abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 maart 2004 @ 01:29:20 #151
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_17745838
Ajax moet eigenlijk elk jaar eerste worden, heel simpel. Tweede is in principe niet genoeg, tenzij je in Europa goed presteert en de beker pakt. Vorig jaar is dat ten dele gelukt, en met het Europese succes waren we trots. Geen beker, wat een smet was, en tweede wat gelukkigerwijs CL opleverde.

De slechte seizoenen waar jij op doelt zijn inderdaad beschamend, evenals bijbehorende uitschakelingen in de UEFA-Cup. Die zwarte seizoenen zitten ertussen, maar gelukkig niet zo bijster vaak. Pijnlijk genoeg heeft PSV zulke seizoenen nog veel minder dan Ajax, ik kan me niet meer herinneren wanneer PSV voor het laatst buiten de top 3 is geeindigd.
pi_17745937
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 01:29 schreef twi het volgende:
Ajax moet eigenlijk elk jaar eerste worden, heel simpel. Tweede is in principe niet genoeg, tenzij je in Europa goed presteert en de beker pakt. Vorig jaar is dat ten dele gelukt, en met het Europese succes waren we trots. Geen beker, wat een smet was, en tweede wat gelukkigerwijs CL opleverde.

De slechte seizoenen waar jij op doelt zijn inderdaad beschamend, evenals bijbehorende uitschakelingen in de UEFA-Cup. Die zwarte seizoenen zitten ertussen, maar gelukkig niet zo bijster vaak. Pijnlijk genoeg heeft PSV zulke seizoenen nog veel minder dan Ajax, ik kan me niet meer herinneren wanneer PSV voor het laatst buiten de top 3 is geeindigd.
Sinds ik actief de eredivisie volg is ajax toch wel de traditionele nummer twee zo'n beetje ieder jaar op enkele superjaren na. Psv is bijna steevast landskampioen.
Ik neem daarom ook inmiddels vaak genoegen met een nummer twee-positie maar dan wel een UEFA-cup of europees succes. Bovendien is het altijd erg goed wachten op die superjaren die ajax dan zo nu en dan heeft, dan zie je opeens alles wat voetbal aantrekkelijk maakt weer terug in een ploeg (behalve dit jaar )
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  dinsdag 16 maart 2004 @ 01:39:36 #153
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_17745963
Kama, heb je al contact met Arnhem gezocht om een wedstrijdje mee te pikken met ons?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 16 maart 2004 @ 01:41:43 #154
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_17745991
PSV presteert een stuk constanter dan Ajax en Feyenoord hebben gedaan over de laatste 10, 15 jaar. Maar ik denk dat het ten dele te wijten valt aan het Bosman-arrest, en het feit dat de '94/'95-generatie in korte tijd heel populair werd binnen Europa en vaak gratis vertrok. Een selectie die binnen enkele jaren volledig verdwijnt, zonder dat daarvoor goede vervangers aangetrokken kunnen worden, laat zijn sporen na. Ajax is drie seizoenen een grootmacht in Europa geweest, waarna de terugval natuurlijk een stuk groter is geweest.

Op zich vind ik het niet pijnlijk te noemen dat PSV wat dat betreft constanter speelt - alhoewel ze geen echt ondermaats slechte prestaties hebben neergezet, hebben ze ook totaal geen hoogtepunten gekend wat dat betreft. En als ik moet kiezen tussen het behalen van enorme successen gevolgd door wat moeilijke jaren, of het elk jaar constant, maar onopvallend presteren, heb ik toch liever het eerste
  dinsdag 16 maart 2004 @ 01:45:33 #155
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_17746033
Mido is trouwens boos weggelopen uit 't trainingskamp van L'OM.
pi_17746055
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 01:39 schreef golfer het volgende:
Kama, heb je al contact met Arnhem gezocht om een wedstrijdje mee te pikken met ons?
Ik geloof het wel, maar vooralsnog geen repliek... volgens mij heeft ie zich ingegraven en laat ie laf zijn telefoonbeantwoorder het werk doen

Ik zal snel zorgen dat ik doordring daar! Denk je dat we kaarten fey-ajax kunnen ritselen of is dat altijd al weg voordat je in de trein bent gestapt ze te gaan halen? In principe vind ik elke wedstrijd wel goed eigenlijk
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  dinsdag 16 maart 2004 @ 02:08:34 #157
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_17746233
quote:
Ajax wil graag het contract van Zlatan Ibrahimovic openbreken. De Zweedse spits, in verband gebracht met Juventus en Barcelona, heeft laten weten daar niet voor te voelen.

