abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 maart 2004 @ 09:40:20 #276
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_17794861
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 09:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is het enige wat ik naar voren bracht inderdaad.
Het punt is echter dat je het aantal waarmee je start ebij moet betrekken.

Mensen die beweren dat de het een goed teken is impliceren dat ze er van uitgaan dat Ajax niet veel meer jeugd teams heeft dan PSV of F'noord ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_17794889
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 09:39 schreef Doc het volgende:

[..]

Hoe slecht zijn de jeugdopleidingen van PSV en F'noord wel niet als amper spelers van hun in de HCE spelen? Of hadden ze zo veel minder jeugdspelers om mee te beginnen?
Dus jij vindt het een goede zaak dat een bedrijf mensen opleidt die niet slagen bij het bedrijf. En dat je er trots op mag zijn als dat er heel veel zijn. Dat is toch echt een kromme redenatie.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 maart 2004 @ 09:45:31 #278
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_17794941
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 09:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat waag ik te betwijfelen. Van Nistelrooij en Robben zijn daar momenteel de Nederlanders van naam.
Het gaat om de naam van de opleiding, niet om de naam van enkele spelers ...

Van de BBC site:
quote:
When it comes to developing their own players, few teams can compete with Ajax Amsterdam.
Forget the Man Utd youth team that found the likes of David Beckham, the Neville brothers and Paul Scholes.

And never mind the Liverpool set-up that unearthed players of the calibre of Michael Owen, Steven Gerrard and Jamie Carragher.

When you're talking about a production line of real world class talent, it's all about Ajax's world-famous De Toekomst (which translates as 'the future') academy.
http://news.bbc.co.uk/spo(...)_2858000/2858785.stm
pi_17794988
quote:

[..]

Dat waag ik te betwijfelen. Van Nistelrooij en Robben zijn daar momenteel de Nederlanders van naam.
In Engeland misschien niet, maar in Europa denk ik wel. Kluivert, vd Meyde, VdV, Sneijder, Bergkamp, Overmars, Seedorf, Davids... Need I go on?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 maart 2004 @ 09:49:21 #280
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_17794999
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 09:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus jij vindt het een goede zaak dat een bedrijf mensen opleidt die niet slagen bij het bedrijf. En dat je er trots op mag zijn als dat er heel veel zijn. Dat is toch echt een kromme redenatie.
Als je op DIE manier kwaliteit kan blijven leveren omdat de de top 5% van je opleiding zo goed zijn dat ze veel geld voor je binnen te slepen is dat zeker een goed. Als dan blijkt dat de 20% die er net onder zit ook nog goed genoeg is om elders te voldoen, dan doe je het niet slecht. Bij welk bedrijf dan ook.

Bedrijfsmatig is het simpel kosten-baten, en blijkbaar levert de jeugdopleiding meer op dan-ie kost. Het is niet veel duurder dan een mislukte transfer.
pi_17795009
Maar de kwaliteit van de opleiding werd door mij dan ook niet ter discussie gesteld. Het gaat om de efficiency en over de vraag of het terecht is om nogal duur te doen over het feit dat opgeleide jongens bij andere clubs terecht komen.
pi_17795015
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 09:49 schreef Doc het volgende:

[..]

Als je op DIE manier kwaliteit kan blijven leveren omdat de de top 5% van je opleiding zo goed zijn dat ze veel geld voor je binnen te slepen is dat zeker een goed. Als dan blijkt dat de 20% die er net onder zit ook nog goed genoeg is om elders te voldoen, dan doe je het niet slecht. Bij welk bedrijf dan ook.

Bedrijfsmatig is het simpel kosten-baten, en blijkbaar levert de jeugdopleiding meer op dan-ie kost. Het is niet veel duurder dan een mislukte transfer.
Ik ben ''t met SCH eens dat als maar 2 vd 20 slagen, het te weinig rendement oplevert.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2004 09:51:05 (typo) ]
  donderdag 18 maart 2004 @ 09:50:52 #283
83628 BZ
aka Baza
pi_17795025
quote:

[..]

Beide spelers zijn natuurtalenten en niet door PSV opgeleid. Als je kijkt over de afgelopen jaren, hoeveel spelers van PSV, die door PSV zijn opgeleid, zijn er dan door gestoten naar het eerste elftal?
De Jong na Arsenal-Ajax en VDV en Sneijder zijn na NL-Schotland zeker geen kleine namen.
pi_17795037
Robben en Van Nistelrooy zijn idd niet door PiSV opgeleid

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2004 09:52:08 (vergeten) ]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 maart 2004 @ 09:51:40 #285
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_17795039
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 09:50 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik ben ''t met SCH eens dat als maar 2 vd 18 slagen, het te weinig rendement oplevert.
Als die 2 je veel meer geld opleveren dan wat het kost om 20 spelers op te leiden is het wel degelijk een goede investering.
pi_17795059
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 09:51 schreef Doc het volgende:

[..]

Als die 2 je veel meer geld opleveren dan wat het kost om 20 spelers op te leiden is het wel degelijk een goede investering.
Goede investering, zeker.

Maar als je veel geld steekt in spelers die het niet halen is het toch weggegooid geld. Dat zul je toch moeten toegeven?
pi_17795068
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 09:49 schreef Doc het volgende:

[..]

