En wie probeert dat raadsel nou niet te ontcijferenquote:Op zaterdag 13 maart 2004 17:38 schreef The_Last_Salomo het volgende:
de schrijfster is Clarissa Pinkola Estes. en het is eigenlijk geschreven voor zwakke vrouwen denk ik en voor mannen die zijn geintresseerd in het rare denken, doen en laten van een vrouwom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
ik weet er niet al teveel vanaf, maar ik zou zelf dat Jungiaanse nou juist niet als een pluspunt zien...quote:Op zaterdag 13 maart 2004 17:27 schreef The_Last_Salomo het volgende:
de schrijfster komt een beetje gefrustreerdom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.over, maar het is wel een Jungiaans-analytisch therapeuteJa toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
dit is wel een goed stukje trouwensquote:Op zaterdag 13 maart 2004 22:59 schreef Colour het volgende:
Tembaar zijn we allemaal, als we de juiste snaar bij een ander weten te pakken. Zelden dat iemand geheel autonoom, ontembaar zijn of haar hele leven over de wereld rond blijft razen. Mensen laten zich gewoon graag temmen in bepaalde periodes, want dat geeft aandacht en dat voelt prettig en veilig. Ook 'wilde' mensen hebben hier behoefte aan, alleen willen zij dat dit op een voor hun acceptabele manier hun toekomt. Ze stellen enkel wat specifiekere eisen aan de temmer dan wat 'gemakkelijkere' mensen. Echter iedereen wilt na een periode van 'temming' ook weer wat losgelaten kunnen worden.
Ik zie het als introverte en exraverte periodes die elkaar afwisselen, welke iedereen heeft. In de introverte periode laat je je het liefst temmen, gebeurd het niet, dan tem je jezelf wel. Want je voelt je dan niet gelukkig met je wilde ongenuanceerde gedrag. Je zoekt dan juist die fijngevoeligheid om een breder gevoelservaring op te doen. In extraverte periodes gaan basisgevoelens de overhand nemen. Dit zijn de 'wilde' periodes.
Dus in die zin kunnen 'ontembare vrouwen' gerust in bepaalde periodes meedrijven op rustig water. Ze lijken gewoon ontembaar omdat ze vaker genoeg krijgen van rustig water en de rush van de wereld willen beleven. Ze denkt gewoon dat de wereld beter te beleven is als je er overheen raast...Ontembaar is dan ook een aantrekkelijk woord in dat licht, maar dat woord kan je tegenzitten als je in een bepaalde periode getroost wilt worden...
Dan gaat het spel pas beginnen!quote:Op zaterdag 13 maart 2004 17:28 schreef Robert_Jensen het volgende:
Vrouwen zijn ontembaar, totdat je je gewonnen geeft en gaat samenwonen of zoom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik wil graag dat jij wat nuttigs te doen vind, spermasmoel.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 17:32 schreef The_Last_Salomo het volgende:
ik wil graag dat dafjedaf ook reageert, komt u maar dafjedafpafferdepafpafpiefpoefpauw.
zie daar, de verbaal ontembare vrouw. lees blz 1 tot 500 nog maar is in dit boek dafje. mischien begin je dan eindelijk jezelf te begrijpenquote:Op zaterdag 13 maart 2004 23:24 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Ik wil graag dat jij wat nuttigs te doen vind, spermasmoel.
hey, correctie meisje, ik ben nooit <--- herhaal "nooit" gebannedquote:Op zaterdag 13 maart 2004 23:40 schreef dafjedaf het volgende:
Wat jij wil joh, beetje mensen irriteren en dan schijnheilig doen, je hebt niet voor niks een ban gehad vanwege de vorige keer. Wat je tegen mij hebt is me een raadsel, en een nogal oninteressant raadsel. Ga hier in R&P lekker verder spelen, triest geval. Discussies met jou zijn toch geen optie.
Aan de kijkers thuis: ik kwam hier via een link, verder reuze interessant boek enzo, praat lekker verder, stoort u zich vooral niet aan deze persoonlijke verwikkelingen.
