abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17689461
De samenleving in Nederland begint te verloederen, en niet in de laatste plaats omdat er overal regels voor zijn. Mag dit nu wel, mag dit nu niet? Zo is ook het zero-tolerance beleid tot stand gekomen. Kleine overtredingen waarover ze in het buitenland niet moeilijk doen, daar wordt in Nederland een hele heisa over gemaakt. Bovendien kosten allerlei nutteloze onderzoeken, naar dingen die we allang weten, veel geld. De regels maken het allemaal niet gezelliger, laat staan ongedwongen, en er is vaak sprake van een averechts effect: overtreden omdat het een kick geeft.

Meer en meer zie je mensen al naar het buitenland verhuizen, vaak is de belasting een reden. Maar in hoeverre heeft het zin om te emigreren (al is het tijdelijk) met als standpunt 'regelziekte', maar ook culturele aspecten. Vooropgesteld is dat je de taal reeds kent, en open staat voor vernieuwing.

Ik zelf denk dat de zuidelijke, meer ongedwongen cultuur duidelijk zijn voordelen kent, en dat Spanje bijvoorbeeld best aantrekkelijk is. Ze doen niet zo moeilijk over van alles en nog wat, zeg maar.

Een nadeel is wel dat je ver van je familie en vrienden zit (hoewel, met EasyJet of BasiqAir zit je zo in Zuid-Europa).
pi_17689496
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 16:38 schreef amr_diab het volgende:
De samenleving in Nederland begint te verloederen, en niet in de laatste plaats omdat er overal regels voor zijn.
eppo
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_17689501
doe wat je niet laten kan.
pi_17689516
En jij denkt echt dat het in het buitenland allemaal zoveel beter is?
Heb je enig idee hoe duur de huizen zijn in Spanje?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_17689537
Als je toch gaat moet je naar frankrijk gaan , mooie dames daar.
en mooi land. Alleen de taal is kut
pi_17689574
Mijn engelse collega's vinden het Nederlandse openbaar vervoer een verademing in tegenstelling tot het Engelse systeem.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_17689702
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 16:43 schreef yogidrink het volgende:
Als je toch gaat moet je naar frankrijk gaan , mooie dames daar.
en mooi land. Alleen de taal is kut
Frankrijk

Mooie taal hoor, nog vrijwel authentiek en niet zo verengelst en ook nog eens leukere muziek!
Om over het weer nog maar te zwijgen.
pi_17690167
quote:
Mijn engelse collega's vinden het Nederlandse openbaar vervoer een verademing in tegenstelling tot het Engelse systeem
hoop dat ze het dan over de metro's hadden en niet over de NS het metro systeem in rotterdam is behoorlijk goed ja, maar er gaat toch niks boven de zachte stoel in je auto die rijdt waar en wanneer je rijden wil

zelf zou ik ook graag naar het buitenland gaan, maar dan niet ver richting het zuiden... veel te warm daar de UK of BE is wel interessant.. qua regelgeving zijn die niet zo heel veel beter tho
  zaterdag 13 maart 2004 @ 17:51:10 #9
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17690684
Gaat niet om het rendabel zijn, gaat om het feit of je wil.
Ik wil, en ik vind het niet erg om er eerst kosten voor te maken als ik op de lange termijn vooruit ga.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_17693048
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 16:38 schreef amr_diab het volgende:
De samenleving in Nederland begint te verloederen, en niet in de laatste plaats omdat er overal regels voor zijn. Mag dit nu wel, mag dit nu niet? Zo is ook het zero-tolerance beleid tot stand gekomen.
Ook in andere landen zul je zero-tolerance vinden hoor.
quote:
Kleine overtredingen waarover ze in het buitenland niet moeilijk doen, daar wordt in Nederland een hele heisa over gemaakt.
U is bekend met het fenomeen coffeeshop?
quote:
Bovendien kosten allerlei nutteloze onderzoeken, naar dingen die we allang weten, veel geld. De regels maken het allemaal niet gezelliger, laat staan ongedwongen, en er is vaak sprake van een averechts effect: overtreden omdat het een kick geeft.
En je verwacht dat in andere landen niet aan te treffen?
quote:
Meer en meer zie je mensen al naar het buitenland verhuizen, vaak is de belasting een reden. Maar in hoeverre heeft het zin om te emigreren (al is het tijdelijk) met als standpunt 'regelziekte', maar ook culturele aspecten. Vooropgesteld is dat je de taal reeds kent, en open staat voor vernieuwing.

