Ja, ook kamermeisje geweest. Al een jaar of 8 geleden inmiddels. Ik verdiende toen iets van 17 gulden per uur. En dat is best goed betaald voor een 22-jarige. Bed opmaken deden we met zijn tweeën, de rest alleen.
En je komt hele vieze dingen tegen ja.
Mensen die op hun gemak op het toilet gezeten hebben en dan niet doortrekken. Badwater staat nog in het bad, met zeep- en haarresten in het water tot net onder de rand, zodat ik met mijn arm dat water in moest om de stop er uit te trekken
![]()
Haren, kots, stront, overal.
Vieze mannen in openhangende kamerjassen "nee, poets maar gewoon even hoor, ik heb er geen last van" terwijl je in een uniform loopt dat wel erg makkelijk opengetrokken kan worden.
De hele kamer bijvoorbeeld een teringzooi, zodat je eigenlijk niet kon poetsen (als gasten er nog waren).
Gadver, gadver, gadver, maar goed, ik had nog mazzel dat het een 5-sterren hotel was (zeer bekend in het zuiden des lands) en dat we met meerdere meisjes op één gang werkten.
Het ergste: gezinnen met kinderen, die maken echt de meeste zooi. En nog anderen, maar dat riekt dan weer naar discriminatie dus zal ik hier maar niet plaatsen.