Ik ben het met je eens. Freud en zn meelopertjes hebben een heleboel mechanismen en denkpatronen in mensen doorzien, maar wetenschappelijk is het niet. Sommige concepten zijn wetenschappelijk te bewijzen, sommige ook totaal niet. Het probleem met een aantal stellingen van Freud is dat ze gewoonweg niet te weerleggen zijn.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 18:15 schreef Modafinil het volgende:
ik weet er niet al teveel vanaf, maar ik zou zelf dat Jungiaanse nou juist niet als een pluspunt zien...
ik denk dan: Jung >>> Freud >>> gelul in de ruimte met behulp van strooien van wetenschappelijke termen en redeneringen... om interesant te doen... en dan er nog zelf in willen geloven ook...
correct me if i'd better regard this thinking as unsound
Wereldvreemde reaktie...Je weet toch dat elk menselijk lichaam stoffen gaat procuceren op een bepaalde leeftijd welke je enigszins doet veranderen van geestestoestand? Of ontken je het groeien van het menselijke lichaam incl. hersenen?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 23:59 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Freud en zn meelopertjes hebben een heleboel mechanismen en denkpatronen in mensen doorzien, maar wetenschappelijk is het niet. Sommige concepten zijn wetenschappelijk te bewijzen, sommige ook totaal niet. Het probleem met een aantal stellingen van Freud is dat ze gewoonweg niet te weerleggen zijn.
Zo is er het onderdrukken. Volgens Freud krijgen dan bijv. alle jongetjes als dit en dat op die leftijd gebeurd, agressieve driften. Daaruit zijn dan bepaalde gedragingen logisch te verklaren. Maar, roept de critica, waarom dan niet bij alle jongetjes die dat en dat meemaken op die leeftijd?
Freud glimlachte en antwoordde: "dan hebben ze het verdrongen".
Ja ammehoela, dan kun je ook wel zeggen dat we allemaal een afschuwelijke fobie voor cavia's hebben, maar dat we die op een enkeling na allemaal verdrongen hebben, en daarom ons dagelijkse gedrag vertonen. Wetenschap my ass...
Wereldvreemde reaktie?quote:Op zondag 14 maart 2004 01:06 schreef Colour het volgende:
Wereldvreemde reaktie...Je weet toch dat elk menselijk lichaam stoffen gaat procuceren op een bepaalde leeftijd welke je enigszins doet veranderen van geestestoestand? Of ontken je het groeien van het menselijke lichaam incl. hersenen?
Wel degelijk kunnen mensen de lichamelijke veranderingen op verschillende manieren interpreteren. Je kan er ook ontzettend onzeker van worden en daarom ineens temide gedrag laten zien. Heel anders dan hoe jij zou reageren (of gereageerd hebt) op je lichamelijke groei, geloof ik... ;-)
Hm, ergens ben ik de link met Freud en het boekje 'ontembare vrouwen' verloren.quote:Op zondag 14 maart 2004 13:04 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Wereldvreemde reaktie?
Waar heb JIJ het nou weer over met je groeien van het lichaam???
Ik zeg toch niks over hoe mensen die dingen interpreteren of wel???????
Ik zeg alleen, dat die processen die Freud omschrijft niet in alle mensen standaard plaatshebben, dat niet iedereen ze heeft en dan een deel ze onderdrukt - niet iedereen ontwikkelt ieder conflict, naar mijn idee. Dankzij Freuds slimme truukje van het verdringen kunnen we nooit wetenschappelijk het ongelijk van Freud aantonen, aangezien geen enkele onderzoeksuitkomst zijn stellingen zou weerleggen. Zulke stellingen zijn niet wetenschappelijk.
En hoe denkt dhr. of mvr. Colour dan dat ik gereageerd heb op mijn lichamelijke groei?
Want ik zie echt niet waar uit mijn stukje je de basis hebt gehaald voor je wazige verhaaltje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop