abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17688387
Van het ANP:
quote:
Treinen staan maandag even stil

UTRECHT (ANP) - De treinen staan komende maandag vanaf 12.00 uur drie minuten stil. Dat heeft NS zaterdag gemeld. De actie is bedoeld om de slachtoffers van de aanslagen in Madrid te gedenken.

,,We zijn erg nauw betrokken bij onze zusterorganisatie in Madrid. Dit gebaar is bedoeld als medeleven'', aldus een woordvoerder van NS Reizigers. De aanslagen zijn volgens hem als een schok door het bedrijf gegaan. De directie heeft de dag na de aanslag ook een telegram gestuurd naar de Spaanse collega's.

De herdenking volgt op de oproep van de Europese Unie om maandag stil te staan bij de gevolgen van de aanslagen. Premier Balkenende heeft Nederland en het bedrijfsleven vervolgens opgeroepen daaraan gehoor te geven.

Voor de treinenloop maakt de herdenking niet veel uit, stelt de woordvoerder. ,,In principe schuift alles drie minuten op. Alle seinen gaan korte tijd op rood. Treinen stoppen, waar ze zich ook bevinden, op het station of in het weiland.'' De herdenking heeft in het hele NS-bedrijf plaats.

De bussen van Connexxion rijden door. ,,We doen er niet aan mee tenzij in Nederland alles collectief stilstaat'', aldus een woordvoerder. Werkgeversorganisatie VNO-NCW steunt de oproep van premier Balkenende om om 12.00 uur drie minuten stilte in acht te nemen. Ook MKB Nederland roept de midden- en kleinbedrijven ,,van harte'' op, maandag te vlaggen en stilte in acht te nemen. Maandag wapperen de vlaggen halfstok aan de overheidsgebouwen.
Net gebaar van de NS. Benieuwd of er meer landen volgen.
pi_17688607
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 15:18 schreef calvobbes het volgende:
Van het ANP:
[..]

Wat een onzin. Ik zou het wel doen hoor, er even bij stil staan, daar niet van. Maar laat mensen lekker zelf beslissen of ze er voor willen wachten of niet. Daar heeft de NS niks mee te maken. Zo hol je het begrip solidariteit uit tot een nietszeggende dwangmatigheid.

Collectieve sympathie. .
During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
  zaterdag 13 maart 2004 @ 15:33:31 #3
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_17688633
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 15:31 schreef Berserker het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik zou het wel doen hoor, er even bij stil staan, daar niet van. Maar laat mensen lekker zelf beslissen of ze er voor willen wachten of niet. Daar heeft de NS niks mee te maken. Zo hol je het begrip solidariteit uit tot een nietszeggende dwangmatigheid.

Collectieve sympathie. .
ik zie het als respect en dan kan iedereen wel 3 minutjes inleveren.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_17688677
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 15:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik zie het als respect en dan kan iedereen wel 3 minutjes inleveren.
Je begrijpt duidelijk het verschil tussen kunnen en moeten niet.
During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
pi_17688891
je moet niks je mag daar ook gaan tapdansen hoor als je het niet op kan brengen om op zijn minst 3 minuten vrij te maken voor anderen. Jouw kunnen zal in het andere geval een moeten zijn voor anderen zoals machinisten enzo.
  zaterdag 13 maart 2004 @ 15:54:24 #6
8369 speknek
Another day another slay
pi_17688924
quote:

Collectieve sympathie. .
Wie zegt dat niet alle seinbedienden die drie minuten stilte willen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 13 maart 2004 @ 16:08:43 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_17689090
Lees net op de FP dat de spaanse regering haar ambasadeurs op droeg de ETA te beschuldigen
''ETA moest beschuldigd worden'' schijnbaar wil de regering koste wat het kost herkozen worden...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 13 maart 2004 @ 16:09:12 #8
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_17689096
Wat is d'r zo bijzonder aan dat de treinen niet rijden? Dat doet de NS wel vaker volgens mij.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_17689497
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:

schijnbaar wil de regering koste wat het kost herkozen worden...
Of willen de tegenstanders dat koste wat het kost voorkomen.
pi_17689598
Hier is het hele artikel van NU.nl.
Wie moet je allemaal nog geloven?????

'Ambassadeurs kregen opdracht ETA te beschuldigen'

Uitgegeven: 13 maart 2004 12:20
Laatst gewijzigd: 13 maart 2004 12:54

MADRID - Binnen enkele uren na de bloedige moordaanslagen van donderdag in Madrid, beval de Spaanse regering tegen haar ambassadeurs dat zij de Baskische afscheidingsbeweging ETA hiervan de schuld moesten geven. Dat heeft de Spaanse krant El Pais bericht in haar editie van zaterdag.

"U moet elke gelegenheid aangrijpen om te bevestigen dat ETA verantwoordelijk is voor deze brute aanslagen, om zo elke twijfel te verdrijven die bepaalde belanghebbende partijen mogelijk willen verspreiden", zo zou de Spaanse minister van Buitenlandse Zaken Ana Palacio in een interne memo hebben geschreven, die ze donderdag namiddag verstuurde, aldus de krant.

Ze verwees hierbij naar een verklaring van het ministerie van Binnenlandse Zaken en naar andere informatie die tot dusver niet bekend is gemaakt.

Na de aanslagen op drie treinen in Madrid, waardoor zeker tweehonderd doden vielen, wees de Spaanse regering vrijwel direct met een beschuldigende vinger naar de afscheidingsbeweging ETA die de afgelopen dertig jaar veel aanslagen heeft gepleegd en met nieuwe acties dreigde.

Toen Palacio de memo verstuurde, was al het vermoeden geuit dat de daders mogelijk in extremistische moslimkringen gezocht moeten worden. De Spaanse minister Angel Acebes van Binnenlandse Zaken beschuldigde donderdag aanvankelijk de ETA, maar zei ook niemand als dader uit te sluiten. De ontdekking van een auto met ontstekingsmechanismen en een bandje met koranteksten versterkten de opvatting dat de daders mogelijk banden hebben met het terreurnetwerk al-Qaeda.

Donderdagavond werd de verantwoordelijkheid voor de aanslag opgeëist door de Brigades Abu Hafs al-Masri. Deze groep zou aanhanger zijn van Mohammed Atef, die door zijn huwelijk familie werd van Osama bin Laden. Atef werd in 2001 gedood door een Amerikaanse raketaanval in Afghanistan.
  zaterdag 13 maart 2004 @ 17:02:05 #11
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17689863
quote:

[..]

Collectieve sympathie. .
Het is ook een gebaar naar hun collega's toe.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_17690796
quote:
"We must make maximum use of the proximity to the elections in Spain in March next year. Spain can stand a maximum of two or three attacks before they will withdraw from Iraq," the documents said, according to daily newspaper VG.
http://www.foxnews.com/story/0,2933,114122,00.html

Natuurlijk hebben islamitische terreurorganisaties plannen voor aanvallen op Spanje, net zoals ze die hebben voor Engeland, Frankrijk, Italië en andere landen. Alleen dat zegt niet dat een aanval dús van Al-Qa'ida is.
  zaterdag 13 maart 2004 @ 18:06:52 #13
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_17690967
ik kreeg net via de mail (zo'n ffwd mail) foto's van de mogelijke terroristen... kan ze alleen nergens op een server plaatsen
pi_17691037
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 18:06 schreef amaranta het volgende:
ik kreeg net via de mail (zo'n ffwd mail) foto's van de mogelijke terroristen... kan ze alleen nergens op een server plaatsen
hoezo niet?
http://www.imageshack.us/
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zaterdag 13 maart 2004 @ 18:16:15 #15
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_17691140
  zaterdag 13 maart 2004 @ 18:16:43 #16
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_17691151
ervanuitgaande dat het de eta is geweest denk ik
  zaterdag 13 maart 2004 @ 18:22:44 #18
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_17691272
Klote PP foto's vrijgeven van Basken ETA terroristen en zeggen dat het verdachten zijn,ze weten al lang dat het Al-queda is.
L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
  zaterdag 13 maart 2004 @ 18:36:00 #19
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_17691546
weet ik veel
ik heb de fotos via de mail gehad en heb ze maar hier gepost en doorgestuurd
pi_17691807
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 18:22 schreef El_Catalan het volgende:
Klote PP foto's vrijgeven van Basken ETA terroristen en zeggen dat het verdachten zijn,ze weten al lang dat het Al-queda is.
Dat blijkt immers uit...?

