abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17689540
Fok! Federatie (F.F.)
De Federatie voor alle Hattrick spelende Fok!kers!

Dit is dus een topic om eens te kijken wat we willen & kunnen met de FF. Het moet natuurlijk wel een levendige & interessant fed worden om bij te zitten

Nico & Engessa zijn nu natuurlijk al bezig met de fok! cup en je ziet dat dat echt populair is

Ik denk wel dat we gewoon alles met alle hattrickende fokkers samen moeten doen, wel zo gezellig. De fed moet daar gewoon een voortrekkende en organiserende rol in spelen.

Ik gooi wat dingen in de groep die we bijv. zouden kunnen organiseren:

-Ladder competitie
-Rankings
-Team v/d week (korte presentatie team en interview met eigenaar)
-Toto
-Wekelijkse poll

Dus spui hier al je ideeën. Het zou sowieso handig zijn om een website te hebben om alles een beetje overzichtelijk bij elkaar te hebben. Ik kan de hosting wel verzorgen (met php en mysql support iig). Zijn er nog handige html / php / photoshop hattrickers die hier aan mee willen werken?

[ Bericht 5% gewijzigd door Lortnoc op 13-03-2004 18:15:11 ]
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_17689885
Goed topic

Wordt tijd dat er iets gebeurt met de Fok! Federatie .. Wordt lid wordt lid!
'Ee, ah wor 'ungry-loike!
pi_17689972
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 16:43 schreef Lortnoc het volgende:
photoshop hattrickers die hier aan mee willen werken?
Ik kan wel goed Photoshop
dus als ik ergens mee van dienst kan zijn

zet logo eens in de begin post
Experience is what you get when you don't get what you want.
pi_17690000
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 17:07 schreef DIFFR3NC3 het volgende:

[..]

Ben ook wel voorstander om jouw logo te gebruiken .. Ziet er strak uit
'Ee, ah wor 'ungry-loike!
pi_17690485
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 17:07 schreef DIFFR3NC3 het volgende:

[..]

Done. Weet alleen niet door het ontbreken van de faq hoe je 'm clickable kunt maken.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
pi_17690939
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 17:39 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Done. Weet alleen niet door het ontbreken van de faq hoe je 'm clickable kunt maken.
[ url = adres om naar toe te linken ] [ img ] adres van plaatje [ /img ] [ /url ]
Experience is what you get when you don't get what you want.
  zaterdag 13 maart 2004 @ 19:01:54 #7
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_17692082
hmm, ik ga even een leuk idee bedenken....nu eerst koken, later opde avond komt mijn in de tussentijd bedachte idee
  zaterdag 13 maart 2004 @ 19:08:07 #8
32422 engessa
Who's dirty?
pi_17692251
Ik zie dat er al hosting en een photosoeper is, ik kan wel kijken of ik iets van een website inelkaar kan draaien!

En verder is het misschien handig om een soort van redactie op te zetten? Nicomart en ik regelen de cup al dus als er nog mensen die enkele ideeën van Lortnoc uit willen voeren, lijkt mij best leuk.
  zaterdag 13 maart 2004 @ 20:03:28 #9
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_17693747
Rankings is leuk idee,

idee!
(graag feedback, i khoop dat dit systeem werkt voor goede en slechte teams samen)

beste speler ranking --> ieder team geeft maximaal 2 spelers op voor deze lijst
op deze lijst staat het gemiddelde aantal punten wat de speler haalt in een wedstrijd

hoe verdient iemand punten voor wedstrijd?
Er zijn criteria, en als hij aan deze voldoet krijgt hij 1 punt per criteria
criteria zijn bijvoorbeeld :

1) heeft speler gespeeld? (1 punt)
2) heeft de speler gescoord volgens verslag (zoja 1 punt) of kans gemist ? (-1 punt)
3) heeft de speler de hoogste ranking op zijn positie in de hele wedstrijd? (1 punt) (volgens wedstrijdstats)
4) heeft de speler geen kaarten gehaald? (indien wel kaarten, gele kaart -1, rood = -2 punt)
5) heeft speler vermelding in verslag die niet met scoren/kaarten te maken heeft gehad (2 punten voor elke vermelding)

(een speler die 2 keer scoort, 1 gele kaart haalt en vermelding door blessure heeft 2 punten die wedstrijd, reken maar na)

ditzelfde kun je doen met spelers die een maximum leeftijd mogen hebben van 19 jaar, voor de beste jeugspeler. en ook een beste keeper is zo in mekaar te zetten

daarnaast nog lijstje voor de meeste penalties/vrije trappen/hattricks (zowel voor als tegen) van het elk team...

nog leuke ideeen? is dit leuk idee?

[ Bericht 0% gewijzigd door Grumpey op 13-03-2004 20:10:18 ]
pi_17693893
Klinkt wel leuk ja

Is wel lastig te verwerken maar met een goede excel sheet moet het wel kunnen op een of andere manier

Wat ik trouwens bedoelde met rankings is een soort ranglijst zoals op http://hattrick.student.utwente.nl/~jernst/hrn/ maar dan voor de fokteams dus, zie hier voor de uitleg. Stel dat iemand een of ander php scriptje zou kunnen maken dan zou je dus je eigen ratings in een veldje kunnen plakken waarna het scriptje automatisch de punten berekend en een mooie lijst maakt (ik kan dat zeker niet iig )
  zaterdag 13 maart 2004 @ 20:17:36 #11
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_17694034
zo'n phpscriptje wordt gewoon heel veel werk, wat tijd kost. Zoveel tijd heb ik niet om dat te maken, en in principe blijft het idee erachter hetzelfde...

enig nadeel van die website is, is dat mensen die gewoon hoger spelen meer kans hebben op hogere ratings, en ik wil een soort lijstje hebben waar iemand uit 8e klasse net zoveel kans maakt als iemand uit 4e klasse, wat spanning erin houdt. Daarnaast veranderen die ratings van die website niet heel erg per week, en kan bij mij elke week de lijst wel hier en daar veranderen (meer spanning).

wordt inderdaad wel goed excel sheetje, en wedstrijdverslagen uitspitten, maar dat wil ik wel doen, als iedereen maar enthousiast ervoor is
  zondag 14 maart 2004 @ 12:54:31 #12
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_17705811
nog anderen met ideeen?
  donderdag 18 maart 2004 @ 19:55:52 #13
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_17808189
ik kan ook nog wel website hosten, heb ruimte voor +/- 120 mb...

maar zo'n ding in mekaar knutselen gaat me slechter af
  donderdag 18 maart 2004 @ 20:20:19 #14
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_17809062
mmmm zit al bij 3 federaties (maximum)
zal deze federatie maar ff in de gaten houden misschien stap ik nog over
  vrijdag 19 maart 2004 @ 00:23:17 #15
32422 engessa
Who's dirty?
pi_17815837
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 19:55 schreef Grumpey het volgende:
ik kan ook nog wel website hosten, heb ruimte voor +/- 120 mb...

maar zo'n ding in mekaar knutselen gaat me slechter af
Heb jij ook ondersteuning voor PHP en een MySQL database? Ik wil wel even kijken wat ik inelkaar kan zetten voor een mooi Fok!Fed website, heb het over een week of 2 een stuk minder druk met school en dan moet ik wel tijd kunnen maken om ermee bezig te gaan.

En ideeën voor op de site? Misschien kunnen we aan Breuls vragen of we fokfed.fok.nl (of iets dergelijks) als domeinnaam mogen gebruiken. Verder is het misschien een idee om dan ook gelijk de website die Nico gemaakt heeft voor de cup te integreren, er wat intervieuws en verhaaltjes van de leden op te zetten en misschien Tips met ... of een verkiezing van Kantinejuffrouw van de week (= lekker wijf met wat foto's).
  vrijdag 19 maart 2004 @ 09:01:24 #16
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_17817934
goed idee!

denk dat ik het wel heb die ondersteuning. Het is het netwerk van mijn universiteit, en daar moet ik vaak genoeg met mySQL en PHP werken, dus denk dat het wel ondersteund wordt...
pi_17818011
Zou mooi zijn als jij zoiets kan fixen Engessa. Handig om die site idd met de fokcup te integreren.

-Een soort leden gedeelte waar iedereen iets over zichzelf en zijn team kan vertellen is zeker goed.
-Fokcup
-Ladder
-Beste spelers competitie..

what else?
  vrijdag 19 maart 2004 @ 12:39:26 #18
32422 engessa
Who's dirty?
pi_17821738
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 00:23 schreef engessa het volgende:

[..]
Tips met ... of een verkiezing van Kantinejuffrouw van de week (= lekker wijf met wat foto's).
Deze? :p
pi_17821966
Ik ben zelf zoals gezegd (nog) geen hattrick supporter en kan derhalve ook geen feds joinen. Ik heb ook geen idee wat je precies met een fed kan (al is het n.a.v. dit topic wel wat duidelijker). Als iemand van jullie een soort inleiding wil maken dan voeg ik dat meteen toe aan de OP van het algemene hattrick topic samen met het logo van Lortnoc gebruiken (als hij daar geen problemen mee heeft).
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_17822179
ik ben persoonlijk ook wel voor interviews ofzo.. beetje een grappig lulverhaaltje over je team en hoe je nou zo bij het hattricken bent gekomen. Of desnoods interviews met spelers ofzo.. (jaja ik weet het fantasie bla bla )
pi_17824105
fantasie =

dat geeft dit soort spellen (imho) juist een extra dimensie.
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_17824387
zo vertelde mijn topspits Freek Opsteegh me laatst dattie met zijn 30 jaar toch nog meer goals gaat maken als kezman dit seizoen
  vrijdag 19 maart 2004 @ 14:26:51 #23
13337 GRUMBLER
It is I.....
pi_17824448
in minder wedstrijden ook nog dan....
pi_17824520
ik kan wel een beetje htmlen ..mja..ben nu ook besig een website in mekaar te flanzen voor mn stagebedrijf!

dreamweaver..heerlijk programma
Team-Squid.nl | Rickage^ <-- Team-Squid.nl Ownage!
pi_17824556
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 14:26 schreef GRUMBLER het volgende:
in minder wedstrijden ook nog dan....
idd.. hij scoort er nu al 2,5 per wedstrijd dus dat is in 14 wedstrijden toch al 30 doelpunten..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')