abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17657563
Ik open dit topic naar aanleiding van de aanslag vanmorgen in Madrid. Er zijn aanwijzingen dat Al-Qaeda verantwoordelijk is. Dat dacht ik eigenlijk al meteen.
Het moge duidelijk zijn dat we in Nederland binnenkort ook een aanslag mogen verwachten. De vraag is niet OF, maar WANNEER? Nederland is een broeinest van terroristen. Dat mag toch wel duidelijk zijn en de meesten weten ook hoe dit zo gekomen is... .
Maar, back to the point. Hoe goed is Nederland beveiligd? Ik merk persoonlijk niet zo heel veel van extra beveiliging op kritieke punten. Is Nederland zoals altijd laks, en achter de feiten-aan-lopend? Ik woon zelf in Rotterdam. Ik vraag me daarom vooral af, hoe goed zijn bijvoorbeeld de tunnels bewaakt? Wat als er bommen liggen in alle tunnels die van en naar Rotterdam leiden? Maar vooral: Is het voor een terrorist makkelijk om een grote aanslag te plegen in de Rotterdamse haven? De hele haven lijkt mij erg moeilijk om te beveiligen, omdat het zo groot en uitgestrekt is. Volgens mij kun je zo naar binnen rijden en naast een grote chemische silo een bommetje planten. Er zijn zoveel kwetsbare doelen in Nederland.
Omdat ik in Rotterdam woon, maak ik me vooral zorgen om een aanslag op de haven, vooral omdat dan allerlei gifitge gassen kunnen ontsnappen bijvoorbeeld. Maar een aanslag op de Euromast ofzo zou ook een waanzinnig effect hebben. Anyway, hoe goed is Nederland beveiligd tegen terrorisme, en op welke punten zou het verschrikkelijk fout kunnen gaan?
pi_17657608
Hoe goed is Nederland beveiligd?
Maak er maar "Hoe slecht is Nederland beveiligd?" van. Terrorisme kun je trouwens ook niet verdedigen.
Hoi.
pi_17657656
Jezelf beveiligen tegen terrorisme is schier onmogelijk. ALs het te moeilijk is zoeken ze wel een ander doelwit etc totdat ze er een hebben gevonden waar het wel kan, en dan zouden ze zo toe kunnen slaan (midden in een winkelstraat bijvoorbeeld)

Het zal dus toch niet werken en het kost ook nog bakken met geld.
pi_17657691
erg slecht denk ik.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_17657708
Gezien de vrije moraal van de Nederlandse veiligheidsdiensten en samenleving, de talloze plekken waar grote mensenmassa's zijn, en gezien het feit dat een moslimextremist meer of minder hier niet opvalt, zeg ik dat Nederland het kwetsbaarste land ter wereld is. Misschien op Monaco, Vaticaanstad en Liechtenstein na. Nederland is het dichstbevolkste land ter wereld, en er is hier sympathie genoeg voor moslim terroristen.
pi_17657719
nederland?
een lachertje
veel te tolerant, wij zijj die toestanden niet gewend
dus bestaan ze ook niet
De Puta Madre
pi_17657765
Ja ok, je kunt je er niet 100% tegen beveiligen, maar laten we het dan over de kritieke doelen in Nederland hebben. Zoals een goed voorbeeld: de Rotterdamse haven.
  donderdag 11 maart 2004 @ 23:40:45 #8
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_17657803
Als ze maar niet in Emmen komen!
pi_17657853
Geen 1 land is goed beveiligd tegen terrorisme, dat is ook de kracht van terrorisme. Kijk maar naar Norrd Ierland, zelf met een gigantisch leger bleven de aanslagen doorgaan.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_17657878
Enschede zullen ze ook wel niet komen (daar zijn ze 4 jaar geleden misschien toch geweest )
  Donald Duck held donderdag 11 maart 2004 @ 23:43:56 #11
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_17657904
In 2001 was er ook terreurdreiging in Nederland, de tunnels in de randstad zouden het doelwit zijn. Achteraf bleek het vals alarm te zijn, maar het zag er toch even spannend uit toen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_17658025
Ik denk dat de TS grote aanslagen zoals in Madrid en New York bedoelt.
Ik denk dat moslimextremisten zich de komende tijd meer zullen gaan richten op mensenmassa's. Totnutoe is dat zeer "succesvol" gebleken. Dus een terrorist bij Pinkpop, dat soort dingen verwacht ik. Nederland is, gezien onze geringe ervaring en expertise, in vergelijking tot landen als Ierland en Spanje totaal weerloos. De politiek zal nooit beperkende maatregelen opleggen totdat het te laat is.
  donderdag 11 maart 2004 @ 23:49:55 #13
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_17658073
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 23:48 schreef oheng het volgende:
Ik denk dat de TS grote aanslagen zoals in Madrid en New York bedoelt.
Ik denk dat moslimextremisten zich de komende tijd meer zullen gaan richten op mensenmassa's. Totnutoe is dat zeer "succesvol" gebleken. Dus een terrorist bij Pinkpop, dat soort dingen verwacht ik. Nederland is, gezien onze geringe ervaring en expertise, in vergelijking tot landen als Ierland en Spanje totaal weerloos. De politiek zal nooit beperkende maatregelen opleggen totdat het te laat is.
Ze hadden gister ook bij Real - Bayern wat kunnen laten ploffen...

Waarschijnlijk is dat wel goed beveiligd...
pi_17658124
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 23:40 schreef Zwansen het volgende:
Als ze maar niet in Emmen komen!
Wat valt er hier in Emmen te knallen dan? .

Ohw ja, de dierentuin. .
Hoi.
pi_17658156
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 23:49 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ze hadden gister ook bij Real - Bayern wat kunnen laten ploffen...

Waarschijnlijk is dat wel goed beveiligd...
Een vliegtuig laten neerstorten op een bomvol stadion is een manier om veel slachtoffers te maken, ondanks beveiliging.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_17658181
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 23:43 schreef __Saviour__ het volgende:
In 2001 was er ook terreurdreiging in Nederland, de tunnels in de randstad zouden het doelwit zijn. Achteraf bleek het vals alarm te zijn, maar het zag er toch even spannend uit toen.
[afbeelding]
Ik weet niet hoor, maar die zwalkende soldaat loopt erbij alsof ie net een fles jenever leeg heeft gezopen. Ik vind ons leger wel lachen, maar echt veilig voelt het niet.
pi_17658204
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 23:54 schreef Sluitspier het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar die zwalkende soldaat loopt erbij alsof ie net een fles jenever leeg heeft gezopen. Ik vind ons leger wel lachen, maar echt veilig voelt het niet.
Ken jij een veilig plekje op de wereld? Behalve de Noord- en Zuidpool?
Hoi.
pi_17658242
Het Nederlands leger is kwalitatief gezien een van de beste ter wereld. Dus daar mag je eigenlijk geen kwaad woord over zeggen.
pi_17658393
Nederland ken ik niet zo heeeeel veel echt goede doelen? Misschien een chloortrein down-town. Maar iets laten ontploffen naast een chemisch bedrijf zal niet heeeeeeel snel een echt dodelijke wolk uitbrengen.
pi_17658677
Potentiele Nederlandse Doelen:

- Tunnels
- Stations (Utrecht)
- Het Binnenhof (Zeer makkelijk)
- Olie-opslag Rotterdam
- Koninginnendag Amsterdam
- Maastricht (Toch een redelijk belangrijke stad voor Europa)
- Schiphol
pi_17658723
Hoe goed kan/wil je hier tegen beveiligen? Bij iedere boom een agent die checkt of er geen bom ligt? Je moet het ze natuurlijk niet te makkelijk maken.
Ik denk dat probleem bij de wortel dient te worden aangepakt.
pi_17659005
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 00:17 schreef RZero het volgende:
Potentiele Nederlandse Doelen:

- Tunnels
- Stations (Utrecht)
- Het Binnenhof (Zeer makkelijk)
- Olie-opslag Rotterdam
- Koninginnendag Amsterdam
- Maastricht (Toch een redelijk belangrijke stad voor Europa)
- Schiphol
Als er zo'n aanslag in\om station Utrecht plaats zou vinden, zouden er (NS kennende) pas in 2007 weer treinen gaan rijden, dus laten we hopen dat..... ........

Maar wat dacht je van:

- Delta-werken in Zeeland, laat daar een paar van die dijken gaan en weg deel van Holland
- Afsluitdijk misschien, daar bij flevoland ?

Vliegtuigen en treinen hebben we al gehad, dus met boten is bovenstaande een makkelijke prooi lijkt mij..
pi_17659014
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 00:19 schreef ikbengeweldig het volgende:
Hoe goed kan/wil je hier tegen beveiligen? Bij iedere boom een agent die checkt of er geen bom ligt? Je moet het ze natuurlijk niet te makkelijk maken.
Ik denk dat probleem bij de wortel dient te worden aangepakt.
En de wortel is?
pi_17659045
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 00:02 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Nederland ken ik niet zo heeeeel veel echt goede doelen? Misschien een chloortrein down-town. Maar iets laten ontploffen naast een chemisch bedrijf zal niet heeeeeeel snel een echt dodelijke wolk uitbrengen.
Niet?? En wat dacht je als ze de DSM de lucht in blazen dan?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_17659054
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 00:36 schreef Dwaashaas het volgende:

[..]

Als er zo'n aanslag inom station Utrecht plaats zou vinden, zouden er (NS kennende) pas in 2007 weer treinen gaan rijden, dus laten we hopen dat..... ........
Whoehaah dat zou een giller zijn. "In verband met een terreur-aanslag rijden er vandaag helaas geen treinen. NS zet bussen in"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')