En als dit betekent dat ze terroristen oppakken, ook al zijn ze van de ETA, mocht Al-Qa'ida het niet hebben gedaan, is het het natuurlijk altijd goed.
pi_17692607
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 18:36 schreef amaranta het volgende:
weet ik veel
ik heb de fotos via de mail gehad en heb ze maar hier gepost en doorgestuurd
Als je zelf geen idee hebt waar 't over gaat, waarom stuur je ze dan in godsnaam door?!
pi_17692672
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 15:54 schreef speknek het volgende:

[..]

Wie zegt dat niet alle seinbedienden die drie minuten stilte willen?
Wat heeft de treinreiziger daar mee te maken?
  zaterdag 13 maart 2004 @ 19:44:45 #23
58338 ToshitsuguTakamatsu
Nothing as it seems
pi_17693312
quote:
In Amerika heeft iemand in zijn eentje, in een solo actie, zo'n busje tot ontploffing gebracht voor een overheidsgebouw.
Als je het over oklahoma hebt...dat was niet veroorzaakt door 1 bom en ook niet door 1 man.

Het originele live materiaal (dat nog te vinden is) laat zien dat:
- Iedereen in de omgeving melding maakt van 2 explosies die ze hebben gehoord.
- Het gebouw van binnen naar buiten is geblazen. Niet van buiten naar binnen!
- Overlevenden die in het gebouw werkten hebben gezien dat mensen de dag ervoor in de kelder bezig waren met 'spullen' rond de pilaren te plakken.
- Live op TV zie je iedereen wegsprinten als melding wordt gemaakt dat er nog 2 bommen zijn die nog niet zijn afgegaan. Dit wordt bevestigd door de FBI.
- Er wordt gemeld dat 1 van de bommen onschadelijk is gemaakt en weg wordt gevoerd.
- Getuigen melden dat ze nog minstens 1 'oosters uitziende' man zich uit de voeten hebben zien maken. Die is nooit gevonden hoewel meldingen werden gemaakt dat deze zelfde man bij wtc aanslag I of II (vergeten) ook is gespot.
- De truck die het gebouw gesloopt zou hebben is enkele dagen ervoor gespot dmv een videocamera op een afgeschermd gebied op een in de buurt gelegen militaire basis.
- De FBI heeft iedereen naderhand bij het gebouw weggehouden totdat het zo snel mogelijk werd opgeblazen en weggevoerd. (again, net als 911...dit is strafbaar want zo kan de oorzaak niet meer worden vastgesteld.)

Over 911 kunnen helemaal 10 A4-tjes volschrijven ondertussen met wat er allemaal niet klopt. Over de verhoudingen tussen Osama en Amerika en de al 30 jaar durende zakenrelatie tussen de Bushes en Bin Ladens kunnen we ook uren doorgaan. En dt is nog maar de tip van de ijsberg...

Ik beschuldig niemand van de aanslagen in Madrid simpelweg omdat er niemand aan te wijzen valt op dit moment maar 1 ding weet ik wel....het stinkt. Maargoed, ik ben dan een paranoide gek die opgesloten moet worden.
quote:
Een land heeft geen vrienden, alleen belangen
- pitbull rumsfeld maakt het ons even duidelijk
'The Third Reich is the first power which not only recognizes, but puts into practice, the high principles of the Papacy.'
- Franz von Papen, 1933, second in command to Hitler when the alligance was signed between the Vatican and the Nazi regime.
  zaterdag 13 maart 2004 @ 19:46:09 #24
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_17693339
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 15:18 schreef calvobbes het volgende:
Van het ANP:
[..]

Ik begrijp dat ze dit doen, maar niet drie minuten.
Dit is langer dan op herdenkingsdag.
Doe 1 minuut ofzo.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  zaterdag 13 maart 2004 @ 19:55:26 #25
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_17693547
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 19:19 schreef DonStefano het volgende:

[..]

Als je zelf geen idee hebt waar 't over gaat, waarom stuur je ze dan in godsnaam door?!
met weet ik veel gaf ik antwoord op de vraag of het eta terrosten waren of kanditaten voor make me beautiful

ik neem aan dat het eta terroristen zijn, maar er staat alleen bij dat het terroristen zijn, en niet van welke groepering ze zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')