abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17671740
ik zou er doodgraag 1 rijden maar iemand met een modaal inkomen zou er eerst jaren moeten gaan voor sparen of een lening afsluiten.

kan wel begrijpen dat chrome blokken en andere acesesoires wel wat duurder zijn dan die plastice die jappaners hebben...maar toch

plus japanse blokken zijn toch wat betrouwbaarder en moderner...

iemand een verklaring waarom H-D's nu zo duur moeten zijn?
pi_17671767
het merk opzich?
pi_17671787
Paar jaar geen toetjes dan maar...
  vrijdag 12 maart 2004 @ 17:59:09 #4
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_17671861
Watvoor type/model Harley zocht je dan? (Niet dat ik er 1 voorhanden heb hoor!)
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 18:05:46 #5
66250 Dumbert
Don't fuck with this duck
pi_17671989
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 17:52 schreef Degryse het volgende:
ik zou er doodgraag 1 rijden maar iemand met een modaal inkomen zou er eerst jaren moeten gaan voor sparen of een lening afsluiten.

kan wel begrijpen dat chrome blokken en andere acesesoires wel wat duurder zijn dan die plastice die jappaners hebben...maar toch

plus japanse blokken zijn toch wat betrouwbaarder en moderner...

iemand een verklaring waarom H-D's nu zo duur moeten zijn?
Waarom zijn ferrari's zo duur?
Ik zou er dolgraag 1 berijden
Doe ff normaal
pi_17672260
To keep the assholes on Honda's!

(Beetje verminkte quote van: "And on the 8th day God created the Honda, to keep the assholes off the Harley's.")

Anyway, ik heb recent een Harley gekocht en pfff....financieel zit ik nu wel echt in de shit hoor.

Je betaalt echt voor de naam. Het is ook een kwaliteitsprodukt natuurlijk, maar het is vooral de naam. Trouwens, ondanks dat het een kwaliteitsprodukt is, moet je wel met VEEL meer dingen rekening houden dan met een japannertje, anders gaan ze alsnog naar hun grootje. Nieuwe Harley's zijn uiterst betrouwbaar. Daar kun je vaak zelfs 2 ton mee draaien zonder problemen aan het blok mee te krijgen, zolang je dus maar op die dingetjes let: na het starten voorlopig van het gas af blijven, rustig laten opwarmen voor je er mee weg rijdt, de choke zo min mogelijk gebruiken (behalve als het echt koud is natuurlijk) enz. Althans dat zijn de dingen die ik heb meegekregen. Omdat de mijne zwaar opgevoerd is, moet ik met nog meer dingen rekening houden overigens.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 18:21:21 #7
43968 RedWind
Long live the new flesh...
pi_17672310
Je betaalt het omdat ze het kunnen vragen, ze bestaan nog na al die jaren. Ergens doen ze het dus goed.
Er is een tunnel aan het eind van het licht.
-- I wanna be alone. I'm a doughnut, in a pack of twelve --
pi_17672492
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 17:59 schreef Abonides het volgende:
Watvoor type/model Harley zocht je dan? (Niet dat ik er 1 voorhanden heb hoor!)
sportster vind ik wel mooi

ben helemaal weg van de standard softttail fxst maar ben een keer gaan proefzitten en ze zitten helemaal niet fijn : (
pi_17672514
Harleys zijn helemaal niet zo duur. Het enige probleem is dat de aanschafprijs (ook van 2de hands Harleys) zo hoog is. Dit komt omdat je maar relatief weinig afschrijft op een Harley.
(dit geldt niet alleen voor Harley maar ook voor de meeste zwaardere motoren )

Wanneer je een leuke Harley Evo (eind jaren 80) op de kop kan tikken, weet je zeker dat je hem enkele jaren later nog steeds voor ongeveer dezelfde prijs kunt verkopen, (mits goed onderhouden bla,bla,bla).

Wil je een "goedkope" (lagere aanschafprijs) Harley ga dan op zoek naar handelaren die ex-politie-Harleys importeren. Je kunt dan meestal wel een leuk opknappertje kopen voor een schappelijke prijs en met een beetje geluk (en handigheid met sleutelen) kun je voor een euro of 8000 een Harley bezitten en dat zou ook voor mensen met een modaal inkomen binnen een jaar of vier te sparen kunnen zijn.

Wanneer je niet op zoek bent naar een BigTwin maar al tevereden bent met een Hugger (883cc) zijn er al Harleys te vinden voor een euro of 5000. Deze kunnen eventueel opgeboord worden tot ongeveer 1200cc, gaan ze niet echt sneller door maar rijden wel wat rustiger.

Wanneer je lef hebt kun je ook voor een shovel gaan (ouder motorblok) maar zorg dan dat je of een goede monteur hebt of zelf erg handig bent.

P.S. het bezitten van een Harley is leuk maar wees je ervan bewust dat er weinig orginele Harleys zijn. De reden is dat een Harley meestal verbouwd wordt naar de wensen van de berijder. Een Harley hebben is een extra gat in je hand, dan wil je weet een andere tank, een ander zadel, een ander stuur, bredere achterband etc., etc.
Ja, maar betekent nee
Alles wat je zegt zal verdraaid tegen je gebruikt worden
  vrijdag 12 maart 2004 @ 18:31:57 #10
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_17672537

vind deze toch mooier
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
pi_17672681
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 18:31 schreef N_I_ het volgende:
[afbeelding]
vind deze toch mooier
en wat is mis met deze motoren.

Volg de link: ---> powered by HD
Ja, maar betekent nee
Alles wat je zegt zal verdraaid tegen je gebruikt worden
  vrijdag 12 maart 2004 @ 18:44:44 #12
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_17672811
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 18:39 schreef HEvaRe het volgende:

[..]

en wat is mis met deze motoren.

Volg de link: ---> powered by HD
Dat zijn meer naked bikes, ben ik niet zo'n fan van
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
  vrijdag 12 maart 2004 @ 19:14:21 #13
85757 yedimaster-sidguppy
Smirky Mc Chimpster!
pi_17673587
Vanwege de taxman!

veel Japanners worden intussen gewoon in Europa gebouwd.
de meeste Harley's zijn "state of the art" USA made en de importtax is minstens net zoveel als de prijs van t beestje.
t zelfde geldt voor Corvettes, mustangs enz.

Europa (en uiteraard Nederland voorop) is zowieso een naai-gebeuren; alle technische gizmo's zijn hier duurder dan waar dan ook:
PC's
AUTO's
motoren
digi-cams
gitaren
amps
enz enz enz
europa (NL) = hopen tax = kromstaan voor de regeringen
pi_17673727

Ik heb 'm al een paar keer gepost....
Origineel een Harley Davidson Sportster 883cc uit '93.
Blok is opgeboord tot 1200cc, er is een voorvork van een Softail Springer bij gepakt (ik geil echt op die dingen! ) en voor de rest is het allemaal niet van Harley, maar wel kwaliteit: L&L frame, Accel bobines, Supertrapp uitlaat, remmen van ehhh....naam vergeten, maar dat dure merk dat ook handvatten maakt enzo....
Ow wacht, het zadel is ook wel van Harley! En de voetsteuntjes ook. En binnenkort ook 2 embleempjes op de tank!

En zoiets heb je dan al voor rond de 10 mille.
Een originele Sportster uit die tijd is trouwens iets goedkoper.

Paar minpunten van deze:
- Het frame is ZO licht en hij heeft ZO veel vermogen dat hij helemaal naar rechts uitbreekt als je veel gas geeft; het voorvork is te zwaar vergeleken met de rest
- Hij is zo laag dat je bochten heel voorzichtig moet nemen, anders schrap je met de voetsteunen over de grond.
- ZUIPEN dat-ie doet!

Wel lekker hoor dat-ie zo snel is. Ik heb een Kawasaki ZZR 600 gehad en daarna een Yamaha Virago 1100....dat beestje was ineens wel ERG traag.
Maar Harley's zijn om lekker mee te toeren en niet om keihard mee te scheuren. Maar ALS je het wil, kan dat dus!

[ Bericht 4% gewijzigd door ToT op 12-03-2004 19:43:23 ]
pi_17674085
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 18:31 schreef N_I_ het volgende:
[afbeelding]
vind deze toch mooier

* Me_Wesley wil snel 18 worden
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_17674216
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 19:36 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

* Me_Wesley wil snel 18 worden
dan ga je nog niet veel plezier hebben van een buikschuiver want hij moet geknepen worden tot 25kw zolang je geen 21 + bent : (
  vrijdag 12 maart 2004 @ 20:04:11 #17
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_17674734
Op de afgelopen MotoRAI heb ik me bij een HD verkoper beklaagd dat de mooie modellen onbetaalbaar waren.

Zijn reactie: "We hebben anders ook hele mooie leningen hoor!"
  vrijdag 12 maart 2004 @ 20:32:22 #18
66842 Spiller
Bourgeoisie.
pi_17675359
www.lenen.nl!!! Kan je gelijk een nieuw truitje en wat software kopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')