Ik zelf denk dat de zuidelijke, meer ongedwongen cultuur duidelijk zijn voordelen kent, en dat Spanje bijvoorbeeld best aantrekkelijk is. Ze doen niet zo moeilijk over van alles en nog wat, zeg maar.

Een nadeel is wel dat je ver van je familie en vrienden zit (hoewel, met EasyJet of BasiqAir zit je zo in Zuid-Europa).
Als je uit Nederland weg wilt puur omdat "de maatschappij" je niet meer aanstaat dan is het misschien slim om eerst eens te bedenken of dat in andere landen anders is. "In Nederland gaat teveel geld naar onderzoek". Da's leuk, maar het lijkt me in dat geval toch handig dat te vergelijken met wat andere landen doen.

En vertrekken om belastingtechnische redenen moet natuurlijk ook zin hebben. Da's niet als je in het ziekenfonds zit.

Ook kan het handig zijn te zorgen voor werk voordat je vertrekt. Of zorg iig voor voldoende geld om te kunnen overleven zonder werk. Binnen Europa heb je vrij verkeer van personen, maar ik denk niet dat je een uitkering oid kunt aanvragen in een land waar je net komt wonen en nooit gewerkt hebt. En als je in Nederland een uitkering wilt aanvragen maar er niet woont zou het ook maar zo kunnen dat je niets krijgt.
pi_17722504
Tja mij bevalt het prima hoor, ik ben om 2 redenen uit NL vertrokken; mijn vrouw is Canadees en de Nederlandse maatschappij stond/staat mij niet meer aan. Ik voelde mij niet meer thuis in m'n eigen kikkerlandje. Nadeel is idd dat ik geen direkte familie hier heb en dat is nu en dan best moeilijk. Een groot voordeel hier vind ik de ruimte, allerdaagse dingen kosten veel minder (zoals boodschappen, kleding, apparatuur en benzine). In Nederland stond ik 2 jaar op een wachtlijst om in een huurwoning te komen en hier had ik in 1 dag een appartement met keuze uit honderden (De stad waar ik woon is Regina, ongeveer even groot als Almere waar ik vandaan kom). Binnenkort gaan we een woning kopen en hier heb je (uiteraard) een vrij staand huis van 150m2 (3 slaapkamers, dubbele garage, knoert van een tuin en een 'basement' die eigenlijk gewoon een extra verdieping is, dus eigenlijk is je huis 300m2) voor zo'n 80.000 Euro in een goede buurt/leefomgeving.

Ja ik vind het geweldig om in het buitenland te wonen!
pi_17723240
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 16:45 schreef Lucille het volgende:
Mijn engelse collega's vinden het Nederlandse openbaar vervoer een verademing in tegenstelling tot het Engelse systeem.
(Ben jij de echte Lucille ? )
Ik ben alleen in London geweest en vond het openbaar vervoer daar heerlijk,
hele dag reizen met een daily ticket wat toendertijd iets van 2 pond was (14 jaar terug)
en altijd een groepje dames bij elke ingang die ons hartelijk begroetten .
Vind openbaar vervoer hier haast niet te betalen, als ik mijn zus in Den Haag wil bezoeken ben ik minimaal 30 euro kwijt, ik heb het geld wel maar vind het gewoon aso duur dus ga ik nauwlijks op bezoek.

Verder heb ik ook niet zoveel met Nederland, hekel aan het klimaat brrrrrr etc etc.
Ik ben iig van plan dit jaar te verkassen, word het niks dan word het niks, heb ik het iig geprobeerd.
pi_17732572
Iemand wil verhuizen omdat hij Nederland kultureel niet meer interessant vind, de politiek slecht is en uit belastingtechnische gronden. Geen probleem daarmee, het is zijn goed recht. Maar, is hij dan niet eigenlijk een van de meeste Fok!kers verafschuwde "economische vluchteling" (ook al is het eentje die emigreert ipv van immigreert?)

Wij mogen emigreren zodat wij het beter hebben maar de buitenlanders mogen niet naar Nederland emigreren. Is dit dan wel o.k.?

P.S. ook ik woon/werk in het buitenland.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sion op 15-03-2004 16:21:54 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')