triest idd.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 18:36 schreef Jerommeke het volgende:
Klint als een typisch erewraak iets. Dader geeft zichzelf aan, klaarlichte dag...
Sad
Zelfs als (nadruk op als) het de oorzaak is??quote:Op vrijdag 12 maart 2004 18:48 schreef Dubbeldrank het volgende:
Eerwraak of niet dat doet niet ter zake, het is gewoon triest inderdaad.
of een gewone opening tot discussie. volgens mij wordt een crime passionelle minder zwaar gestraft. maar valt eerwraak hier ook onder?quote:Op vrijdag 12 maart 2004 19:17 schreef Captain_Chaos het volgende:
Eerwraak.......
Daar doet-ie de samenleving weer echt een groot plezier mee.
Koren op de molen van de kortzichtige buitenlanderhater.
1000 jaar cel alstublieft voor deze neanderthaler.
Een crime passionelle is een begrip waar ze tot mijn onthutsing in Frankrijk nog steeds begrip voor op kunnen brengen. Hier gelukkig niet ondanks dat er hier wel sprake kan zijn van een hevige gemoedsbeweging.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 19:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
of een gewone opening tot discussie. volgens mij wordt een crime passionelle minder zwaar gestraft. maar valt eerwraak hier ook onder?
ja precies en volgens mij houdt eerwraak ook nooit op. weet jij daar meer van?quote:Op vrijdag 12 maart 2004 19:29 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Een crime passionelle is een begrip waar ze tot mijn onthutsing in Frankrijk nog steeds begrip voor op kunnen brengen. Hier gelukkig niet ondanks dat er hier wel sprake kan zijn van een hevige gemoedsbeweging.
Uiteraard snapte je dat mijn kritiek niet aan TS maar de dader was.
Een dergelijke dader kan niet hard genoeg gestraft worden. Iets als eer is een onwaarschijnlijk stupide beweegreden om iemand om te brengen; ongeacht uit welke cultuur dat voortvloeit (om die vraag maar vast te ondervangen)
Het is een goeie gewoonte binnen de culturen die een verschijnsel als eerwraak bezigen dat die niet verjaart. Kijk naar de gebeurtenissen rond Salman Rushdi. In beginsel toch aardig vergelijkbaar ondanks dat die actie gestoeld is op basis van een uitspraak door een ayatollah.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 19:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja precies en volgens mij houdt eerwraak ook nooit op. weet jij daar meer van?
Oh wees gerust, dit soort zaken doen mijn groenlinks stemmende moeder anders hevig twijfelen aan haar keuze om groenlinks te stemmen, want zo mooi als die verre uitheemse cultuur ook moge zijn... er is geen enkele reden om dit hier toe te staan.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 19:17 schreef Captain_Chaos het volgende:
Eerwraak.......
Daar doet-ie de samenleving weer echt een groot plezier mee.
Koren op de molen van de kortzichtige buitenlanderhater.
ik wil ook niet mensen in een hokje stoppen ofzo. maar klopt het dat het meestal in de turkse cultuur voorkomt? en zo ja, kan iemand van (ooit) turkse afkomst me uitleggen hoe dat nou precies zit. ik ben vooral nieuwsgierig naar het fenomeen en de oorsprong, niet naar stigmatisering, discriminatie oid. ik heb het hier dus uitdrukkelijk niet over de salman kwestie, omdat dat volgens mij iets anders is (godsdienstig). dit is iets wat intercultureel gebeurd en daar wil ik graag meer over weten. als het in andere culturen ook voorkomt wil ik dat ook graag weten.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 19:38 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Het is een goeie gewoonte binnen de culturen die een verschijnsel als eerwraak bezigen dat die niet verjaart. Kijk naar de gebeurtenissen rond Salman Rushdi. In beginsel toch aardig vergelijkbaar ondanks dat die actie gestoeld is op basis van een uitspraak door een ayatollah.
Eer speelt helaas een grotere rol dan dat we in onze gemeenschap denken. Veel van de misdrijven die uit bescherming of wraak van de eer worden gepleegd komen juist vanwege die eer nooit aan het licht. Dan zie je weer eens hoe gesloten een cultuur op bepaalde vlakken kan zijn.
ik zie de link groen links en eerwraak nietquote:Op vrijdag 12 maart 2004 19:45 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Oh wees gerust, dit soort zaken doen mijn groenlinks stemmende moeder anders hevig twijfelen aan haar keuze om groenlinks te stemmen, want zo mooi als die verre uitheemse cultuur ook moge zijn... er is geen enkele reden om dit hier toe te staan.
ik voor de volle 100%quote:Op vrijdag 12 maart 2004 20:48 schreef DaveM het volgende:
Zo, nog voorstanders van Turkije bij de EU?
En dan een nieuwe Turkse volksverhuizing richting West-Europa, incl. nog een hoop van dit soort primitievelingen?quote:Op vrijdag 12 maart 2004 20:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik voor de volle 100%
ik ken geen primitieve turken, sorryquote:Op vrijdag 12 maart 2004 20:51 schreef DaveM het volgende:
[..]
En dan een nieuwe Turkse volksverhuizing richting West-Europa, incl. nog een hoop van dit soort primitievelingen?
De vraag was niet "wie is hier gek?"quote:Op vrijdag 12 maart 2004 20:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik voor de volle 100%
Ach als jij aanhangers van eerwraak niet primitief vindt, dan zegt dat meer over jou.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 20:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ken geen primitieve turken, sorry
verklaar u nader, maar schiet op, want over 20 minuten krijg ik mijn wambuis aangemeten voor de nacht. en ik zou nog zo graag willen reageren op uw antwoord, met argumentatie graag.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 21:00 schreef Kartoffel het volgende:
[..]
De vraag was niet "wie is hier gek?"
wat ik je dus al zei, die ken ik niet.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 21:02 schreef DaveM het volgende:
[..]
Ach als jij aanhangers van eerwraak niet primitief vindt, dan zegt dat meer over jou.
Ik ken ook wel normale Turken, maar dit soort figuren verdient imo geen plaats in NL.
Hopelijk heeft de sociale dienst in Kogel aan de Zaan nog wat gratis enkeltjes Turkije klaarliggen....
Count me in!quote:Op vrijdag 12 maart 2004 19:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik wil ook niet mensen in een hokje stoppen ofzo. maar klopt het dat het meestal in de turkse cultuur voorkomt? en zo ja, kan iemand van (ooit) turkse afkomst me uitleggen hoe dat nou precies zit. ik ben vooral nieuwsgierig naar het fenomeen en de oorsprong, niet naar stigmatisering, discriminatie oid.
Iets over gehoord?quote:Op vrijdag 12 maart 2004 21:17 schreef Steve-O het volgende:
huh ik woon in koog
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |