Ach, ze zijn kennelijk gewoon niet goed genoeg voor Ajax, maar wel voor middenmotors uit de HCE. Ajax heeft op een gegeven moment een dusdanig grote groep talent, dat er altijd wel 1 of 2 bovengemiddelde spelers tussen zitten. De rest zakt af naar een lager (maar nog steeds HCE-waardig) niveau en kunnen misschien zelfs via andere clubs alsnog hun talent waarmaken (zie Lamey of misschien Darl Douglas, als die naar Utrecht zou gaan).quote:Op donderdag 18 maart 2004 01:11 schreef SCH het volgende:
Maar dat is toch helemaal niet zo goed, dat zoveel spelers bij de club weggaan?
Huuuhhhh!!quote:Op donderdag 18 maart 2004 01:10 schreef keeper het volgende:
De meeste zitten er trouwens bij FC Utrecht.
Wat heeft dat er nou mee te maken? Het is je ambitie of niet om veel uit de opleiding te halen. Heerenveen investeert enorm veel in Scandinavie en haalt daar ook veel rendement uit. Het is maar waar voor je kiest.quote:Op donderdag 18 maart 2004 01:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het is maar goed dat het elftal van Heerenveen al jarenlang uitpuilt van de zelfopgeleide spelers.
Nee dat snap ik ook wel. Maar dan is het toch geen prestatie dat er veel van je spelers bij andere clubs spelen. Als je er gewoon veel te veel opleidt?quote:Op donderdag 18 maart 2004 01:20 schreef kamagurka het volgende:
Als jij de keuze hebt om op de bank te zitten omdat je club eenvoudigweg een beter alternatief voor jou op het veld heeft staan of uit te wijken naar een mindere club, maar wel in de HCE.... wat is daar precies zo vreemd aan?
Ajax heeft gewoon een enorm aanbod aan spelers, je kunt er geen 38 opstellen lijkt me
Tis maar net hoe je het wilt zien,je kunt slechts een A-selectie van 68 spelers hebben alhoewel dit geen slecht idee zou geweest zijn gezien de laatste tijdquote:Op donderdag 18 maart 2004 01:11 schreef SCH het volgende:
Maar dat is toch helemaal niet zo goed, dat zoveel spelers bij de club weggaan?
Die spelers zijn dus niet bij die andere clubs opgeleid, maar door een club. Tsja, het is maar wat je geen prestatie noemt.quote:Op donderdag 18 maart 2004 01:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee dat snap ik ook wel. Maar dan is het toch geen prestatie dat er veel van je spelers bij andere clubs spelen. Als je er gewoon veel te veel opleidt?
maar dat wil niet zeggen dat ze per se ook het HCE niveau aankunnen.quote:Op donderdag 18 maart 2004 01:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee dat snap ik ook wel. Maar dan is het toch geen prestatie dat er veel van je spelers bij andere clubs spelen. Als je er gewoon veel te veel opleidt?
Yep - maar in de wetten van de economie betekent dat een foute investering, het rendement is relatief laag. Waarom zou je dan zoveel spelers opleiden als je selectie niet zo groot kan zijn?Je kan beter kiezen voor investeringen in een kleinere club die er wel komt. In ieder geval is het geen verdienste dat je allemaal spelers opleidt die uiteindelijk niet bij je passen, dat is in het bedrijfsleven een grote fout.quote:Op donderdag 18 maart 2004 01:22 schreef DutchGooner het volgende:
Er zijn dus blijkbaar zat spelers geweest in de loop der jaren die het eerste van ajax (net) niet aankunnen maar zich prima staande weten te houden in bijvoorbeeld de GGD of bij een aandere HCE club.
Waarom? Ze scouten gewoon net als iedere andere club. Maar het zijn dus mislukte investeringen. Ik vind dat juist heel erg dom. Het is eerder een wanprestatie. Een overkill, is nooit goed.quote:Op donderdag 18 maart 2004 01:24 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Die spelers zijn dus niet bij die andere clubs opgeleid, maar door een club. Tsja, het is maar wat je geen prestatie noemt.
Ik heb persoonlijk waardering voor iedere club waar relatief zoveel talent vandaan komt!
Het kwam hier anders erg quasi-nietswetend de huiskamer in, maar goedquote:Op donderdag 18 maart 2004 01:17 schreef SCH het volgende:
Flauw van dat happen want het is een serieuze opmerking.
