Of jouw Calimero-reputatie, maar dat is weer een andere discussiequote:Op donderdag 18 maart 2004 01:33 schreef SCH het volgende:
Dat quasi-nietswetend zal dan jouw gebrek aan mensenkennis zijn![]()
Nee da's dan inderdaad zo maar dat bevestigt mijn quasi-nietswetende stelling dat het op de ke(e)per beschouwd niet meteen een prestatie is als er veel spelers van een opleiding bij andere clubs spelen. Dat moet je dan eerst afzetten tegen het aantal jongetjes dat aan de opleiding is begonnen enz.quote:Op donderdag 18 maart 2004 01:34 schreef keeper het volgende:
[..]
Ja, ok, maar daar houd je rekening mee. De kosten van die 38 niet goed genoege spelers worden ruimschoots gedekt door transferopbrengsten van de supertalenten die wel doorbreken. Althans, dat is de bedoeling. Als dat op een gegeven moment niet meer zo is, doe je inderdaad iets niet goed.
Waarom zou ik een calimero zijn? Stel je vooroordelen eens bij lieverd.quote:Op donderdag 18 maart 2004 01:36 schreef keeper het volgende:
[..]
Of jouw Calimero-reputatie, maar dat is weer een andere discussie.
Ik weet werkelijk niet of het waar is wat je nu zegt? Hoe weet jij of psv ook niet gewoon 500 spelertjes opleidt, maar dat daar gewoon minder talent tussenzit? Ben jij aanwezig op de trainingsvelden of bij de scoutings?quote:Op donderdag 18 maart 2004 01:32 schreef SCH het volgende:
[..]
ja maar als je er 500 opleidt is de kans veel groter dan er 50 doorstromen naar clubs dan als je er 100 opleidt, dat heeft niet zoveel met de spelers an sich te maken.
Dat zou je dan inderdaad uit moeten rekenen en dan pas kan je er iets zinnigs over zeggen. Dat is precies wat ik bedoel. Je kunt niet zeggen: er spelen zoveel ajax-spelers bij andere clubs dus dat is een verdienste. Als Heracles er 10 opleidt en er gaan er 6 door dan is dat relatief beter dan de 25 van de 500 bij ajax, pak hem beet.quote:Op donderdag 18 maart 2004 01:37 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik weet werkelijk niet of het waar is wat je nu zegt? Hoe weet jij of psv ook niet gewoon 500 spelertjes opleidt, maar dat daar gewoon minder talent tussenzit? Ben jij aanwezig op de trainingsvelden of bij de scoutings?
Oh zeker, ik bestrijd ook niet dat Ajax een goede opleiding heeft. Maar er gaat toch ook relatief vaak wat mis met "talenten". En er zijn nog wel wat clubs met een goede opleiding en/of goede scouting. En het is vaak ook nog een kwestie van geluk en toeval. Of het talentje uit Drente voor de Ajax-opleiding of voor de Heerenveen-opleiding kiest heeft ook met heel veel andere factoren te maken.quote:Zover ik het heb begrepen zitten er gewoon erg goede mensen bij de ajax-opleiding, en deze hebben door jarenlange ervaring wel verstand van voetbalaanleg of niet. Opleiden is ook een vak
Jij hebt het dus duidelijk NIET uitgerekend voor je er iets over zei!quote:Op donderdag 18 maart 2004 01:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zou je dan inderdaad uit moeten rekenen en dan pas kan je er iets zinnigs over zeggen. Dat is precies wat ik bedoel. Je kunt niet zeggen: er spelen zoveel ajax-spelers bij andere clubs dus dat is een verdienste. Als Heracles er 10 opleidt en er gaan er 6 door dan is dat relatief beter dan de 25 van de 500 bij ajax, pak hem beet....
Of het talentje uit Drente voor de Ajax-opleiding of voor de Heerenveen-opleiding kiest heeft ook met heel veel andere factoren te maken.
Het zou verstandig zijn als je e.a.a. zou onderbouwen.quote:Op donderdag 18 maart 2004 01:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja dat is juist heel verstandig. Waarom zou je al je "talenten" voor andere clubs laten uitkomen. Feyenoord en PSV hebben blijkbaar verstandiger en efficienter gescout en geinvesteerd. Je kunt natuurlijk best 500 talentjes opleiden, logisch dat er dan een heleboel naar andere clubs gaan uiteindelijk.
Nu draai je het om. Degene die beweren dat het zo'n enorme prestatie is dat er zoveel Ajax-spelers die mislukt zijn bij de club waar ze zijn opgeleid, bij andere clubs spelen, moeten maar onderbouwen dat dat inderdaad zo super is. Ik draag voldoende argumenten aan die daar gerede vraagtekens bij zetten.quote:Op donderdag 18 maart 2004 08:48 schreef Doc het volgende:
[..]
Het zou verstandig zijn als je e.a.a. zou onderbouwen.
Hoeveel jeugdelftallen heeft Ajax meer dan F'noord of PSV? Pas al dat er veel en veel meer zijn kan je je argument van een schot hagel nemen. Maar ik denk eerlijk gezegd dat OOK naar rato van het aantal jeugd eltallen er meer door Ajax op geleide spelers in de HCE spelen.
Best joh, als dat de enige manier is om mij te benaderen.quote:Op donderdag 18 maart 2004 08:52 schreef Doc het volgende:
Ah, ik zie dat je impliciet al toegeeft dat keeper gelijk had met je opmerking dat je onwetend was ...
Ik was het tot op bepaalde hoogte eigenlijk wel met SCH eens. Alleen op dit punt sloeg hij de plank IMHO dan even mis. Het gaat er n.l. niet om hoeveel jeugdspelertjes ajax nou heeft. Het gaat er om hoeveel geld ajax in die complete jeugdopleiding investeert. (ik denk n.l. dat naast dat ajax werkt met een grote groep spelertjes het geinvesteerde bedrag per spelertje ook nog eens erg hoog ligt) Als je dat bedrag deelt door het aantal spelers wat het daadwerkelijk wel haalt bij ajax krijg je het bedrag wat een geslaagde jeugdspeler kost. Ik denk dat dat bedrag wel eens een stuk hoger kan liggen dan bij een heleboel andere clubs in nederland. En de efficiency van de opleiding van ajax dus een stuk lager. (dr vanuitgaande dat het doel van spelers opleiding het bereiken van de hoofdselectie is en niet direct voor de transfers, als transfers eerste doelstelling zouden zijn zou je die bedragen moeten meenemen) Dat wil niet zeggen dat die jeugdopleiding dan minder goed is, hij zou ook beter kunnen zijn want het is tenslotte voor zo'n jeugdspelertje bij bijvoorbeeld FC Den Bosch makkelijker om het eerste elftal te bereiken dan bij ajax. Het wil dus wel zeggen dat de jeugdopleiding in verhouding tot de kwaliteit van het eerste elftal bij ajax dan minder goed is. Voor een beursgenoteerd bedrijf lijkt me dat het dan eens tijd is om na te denken over het huidige beleid ten opzichte van die jeugdopleiding.quote:Op donderdag 18 maart 2004 08:48 schreef Doc het volgende:
Maar ik denk eerlijk gezegd dat OOK naar rato van het aantal jeugd eltallen er meer door Ajax op geleide spelers in de HCE spelen.
Dit is niet de enigen manier om jou te benaderen, en dat weet je zelf ook wel (anders adviseer ik je 1 jaar reacties van Doc op SCH er maar op na te lezen en betrek daar ook maar bij de malen dat ik je verdedigd heb). Maar als je onzin uitkraamt mag ik dat ook best zeggen.quote:Op donderdag 18 maart 2004 09:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Best joh, als dat de enige manier is om mij te benaderen.![]()
Maar dit is geen onzin - dit is een interessant discussiepunt.quote:Op donderdag 18 maart 2004 09:22 schreef Doc het volgende:
[..]
Dit is niet de enigen manier om jou te benaderen, en dat weet je zelf ook wel (anders adviseer ik je 1 jaar reacties van Doc op SCH er maar op na te lezen en betrek daar ook maar bij de malen dat ik je verdedigd heb). Maar als je onzin uitkraamt mag ik dat ook best zeggen.
OK dan. Ik durf te beweren dat naar rato van het aantal jeugdteams Ajax meer ex-jeugdspelers in de HCE heeft rondlopen dan enige andere club. Denk jij niet?quote:Op donderdag 18 maart 2004 09:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Nu draai je het om. Degene die beweren dat het zo'n enorme prestatie is dat er zoveel Ajax-spelers die mislukt zijn bij de club waar ze zijn opgeleid, bij andere clubs spelen, moeten maar onderbouwen dat dat inderdaad zo super is. Ik draag voldoende argumenten aan die daar gerede vraagtekens bij zetten.
Maar durf je ook te beweren dat naar rato van wat de jeugdopleidingen kosten er meer ex-Ajaxjeugdspelers in de HCE rondlopen dan enig andere club.. Ik dacht van niet.quote:Op donderdag 18 maart 2004 09:26 schreef Doc het volgende:
OK dan. Ik durf te beweren dat naar rato van het aantal jeugdteams Ajax meer ex-jeugdspelers in de HCE heeft rondlopen dan enige andere club. Denk jij niet?
De stelligheid waarmee jij beweert dat het een slecht teken voor de jeugdopleiding van Ajax is dat er veel ex-Ajacieden in de HCE rondlopen is onzinnig.quote:Op donderdag 18 maart 2004 09:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar dit is geen onzin - dit is een interessant discussiepunt.
Maar daar ben je er niet mee. Dan suggereer je dat de doelstelling zou zijn dat Ajax een opleidingsinstituut is voor de hele HCE terwijl Ajax volgens mij een opleidingscentrum voor Ajax is. Als het trainingscentrum van Philips 20 mensen 6 jaar opleidt, waarvan er vervolgens 18 naar Panasonic en TDK gaan, is dat niet efficient en voldoet het niet aan de doelstellingen. Ook niet als die 2 die wel bij Philips blijven het uiteindelijk heel goed doen.quote:Op donderdag 18 maart 2004 09:26 schreef Doc het volgende:
[..]
OK dan. Ik durf te beweren dat naar rato van het aantal jeugdteams Ajax meer ex-jeugdspelers in de HCE heeft rondlopen dan enige andere club. Denk jij niet?
Waarom? Ik zeg niet dat de jeugdopleiding slecht is. Ik zeg dat het niet doelmatig en efficient is.quote:Op donderdag 18 maart 2004 09:29 schreef Doc het volgende:
De stelligheid waarmee jij beweert dat het een slecht teken voor de jeugdopleiding van Ajax is dat er veel ex-Ajacieden in de HCE rondlopen is onzinnig.
Als er eveneveel jeugd teams zijn bij PSV,Ajax en F'noord, neem ik aan dat de opleiding ook evenveel kost, of is Ajax de enige die echt in de jeugdspelers investeert?quote:Op donderdag 18 maart 2004 09:28 schreef DIJK het volgende:
[..]
Maar durf je ook te beweren dat naar rato van wat de jeugdopleidingen kosten er meer ex-Ajaxjeugdspelers in de HCE rondlopen dan enig andere club.. Ik dacht van niet.
Des te onzinniger is de stelligheid waarmee sommigen beweren dat het een goed teken voor de jeugdopleiding van Ajax is dat er veel ex-Ajacieden in de HCE rondlopen.quote:Op donderdag 18 maart 2004 09:29 schreef Doc het volgende:
De stelligheid waarmee jij beweert dat het een slecht teken voor de jeugdopleiding van Ajax is dat er veel ex-Ajacieden in de HCE rondlopen is onzinnig.
Dat is absoluut niet zo. Het is bekend dat ajax een VEEL groter budget voor jeugdopleiding dan enig andere club in NL heeft. En ik denk dat dat niet zozeer ligt aan het aantal jeugdteams dat ajax hanteert maar aan de investering per jeugdspelertje. Veel meer/betere faciliteiten, duurdere trainers, ruimere scouting van jongere spelertjes.quote:Op donderdag 18 maart 2004 09:30 schreef Doc het volgende:
Als er eveneveel jeugd teams zijn bij PSV,Ajax en F'noord, neem ik aan dat de opleiding ook evenveel kost, of is Ajax de enige die echt in de jeugdspelers investeert?
Het zegt iets over de kwaliteit van de Ajaxopleiding dat de spelers die het niet halen bij Ajax nog wel goed genoeg zijn voor andere HCE clubs.quote:Op donderdag 18 maart 2004 09:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar daar ben je er niet mee. Dan suggereer je dat de doelstelling zou zijn dat Ajax een opleidingsinstituut is voor de hele HCE terwijl Ajax volgens mij een opleidingscentrum voor Ajax is. Als het trainingscentrum van Philips 20 mensen 6 jaar opleidt, waarvan er vervolgens 18 naar Panasonic en TDK gaan, is dat niet efficient en voldoet het niet aan de doelstellingen. Ook niet als die 2 die wel bij Philips blijven het uiteindelijk heel goed doen.
Dat is het enige wat ik naar voren bracht inderdaad.quote:Op donderdag 18 maart 2004 09:31 schreef DIJK het volgende:
[..]
Des te onzinniger is de stelligheid waarmee sommigen beweren dat het een goed teken voor de jeugdopleiding van Ajax is dat er veel ex-Ajacieden in de HCE rondlopen.
Hoe slecht zijn de jeugdopleidingen van PSV en F'noord wel niet als amper spelers van hun in de HCE spelen? Of hadden ze zo veel minder jeugdspelers om mee te beginnen?quote:Op donderdag 18 maart 2004 09:31 schreef DIJK het volgende:
[..]
Des te onzinniger is de stelligheid waarmee sommigen beweren dat het een goed teken voor de jeugdopleiding van Ajax is dat er veel ex-Ajacieden in de HCE rondlopen.
Dat waag ik te betwijfelen. Van Nistelrooij en Robben zijn daar momenteel de Nederlanders van naam.quote:Op donderdag 18 maart 2004 09:37 schreef Doc het volgende:
Daarnaast speelt ook nog het aanzien van de club een belangrijke rol: in Engeland wordt Ajax bijvoorbeeld gezien als DE club in Europa die jeugdtalent oplevert. Ongeëvenaard. Dat is ook van belang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |