abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17785476
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 15:55 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Mocht dit waar zijn, is het natuurlijk een blunder van de hoogste orde
Waar is de blunder?
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  woensdag 17 maart 2004 @ 20:45:25 #202
73091 Vom
de Cowboy
pi_17785592
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 20:41 schreef keeper het volgende:

[..]

Waar is de blunder?
Dat de optie die Ajax geligd heeft m.b.t. het contract van Maxwell, net als bij Trabelsi, niet geldig zo zijn...
Ajax!!!! Dit jaar gewoon weer kampioen!
Bierplaat, dit is nu die lekkere bierplaat, bierplaat
Zo dronken dat je niet weet of je daar staat of hier staat
Dansend in je Ralph Lauren of spiernaakt, bierplaat
pi_17785915
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 20:45 schreef Vom het volgende:
Dat de optie die Ajax geligd heeft m.b.t. het contract van Maxwell, net als bij Trabelsi, niet geldig zo zijn...
Dat is in die zin niet een blunder te noemen daar naar mijn weten een dergelijke constructie in de voetbalwereld redelijk normaal is (van Hooijdonck had ook zo'n contract bij feyenoord bijv.).
pi_17786073
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 20:57 schreef keeper het volgende:

[..]
(van Hooijdonck had ook zo'n contract bij feyenoord bijv.).
Daar noem je ook een club .
pi_17786144
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 20:41 schreef keeper het volgende:

Waar is de blunder?
Als blijkt dat de optie ongeldig zou zijn. Je hebt het hier toch over een miljoenendeal. Mocht Maxwell transfervrij kunnen vertrekken vanwege een soort vormfout in het contract, zou dat een blunder zijn van degene die het contract heeft opgesteld. Ik verwacht niet dat Maxwell zich opeens tegen Ajax keert omdat hij veel aan de club te danken heeft, maar stel dat AC Milan straks komt en hij wandelt voor niks de Arena uit, dan denk ik niet dat men dan binnen het bestuur de schouders ophaalt en over gaat tot de orde van de dag
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_17786455
Laat nieuwe managers van die spelers nu maar lekker roepen, als ze echt zoveel geloof erin hebben dan moeten ze een rechtzaak aanspannen, tot die tijd vind ik het alleen maar gelul om makkelijker en dus goedkoper alsnog naar een andere topclub te gaan, dit zouden ze echt nooit roepen als bv alleen FC Zwolle in deze speler intresse had.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_17786625
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 21:05 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Als blijkt dat de optie ongeldig zou zijn. Je hebt het hier toch over een miljoenendeal. Mocht Maxwell transfervrij kunnen vertrekken vanwege een soort vormfout in het contract, zou dat een blunder zijn van degene die het contract heeft opgesteld. Ik verwacht niet dat Maxwell zich opeens tegen Ajax keert omdat hij veel aan de club te danken heeft, maar stel dat AC Milan straks komt en hij wandelt voor niks de Arena uit, dan denk ik niet dat men dan binnen het bestuur de schouders ophaalt en over gaat tot de orde van de dag
Ja doei SCH2, er is geen sprake van een vormfout. Er is sprake van een in de voetbalwereld veelvoorkomende constructie. Dat nu enkele zaakwaarnemers aan de rechtsgeldigheid daarvan twijfelen is een tweede. Sommige zaakwaarnemers hebben geloof ik liever dat spelers helemaal geen contracten meer hebben.

Mocht blijken dat een dergelijke constructie niet rechtsgeldig is en Maxwell (en Trabelsi) dus voor niks weggaan bij Ajax, zou dat ongelooflijk zuur zijn. Vergelijkbaar met wat er in '95 na het Bosman-arrest gebeurde bij Ajax toen Kluivert, Davids, Bogarde en Reiziger etc. voor niks weggingen. Of was dat soms ook een blunder?
pi_17786648
Daar heb je zeker een goed punt. Zaakwaarnemers denken in eerste instantie aan hun eigen portemonnee, maar kijk eens naar Trabelsi. Sinds hij van z'n zaakwaarnemer te horen heeft gekregen dat hij elders meer kan verdienen, wil hij snel weg.

Of zie de transfer van Ronaldo van Barça naar Inter, dat was allemaal te danken aan de zaakwaarnemer die zo een aantal miljoenen kon bijschrijven op zijn rekening. Dat soort mensen kan heel overtuigend klinken en de meeste mensen worden een beetje blind als het om geld gaat. Voor het Nederlandse voetbal zou het gewoon slecht zijn als Ibrahimovic, Maxwell en Trabelsi deze zomer zouden vertrekken omdat hun zaakwaarnemers slim genoeg waren
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_17786697
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 21:23 schreef Tony_Montana67 het volgende:

Of zie de transfer van Ronaldo van Barça naar Inter, dat was allemaal te danken aan de zaakwaarnemer die zo een aantal miljoenen kon bijschrijven op zijn rekening. Dat soort mensen kan heel overtuigend klinken en de meeste mensen worden een beetje blind als het om geld gaat. Voor het Nederlandse voetbal zou het gewoon slecht zijn als Ibrahimovic, Maxwell en Trabelsi deze zomer zouden vertrekken omdat hun zaakwaarnemers slim genoeg waren
Ibrahimovic staat zowiezo vast tot 2006, godzijdank.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_17786826
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 21:22 schreef keeper het volgende:

Ja doei SCH2, er is geen sprake van een vormfout. Er is sprake van een in de voetbalwereld veelvoorkomende constructie. Dat nu enkele zaakwaarnemers aan de rechtsgeldigheid daarvan twijfelen is een tweede. Sommige zaakwaarnemers hebben geloof ik liever dat spelers helemaal geen contracten meer hebben.
Als de rechtsgeldigheid niet klopt is het een vormfout, simple as that. Ik ga gewoon uit van wat er in dat bericht staat en daar wordt gewezen op een eventuele vormfout. Dat heeft niks met trollen of wat dan ook te maken. Het bericht is duidelijk genoeg wat dat betreft, je moet niet alles als een directe aanval opvatten. Als blijkt dat het bestuur een fout heeft gemaakt, mag je daar best wat van zeggen
quote:
Mocht blijken dat een dergelijke constructie niet rechtsgeldig is en Maxwell (en Trabelsi) dus voor niks weggaan bij Ajax, zou dat ongelooflijk zuur zijn. Vergelijkbaar met wat er in '95 na het Bosman-arrest gebeurde bij Ajax toen Kluivert, Davids, Bogarde en Reiziger etc. voor niks weggingen. Of was dat soms ook een blunder?
Dat was toen geen blunder omdat die regel van de ene op de andere dag in werking trad, nu kunnen clubs erop inspelen. Mocht dan blijken dat het contract niet rechtsgeldig is, mag je spreken van een grove fout.
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  woensdag 17 maart 2004 @ 21:31:47 #211
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_17786901
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 15:49 schreef twi het volgende:
Jari heeft nog geen centimeter verzet, of hij is alweer een paar weken out. Zoals verwacht. Wat baal ik er ontzettend van dat 'ie niet vorig jaar is gestopt
Mja, hij verdient een beter einde. En een standbeeld.
pi_17790522
ajax the best
pi_17790734
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 23:27 schreef roxie-ajax het volgende:
ajax the best
Geniaal onderbouwde zin. Vooral de diepgaande emotie erin. Een echte zin om te discusieren. .
Hoi.
pi_17790817
Een echte aanwinst die Roxie
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_17791770
Om maar weer eens een discussie te starten, de Sportweek meldt vandaag (woensdag) dit:

"Volgens Ronald Koeman is het niet uitgesloten dat er volgend seizoen één of meer door Ajax verhuurde spelers worden teruggehaald naar Amsterdam". Wie dat dan zijn wilde hij (nog) niet zeggen, maar wel is al duidelijk dat het iig niet Richard Knopper zal betreffen.

Het lijstje van verhuurde spelers:
  • Nourdin Boukhari (NAC)
  • Youssouf Hersi (NEC)
  • Richard Knopper (sc Heerenveen)
  • Cedric van der Gun (ADO Den Haag)
  • Stefano Seedorf (NAC)
  • Petri Pasanen (Portsmouth)
  • Kwame Quansah (AIK Solna)
  • Ruud Kras (FC Volendam)
  • Pius Ikedia (RBC)
  • Kiran Bechan (Sparta)

Waarvan je dus Knopper al kan afschrijven. En ook Seedorf, de enige uit dit rijtje wiens contract afloopt in 2004, want dat wordt niet verlengd. Dat geldt trouwens ook voor de contracten van John Nieuwenburg en Daniel Cruz ( . ).

Goed, heb je nog aardig wat spelers over. Maar wie zou je dan terughalen? Als ze Knopper niet terughalen, zie ik Hersi ook niet terugkomen (zelfde positie). Verder lijken Boukhari (linksbuiten, hebben we al genoeg), Quansah (spits, idem) en Bechan (linksbuiten, zie Boukhari) me ook erg onwaarschijnlijk. Pasanen maakt denk ik de grootste kans om terug te keren, zeker gezien een vertrek van Trabelsi dat in zicht komt, zodat je een goede back-up hebt in de verdediging (Grygera wordt dan meer als rechtsback gelaten). Kras kan ook voor die plek, doet het goed bij Volendam maar is te licht, denk ik.
    Een andere logische versterking is de rechtsbuitenpositie. Van dit lijstje kunnen Ikedia en Van der Gun daar spelen. Van der Gun is wel meer een '10' dan een '7', maar toch. En Ikedia is een leuke dribbelaar, maar nou niet echt de rechtsbuiten waar Ajax op wacht (bovendien hebben we Mitea al voor de snelle dribbelacties).

Dus wie gaat Koeman terughalen? Ik denk dan Pasanen, en als tweede optie Ikedia of Van der Gun. Weet mm misschien al meer?

[ Bericht 2% gewijzigd door keeper op 18-03-2004 00:34:57 ]
  • Die Welt ist alles was der Fall ist.
    pi_17791829
    Alleen Pasanen mag die illusie koesteren. De rest lijkt me echt (veel) te licht.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_17791948
    Cedric van der Gun en Petri Pasanen zou ik zeker terughalen. Die kan je altijd gebruiken. Bechan, Boukhari , Youssouf Hersi en Quansah zijn leuke voetballers, maar te licht voor de top, de rest mag dromen van een leuke middenmoter
    Proud To Be VBL User
    Hiphop Purist
      donderdag 18 maart 2004 @ 00:49:51 #218
    30751 DaMayan
    Turtle Warriors
    pi_17792116
    "Niet uitgesloten" is natuurlijk heel wat anders dan "er gaat zeker iemand teruggehaald worden".
    Ze houden gewoon de optie open.
    One good thing about music. When it hits you feel no pain.
    pi_17792132
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2004 00:49 schreef DaMayan het volgende:
    "Niet uitgesloten" is natuurlijk heel wat anders dan "er gaat zeker iemand teruggehaald worden".
    Ze houden gewoon de optie open.
    Het zou dom zijn Pasanen te laten lopen. Zo breed zit je niet in de centrale verdedigers
    Proud To Be VBL User
    Hiphop Purist
    pi_17792185
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2004 21:22 schreef keeper het volgende:
    Ja doei SCH2
    pi_17792218
    Geef ons Knopper dan maar voor een schijntje. Zullen jullie nog spijt van krijgen. Snap het ook niet. De halve Ajax-selectie is aan de lopende band geblesseerd, dan kun je zulke ervaren spelers goed gebruiken. Net als Hersi en Van der Gun, Ajax zou wat zorgvuldiger met de talenten om kunnen gaan. Ze leiden leuk op maar vervolgens maken ze er soms maar een potje van.
    pi_17792248
    Ik ben trouwens zelf voorstander ervan om Knopper terug te halen, maar goed. Misschien is het idd toch meer een clubspeler.
    pi_17792291
    Moet je nagaan dat half nederland gewoon op ajax-talent loopt te voetballen Vandaar dat de middenmoot zo dik is dit jaar

Maar veel van die spelers zijn wel uitblinkers bij hun clubs, er zijn echter weinig spelers waarvoor we al niet een positie hebben vervult. Pasanen lijkt me de enige idd.
    Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
      donderdag 18 maart 2004 @ 01:07:22 #224
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_17792313
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2004 01:00 schreef keeper het volgende:
    Ik ben trouwens zelf voorstander ervan om Knopper terug te halen, maar goed. Misschien is het idd toch meer een clubspeler.
    Ik ben altijd vrij gecharmeerd geweest van Knopper. Vond het jammer dat ie niet de kans heeft gekregen zich echt te bewijzen bij Ajax. Zou er geen probleem mee hebben hem terug te halen.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_17792331
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2004 01:04 schreef kamagurka het volgende:
    Moet je nagaan dat half nederland gewoon op ajax-talent loopt te voetballen Vandaar dat de middenmoot zo dik is dit jaar
    In de HCE spelen momenteel 37 spelers met een Ajax-verleden (as in opgeleid door). Een tijdje terug had ik een lijstje gepost met namen, maar vindt dat nu nog maar eens .

En dan zat Oulida (ADO) daar nog niet eens bij, 38 spelers dus.

De meeste zitten er trouwens bij FC Utrecht .
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')