Ja dat is juist heel verstandig. Waarom zou je al je "talenten" voor andere clubs laten uitkomen. Feyenoord en PSV hebben blijkbaar verstandiger en efficienter gescout en geinvesteerd. Je kunt natuurlijk best 500 talentjes opleiden, logisch dat er dan een heleboel naar andere clubs gaan uiteindelijk.quote:Op donderdag 18 maart 2004 01:24 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
maar dat wil niet zeggen dat ze per se ook het HCE niveau aankunnen.
Hoeveel spelers lopen er bv van Feyenoord en PSV rond op de NL velden,ik denk toch minder dan die van ajax
ik neem het op voor ajax,moet niet gekker worden vandaag![]()
Dat is wel zo maar ajax zal toch ook een 2e en een A-jeugd moeten hebben en als daar 2-3 spelers per seizoen van doorstromen naar de A-selectie doe je het goed en dat is weer het geval bij ajax.quote:Op donderdag 18 maart 2004 01:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Yep - maar in de wetten van de economie betekent dat een foute investering, het rendement is relatief laag. Waarom zou je dan zoveel spelers opleiden als je selectie niet zo groot kan zijn?Je kan beter kiezen voor investeringen in een kleinere club die er wel komt. In ieder geval is het geen verdienste dat je allemaal spelers opleidt die uiteindelijk niet bij je passen, dat is in het bedrijfsleven een grote fout.
Vind ik niet,als ze het niveau niet aankunnen komen ze er bij andere BVO's denk ik ook niet in,dat zegt toch wel iets over de opleiding van ajaxquote:Op donderdag 18 maart 2004 01:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk best 500 talentjes opleiden, logisch dat er dan een heleboel naar andere clubs gaan uiteindelijk.
Dat lijkt mij nogal een simpele veronderstelling. Ajax kan gewoon meer betalen aan opleidingen en aankopen maar dat heeft niks met de lat te maken. De lat is bij elke club hoog natuurlijk. Het gaat om de kosten/baten en de efficiency.quote:Op donderdag 18 maart 2004 01:26 schreef keeper het volgende:
De lat ligt bij Ajax nou eenmaal hoger dan bij andere clubs.
Sander Keller, Michael Lamey, Karim Touzani, Patrick Zwaanswijk, Jean-Paul de Jong, Dave vd Bergh en Hans van der Haar.quote:Op donderdag 18 maart 2004 01:17 schreef kamagurka het volgende:
Huuuhhhh!! [afbeelding]
maar de speler moet het wel zelf waarmaken,als het talent er niet is kan je nog zoveel geld in een speler pompen maar dan kan je je geld net zo goed in een put mikkenquote:Op donderdag 18 maart 2004 01:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Ajax kan gewoon meer betalen aan opleidingen
ja maar als je er 500 opleidt is de kans veel groter dan er 50 doorstromen naar clubs dan als je er 100 opleidt, dat heeft niet zoveel met de spelers an sich te maken.quote:Op donderdag 18 maart 2004 01:30 schreef DutchGooner het volgende:
maar de speler moet het wel zelf waarmaken,als het talent er niet is kan je nog zoveel geld in een speler pompen maar dan kan je je geld net zo goed in een put mikken
Dat quasi-nietswetend zal dan jouw gebrek aan mensenkennis zijnquote:Op donderdag 18 maart 2004 01:26 schreef keeper het volgende:
Het kwam hier anders erg quasi-nietswetend de huiskamer in, maar goed.
Ja, ok, maar daar houd je rekening mee. De kosten van die 38 niet goed genoege spelers worden ruimschoots gedekt door transferopbrengsten van de supertalenten die wel doorbreken. Althans, dat is de bedoeling. Als dat op een gegeven moment niet meer zo is, doe je inderdaad iets niet goed.quote:Op donderdag 18 maart 2004 01:25 schreef SCH het volgende:
Maar het zijn dus mislukte investeringen.
Ik denk dat het wel meevalt met het aantal spelers wat ajax in totaal opleidt.quote:Op donderdag 18 maart 2004 01:32 schreef SCH het volgende:
[..]
ja maar als je er 500 opleidt is de kans veel groter dan er 50 doorstromen naar clubs dan als je er 100 opleidt, dat heeft niet zoveel met de spelers an sich te maken.
Over simpel gesproken. Je moet het wel in verhouding zien he. 50 van 500 is 10%, dus op 100 opgeleide spelers zou je dan 10 doorstromers hebben.quote:Op donderdag 18 maart 2004 01:32 schreef SCH het volgende:
ja maar als je er 500 opleidt is de kans veel groter dan er 50 doorstromen naar clubs dan als je er 100 opleidt, dat heeft niet zoveel met de spelers an sich te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |