abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17710715
Wie weet waar ik de lekkerste Caesar Salad kan vinden in mid-Nederland?! Ik maak het soms zelf maar het is toch lekkerder bij restaurants . . . Tot nu toe heb ik de LEKKERSTE OOIT gegeten in Engeland, Hotel bij Londen in de buurt. Dat moet in Nederland toch ook kunnen?!

Wie van jullie kent het?!
http://www.caesar-salad.com/

Ik tracteer de persoon die mij een adres in Amersfoort geeft waar deze overheerlijke salad gemaakt wordt op een caesar salad!
ZERO tolerance wat betreft off-topic posts. Kom maar . . kom maar kom maar kom maar . . . .. . .
pi_17711794
Bij de Edah, pakken van de Knorr, oid...
pi_17711906
Ja die heb ik geprobeerd, maar dat vergelijkt niet! Dank voor de suggestie
ZERO tolerance wat betreft off-topic posts. Kom maar . . kom maar kom maar kom maar . . . .. . .
  zondag 14 maart 2004 @ 19:01:30 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_17713527
Wat dacht je van zelf maken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_17713910
Ja, dat is een prima idee, maar:
- Ik ben vrijgezel, en neem niet veel tijd voor de voorbereiding van een maaltijd.
- Deze maaltijd valt volgens mij onder de categorie niet lang houdbaar(en niet in te vriezen)

Dus vroeg ik me af waar ik ze in een restaurant kan vinden.

Dank voor je antwoord Piet, maar offtopic
  zondag 14 maart 2004 @ 19:28:28 #6
45206 Pietverdriet
pi_17714079
Alles wat daar in zit is prima houdbaar, je neemt romanesco sla (of iceberg), uit de koelkast, met olijfolie, citroensap, peper en zout, wat Worcestershire sauce, je snijd een witte boterham aan blokjes en roostert die tot croutons (in een koekepan met wat olijfolie) en wat parmazaanse kaas.
een iceberg sla is zeker twee weken goed te houden in de koelkast en kost geen reet.
  zondag 14 maart 2004 @ 19:29:46 #7
45206 Pietverdriet
pi_17714105
en als je hem wat luxe wil hebben gooi je nog wat pijnboompitten bij de croutons en een ansjovis filletje er door..
pi_17714163
Jemig piet, heb je het zelf weleens gegeten!? Dat klinkt toch verrekte lekker?!
  zondag 14 maart 2004 @ 19:47:39 #9
45206 Pietverdriet
pi_17714444
is het ook, en heel makkelijk.
Ik vind het ook lekker ipv olijfolie walnotenolie te gebruiken, en er zure appels en walnoten door te doen en kappetjes, maar das meer een waldorf salade.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 04:18:16 #10
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_17746678
In Amerika nam ik ook altijd Caesar salad , alleen daar deden ze er gebraden kip doorheen , niet dat ik dat erg vond , want ik ben niet zo een vis liefhebber
Ik ben inmiddels overleden
pi_17747249
Zo herinner ik het me ook, zo'n lekker gebraden kipfilet. Ik heb het gisteravond geprobeerd te maken met zo'n Knorr kant en klaar ding:
- Kaas was te oud om lekker te zijn, meer stof dan kaas
- Croutons waren karton
- Romaine sla zal ik wel naar een grotere winkel moeten, de c1000 had het niet
- Kipfilet die ik gemaakt had was wel lekker, maar ja: zonder BBQ is het leven maar bleekjes . .

Ik ga het binnenkort nog eens proberen maar dan met alle ingredienten, en vers!

Originele vraag van mijn topic blijft: WIE WEET EEN CAESAR SALAD te vinden in Amersfoort?!!!!! Diegene met het winnende antwoord krijgt van mij een Salad aangeboden!!

P.S. Amerikaanse restaurants/fastfood met lekkere CS, top 3:
- Lonestar Saloon
- TGI Fridays
- Hardrock Café (veel!)
BESTE CS EVER: Crowne Plaza Hotel London(by Heathrow)
pi_17748287
Restaurant De Oude Drukkerij in Harderwijk.
pi_17750371
Dank je wel Superduif, heb je het daar wel eens geproeft? Als het een aanrader is rij ik ernaartoe en probeer ik het vanavond!
  dinsdag 16 maart 2004 @ 16:09:00 #14
56409 xxsaskiaxx
Viva Italia!
pi_17755463
hmm is toch niet zo moeilijk om een restaurant te vinden waar je dat krijgt.. Heb altijd het idee dat je dat bij bijna elk restaurant wle kan krijgen ...teminst eik eet het best vaak in verschillende restaurants.
Ti voglio bene!
pi_17756654
Inderdaad al een paar keer geproeft, is best een goeie salade, maar je kan het beste op donderdag of vrijdag daar gaan eten. (dan is het wat drukker)
pi_17766932
Wat is het voordeel van het naar een restaurant gaan als het drukker is?! Als ik dan toch in mijn eentje moet gaan, dan het liefst terwijl ze volle aandacht aan mijn salade kunnen besteden. Morgen ben ik in het Berg-hotel in Amersfoort, eens kijken wat ze op de kaart hebben staan . . .

Ik hoop trouwens niet dat ze in Harderwijk ansjovis op gedaan hebben!!(Verwacht je wel van een vissersdorp naturlich) Dan staat het me toch tegen!
pi_17800356
Wow, de mensen van het Berg-hotel adviseerden om even van tevoren te bellen op een minder drukke dag, dan maken ze er speciaal een voor mij

Dat ga ik binnenkort proberen. Diegene die in Amersfoort een Caesar Salad vindt die standaard in een restaurant te vinden is, krijgt er een van me aangeboden! (Maar niet met vis erin!)

[ Bericht 0% gewijzigd door togt op 19-03-2004 09:45:04 (pijnlijke grammatica fout!) ]
pi_17815417
Cool van het Berghotel!
  woensdag 24 maart 2004 @ 13:20:01 #19
45206 Pietverdriet
pi_17935703
Heb het Originele Recept van Caesar Salade opgeduikelt.
Maak croutons in de oven, meng 2 geperste knoflooktenen met een snuf zout en 3 eetlepes olijflolie en giet dit door een zeef in een koekepan. Verhit de olie, en voeg de croutons toe. laat heet worden en doe het in een kom. Was en droog 2 kroppen bindsla (romaine) Kook 2 grote eieren precies 1 minuut (!) rasp parmazaan tot je 4 volle eetlepels hebt, doe de sla bladeren in een (andere) slakom en meng die goed met 4 eetlepels olijfolie. Bestrooi met een snufje zout en versmelane peper, nog een 2 eetlepels olijfolie en meng ween goed. Sap van een citroen erover en 6 druppels Worchestersaus en breek de eieren erover, meng dit en voeg de kaas toe, en meng weer, en hier tenslotte de Croutons over heen.

Dit is het originele recept, met hartelijke dank aan het detective werk van Johannis van Dam.
pi_18020933
100x dank voor je recept Piet! Ik ga het binnenkort proberen. Ondertussen teruggekomen van vakantie en culinaire zin gekregen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')