Net gebaar van de NS. Benieuwd of er meer landen volgen.quote:Treinen staan maandag even stil
UTRECHT (ANP) - De treinen staan komende maandag vanaf 12.00 uur drie minuten stil. Dat heeft NS zaterdag gemeld. De actie is bedoeld om de slachtoffers van de aanslagen in Madrid te gedenken.
,,We zijn erg nauw betrokken bij onze zusterorganisatie in Madrid. Dit gebaar is bedoeld als medeleven'', aldus een woordvoerder van NS Reizigers. De aanslagen zijn volgens hem als een schok door het bedrijf gegaan. De directie heeft de dag na de aanslag ook een telegram gestuurd naar de Spaanse collega's.
De herdenking volgt op de oproep van de Europese Unie om maandag stil te staan bij de gevolgen van de aanslagen. Premier Balkenende heeft Nederland en het bedrijfsleven vervolgens opgeroepen daaraan gehoor te geven.
Voor de treinenloop maakt de herdenking niet veel uit, stelt de woordvoerder. ,,In principe schuift alles drie minuten op. Alle seinen gaan korte tijd op rood. Treinen stoppen, waar ze zich ook bevinden, op het station of in het weiland.'' De herdenking heeft in het hele NS-bedrijf plaats.
De bussen van Connexxion rijden door. ,,We doen er niet aan mee tenzij in Nederland alles collectief stilstaat'', aldus een woordvoerder. Werkgeversorganisatie VNO-NCW steunt de oproep van premier Balkenende om om 12.00 uur drie minuten stilte in acht te nemen. Ook MKB Nederland roept de midden- en kleinbedrijven ,,van harte'' op, maandag te vlaggen en stilte in acht te nemen. Maandag wapperen de vlaggen halfstok aan de overheidsgebouwen.
Wat een onzin. Ik zou het wel doen hoor, er even bij stil staan, daar niet van. Maar laat mensen lekker zelf beslissen of ze er voor willen wachten of niet. Daar heeft de NS niks mee te maken. Zo hol je het begrip solidariteit uit tot een nietszeggende dwangmatigheid.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 15:18 schreef calvobbes het volgende:
Van het ANP:
[..]
Net gebaar van de NS. Benieuwd of er meer landen volgen.
ik zie het als respect en dan kan iedereen wel 3 minutjes inleveren.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 15:31 schreef Berserker het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik zou het wel doen hoor, er even bij stil staan, daar niet van. Maar laat mensen lekker zelf beslissen of ze er voor willen wachten of niet. Daar heeft de NS niks mee te maken. Zo hol je het begrip solidariteit uit tot een nietszeggende dwangmatigheid.
Collectieve sympathie..
Je begrijpt duidelijk het verschil tussen kunnen en moeten niet.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 15:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zie het als respect en dan kan iedereen wel 3 minutjes inleveren.
Wie zegt dat niet alle seinbedienden die drie minuten stilte willen?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 15:31 schreef Berserker het volgende:
Wat een onzin. Ik zou het wel doen hoor, er even bij stil staan, daar niet van. Maar laat mensen lekker zelf beslissen of ze er voor willen wachten of niet. Daar heeft de NS niks mee te maken. Zo hol je het begrip solidariteit uit tot een nietszeggende dwangmatigheid.
Collectieve sympathie..
Of willen de tegenstanders dat koste wat het kost voorkomen.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:
schijnbaar wil de regering koste wat het kost herkozen worden...
Het is ook een gebaar naar hun collega's toe.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 15:31 schreef Berserker het volgende:
[..]
Collectieve sympathie..
http://www.foxnews.com/story/0,2933,114122,00.htmlquote:"We must make maximum use of the proximity to the elections in Spain in March next year. Spain can stand a maximum of two or three attacks before they will withdraw from Iraq," the documents said, according to daily newspaper VG.
hoezo niet?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 18:06 schreef amaranta het volgende:
ik kreeg net via de mail (zo'n ffwd mail) foto's van de mogelijke terroristen... kan ze alleen nergens op een server plaatsen
Dat blijkt immers uit...?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 18:22 schreef El_Catalan het volgende:
Klote PP foto's vrijgeven van Basken ETA terroristen en zeggen dat het verdachten zijn,ze weten al lang dat het Al-queda is.
Als je zelf geen idee hebt waar 't over gaat, waarom stuur je ze dan in godsnaam door?!quote:Op zaterdag 13 maart 2004 18:36 schreef amaranta het volgende:
weet ik veel
ik heb de fotos via de mail gehad en heb ze maar hier gepost en doorgestuurd
Wat heeft de treinreiziger daar mee te maken?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 15:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Wie zegt dat niet alle seinbedienden die drie minuten stilte willen?
Als je het over oklahoma hebt...dat was niet veroorzaakt door 1 bom en ook niet door 1 man.quote:In Amerika heeft iemand in zijn eentje, in een solo actie, zo'n busje tot ontploffing gebracht voor een overheidsgebouw.
- pitbull rumsfeld maakt het ons even duidelijkquote:Een land heeft geen vrienden, alleen belangen
Ik begrijp dat ze dit doen, maar niet drie minuten.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 15:18 schreef calvobbes het volgende:
Van het ANP:
[..]
Net gebaar van de NS. Benieuwd of er meer landen volgen.
met weet ik veel gaf ik antwoord op de vraag of het eta terrosten waren of kanditaten voor make me beautifulquote:Op zaterdag 13 maart 2004 19:19 schreef DonStefano het volgende:
[..]
Als je zelf geen idee hebt waar 't over gaat, waarom stuur je ze dan in godsnaam door?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |