abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17693209
het lijkt me al langer erg leuk om eletrisch gitaar te leren spelen, maar het is er nooit echt van gekomen. van de andere kant lijkt me drummen ook geweldig. het nadeel hiervan is alleen dat je moeilijk kunt repteren in een bandje of zo, en vind het geluid dat je uit een gitaar krijgt bijzonder mooit maar het ritme van het drummen machtig.
wat moet ik kiezen? alle bij lijkt me te veel van het goede. iemand ervaringen/tips?
... en zo staat het geschreven!
The man next to you, that's it, all it is
Dwarsliggers zijn moeilijker te begraven
  zaterdag 13 maart 2004 @ 19:42:52 #2
50980 drumdude
It's just the fear of the
pi_17693271
IK drum maarja, heb er geld voor en een kelder waar niiiiieeeemand me hoort als je de laatste 2 nie hebt zou ik voor de gitaar gaan ander zou ik ZEKER weten niet gaan drummen
drummer 4 life
pi_17693299
Gitaar , hoef je niet zo'n groot geval te kopen
.mwep
pi_17693370
wat is moeilijker te leren?
die ruimte hebben we hier wel(wonen achteraf )
  zaterdag 13 maart 2004 @ 19:58:54 #5
46751 Elephant
Tha Music Man!
pi_17693629
Ik speel zelf gitaar....wat is makkelijker? Goeie vraag. Bij drummen moet je soms 4 dingen tegelijk doen: hi-hat, base, snare en bekkens. Maar gitaar spelen heb je ook niet in één dag geleerd. De akkoorden spelen zal je vooral in het begin pijn in de klauwen geven. Als je gaat beginnen met gitaar, zou ik eerst een spaanse gitaar kopen van 50 euro en gewoon proberen. Door accoustisch te beginnen krijg je meer feeling dan meteen elektrisch.
If you don't like my opinion: up yours!
  zaterdag 13 maart 2004 @ 20:02:15 #6
43172 crN
The Excessum
pi_17693720
Ik speel gitaar, af en toe drum ik wat op het drumstel van mn drummer. Ik zelf vind gitaar spelen leuker, drummen is ook kewl alleen het gaat me te snel vervelen.
pi_17694283
en dan 'gewoon' of bas gitaar?
  zaterdag 13 maart 2004 @ 20:36:41 #8
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_17694439
Ik speel zelf gitaar maar drummen lijkt me ook ontzettend cool. Je kan ook gewoon met gitaar beginnen en als je dat een beetje onder de knie hebt aan drummen beginnen
pi_17694593
Ik kan beiden.

Gitaar spelen vind ik erg leuk, aangezien je het redelijk snel leert. Drummen is moeilijker te leren, ligt een beetje aan je hand - oog coordinatie, maar als je het kan, vind ik dat je daar meer plezier aan beleefd dan gitaar spelen.

Bassen kan je ook doen, alleen daar raakte ik redelijk snel op uitgekeken.
  zaterdag 13 maart 2004 @ 21:53:38 #10
84048 NvM
Nevermind
pi_17696226
Ik heb altijd als ik gitaar aan het spelen ben dat ik denk: 'En nu valt de drum in met een prachtige brake/break!' En dan mis ik mijn drumstelletje weer en kruip ik er weer naartoe.
pi_17698346
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 20:29 schreef thomastux het volgende:
en dan 'gewoon' of bas gitaar?
ik ben bevooroordeeld wat dat betreft, ik speel zelf basgitaar in een metal-band...

Maar als je bas gaat spelen, dan heb je het beste van de 2 werelden uit je OP. Je gaat dan voor het ritme en je hebt snaren onder je vingers
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zaterdag 13 maart 2004 @ 23:36:12 #12
62182 Georges
That's the shit
pi_17698410
Ik heb het beide gedaan. Gitaar biedt meer mogelijkheden en is denk ik een stuk moeilijker.
Drummen is gewoon veel gaver/leuker, je kan je echt uitleven.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_17698574
Ik ben als gitarist natuurlijk ook bevooroordeeld, maar ik denk dat je door gitaar te leren spelen en (vooral!) muziektheorie te bestuderen ook beter leert hoe muziek 'in elkaar zit' dan bij drummen ( in ieder geval melodisch / harmonisch gezien), en dat kan grote (positieve) invloed hebben op de manier waarop je naar muziek gaat luisteren. Maar drummen is ook gaaf hoor, daar niet van.

Zowel bij drummen als bij gitaarspelen is het niet echt enorm moeilijk om de basis een beetje te leren, maar echt goed worden vergt jaren van studie en oefening.

[ Bericht 10% gewijzigd door Zander op 13-03-2004 23:53:25 ]
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zondag 14 maart 2004 @ 00:59:54 #14
24054 search64
Avec le grande
pi_17700574
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 23:36 schreef Georges het volgende:
Gitaar biedt meer mogelijkheden en is denk ik een stuk moeilijker.
De twee grootste misvattingen van gitaristen over drummen.

ik ben helemaal niet bevooroordeeld overigens
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_17700826
Oei, dit was voor mij ook zo'n onmogelijk dilemma. Uiteindelijk speel ik nu meer gitaar dan drums, simpelweg omdat ik de ruimte niet heb voor zo'n drumstel. Wel jammer, want het is allebei ontzettend leuk. Hmm ja, ik kan dus ook niet echt een beter advies geven dan gewoon allebei te doen
pi_17700954
quote:
Op zondag 14 maart 2004 00:59 schreef search64 het volgende:

[..]

De twee grootste misvattingen van gitaristen over drummen.

ik ben helemaal niet bevooroordeeld overigens
daar moet ik je helemaal gelijk in geven...
Ik kan je de namen van een aantal metal-drummers (en ook minimaal één andere ) geven, en als je daar wat van gaat luisteren, heb je waarschijnlijk iets van
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zondag 14 maart 2004 @ 01:45:44 #17
83104 roffeltje27
23rd Worldtitle F1
pi_17701339
zie je eruit als een neanderthaler met kolenschoppen van handen.....ga drummen
heb je een groot ego en druk je graag je zin door.ga gitaar spelen....
over vooroordelen gesproken
sja en als je niet kunt kiezen..doe het dan allebei idd. of probeer het allebei een tijdje, dan merk je vanzelf wel wat je het meeste trekt.
Baba o' Riley :)
pi_17716328
quote:
Op zondag 14 maart 2004 01:45 schreef roffeltje27 het volgende:
zie je eruit als een neanderthaler met kolenschoppen van handen.....ga drummen
en de basist van Metallica dan?

maar denk dat ik ga beginnen met gitaar, heb gehoord dat je voor 200,- een compleet set hebt(gitaar, hoes, versterker, de hele zooi). als ik later beroemd rocker bent zal ik aan julilie denken
pi_17718350
quote:
Op zondag 14 maart 2004 21:08 schreef thomastux het volgende:

en de basist van Metallica dan?

maar denk dat ik ga beginnen met gitaar, heb gehoord dat je voor 200,- een compleet set hebt(gitaar, hoes, versterker, de hele zooi). als ik later beroemd rocker bent zal ik aan julilie denken
Het ego van een gitarist heb je in ieder geval al, zo te zien
pi_17718409
Ik speel basgitaar in een progressieve rockband..kan het je aanraden
grenzen zijn denkbeeldige lijnen bedacht door kleine geesten
pi_17733600
Ik speel gitaar maar ik wilde altijd drummen.... Ik drum altijd heel de dag door met mijn handen en ik snap dat allemaal wel.. ik zie de logica er op zich wel van in en vooral dat uptempo punk drum vind ik makkelijk met mijn handen vooral die basedrum kan ik met mijn handen maar als ik nu achter een drumstel ga zitten dan moet ik et met mijn voet doen en dan kan ik et niet.. godse irritant want ik vind et zo vet als ik et drummen ook kan beheersen maar ja je zal wel lang moeten oefenen dus heb ik maar een gitaar gekocht en speel ik nu alle punknummers die ik vroeger altijd luisterde en dat geeft een kick althans dat vind ik zelf maar dat heeft iedereen denk ik wel...

kletz
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_17737160
Yeee ik drum en
1 Dat is niet simpel !! je leert al snel een basis ritme ja dat is simpel maar met gitaar leer je ook al snel een ritme drummen is cker niet simpel.
2 Drummen is NIET zaai ik heb me nog nooit een minuut verveeld achter me drumstel (drum elke dag) lekker mee raggen met muziek, je eigen ritmes bedenken, brakes maken tis geweldig...

Maarja ik denk dat je beiden gewoon moet uitproberen.

P.S. Drummen heeft wel het nadeel dat ALS je in een bandje wilt spele je niet zo snel je drumstel op je fiets kan meenemen...
I used to want to take a drill to my head, Let the pain out of the hole...
Dit is niet een beeldscherm!
  maandag 15 maart 2004 @ 19:25:16 #23
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_17737260
Ik ben (elektrisch) gitarist maar ik drum er ook bij, dus waarom niet allebei?!
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_17737529
drummen natuurlijk
  maandag 15 maart 2004 @ 19:59:56 #25
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_17738130
Als ik geld (en vooral plaats!) voor een drumstel had zou ik gaan drummen!

Maarja ik speel al klassiek gitaar en basgitaar
vijfhonderd stuks
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')