abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 maart 2004 @ 10:56:28 #1
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_17703937
Waar te beginnen... Het speelt al sinds eind november 2003...

In de herfst van 2003 doe ik een bestelling via een winkel in Hong Kong. Ik heb al eerder bij deze winkel gekocht en de service is een pluim waard. De spullen zouden via Speed Post verstuurd worden, oftewel EMS.
Op 26 (of door het tijdsverschil 27) november wordt het op de post gedaan en de verkoper stuurt keurig een scan van het verzendbewijs plus de trace code. Mooi. Duurt ongeveer een week, dacht ik nog.

Zo beetje in de eerste week van December is het pakket nog niet aangekomen. Geen zorgen, misschien komt het door de al begonnen kerstdrukte, dus kan het nog wel even duren.

Op 16 december stuur ik een mailtje naar de verkoper en die zoekt het even uit en na een dag vraagt mij dan om bij het postkantoor te kijken, want volgens de gegevens die hij heeft opgevraagd moet het aan gekomen zijn... Vreemd, want als het bij het postkantoor ligt, dan moet ik ook een briefje van de EMS postbode hebben gehad, wat dus niet het geval is.

Ik naar het postkantoor de volgende dag en daar ligt niks. De mevrouw aan de balie geeft me een nummer voor TPG Post Service.
Die ga ik dus bellen en geef de tracing code aan de telefoniste: geen informatie gevonden.
Dat kan niet en enkele dagen later komt de verkoper met de informatie via Hong Kong Post dat het pakketje op 28 november 2003 is afgeleverd! Hoe kan dat nou? Een grote kartonnen doos in de gang of huiskamer kan je niet missen als het afgeleverd zou zijjn, d'r was geen grote doos op de 28ste.

Einde verhaal zal je denken, maar nee. Ik vraag aan de familieleden of ze op de 28ste een pakketje uit Hong Kong hebben ontvangen en de antwoorden waren negatief, geen pakketje op de 28 november.
Zelfs in die paar weken zouden de buren die ws het pakketje hebben ontvangen al voor de deur hebben gestaan om het door te geven en had ik een briefje moeten hebben van de TPG koerier met die mededeling. Niet dus.

Op 23 december bel ik weer het Service nummer en geef exact dezelfde gegevens op die ik ruim een week eerder had opgegeven. Nu wèl informatie: "Afgeleverd op 28 november"
Dat kán niet. Ik vraag hoe zij dat kan zien. "Omdat het uitgescand is op uw adres, meneer..."
Hoezo uitgescand, is er een handtekening? Dat is pas bewijs toch? Daar kon ze geen antwoord op geven. Wel liet ze weten deze zaak door te geven en het uit te laten zoeken.
Met die geruststellende belofte hing ik weer op en wachtte op het resultaat. Ze zouden me toch terugbellen...?

Begin januari 2004...
Ik bel weer naar de Servicelijn van TPG en daar weten ze niks van een onderzoek af... Vieze gore...
Ze geven me een speciaal nummer naar een afdeling speciaal voor spoedzendingen. NU PAS!!!
Ik daar naar toe bellen... Krijg ik een jong broekie aan de lijn die me met allerlei pakketnummers opzadeld waar ik niks aan heb. Zeg ik: "Het is spoed, via EMS." Zegt ie dat ik dan eigenlijk bij TNT moet zijn, die doen dat werk. "1, 2, 3, 4...."
TNT bellen... "Sorry meneer, sinds oktober 2003 doen we geen spoedzendingen meer, dat doet ons moederbedrijf TPG nu zelf.."
Die knakker geeft me dan een bijna gelijke nummer als naar die TPG broekie, maar krijg nu een ouwe vent aan de lijn.
Die gaat zoeken:
TPG ouwe vent met brullende stem: "Is afgeleverd op de 28ste november twee-duizend-en-drrie! Goedemi.."..
Ik: NIET dus!
TPG ouwe vent met brullende stem: "Oh... Maar dat moet. Het systeem zegt zo."...
Ik: Waarom zegt het systeem dat het afgeleverd is?
TPG ouwe vent met brullende stem: "Omdat het uitgescand is."
Ik: Dat heb ik eerder gehoord, maar waar scant de koerier dan uit?
TPG ouwe vent met brullende stem: "In de auto, bestelbus."
Ik: En dat is bewijs?
TPG ouwe vent met brullende stem: "Ja." (klinkt triomfantelijk, blij dat ie het gaat afronden...)
Ik: Maar wordt er geen handtekeing gevraagd?
TPG ouwe vent met brullende stem: (blijft even stil..) "J..ja, maar daar kan ik niet in kijken."
Ik: Waarom niet???
TPG ouwe vent met brullende stem: Kan ik niet, beter gezegd, mag ik niet."
Ik: (...dan ben je eigenlijk nutteloos..) En hoe zorg ik daarvoor?

Een onderzoek. De afzender moet een onderzoek laten starten van zijn kant via HK Post.

20 januari 2004.
Ik vraag de verkoper of ie al heeft gehoord. Antwoord: ze zijn nog bezig. TPG Post is nogal traag met antwoorden geven.
Ik vraag hem om wat ik weer van een TPG medewerker heb gehoord via een 'Rugby systeem' HK Post TPG moet benaderen voor een onderzoek, want met dat systeem gaat het sneller..

Begin februari 2004.
Krijg ik een formulier van TPG Post! Of ik schriftelijk wil verklaren d.m.v. het invullen van het formulier dat ik het pakketje niet heb ontvangen. Ik schrijf bij opmerkingen bij dat de postbode geen briefje heeft achtergelaten over het lot van de zending.
Ik zend het antwoord gelijk terug.

Ergens in deze maand ga ik nog een keer naar het postkantoor om meer informatie te winnen. Als pakketjes die niet bezorgd kunnen worden op het postkantoor belanden, dan blijven ze daar drie weken liggen en worden ze dan teruggestuurd naar de afzender.
Een ruwe rekensom zegt dat dat zo is, dat het dan eind december weer terug is gestuurd.

19 februari 2004 godverdomme.
Nog steeds geen nieuws.
De verkoper heeft aan de tracing officer gevraagd of hij contact met hem wilt opnemen, maar de man is altijd afwezig.
Stom dat ik niet eerder op gekomen was bel ik het nummer van de functionaris in Hoofddorp die me die formulieren heeft toegestuurd. Krijg de man aan de lijn en die probeert hardop na te denken "dat er wel wat met die zending was, maar wat...".
Als het op het postkantoor was beland, dan gaan ze over drie weken dus terug. Hij vertelde dat hij niet weet met welk soort verzending het dan retour wordt gestuurd, het kan weer via EMS, maar omdat TPG Post geen EMS stuurt naar Hong Kong (?????), kan het ook via normale post mee zijn gegaan... Maar ja, zelfs dan zou het nu met de sloomste handelsschip al in Hong Kong zijn, maar de afzender heeft niks terug ontvangen.
Hij zou het gaan onderzoeken en zou me na het weekend terugbellen.

21 februari 2004.
Geen telefoontje en zelf heb ik het te druk op het werk en voor een bruiloft om ook nog eens tussen verkorte kantooruren die vent op te bellen.

26 februari 2004.
Krijg ik een mail van de verkoper met kopietjes van papieren van TPG, het zegt voor mij eigenlijk genoeg, maar blijkbaar willen geen van beide postagentschappen en dan vooral TPG Post geen duimbreed toegeven:

Hier is het verzoek van Hong Kong Post voor een navraag van de zending:


Hier het 'onderzoek'.


De lijst van wat er op die dag gebracht moest worden. Waarom er een krul staat (voor aflevering?) weet ik niet. Het is NIET afgeleverd!


Het antwoord van TPG aan HK Post aan de afzender...


Verder staat er in het mailtje dat HK Post er fijntjes opmerkt dat hoe ik dan eigenlijk wist dat het pakketje op de 28ste bij m'n deur is geweest terwijl ik steeds claim dat ik op die dag afwezig was (ik was werken). Ik weet er meer van af, DUS weet ik ook waar dat pakketje is gebleven!

Goed, nadat ik bijgekomen was van een lachbui en een woedeaanval besloot ik het advies van de verkoper op te volgen en de Tracing Officer van HK Post een brief te schrijven om uit te leggen dat ik er van afwist omdat ik godverdomme degene was die deze ellende heb laten onderzoeken! Ik nam halverwege december 2003 het initiatief en belde TPG enkele keren op om te vragen waar het pakketje blijft. Dáárom ben ik er achter gekomen dat het pakketje op die datum er geweest was.

12 maart 2004.
Ik bel het nummer van die Alzheimer TPG knakker in Hoofddorp. Iemand anders krijg ik aan de lijn en die zegt dat die man die me zou helpen er mee gaat stoppen.
Dus biedt hij zijn diensten aan en weet in het begin ook niks van af. Dan vertel ik dat ik geen briefje van de postbode heb gekregen dat ie langs geweest en dan vliegt ie uit zijn slof en bijt toe dat ie geen zin heeft in de discussie over het wel of geen notitie achterlaten, "want daar kunnen we nog uren over praten".
Ik geef alleen maar een gegeven ter goede trouw om de zaak op weg te helpen, eikel.
Hij zou me "nog dezelfde dag terugbellen!". Not. En intussen is het weer weekend.

Nu weer bijna halverwege maart en ruim drie maanden later hoor ik via de afzender dat de Tracing Officer m'n brief en de zaak naar zijn baas brengt en dat er over enkele dagen
Hopelijk kan ik daar iets mee en betalen zij het verzekerde bedrag aan de afzender (nog eigenlijk de eigenaar van de zending totdat ik een handtekening heb gezet) om de spullen opnieuw te versturen. Aan TPG heb ik na geen een vaste contactpersoon te hebben gehad en vrijwel allemaal arrogante ex-ambtenaren aan de lijn gehad te hebben kom ik tot de conclusie:

Laat de concurrentie maar snel de particuliere markt op gaan om deze slome achterbakse kutbedrijf weg te presteren. Fucking hell, waaromprobeerde die koerier niet nog twee keer langs te gaan? Waarom geen briefje? Waarom is er geen een TPG medewerker die weet wat er met de zending is gebeurd? Waarom duurt het zo fucking lang om een pakketje te zoeken die met EMS notabene was verstuurd en kwijtgeraakt!?

Sorry voor de lange post, maar ik moet het kwijt.
Wat een ballentent is die TPG!!!
The Internets, I needs it..
  zondag 14 maart 2004 @ 10:59:48 #2
36458 neonfreak
I Keed I keed
pi_17703968
TPG zuigt, je mag blij zijn als je spul heel aankomt, volgens mij voetballen ze met pakketten
Talk to the duck caus he don't give a Fuck
Renovateur d'Automobiles
pi_17703978
Wat een emoties allemaal. En die nuttelozen van de post moeten zich schamen.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  zondag 14 maart 2004 @ 11:05:02 #4
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_17704012
Leuk verhaal, die honden van de post hebben ook mijn cheque van 400 keiharde dollars achterover gedrukt, dus ik ben het met je eens: wat een ballentent.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
  zondag 14 maart 2004 @ 11:07:39 #5
25777 Dauntless
Een hyperoniem hyponiem
pi_17704040
Ik heb al heel wat met TPG laten versturen en verstuurd gekregen door heel de wereld en heb nog nooit één probleem gekend, altijd Top service ook bij een probleem. Vervelend dat het bij jouw zo enorm mis is gegaan maar dat kan bij 1 op de tientallen miljoenen pakjes per dag gebeuren. (Niet dat ik dan niet kwaad zou zijn)

Toch frapant allemaal, 1 iemand heeft een terechte klacht en gelijk heel TPG zit vol honden enz, wat overdreven weer

Ik kan je dan wel gelijk uit je waan helpen dat enig ander postbedrijf het beter zou kunnen, daar is de faalratio op een x aantal pakketjes net zo hoog. Tja alleen dan wordt een ander getroffen en niet jij, en vindt jij posterij X gelijk een stuk beter als posterij Y

Het is allemaal arbritrair, en het gaat overal wel fout.

[ Bericht 46% gewijzigd door Dauntless op 14-03-2004 11:13:37 ]
-Aantal geposte afbeeldingen in B&H sinds 1 januari 05: 2320.
-Gebruikte webruimte: 880mb
pi_17704069
Ok, maar wat zat in nou in dat pakje?
pi_17704070
Ik had het echt allang opgegeven

tenzij het duur was uiteraard
  zondag 14 maart 2004 @ 11:12:01 #8
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_17704072
quote:
Op zondag 14 maart 2004 11:07 schreef Dauntless het volgende:
Ik heb al heel wat met TPG laten versturen en verstuurd gekregen door heel de wereld en heb nog nooit één probleem gekend, altijd Top service ook bij een probleem. Vervelend dat het bij jouw zo enorm mis is gegaan maar dat kan bij 1 op de tientallen miljoenen pakjes per dag gebeuren. (Niet dat ik dan niet kwaad zou zijn)
Mja, ik had daar een kerstkado in zitten die niet in NL te verkrijgen is. Plus de overige artikelen die tesamen rond de US$ 400.- kosten...

Kan ik best kwaad om worden hoor, vooral na zulk lange tijd en baggertrage help-ik-ben-de-zending-kwijt-"service".
The Internets, I needs it..
pi_17704086
uughh
wat een bureaucratische bende zeg En behoorlijk frustrerend kan ik me voorstellen, aangezien je echt NIETS kan doen, behalve bellen, maar dat kost jou ook uren. Misschien de kat in de zak (of hoe dat programma heet) of ook dat nog bellen? heh
(:
  zondag 14 maart 2004 @ 11:12:58 #10
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_17704090
quote:
Op zondag 14 maart 2004 11:11 schreef Tha_T het volgende:
Ik had het echt allang opgegeven

tenzij het duur was uiteraard
Wat heet...
quote:
Op zondag 14 maart 2004 11:11 schreef DutchBlood het volgende:
Ok, maar wat zat in nou in dat pakje?
Even plaatjes verzamelen...
The Internets, I needs it..
  zondag 14 maart 2004 @ 11:15:11 #11
25777 Dauntless
Een hyperoniem hyponiem
pi_17704115
quote:
Op zondag 14 maart 2004 11:12 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Mja, ik had daar een kerstkado in zitten die niet in NL te verkrijgen is. Plus de overige artikelen die tesamen rond de US$ 400.- kosten...

Kan ik best kwaad om worden hoor, vooral na zulk lange tijd en baggertrage help-ik-ben-de-zending-kwijt-"service".
Ik kan het compleet begrijpen hoor, ik zou ook razend zijn, maar TPG is internationaal gezzien een erg goed en betrouwbaar bedijf (in vergelijking met posterijen in andere landen van de EU)

Het is gewoon vervelend dat zoiets gebeurd....
-Aantal geposte afbeeldingen in B&H sinds 1 januari 05: 2320.
-Gebruikte webruimte: 880mb
  zondag 14 maart 2004 @ 11:16:19 #12
88655 kooba
Met dubbel o...
pi_17704125
quote:
Op zondag 14 maart 2004 11:11 schreef DutchBlood het volgende:
Ok, maar wat zat in nou in dat pakje?
daar ben ik ook benieuwd naar
'Fast, furious,over before you know it and leaves you wanting more, more, more...'
  zondag 14 maart 2004 @ 11:17:38 #13
56827 frantic
bla bla bla
pi_17704145
Euhm alle koeriers bedrijven (+500 medewerkers) zijn ballententen! Bij UPS hebben ze
een keer een 40GB WD schijf "kwijt" gemaakt.
  zondag 14 maart 2004 @ 11:18:45 #14
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_17704154
Aangetekende brieven met geld erin naar Duitsland en Frankrijk zijn ook al eens verdwenen bij mij, zelfs na diverse onderzoeken was het centjes

TPG is niet altijd de leukste
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_17704173
quote:
Op zondag 14 maart 2004 11:12 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Wat heet...
Maar heb je ondertussen niet hetzelfde verbeld? Maar goed voor $ 400 zou ik er eik best wel achteraan gaan
pi_17704184
ik koop wel eens computerspellen in het buitenland en die komen maar 7 van de 10 keer aan :'-(
  zondag 14 maart 2004 @ 11:27:58 #17
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_17704268
Deze spullen zaten er in:

De eerste twee zijn eenvoudige bouwpakketten met lichtjes en de onderste twee zijn 1/48 schaal transformerende straaljagers met extra boosterraketten etc. In robot-vorm staan ze omgeveer 35 cm hoog... Voor mijn verzameling.



Maar ja, foetsie.
The Internets, I needs it..
  zondag 14 maart 2004 @ 11:29:01 #18
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_17704283
TPG als monopolist maakt 50 % winst; brieven/pakketjes versturen zou bij een normale marktsituatie dus maar de helft kosten, zeker in deze economische tijden..... Een brief van 200 gram vanuit Nieuw Zeeland naar NL sturen, kost minder van vanuit NL binnen NL versturen...
Ontopic: ze hebben hier ooit een briefje in de bus gemikt, dat ik niet thuis was, en het pakketje op nummer X bezorgd was. En die X was in dit geval mijn eigen huisnummer! Het pakketje was nog niet betaald, en ik heb er nooit meer iets van gezien... Alleen Lekturama kwam met aanmaningen om te betalen...
Verder is de postbode hier te lui om naar de voordeur te komen (een flat); je moet naar de lift komen, en 75 % van de keren belt-ie niet eens aan, en krijg je gewoon alleen een briefje "u was niet thuis" in de bus... Klagen helpt niet; ze zeggen dan dat ze de postbode op het matje roepen, maar meneer A. Hake heeft daar maling aan...
Verder bezorgen ze als ik niet thuis ben regelmatig iets bij de buren (of bij mij, en dan voor de buren), zonder een briefje achter te laten dat ze dat gedaan hebben, oftewel je moet maar afwachten of je buren jou die harddisk komen brengen, want je weet niet dat ze hem daar hebben..........
TPG = klotebedrijf; ik hoop dan ook dat de NMa binnenkort ingrijpt, net als bij de KPN: laat andere bedrijven maar postzegels mogen verkopen, tegen een veel lagere prijs, om een vorm van concurrentie te creeren...
censuur :O
  zondag 14 maart 2004 @ 11:32:14 #19
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_17704325
quote:
Op zondag 14 maart 2004 11:20 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Maar heb je ondertussen niet hetzelfde verbeld? Maar goed voor $ 400 zou ik er eik best wel achteraan gaan
Valt best mee die telefoonkosten, want langer dan 5 minuten willen ze je niet helpen, zo veel mogelijk afpoeieren, maar omdat ze niks weten is het ook wel logisch, maar ja... Er is blijkbaar geen gezamelijke database om elkaars bevindingen aan te vullen. Niet voor dit geval iig.
The Internets, I needs it..
pi_17704374
Tipje , laat op het pakket zetten dat het alleen bij het huis adres mag worden afgegeven.
TPG mag anders namelijk altijd bij de buren afgeven ipv. 3x aanbieden.....
  zondag 14 maart 2004 @ 11:37:07 #21
80382 manny
30 is best veel
pi_17704381
ik ben blij dat die spullen ons land niet gehaald hebben. wat een bagger zeg.

Kun je nou niet spelen met je robotjes.... aah.. sneu......

Leve TPG. Goede actie !
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zondag 14 maart 2004 @ 11:38:06 #22
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_17704391
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 05:39:00 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 14 maart 2004 @ 11:38:07 #23
88655 kooba
Met dubbel o...
pi_17704392
quote:
Op zondag 14 maart 2004 11:37 schreef manny het volgende:
ik ben blij dat die spullen ons land niet gehaald hebben. wat een bagger zeg.

Kun je nou niet spelen met je robotjes.... aah.. sneu......

Leve TPG. Goede actie !
dat is niet aardig
'Fast, furious,over before you know it and leaves you wanting more, more, more...'
  zondag 14 maart 2004 @ 11:47:16 #24
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_17704532
quote:
Op zondag 14 maart 2004 11:37 schreef manny het volgende:
ik ben blij dat die spullen ons land niet gehaald hebben. wat een bagger zeg.

Kun je nou niet spelen met je robotjes.... aah.. sneu......

Leve TPG. Goede actie !
en zie hier! Een BAGGERUSER!
Die niks zinnigs te melden heeft en flamen wel ok vindt!
Donder op!
Merk en designkleding als nieuw! zie de link
http://shop.kapaza.nl/artemisonlineshop/page1/
  zondag 14 maart 2004 @ 11:56:21 #25
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_17704666
quote:
Op zondag 14 maart 2004 11:37 schreef manny het volgende:
ik ben blij dat die spullen ons land niet gehaald hebben. wat een bagger zeg.

Kun je nou niet spelen met je robotjes.... aah.. sneu......

Leve TPG. Goede actie !
Spelen? Hell no, ik bewaar ze voorlopig in de dozen en als ik later ruimte heb zet ik ze in de vitrinekast.
Geen kind mag er aan komen. Zeker jij als grootste sneue kind niet, al ben je verder wel okee, met bijna dezelfde interesses zie ik.

En TPG moet dood uiteraard.
The Internets, I needs it..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')