tand' cultuur van een natie die leeft onder angst. Wij zijn hard op weg in die richting helaas.
zodat je vervolgens een boete krijgt voor het beledigen van een agent...quote:Op zondag 14 maart 2004 19:08 schreef doemaardrie het volgende:
Kijk dat het in een achterbuurt in Rotterdam resultaat oplevert wil niet zeggen dat dit zomaar overal moet kunnen. Ik bedoel als mij hier in dit dorp, dat 2 paarden en een ezel heeft als inwoners, dan ben ik toch bang dat die betreffende agent een grote bek van mij kan verwachten.
De gewonnen veiligheid valt in het niets bij wat mensen zomaar even thuis kunnen oppikken om je neer te leggen. Boeit mij het of iemand met een knuppel over straat gaat. Als hij je echt wil hebben dan grijpt hij wel iets anders uit z'n buurt vast om je mee op je kop te timmeren.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:07 schreef bas-beest het volgende:
enne:
@TS, dus als ik het goed begrijp, ook uit je latere reactie, vind jij het recht op privacy belangrijker dan (wat) meer veiligheid op straat?
Niet alleen het fouilleren zonder aanleiding (inbreuk op lichamelijke integriteit) maar ook het absurde verhaal van het openbreken van 1850 lockertjes van scholieren.quote:@iedereen, over welke privacy-schending hebben we het nou helemaal??? Als je gefouilleerd wordt, kijken ze alleen maar of je illegale zooi bij je hebt. Pas daarna gaan ze na wie je bent enz., dus imo is het hele privacy-vraagstuk hier niet eens aan de orde...
vertel, hoe moeten ze dat doen?quote:Op zondag 14 maart 2004 19:13 schreef The-Sorcerer het volgende:
Sorry, maar ga wat echte criminelen vangen.
Denk niet dat in dergelijke dorpen preventief gefouilleerd gaat worden. Dieren dragen over 't algemeen weinig wapens bij zichquote:Op zondag 14 maart 2004 19:08 schreef doemaardrie het volgende:
Kijk dat het in een achterbuurt in Rotterdam resultaat oplevert wil niet zeggen dat dit zomaar overal moet kunnen. Ik bedoel als mij hier in dit dorp, dat 2 paarden en een ezel heeft als inwoners, dan ben ik toch bang dat die betreffende agent een grote bek van mij kan verwachten.
Als je dat omleggen verhaal er bij vertelt heeft hij een reden om je aan te houden. Anders mag je gewoon weigeren hoor. Krijg je alleen wel een boete van 190 euro omdat je gesteld bent op de fundamenten van de democratische rechtsstaat.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb je de keuze om te weigeren dan? "Nee agent, fouilleert u mij maar niet, ik moet nog even wat lui omleggen vanavond" Hoe zie je dat voor je?
Wat dacht je van de inbreuk op grondrechten? Daar komen in de situatie van Guantanamo bay nog even wat mensenrechtelijke kwesties bij, niet voor niets dat Amnesty overhoopt ligt door al die rare akties van de VS.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:10 schreef bas-beest het volgende:
wat heeft in 's hemelsnaam het preventief fouilleren van iemand te maken met wat er door de Amerikanen op Guantanamo Bay gedaan wordt? Zijn twee totaal niet te vergelijken situaties.
Als je 's wist hoevaak ik al bij steekpartijen, vechtpartijen met wapens en de hele zeik ben geweest.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:05 schreef Oosthoek het volgende:
Fact is dat de resultaten van deze akties dermate slecht zijn dat ze de schending van je fundamentele rechten absoluut niet waard zijn. We leven godverdomme niet in een tijd van oorlog! Veel mensen denken dat de straten zo ontzettend veel veiliger worden van deze akties, alleen omdat er wat illegale dingen van de straat geraapt worden. Helaas kun je bij iedere keukenwinkel doodleuk binnenlopen om weer een 15 inch mes aan te schaffen.
Heel fijn dat de politie wil meewerken aan veiligere straten, maar dit is absoluut niet de manier, en daarbovenop ook nog een ongrondwettig.
Toch jammer van dat toetsingsverbod.
Hé, ZIJ zijn de Politie, ik kan ze niet alles voor gaan kauwen.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:15 schreef Xtreem het volgende:
vertel, hoe moeten ze dat doen?
Die dingen zijn schooleigendom, toch? Staat vast wel ergens in de algemene voorwaarden dat de school het recht heeft om ze te openen. Verder nogal een wazige actie omdat de echte leipo's hun mes gewoon in hun broekzak hebben en niet in hun locker, maar anyway....quote:Op zondag 14 maart 2004 19:12 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
De gewonnen veiligheid valt in het niets bij wat mensen zomaar even thuis kunnen oppikken om je neer te leggen. Boeit mij het of iemand met een knuppel over straat gaat. Als hij je echt wil hebben dan grijpt hij wel iets anders uit z'n buurt vast om je mee op je kop te timmeren.
[..]
Niet alleen het fouilleren zonder aanleiding (inbreuk op lichamelijke integriteit) maar ook het absurde verhaal van het openbreken van 1850 lockertjes van scholieren.
Maar wel commentaar leveren en geen suggesties doen hoe het beter kan. Dat is gemakkelijk!quote:Op zondag 14 maart 2004 19:18 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Hé, ZIJ zijn de Politie, ik kan ze niet alles voor gaan kauwen.
Klopt, maar die kerel zegt wel zo leuk dat ze echte boeven moeten gaan vangen, maar dan zou ik graag een suggestie horen hoe, of in ieder geval in welke richting... Alleen maar zeuren dat de politie kut is is te makkelijk.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:18 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Nee maar je wilt ze wel beperken in het makkelijk opsporen van wapens e.d.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:18 schreef Oosthoek het volgende:
Zie mijn eerste post op Pagina 2quote:Op zondag 14 maart 2004 19:26 schreef Oosthoek het volgende:
Eigenlijk maakt 't me ook geen flikker of jullie je laten fouilleren of nietDit topic is alleen bedoeld om mensen te laten realiseren dat niet alles wat de staat doet in het kader van het tegengaan van criminaliteit gelijk goed is. Mijn eerste reactie op preventief fouilleren was ook positief, maar hoe langer ik er over nadenk, hoe minder gek ik op het plan ben.
Mensen schijnen het zich niet te realiseren hoe ernstig de gevolgen van schending van grondrechten zijn, iets wat hier absoluut gebeurt! Voor je het weet loopt een kolonne agenten door een wijk om ieder huis overhoop te halen in het kader van preventieve huiszoeking.
Onzin!quote:Op zondag 14 maart 2004 19:26 schreef Oosthoek het volgende:
Dit topic is alleen bedoeld om mensen te laten realiseren dat niet alles wat de staat doet in het kader van het tegengaan van criminaliteit gelijk goed is.
Dat is dus wel even HEEEL wat anders dan iemand die op straat loopt fouilerenquote:Voor je het weet loopt een kolonne agenten door een wijk om ieder huis overhoop te halen in het kader van preventieve huiszoeking.
Precies, dan heb ik het recht om het te weigeren, iets wat ik zeker zal doen mocht het me overkomen.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:17 schreef Farao het volgende:
"schending van je fundamentele rechten" wat een bullshit man.
Ze vragen toch vriendelijk of ze je even mogen fouilleren? 't is geen geen 3e wereld land waar je gelijk tegen de grond gesmeten word en word doorzocht.
Als ze dat mes afpakken, slaat hij wel een glas kapot om iemand mee te bwerken. Mensen die met dat soort dingen over straat lopen zullen daar over het algemeen niet zo'n moeite mee hebben.quote:En die knulletjes waarvan het syletto (of hoe dat mes ook heet) word afgepakt in een uitgaansgebied rennen echt niet de volgende dag naar de winkel om weer geld uit te geven voor een nieuw mes, zeker niet als ze waarschijnlijk de week daarop weer in dat zelfde uitgaan's gebied zijn.
En mocht zo'n knulletje dan verzeild raken in een vechtpartij heeft ie geen mes meer om mee te gaan zwaaien, en dat is precies waar 't hier om draaid.
Als je steeds vaker hoort dat de politie van die grote fouilleer-actie's heeft neem je misschien ook minder snel je wapen mee als je op stap gaat.
Of misschien ook niet.....quote:Op zondag 14 maart 2004 19:29 schreef Oosthoek het volgende:
Als ze dat mes afpakken, slaat hij wel een glas kapot om iemand mee te bwerken.
Beetje paranoia ofzo?quote:Op zondag 14 maart 2004 19:33 schreef Tekno23 het volgende:
Voor je het weet is het zover en zeg jij "hoe heeft dit zover kunnen komen"
Het ligt in elkaars verlengde.. het is een aantal stappen verder, maar als je niet kritisch blijft is het een logisch gevolg........ Nogmaals, de huidige situatie vind ik prima....quote:Op zondag 14 maart 2004 19:35 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Beetje paranoia ofzo?
Er is echt wel een verschil tussen iemand die op de openbare weg loopt fouileren en een huis van iemand overhoop halen.....
Tsja, we kunnen natuurlijk ook de manieren uit de VS importeren na de Columbine schietpartij: massale controlen bij iedere school, metaaldetectoren en iedereen fouilleren. Een mooie manier om een angstcultuur te creeëren die daar nu heerst. Zeker na 11 september overigens, nadat een paar idioten hadden verzonnen dat het interessant en veilig zou zijn om een paar maanden met de complete Amerikaanse strijdmacht door New York te rijden en een gros of wat onschuldige personen van hun bed te lichten omdat ze de verkeerde huidskleur hebben.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:19 schreef Flurry het volgende:
Er wordt een leraar op school vermoord en mensen roepen om strengere controles. Nu wordt er wat gedaan en is het weer niet goed. Juist doordat er niets bijzonders werd gevonden is die misschien wel goed voor de vertrouwensband tussen scholieren en docenten.
Dit land gaat naar de kloten omdat een (klein) deel van de mensen zich pertinent niet aan de collectief afgesproken regels wenst te houden. NIET omdat de volksvertegenwoordiging daar wat tegen probeert te doen.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:36 schreef R16 het volgende:
Dit land gaat naar de kloten, niet vanwege de wapens maar door al die bizarre plannen die dit kabinet verzint.
En ben jij een van de paarden of de ezel? Gokje......de laatste?quote:Op zondag 14 maart 2004 19:08 schreef doemaardrie het volgende:
Ik bedoel als mij hier in dit dorp, dat 2 paarden en een ezel heeft als inwoners, dan ben ik toch bang dat die betreffende agent een grote bek van mij kan verwachten.
Volgens mij is Nederland kritisch genoeg... Zo snel worden dergelijke wetten niet ingevoerd hoor....quote:Op zondag 14 maart 2004 19:36 schreef Xtreem het volgende:
maar als je niet kritisch blijft is het een logisch gevolg....
Zolang we kritisch blijven is er imo ook geen probleem....quote:Op zondag 14 maart 2004 19:38 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Volgens mij is Nederland kritisch genoeg... Zo snel worden dergelijke wetten niet ingevoerd hoor....
- situatie 1.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:21 schreef Tekno23 het volgende:
Het is te zot voor woorden dat je zonder enige aanleiding je de inhoud van je zakken moet legen omdat je dat wordt opgedragen door iemand die mij zowieso nix te vertellen heeft "just minding MY OWN business"".
Yeah right. Die politie kan zich niet eens aan de verkeersregels houden, laat staan dat ze dit begrijpen. Dat zwaard ben je kwijt en je kunt een flinke straf tegemoet zien. Misschien kun je voor de rechter wel aannemelijk maken waarvoor je het ding bij je had, maar de politie wil dat echt niet zien hoor. Kunnen ze weer een nummer aan de wapencount toevoegen en dat staat zo goed in de krant.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:40 schreef blablasjit het volgende:
Ik heb er alleen niet het volle vertrouwen in dat ze volgens de wet handelen en dat als dat preventief fouileren of een controlo langs de weg hebben staan dat ik me zwaardje kwijt ben.
Als je kunt aantonen dat je van training komt of er naartoe gaat is er geen probleem. Dit geldt ook voor schietclub's etc. Zolang je de kogels gescheiden van het wapen houdt, of dus je zwaard inpakt zodat je hem niet meteen kunt grijpen, sta je volledig in je recht.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:40 schreef blablasjit het volgende:
Ik heb er alleen niet het volle vertrouwen in dat ze volgens de wet handelen en dat als dat preventief fouileren of een controlo langs de weg hebben staan dat ik me zwaardje kwijt ben.
Dat ligt uiteraard aan de betreffende dienstklopper die je tegenkomt. De rechter zal je sowieso in het gelijk stellen als je aan de voorwaarden voldoet die ik hierboven omschreef.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:46 schreef R16 het volgende:
Yeah right. Die politie kan zich niet eens aan de verkeersregels houden, laat staan dat ze dit begrijpen. Dat zwaard ben je kwijt en je kunt een flinke straf tegemoet zien. Misschien kun je voor de rechter wel aannemelijk maken waarvoor je het ding bij je had, maar de politie wil dat echt niet zien hoor. Kunnen ze weer een nummer aan de wapencount toevoegen en dat staat zo goed in de krant.
Jawel, want die heeft ie op de volgende straathoek alweer ergens gekocht of gejat. Of hij timmert piet in elkaar met een stoeptegel. Moraal: slechte mensen blijven slecht!quote:Op zondag 14 maart 2004 19:43 schreef Farao het volgende:
[..]
Verderop komt ie piet tegen, en piet scheld henk uit. Henk pikt het niet maar heeft geen mes meer op piet neer te steken.
Wat een communistische betutteling.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:43 schreef Farao het volgende:
Moraal, je hoeft niet perse iets fout te doen. De politie wil juist voorkomen dat je de fout in kan gaan.
Tuurlijk ... daar vang je die kogels van mij niet mee op hoorquote:Op zondag 14 maart 2004 19:51 schreef R16 het volgende:
[..]
Jawel, want die heeft ie op de volgende straathoek alweer ergens gekocht of gejat. Of hij timmert piet in elkaar met een stoeptegel. Moraal: slechte mensen blijven slecht!
Trouwens, ik heb standaard een schroevedraaier in m'n jaszak. Daar kun je ook iemand mee steken. Ben ik nu ook slecht? Mag ik de schroevedraaier houden bij een controle?
Weer zo iemand die er niks van begrijpt. Ik leg het nog een keer uit: Omdat je bij een discotheek de vrijheid hebt om er NIET naartoe te gaan als je niet gefouilleerd wilt worden. De consequentie is dan wel dat je niet naar binnen mag, maar je hebt tenminste zelf de keus. Dat heet nu vrijheid.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:51 schreef jackson het volgende:
Ik weet niet beter bij grote feesten en grote discotheken. Dus waarom zou ik er op straat moeilijk over doen
En als een oudere ervaren agent het doet is het wel goed?!?!?!?quote:Op zondag 14 maart 2004 19:53 schreef Maerycke het volgende:
Desondanks zou ik er wel degelijk bezwaar tegen hebben om "at random" gefouilleerd te worden door een flapdrol die waarschijnlijk zelf net van de politieschool afkomt en amper droog is achter z'n oren
Niet zo gestoken reageren svp. Het gaat me uiteraard om de inbreuk om mijn privacy, zelfs al zou het fouilleren an sich door bijvoorbeeld een Brad Pitt lookalike gebeuren.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:54 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En als een oudere ervaren agent het doet is het wel goed?!?!?!?
Ja idd... Als ik naar de supermarkt loop kan ik idd op elke straathoek een vlindermes kopen!quote:Op zondag 14 maart 2004 19:51 schreef R16 het volgende:
Jawel, want die heeft ie op de volgende straathoek alweer ergens gekocht of gejat.
Ja bij mij liggen die allemaal voor het oprapen!quote:Of hij timmert piet in elkaar met een stoeptegel. Moraal: slechte mensen blijven slecht!
Was je nog van plan om intelligente inhoudelijke reacties te gaan geven? Of was het je niet opgevallen dat iedereen je probeert te negeren.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:54 schreef calvobbes het volgende:
En als een oudere ervaren agent het doet is het wel goed?!?!?!?
Je had uit mijn antwoord kunnen merken dat ik er geen probleem mee heb. MAar dat was blijkbaar teveel gevraagd. Ik word zovaak "gecontroleerd" dat het mij dus ook op straat niet uitmaakt. Ik vervoer haast nooit verboden dingenquote:Op zondag 14 maart 2004 19:54 schreef R16 het volgende:
[..]
Weer zo iemand die er niks van begrijpt. Ik leg het nog een keer uit: Omdat je bij een discotheek de vrijheid hebt om er NIET naartoe te gaan als je niet gefouilleerd wilt worden. De consequentie is dan wel dat je niet naar binnen mag, maar je hebt tenminste zelf de keus. Dat heet nu vrijheid.
Als ze op straat willekeurig mensen gaan fouilleren, heb je die keus niet. Je loopt toevallig zo'n controle tegen het lijf en dan ben je de bok. Het gaat er helemaal niet om dat jij er niet moeilijk over doet, het gaat erom dat dit ooit een vrij land was waarin iedereen zelf keuzes kon maken.
Welke privacy word dan precies geschonden als iemand met z'n handen langs je jas en broek gaat?quote:Op zondag 14 maart 2004 19:56 schreef Maerycke het volgende:
Niet zo gestoken reageren svp. Het gaat me uiteraard om de inbreuk om mijn privacy
Die heb ik allang gegeven...quote:Op zondag 14 maart 2004 19:58 schreef Oosthoek het volgende:
Was je nog van plan om intelligente inhoudelijke reacties te gaan geven?
Interessante insteek. Ik vraag me af wat agenten zelf van het complete idee vinden, en of ze uberhaupt weten waar ze mee bezig zijn.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:57 schreef blablasjit het volgende:
zijn er hier eigenlijk nog agenten die ook fokken? ik zou zeggen... geef je mening!
Hey, maak je geen zorgen, het is calvobbes maar, die reageert altijd zo.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:56 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Niet zo gestoken reageren svp.
als je toch zo tegen preventief fouilleren bent, waarom vind je dan dat er verschil zit tussen als je over straat loopt, of gewoon op je gemakje in de trein of bus wilt stappen?quote:Op zondag 14 maart 2004 19:36 schreef R16 het volgende:
Ik ben het eens met de topicstarter.
Fouilleren bij uitgaansgelegenheden, in het OV of stadion: prima.
als je niks bij je hebt maakt het ook geen reed uit. ze gaan je heus niet betasten mag ik aannemen!quote:Op zondag 14 maart 2004 19:59 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Welke privacy word dan precies geschonden als iemand met z'n handen langs je jas en broek gaat?
Ik ken er 1 die ook op fok! actief is maar die is op mijn msn offline ... ik kan et topic altijd even naar em mailenquote:Op zondag 14 maart 2004 20:00 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Interessante insteek. Ik vraag me af wat agenten zelf van het complete idee vinden, en of ze uberhaupt weten waar ze mee bezig zijn.
Ik zag pas na het reageren dat hij het was...quote:Op zondag 14 maart 2004 20:00 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Hey, maak je geen zorgen, het is calvobbes maar, die reageert altijd zo.
Omdat dat nog steeds eigen keus is. Wel vervelend natuurlijk als je in het OV gecontroleerd wordt, maar je kunt de fiets pakken of gewoon thuis blijven, is nog steeds eigen keus. Op straat 'aangevallen' worden omdat je toevallig op de verkeerde plaats bent is geen eigen keus.quote:Op zondag 14 maart 2004 20:01 schreef Tokus het volgende:
[..]
als je toch zo tegen preventief fouilleren bent, waarom vind je dan dat er verschil zit tussen als je over straat loopt, of gewoon op je gemakje in de trein of bus wilt stappen?
offtopic: word je straks nog opgepakt vanwege al dat... denken ze dat je een pimp bentquote:Op zondag 14 maart 2004 20:10 schreef jackson het volgende:
Wel schitterd als je weet dat ze preventief staan te controleren en je hebt express van tevoren 5 dildo's in je binnenzak. 4 eetbare slips in je buitenzak. Pak van 20 condooms in je achterzak. En nog wat van die vage onverklaarbare rommel bij je![]()
![]()
Als ze niet mijn "zaakje" onderzoeken vind ik et primaquote:Op zondag 14 maart 2004 20:16 schreef blablasjit het volgende:
[..]
offtopic: word je straks nog opgepakt vanwege al dat... denken ze dat je een pimp bentofzo
gaan ze ff verder het zaakje onderzoeken
Jij vind het erger dat je misschien wel door de politie word aangevallen, dan dat je misschien wel door een gestoord iemand met een mes word aangevallen?quote:Op zondag 14 maart 2004 20:07 schreef R16 het volgende:
Op straat 'aangevallen' worden omdat je toevallig op de verkeerde plaats bent is geen eigen keus.
Nou zeg... Dat is erg... Poepoe....quote:En @Calvobbes: alleen al tegengehouden worden is een inbreuk op je privacy.
Ik zou er hard om gaan lachen danquote:Verder moet je je zakken legen, stel je hebt daar allemaal kinky sexspeeltjes in (het is een VOORBEELD), dat is toch genant.
Zo gaat et altijd .... zelf willen ze niet dat ze gefouilleerd worden. Kost tijd en bla bla bla. MAar dan is er weer iemand kapot geschoten en dan ligt het aan de politie. Tis af en toe zo bar hier in nederland. Ben et wel met je eens !quote:Op zondag 14 maart 2004 20:19 schreef calvobbes het volgende:
Maar zoals al eerder gezegd, wel verbaasd opkijken als een Murat met een pistool rondloopt en dat dat zomaar kan, maar het ook niet goed vinden als de politie bij jou gaat kijken of je toevallig met een wapen rondloopt. Lekker hypocriet Nederland weer....
daarom ben ik ook er totaal niet tegen!quote:Op zondag 14 maart 2004 20:23 schreef jackson het volgende:
[..]
Zo gaat et altijd .... zelf willen ze niet dat ze gefouilleerd worden. Kost tijd en bla bla bla. MAar dan is er weer iemand kapot geschoten en dan ligt het aan de politie. Tis af en toe zo bar hier in nederland. Ben et wel met je eens !
Zal ik je een geheimpje vertellen: de school heeft ook een sleutel, een zogenaamde loperquote:Op zondag 14 maart 2004 19:10 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Dat lockerverhaal is mij echt helemaal te bizar. Een agent die zomaar eventjes 1850 lockers open mag makenDat valt onder persoonlijke levenssfeer. Zonder huiszoekingsbevel zou hij mijn sleutel sowieso niet krijgen.
Calvobbes, ik word bang van je..... Je hebt een goed punt...quote:Op zondag 14 maart 2004 20:19 schreef calvobbes het volgende:
Maar zoals al eerder gezegd, wel verbaasd opkijken als een Murat met een pistool rondloopt en dat dat zomaar kan, maar het ook niet goed vinden als de politie bij jou gaat kijken of je toevallig met een wapen rondloopt. Lekker hypocriet Nederland weer....
Gooddayquote:Op zondag 14 maart 2004 20:02 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik ken er 1 die ook op fok! actief is maar die is op mijn msn offline ... ik kan et topic altijd even naar em mailen
Dit zou inderdaad het geval zijn als ze slechts bepaalde personen fouilleren bij een actie, maar de politie is juist verplicht om iedereen (gelijk dus!) te fouilleren die langs komt. Blijft dat ik het er mee eens ben dat dit een schijnveilighedi creeert, maar als mensen er blij mee zijn, no problemo...quote:Op zondag 14 maart 2004 22:14 schreef marmhz het volgende:
Het punt is inderdaad dat inbreuk op de privacy! Ik denk dat we moeten uitkijken dat we ons niet op n glijdende schaal bevinden. Op zich is veligheid op straat zeker een groot goed! Wat veel mensen die zeggen ''foullieer me maar'' vergeten is dat grondrechten er zijn om te beschermen tegen willekeur van de overheid. En wat de overheid doet met dat preventief fouilleren is iets wat strikt genomen niet is toegestaan, het is een soort van ''gedoogdbeleid t.a.v. fouilleren. Voor fouiileren bestaan zeer strikte regels.
Het gaat er dus ook niet zo zeer om wie wel of niet wat te verbergen heeft maar veel meer om t feit of we het willen toestaan dat het beleid en de regels in de wet steeds meer worden aangepast. Ze zijn immers niet voor niets ooit afgesproken toch?
Ik vind dat je eerst de wet moet aanpassen en dan pas inbreuken moet maken op grondrechten van burgers. Niemand zit te wachten op een soort van politiestaat toch?
even meedoen met de rest want ik wil er natuurlijk wel bijhoren.quote:Op zondag 14 maart 2004 18:52 schreef Xtreem het volgende:
Je kunt je niet voorstellen dat veel mensen er hetzelfde over denken?quote:Op zondag 14 maart 2004 23:20 schreef SEX het volgende:
[..]
even meedoen met de rest want ik wil er natuurlijk wel bijhoren.
*fouilleert Tiemie*quote:Op zondag 14 maart 2004 23:18 schreef Tiemie het volgende:
Ik heb niets te verbergen
jawel hoor mit's het een toegestaan atribuut is voor je hobby/werk.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:52 schreef blablasjit het volgende:
daarom zit me zwaardje altijd in zijn hoes en aangezien ik onderweg ben naar-/van mijn training heb ik altijd mijn kleding ook bij me... maar toch ben ik benieuwd hoe het zit als ik zo'n controle team tegen kom... of het dan ook zo is dat ik hem weer mee mag nemen...
Dit is dus inderdaad het probleem, dat mensen denken dat Nederland veiliger wordt als er af en toe een preventief fouilleer actie plaatsvindt. Ga er nou maar vanuit dat als je een wapen bij je wil hebben, je dit heus wel lukt. Mocht het voorkomen dat er een wapen afgepakt wordt, heb je binnen een dag weer een nieuwe. Zinloos geweld is al helemaal niet te voorkomen met dit soort acties natuurlijk.quote:Op zondag 14 maart 2004 23:11 schreef mcintosh het volgende:
Nee de Nederlander wil een veiliger Nederlander, en is massaal tegen zinloos geweld, maar als daar actie op ondernomen wordt, de lang verwachtte actie, dan mag de gemiddelde Nederlander er absoluut geen last van ondervinden hoor, kom op zeg!!
quote:Op zondag 14 maart 2004 18:54 schreef Etcetera het volgende:
Op zondag 14 maart 2004 18:52 schreef Xtreem het volgende:
Zeg jij wel zo mooi maar een zwaard is een categorie IV wapen volgens de Wet Wapens en Munitie en die mag je niet alleen in een beschermhoesje op je achterbank vervoeren, das ook strafbaar. Die moet je namelijk zo vervoeren dat het zwaard niet voor onmiddelijk gebruik gereed is. En onder de 18 mag je em niet eens hebbenquote:Op zondag 14 maart 2004 23:24 schreef karper het volgende:
[..]
jawel hoor mit's het een toegestaan atribuut is voor je hobby/werk.
loop je alleen met je mes op straat dan heb je een probleem of je moet kunnen aan tonen dat bij een vereiniging hoort
Iets is beter dan niets toch? En zinloos geweld is niet te voorkomen, nooit niet. Ik wilde alleen duidelijkmaken dat er altijd keihard om actie wordt geschreeuwd maar als die ondernomen wordt is het land weer te klein ( figuurlijk)quote:Op zondag 14 maart 2004 23:28 schreef Hephaistos het volgende:
[..]
Dit is dus inderdaad het probleem, dat mensen denken dat Nederland veiliger wordt als er af en toe een preventief fouilleer actie plaatsvindt. Ga er nou maar vanuit dat als je een wapen bij je wil hebben, je dit heus wel lukt. Mocht het voorkomen dat er een wapen afgepakt wordt, heb je binnen een dag weer een nieuwe. Zinloos geweld is al helemaal niet te voorkomen met dit soort acties natuurlijk.
Nogmaals, prima als mensen zich er beter door voelen, maar de daadwerkelijke veiligheid zal niet veel omhoog gaan (wat ook al gebleken is uit verschillende evaluatie-rapporten).
Idem.quote:Op maandag 15 maart 2004 10:15 schreef SEMTEX het volgende:
Ja hoor, ik heb niks te verbergen
Onzin.quote:Op maandag 15 maart 2004 13:37 schreef MouseOver het volgende:
Aan iedereen die zo hard roept dat ze er geen probleem mee hebben: hou zou je reageren als een agent na het controleren van je zakken vraagt of hij ook "even van binnen mag kijken? Bukt u even meneer?"
