In mijn vraag hoeveel active users het FOK! forum nu eigenlijk heeft ben ik eens op onderzoek uit gegaan. Ik heb vanaf 1 februari 2004 de Who's Online list regelmatig bekeken en alle namen die er in stonden in een bestandje opgeslagen. Ik heb hiermee 16453 users gespot, een complete lijst van deze users is
hier te vinden. Natuurlijk kan ik niet altijd online zijn, waardoor ik vast wel een aantal users gemist heb. Verder zijn er natuurlijk users die hun online status verborgen houden.
Natuurlijk maken veel users klonen aan als ze zijn gebanned en worden die klonen vervolgens ook weer gebanned. Ook zijn er natuurlijk spam accountjes die binnen een dag al weer gebanned zijn. Verder zijn er users die registreren en je vervolgens nooit meer terug ziet. Dit is natuurlijk erg van invloed op de telling. Daarom heb ik besloten alle accounts die na 31 december 2003 geregisteerd zijn niet mee te tellen.
Ik houd dan nog 12489 users over. Vreemd genoeg hadden 1134 van deze users op 4 februari 2004 nog nooit op het forum gepost. Users die niet posten maar wel op het forum komen beschouw ik niet als actief, omdat ze eigenlijk niets meer zijn dan een gast.
FOK! heeft dus een
minimum van 11355 actieve users op het
forum.