Natuurlijk kunnen een paar toppers heel veel goed maken maar ik vind het toch iets te kort door de bocht. Volgens mij is de hele opleiding en scouting er op gericht, of zou die dat moeten zijn, om zoveel mogelijk jongens bij de eigen club te laten doorstromen. Al is het maar uit menselijk en ethisch oogpunt, de wereld die je die jongens voorspiegelt. Het kan toch niet zo zijn dat je stelt: we gooien er gewoon maar heel veel in zodat er altijd wel 1 of 2 overblijven?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 maart 2004 @ 09:55:07 #288
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_17795096
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 09:49 schreef SCH het volgende:
Maar de kwaliteit van de opleiding werd door mij dan ook niet ter discussie gesteld. Het gaat om de efficiency en over de vraag of het terecht is om nogal duur te doen over het feit dat opgeleide jongens bij andere clubs terecht komen.
Er wordt "duur" over gedaan omdat het aangeeft hoe goed de opleiding wel niet is

Als de 5% die het wel redt zelfs zoveel geld op weet te brengen om de opleiding in stand te houden, dan doe je het niet slecht. Dan mag je ook best trots zijn op de 20% onder die top.
  donderdag 18 maart 2004 @ 09:56:13 #289
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_17795112
Jezus wat een lompe discussie. Het gaat hier hoofdzakelijk over de kwantiteit en niet over de kwaliteit. Ajax heeft de beste jeugdopleiding van Nederland. Dat lompe homo`s dat moeilijk kunnen verkroppen is wel aangetoond nu.

Trouwens SCH Nederlanders die in Engeland ook een goede reputatie hebben zijn oa Bergkamp en Hasselbank. Dat jij nu weer twee niet Ajacieden noemt is gewoon domme stangerij wat eigen heel kinderachtig is. En verder is de naam Cruijff ook nog steeds veel groter/bekender van een van Nistelrooij.

Oja en hoe staat het nou met die enorme crisis waar jij het een week of twee geleden over had?
Let yourself go and enjoy the bassline...
pi_17795132
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 09:55 schreef Doc het volgende:

[..]

Er wordt "duur" over gedaan omdat het aangeeft hoe goed de opleiding wel niet is

Als de 5% die het wel redt zelfs zoveel geld op weet te brengen om de opleiding in stand te houden, dan doe je het niet slecht. Dan mag je ook best trots zijn op de 20% onder die top.
Ja, maar de spelers die het niet halen maken de spelers die het wel halen niet beter. Dus hoeveel je ook verdient met de spelers die het halen, degenen die afvallen zijn weggegooid geld geweest.
pi_17795136
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 09:55 schreef Doc het volgende:

[..]

Ja, en je hebt net kunnen lezen dat dat een drogredenering is.
pi_17795137
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 09:51 schreef Doc het volgende:
Een redelijke investering. Het is pas een goede investering als je met datzelfde geld niet ergens anders een beter rendement had kunnen halen.

Maar ik vraag me af of de jeugdopleiding van Ajax daadwerkelijk wel meer oplevert dan hij kost. Misschien is het wel een laatste bolwerk van voetballiefhebbers binnen een verder bedrijfsmatig gerunde organisatie. Of misschien heeft het te maken met een imago wat men graag wil hooghouden en heeft men daar wel wat verlies op de jeugd voor over.
pi_17795145
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 09:56 schreef Speed1971 het volgende:
Dat lompe homo`s dat moeilijk kunnen verkroppen is wel aangetoond nu
UItgepraat
pi_17795151
quote:
Jezus wat een lompe discussie.
Ik vond het er redelijk beschaafd aan toe gaan... tot jij begon te schreeuwen
  donderdag 18 maart 2004 @ 10:00:47 #295
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_17795187
Deze discussie is spijkers op laag water zoeken. Natuurlijk mislukken er altijd wel talenten. So what? Niemand beweert hier dat alles bij Ajax slaagt. Dus wat is je punt nou precies?
pi_17795199
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 10:00 schreef Speed1971 het volgende:
Deze discussie is spijkers op laag water zoeken. Natuurlijk mislukken er altijd wel talenten. So what? Niemand beweert hier dat alles bij Ajax slaagt. Dus wat is je punt nou precies?
Dat 18 vd 20 wel een beetje veel is...
pi_17795212
Als jij nou weer even weggaat Speed, kunnen wij gewoon normaal praten
pi_17795217
quote:
Jezus wat een lompe discussie. Het gaat hier hoofdzakelijk over de kwantiteit en niet over de kwaliteit. Ajax heeft de beste jeugdopleiding van Nederland. Dat lompe homo`s dat moeilijk kunnen verkroppen is wel aangetoond nu.
Ow kijk daar hebben we meneer "ik heb nooit leren lezen maar ik blaat toch graag mee". Er is nog nergens ontkend dat de opleiding van Ajax kwalitatief de beste zou zijn. Er worden alleen vraagtekens gesteld bij de efficiency. Dat is wat heel anders.
  donderdag 18 maart 2004 @ 10:02:18 #299
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_17795221
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 10:01 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat 18 vd 20 wel een beetje veel is...
Met als criterium?
  donderdag 18 maart 2004 @ 10:03:06 #300
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_17795239
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 10:02 schreef DIJK het volgende:

[..]

Ow kijk daar hebben we meneer "ik heb nooit leren lezen maar ik blaat toch graag mee". Er is nog nergens ontkend dat de opleiding van Ajax kwalitatief de beste zou zijn. Er worden alleen vraagtekens gesteld bij de efficiency. Dat is wat heel anders.
Nogmaals wat is dan het criterium?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')