Dat is hier in heerlen dus daadwerkelijk gebeurt bij een preventieve fouilleeractie. Weliswaar rondom een uiterst dubieus cafe maar naast dat cafe lag een normaal restaurant en om rechtsongelijkheid te voorkomen zijn die mensen ook gecontroleerd.
Maakt je dat niets uit? Je hebt toch niets te verbergen?
Om eens orgineel te zijn.quote:Op zondag 14 maart 2004 18:52 schreef Xtreem het volgende:
ik zou er echt niet tegen zijnquote:Op zondag 14 maart 2004 22:14 schreef marmhz het volgende:
Niemand zit te wachten op een soort van politiestaat toch?
[offtopic]zijn er verschillende categorien? daar valt niks over te vinden op het internet (politie site ergens ooit opgezocht) daar stond alleen dat ie niet voor het grijpen mocht zijn in een berschermende kap en dat was het.. meer stond er niet.[/offtopic]quote:Op maandag 15 maart 2004 07:06 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Zeg jij wel zo mooi maar een zwaard is een categorie IV wapen volgens de Wet Wapens en Munitie en die mag je niet alleen in een beschermhoesje op je achterbank vervoeren, das ook strafbaar. Die moet je namelijk zo vervoeren dat het zwaard niet voor onmiddelijk gebruik gereed is. En onder de 18 mag je em niet eens hebben
Weet jij hoeveel officieren vanjustitie er zijn in Nederland? Zijn op een stuk of wat handen te tellen...quote:Op maandag 15 maart 2004 14:03 schreef HarryP het volgende:
Een politie agent mag dat helemaal niet alleen een officier van justitie. Met de normaal geldende regels daarvoor.
Broodje aap verhaal als je het mij vraagt.
Er zijn vier categoriën wapens. Die van categorie IV mag je gewoon hebben, mits je boven de 18 bent. Je mag ze niet dragen ( dat wil zeggen bij je hebben in principe ) tenzij je het wapen vervoert. En dan mag het inderdaad niet voor onmiddelijk gebruik gereed zijn ( mag dus niet voor het grijpen liggen. En volgens mij zijn er al arresten / uitspraken van de rechter dat alleen in de kofferbak leggen niet voldoende isquote:Op maandag 15 maart 2004 15:25 schreef blablasjit het volgende:
[..]
[offtopic]zijn er verschillende categorien? daar valt niks over te vinden op het internet (politie site ergens ooit opgezocht) daar stond alleen dat ie niet voor het grijpen mocht zijn in een berschermende kap en dat was het.. meer stond er niet.[/offtopic]
Ik woon er een blok vanaf. Het is de eerste keer dat zo'n controle hier in heerlen gehouden is gebeurd, volgens mij was dat eind 2002. Het heeft toen nog de krant gehaald omdat het tot grote verontwaardiging geleid heeft. Marechaussee heeft een stuk afgezet en iedereen daarbinnen is "door en door" gecontroleerd.quote:Op maandag 15 maart 2004 14:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Onzin.
Zoiets gebeurt sowieso al niet buiten een politiebureau, dus dit slaat echt helemaal nergens op.
Als iemand zich verdacht maakt of wanneer er een drugshond aanslaat bij die persoon en er extern niets gevonden is, kan deze persoon opgepakt worden en idd aan een interne search onderworpen worden.
NOOIT zal zoiets op straat tijdens een preventief-fouilleeractie gebeuren..
Dus: broodje aap.
en je weet dit allemaal omdat?quote:Op maandag 15 maart 2004 16:15 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Er zijn vier categoriën wapens. Die van categorie IV mag je gewoon hebben, mits je boven de 18 bent. Je mag ze niet dragen ( dat wil zeggen bij je hebben in principe ) tenzij je het wapen vervoert. En dan mag het inderdaad niet voor onmiddelijk gebruik gereed zijn ( mag dus niet voor het grijpen liggen. En volgens mij zijn er al arresten / uitspraken van de rechter dat alleen in de kofferbak leggen niet voldoende is
De tips die ik gaf zijn niet verplicht, maar zo voldoe je zeker aan de gestelde eisen
Omdat ik "one of them" ben, in opleiding, nu 2 jaar gevorderdquote:Op maandag 15 maart 2004 16:28 schreef blablasjit het volgende:
[..]
en je weet dit allemaal omdat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |