abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 maart 2004 @ 17:11:18 #1
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_17690022
Ik heb een bijbaantje in het weekend als kamermeisje. Zijn er hier meer mensen die dit werk doen/gedaan hebben? Zoja, had je goede arbeidsvoorwaarden? Moesten jullie bijv. zelf het beddegoed afhalen of werd dit gedaan? Met hoeveel personen werden bedden gemaakt? Om de hoeveel uur pauze? etc..
Vraag me dit af omdat dit bij mij op het werk volgens mij altijd goed is geregeld...
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_17690067
Wil je mijn kamer ook eens schoon komen maken ?
  zaterdag 13 maart 2004 @ 17:16:26 #3
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_17690111
Nee ! Ofja...ligt eraan hoeveel je betaalt
pi_17690147
Ik heb als kamermeisje gewerkt en verdiende 5.62 per uur.. Ik moest wel 3 kamers per uur doen, als ik dat niet haalde werkte ik in mijn eigen tijd. Ook moest ik alles zelf doen, beddengoed afhalen etc. Pauze mocht je nemen wanneer je wilde... maar je moest dus wel doorwerken buiten je pauze anders stond je dus in je eigen tijd... een kutbaan!
  zaterdag 13 maart 2004 @ 17:25:34 #5
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_17690244
Drie kamers in je eentje? Of deed een iemand de bedden, 1 stoffen en zuigen, 1 de badkamer etc...anders is het inderdaad heel veel!
pi_17690255
Nee, in je eentje... en dan alles, bedden, stoffen, stofzuigen, badkamer soppen... Het is echt geen pretje!
pi_17690300
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 17:25 schreef miki het volgende:
Drie kamers in je eentje? Of deed een iemand de bedden, 1 stoffen en zuigen, 1 de badkamer etc...anders is het inderdaad heel veel!
wat verdien jij dan per uur... en hoe oud ben je...
Every culture is different. Respect and try to learn it.
  zaterdag 13 maart 2004 @ 17:36:17 #8
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_17690416
Ben 19, verdien 6.58...geen idee of dat veel is of niet!
  zaterdag 13 maart 2004 @ 17:49:32 #9
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_17690655
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 17:36 schreef miki het volgende:
dat is volgens mij een heel behoorlijk salaris voor iemand van 19!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_17690736
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 17:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

dat is volgens mij een heel behoorlijk salaris voor iemand van 19!
is normaal salaris hoor! -> volgens mij is dit namelijk de cao van de zorg, want dit salaris heb ik ook (indien ik niet in het weekend werk, want dan krijg ik %% erbij).

Check ook ff Werk / Salaris

[ Bericht 12% gewijzigd door Tha_Dijkstra op 13-03-2004 18:00:18 ]
Every culture is different. Respect and try to learn it.
pi_17692187
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 17:36 schreef miki het volgende:
dat is meer dan ik, en ik ben 20!
pi_17703405
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 19:05 schreef securitygames007 het volgende:

[..]

dat is meer dan ik, en ik ben 20!
gheghe
maar...je mag ook wel wat vangen als je in je eentje 3 kamers op moet knappen...m'n eigen kamer ben ik al een uur mee bezig (als ik 't überhaupt doe)
werken zul je!
pi_17703410
Het zal iig niet moeilijk zijn om aan die baan te komen, kamermeisjes zijn super gewild.
Mijn collega heeft het een tijd gedaan, het is super zwaar, maar t verdient wel
pi_17703638
Woei drie kamers in een uur in je eentje is flink aanpoten. Ik kan mij voorstellen dat er veel banen vrij zijn, volgens mij houd je dit werk nooit heel lang vol.
  zondag 14 maart 2004 @ 14:59:04 #15
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_17708409
Ik doe dit werk nu al vier jaar, maar het is inderdaad heel zwaar. Het scheelt ook al veel als je met meerdere mensen een kamer doet..dus eentje bedden, eentje badkamers, etc..
Er komen ook veel meisjes werken die het dan na een week of twee weer gezien hebben..
Zoals ik nu uit jullie reacties kan opmaken, verdien ik best redelijk per uur...maar ik doe het maar 9 uur in totaal (in t weekend) dus heel veel levert t niet op..moet er ook niet aan denken om langer dan 4.5 per dag dat werk te moeten doen!
  zondag 14 maart 2004 @ 16:49:16 #16
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_17710655
Dat was laatst toch op het nieuws.. Volgens mij mag dat niet meer..
Maar bel of kijk eens bij de FNV misschien dat die je meer kunnen vertellen.
pi_17711096
owja, per 4,5 uur heb je recht op 30 min. pauze geloof ik
pi_17752490
Hoi meisje!

Kom je soms geen ontzettende ranzige dingen tegen? Noem eens een paar voorbeelden?
Gaap Goals rulezzz!
pi_17752620
Bah ja... pretvlekken op de lakens, condooms, haren in het putje...brrrrr.
Je kan beter kantoren gaan schoonmaken hoor!Dat is ook nog eens minder hard werken, want je hebt minder tijdsdruk en het hoeft niet zo perfect.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 19:37:17 #20
14321 stuifzand
Dum dum dumtiedum...
pi_17760198
Ja, ook kamermeisje geweest. Al een jaar of 8 geleden inmiddels. Ik verdiende toen iets van 17 gulden per uur. En dat is best goed betaald voor een 22-jarige. Bed opmaken deden we met zijn tweeën, de rest alleen.

En je komt hele vieze dingen tegen ja.
Mensen die op hun gemak op het toilet gezeten hebben en dan niet doortrekken. Badwater staat nog in het bad, met zeep- en haarresten in het water tot net onder de rand, zodat ik met mijn arm dat water in moest om de stop er uit te trekken Haren, kots, stront, overal.
Vieze mannen in openhangende kamerjassen "nee, poets maar gewoon even hoor, ik heb er geen last van" terwijl je in een uniform loopt dat wel erg makkelijk opengetrokken kan worden.
De hele kamer bijvoorbeeld een teringzooi, zodat je eigenlijk niet kon poetsen (als gasten er nog waren).
Gadver, gadver, gadver, maar goed, ik had nog mazzel dat het een 5-sterren hotel was (zeer bekend in het zuiden des lands) en dat we met meerdere meisjes op één gang werkten.
Het ergste: gezinnen met kinderen, die maken echt de meeste zooi. En nog anderen, maar dat riekt dan weer naar discriminatie dus zal ik hier maar niet plaatsen.
  woensdag 17 maart 2004 @ 17:14:44 #21
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_17780421
Ja, je komt inderdaad de ranzigste dingen tegen ja...moeders die de gang opkomen 'of je het bed van hun kind even wilt verschonen, want ze hebben het helemaal ondergekotst' (en niet dat zij de vieze lakens alvast ff op een hoop doen, dat zou ik nl wel doen in dat geval), gebruikte condooms die je ineens half op je hand hebt hangen als je de bedden verschoont, haren overal, bloed, sommige mensen vinden het ook grappig om hun handen met lippenstift of iets anders vettigs in te smeren en dan afdrukhandjes op deur en spiegel te zetten :S. Ook gebruikt ondergoed in het bed kom je vaak tegen.

Het is trouwens een heel gehorig hotel, dus heel vaak als je dan op de gang staat hoor je ze als ze 'bezig' zijn. Als ze dan 5 min. later hun kamer uitgaan om te ontbijten, en je de bedden moet verschonen, zijn ze nog helemaal warm enzo met af en toe wat nats..dat is ook niet echt fris..
Naja zo kan ik wel even doorgaan...je komt iig veel vieze dingen tegen!
pi_17780518
Ook wel eens een maandje gedaan, niet in een hotel overigens maar het waren wel hotelkamers.
Kamermeisje is gewoon een net woord voor poetssnol.
ik verdiende minimum (3,60) en deed 10 kamers met 2 personen schoonmaken. Dat je bedden moet opmaken en verschonen lijkt me logisch, je bent toch daar voor mede aangenomen?
Ik zou lekker kantoren gaan schoonmaken als ik jou was.
pi_17780574
Oja, de vieze dingen. Moddervoetsporen, modder overal door de hele kamer, ramen die potdicht zitten zodat alles beslagen is en meurt naar ochtendadem van de gasten.. condooms, maandverbandjes e.d., (schaam)haren, kamers die overhoop zijn gehaald door dronken mensen, glasscherven. Veel plezier trouwens nog he
  woensdag 17 maart 2004 @ 17:26:58 #24
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_17780705
Heb ook geen problemen met bedden opmaken en verschonen, maar wel als daar vieze dingen inzitten...
Of vind jij het normaal dat je je onderbroeken of condooms tussen het beddengoed laat liggen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')