Ibrahimovic heeft in Amsterdam een contract tot 2006. De Zweedse spits, die zondag tegen Roda JC zijn rentree maakte na een liesoperatie, staat open voor een vertrek naar een Europese topclub. 'Wat wel duidelijk moet zijn is dat Zlatan er geen enkel probleem mee heeft bij Ajax te blijven', zegt Mino Raiola in de nieuwe Voetbal International.

De zaakwaarnemer weet van de belangstelling van Juventus. 'Maar Barcelona klinkt nóg serieuzer, alhoewel zij ook niets aan Ajax hebben laten weten en er is dus geen sprake van daadwerkelijke interesse.'

In de nieuwe Voetbal International, die woensdag uitkomt, staat een interview met Ibrahimovic.
.
-
pi_17747378
Ajax is op de goede weg. En Pienaar deed een traditionele Zuid-Afrikaanse dans, stelletje cultuurbarbaren!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 16 maart 2004 @ 08:17:38 #159
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_17747453
Ja leuk, laten we voortaan allemaal onze nationale volksdans uitvoeren na een doelpunt.

En Babos de polka na elke aardige redding.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_17747552
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 01:37 schreef kamagurka het volgende:
Sinds ik actief de eredivisie volg is ajax toch wel de traditionele nummer twee zo'n beetje ieder jaar op enkele superjaren na. Psv is bijna steevast landskampioen.
Ik neem daarom ook inmiddels vaak genoegen met een nummer twee-positie maar dan wel een UEFA-cup of europees succes. Bovendien is het altijd erg goed wachten op die superjaren die ajax dan zo nu en dan heeft, dan zie je opeens alles wat voetbal aantrekkelijk maakt weer terug in een ploeg (behalve dit jaar )
Al eens eerder gepost, maar ok, nog maar een keer (tussen haakjes stand na dit seizoen, ervan uitgaande dat Ajax kampioen word). Zo erg is het allemaal niet

De afgelopen 5 seizoenen is Ajax 1 tegen PSV 3x kampioen geworden (2-3)
De afgelopen 10 seizoenen is Ajax 5 tegenover PSV 4x kampioen geworden (5-4)
De afgelopen 15 seizoenen is Ajax 6 tegenover PSV 7x kampioen geworden (7-6)
De afgelopen 20 seizoenen is Ajax 7 tegenover PSV 10x kampioen geworden (8-10)
De afgelopen 25 seizoenen is Ajax 11 tegenover PSV 10x kampioen geworden (11-10)

Maar genoegen nemen met een 2e plek
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
pi_17748064
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 01:17 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Hadden jullie die mening een paar seizoenen terug ook, toen jullie net met de hakken over de sloot UEFA-Cup haalden?
dat waren toch ook 2 baggerseizoenen met o.a. een zesde plaats en uitschakeling tegen Lausanne Sport en Kopenhagen.
Winnaar Fok Europacup toto 2003/2004
http://home.wanadoo.nl/fside/geluiden/superjoden.mp3
  dinsdag 16 maart 2004 @ 09:24:55 #162
82560 Ruud_Gullit
Feijenoord Rotterdam 4 life!
pi_17748130
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 08:02 schreef methodmich het volgende:
Ajax is op de goede weg. En Pienaar deed een traditionele Zuid-Afrikaanse dans, stelletje cultuurbarbaren!
Ik dacht ff dat ie geblesseerd was
  dinsdag 16 maart 2004 @ 09:26:15 #163
82560 Ruud_Gullit
Feijenoord Rotterdam 4 life!
pi_17748155
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 01:29 schreef twi het volgende:
Ajax moet eigenlijk elk jaar eerste worden, heel simpel. Tweede is in principe niet genoeg, tenzij je in Europa goed presteert en de beker pakt.
Geldt voor PSV ook, en zelfs ook voor Feijenoord.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 maart 2004 @ 09:28:45 #164
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_17748193
quote:
Op maandag 15 maart 2004 23:28 schreef tong80 het volgende:
Ik hoop altijd dat Feijenoord verliest. Ook tegen PSV hoopte ik dat. Het is andersom ook zo.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 maart 2004 @ 09:34:24 #165
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_17748284
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 01:47 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik geloof het wel, maar vooralsnog geen repliek... volgens mij heeft ie zich ingegraven en laat ie laf zijn telefoonbeantwoorder het werk doen
Dit gaat niet over mij zo te zien: ik heb m'n antwoord apparaat al tijden uit staan en heb geen mail ontvangen

Kama, ik moet jou trouwens wel spreken: heb je vrijdag wat te doen? Der Ulx is in het land...

[ Bericht 16% gewijzigd door Doc op 16-03-2004 09:39:31 ]
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_17750716
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 01:41 schreef Leshy het volgende:
Op zich vind ik het niet pijnlijk te noemen dat PSV wat dat betreft constanter speelt - alhoewel ze geen echt ondermaats slechte prestaties hebben neergezet, hebben ze ook totaal geen hoogtepunten gekend wat dat betreft. En als ik moet kiezen tussen het behalen van enorme successen gevolgd door wat moeilijke jaren, of het elk jaar constant, maar onopvallend presteren, heb ik toch liever het eerste
Ik beschouw de prachtige transfers van Edwin van Ankeren, Klas Ingesson en Manoel toch wel als hoogtepunten hoor.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_17751771
quote:
Op maandag 15 maart 2004 23:09 schreef Speed1971 het volgende:

[..]

Als Ajax wint is dat altijd lekker. Maar Feyenoord is voor mij niet meer de grote rivaal. Ook zal ik het altijd een klote club blijven vinden. Winnen van Feyenoord is niet meer speciaal. Het is een club die de laatste jaren alleen maar slechter aan het worden is. Jaja blabla UEFA Cup. Maar als je dan kijkt hoe het zich daarna heeft ontwikkelt bij die club dan is dat gewoon zielig. Pi-Air, Bosvelt, Kalou en nu van Persie. Stuk voor stuk op zn minst aardige voetballers maar slagen doen ze niet bij Feyenoord. Okay Bosvelt is natuurlijk niet mislukt bij Feyenoord maar uiteindelijk wel. Hij had nooit mogen weggaan bij die club op de manier zoals dat afgelopen seizoen gebeurd is. Het is een zielig zooitje waar Ajax zich niet meer mee hoeft te meten wat mij betreft. Het is een club in verval die de aansluiting met Ajax en PSV al een tijd aan het missen is.
Ook heb ik niets met Feyenoord omdat ik Rotterdam altijd al een poep-stad heb gevonden waar alleen maar gasten (de Nederlanders dan) wonen met spitse vissenkoppen die over het algemeen Sjonnie en Antia heten. En sinds een aantal jaar hebben ook de Mohammeds en Fatima`s het er niet mooier op gemaakt in Rotterdam. Dus Rotterdam en Amsterdam als rivaal ja......maar Ajax en Feyenoord......niet meer voor mij eigenlijk.
Is Feijenoord ooit dan wel voor jouw de grote rivaal geweest? sinds de jaren 80, doen we sportief al onder wat dat betreft, met slechts een enkele uitschieter.

Op dat tweede stuk ga ik niet eens in joh, zeker als je dan beseft dat Mohammed als sinds jaar en dag de populairste jonges-naam is in a'dam..
"..and in my brain it's going wrong.."
  dinsdag 16 maart 2004 @ 13:45:42 #168
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_17752765
Er is binnen Ajax om de één of andere reden gewoon altijd beter omgegaan met de spelers uit de eigen jeugd dan bij Feyenoord. Daar wordt liever een zuid-amerikaanse balgoochelaar gehaald die zich op miraculeuze wijze binnen twee seizoenen geheel uit de selectie en het hart heeft gespeeld. Maar ik denk dat de zeven relatief vette jaren voor PSV wel voorbij zijn. De club heeft geen cent te makken, ze zijn momenteel niet in vorm en het kan nog zomaar gebeuren dat ze dit jaar geen CL spelen. De inkomsten daaruit kunnen ze eigenlijk niet missen. Bij Feyenoord kan het na dit seizoen alleen maar beter gaan. De verantwoordelijke voor de bizarre aankopen van de laatste jaren is verdwenen. Er staat een relatief jonge groep die met de juiste versterkingen volgend jaar best goede resultaten kan neerzetten. Nu is het hopen dat ze ontluikende talenten niet meteen weer verkopen aan clubs als Fortuna etc. maar dat er wat meer pijn en moeite in hun ontwikkeling wordt gestoken. Er staan op van Persie na weinig spelers op het punt te vertrekken. Voor Ajax is het van belang spelers als VdV, Imbrahimodinges, Maxwell enz. te behouden hoewel het erop lijkt dat dat niet gaat gebeuren. En dan zie je wat er gebeurd met jullie elftal. Opeens is het spel matig en wordt er niet (meer overtuigend) gewonnen. Het kon volgend jaar wel eens een leuk seizoen worden.
pi_17752938
Zolnag die dictator van den herik aan de touwtjes trekt zal het schipperen blijven bij Feyenoord. Feyenoord kijkt met hoop naar de toekomst terwijl bij PSV het verval is begonnen. Ajax kan de dreun over 3 of 4 jaar krijgen en moet zich nu al voorbereiden door d ejeugd goed op te leiden.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 14:21:59 #170
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_17753358
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 13:56 schreef Chadi het volgende:
Zolang die dictator van den herik aan de touwtjes trekt zal het schipperen blijven bij Feyenoord. Feyenoord kijkt met hoop naar de toekomst terwijl bij PSV het verval is begonnen. Ajax kan de dreun over 3 of 4 jaar krijgen en moet zich nu al voorbereiden door d ejeugd goed op te leiden.
Die dreun heeft Ajax al gehad als je het mij vraagt.

Of ben jij de Europese uitschakelingen door clubs als Kopenhagen, mislukte aankopen als Kinkladze en Gabrich en dat hele Bosman gebeuren al vergeten?

Als je dan kijkt naar hoe het de afgelopen paar seizoenen is gegaan (o.a. de doorgebroken jeugd, kampioenschap en beker, succesje in de CL, verkoop van spelers) kun je toch rustig spreken van een herstel van dat 'verval' vind ik.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 14:29:09 #171
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_17753472
Ik denk dat Chadi er vanuit gaat dat er over drie á vier jaar weer een terugval komt.
Ik denk dat ie al eerder komt. VdV en Ibradingodinges gaan waarschijnlijk aan het einde van het seizoen al weg, en als er een grote club komt voor een speler als Maxwell ben je die ook kwijt.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 15:22:50 #172
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_17754463
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 02:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
.
Ik vind het niet zo'n probleem dat hij z'n contract niet wil openbreken. Hij blijft toch niet tot medio 2006 bij Ajax; als hij na dit seizoen niet vertrekt, dan wel na het volgende. En ik hoop voor 'm dat'ie inderdaad bij een topclub terecht komt, alhoewel ik denk dat hij nog best een jaartje bij Ajax kan gebruiken om zich te ontwikkelen
pi_17754470
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 14:29 schreef DivineJester het volgende:
Ik denk dat Chadi er vanuit gaat dat er over drie á vier jaar weer een terugval komt.
Ik denk dat ie al eerder komt. VdV en Ibradingodinges gaan waarschijnlijk aan het einde van het seizoen al weg, en als er een grote club komt voor een speler als Maxwell ben je die ook kwijt.
Inderdaad. Er zijn nu veel vaste jongens die bij makkelijk bij een andere top club kunnen en willen gaan. Je moet een vangnet hebben als er opeens 6 jongens weg gaan bij Ajax. Je moet jongens met potentie hebben om ze op te vangen en die zelf opleiden. Maxwell kan weg..van der vaart..ibrahimovic..pienaar..trabelsie..heitinga binnen 2 jaar.. Sneyder over 2 jaar..de jong als hij zich zo door ontwikkeld ook over 2-3 jaar. Dat zijn gewoon reele opties omdat Ajax die jongens niet kan houden.

Wat loopt er in Jong Ajax eigenlijk dat we volgend jaar kunnen gebruiken ..wat loopt er in de A1 en B1? Bij Ajax en bij andere clubs waar we gebruik van kunnen maken. .. Trouwens ik zou die gast van RKC overnemen Boutahar voordat PSV of Feyenoord ermee vandoor gaat. Hij is in potentie een topper.

Dit geldt niet alleen voor Ajax maar ook Feyenoord moet meer zelf opleiden en PSV ook want alleen zo krik je het niveau weer terug ook al mislukken ze dan komen ze alsnog binnen het Nederlandse voetbal wat weer anderen een klein beetje hoger helpt.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 15:48:09 #174
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_17755000
De jeugdopleidingen zijn inderdaad de toekomst van het Nederlandse voetbal. Je moet ze vroeg op niveau zien te krijgen, en dan met leuke contracten voor een jaar of vier in het eerste elftal vastleggen. Alleen zo kun je weer teams creeeren die europees een beetje mee kunnen, waardoor er weer geld binnenkomt om europees nog een beetje beter mee te kunnen.
pi_17755382
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 15:48 schreef DivineJester het volgende:
De jeugdopleidingen zijn inderdaad de toekomst van het Nederlandse voetbal. Je moet ze vroeg op niveau zien te krijgen, en dan met leuke contracten voor een jaar of vier in het eerste elftal vastleggen. Alleen zo kun je weer teams creeeren die europees een beetje mee kunnen, waardoor er weer geld binnenkomt om europees nog een beetje beter mee te kunnen.
Inderdaad want je kan gewoon niet meer zeker zeggen van die blijft ook al hebben ze een contract. Je kan er wel op verdienen. Wie had nou verwacht dat Feyenoord die genade klap zou krijgen van de basis spelers? Net als bij ons in 95 liep het afgelopen jaar leeg bij Feyenoord.

Je moet zo goed mogelijk daarop inspelen omdat je het niet tegen kan houden dat goede voetballers vertrekken en zich niet altijd aan hun contract houden.

Het Nederlands voetbal kan alleen floreren als de jeugd de aandacht krijgt omdat wij het geld niet hebben om de missende schakels die een top team maken te kopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')