Ik anders wel, kwam keer per toeval een cd van hun tegen op soulseek en was gelijk verslaafd aan deze heerlijke bandquote:Op donderdag 11 maart 2004 16:29 schreef Summoner het volgende:
Hmmm, waar is de search als je hem nodig hebt... er is al een erg goed viking metal topic. Anyway, ik heb wel een flink aantal van dit soort platen in de kast staan. Van Thyrfing tot Manegarm.
Adorned Brood vind ik trouwens ook wel leuk, ik heb deze band al een aantal keer gepromoot maar de mensen hier willen er niet aan.
Qua stijl ontlopen falkenbach en adonred brood elkaar niet,. zijn beide top bands hoewel falkenbach wel wat bekender is zie je ook oa aan de low budget maar toch zeer coole covers van de cd hoesjes van adorned broodquote:Op donderdag 11 maart 2004 16:34 schreef Summoner het volgende:
Ze schrijven wel zeer catchy melodieën inderdaad. Soms vind ik de samenzang en teksten wat cheesy, maar dat heb je met die Duitsers he.
lol foutje van mij, zie vorige postquote:Op donderdag 11 maart 2004 16:40 schreef Summoner het volgende:
Nou, ik vind Falkenbach en Einherjer allebei toch wel een unieke, herkenbare sound hebben. Falkenbach is redelijk consistent qua sound, over de drie albums zijn de black metal invloeden iets minder prominent geworden maar als je een van die albums trekt kun je de andere twee wel blind aanschaffen. Maar Einherjer heeft meer verschillende platen gemaakt, vergelijk "Dragons of the North" maar eens met "Native Norwegian Art", en dan is er nog die extreem softe plaat "Odin Owns Ye All".
Een aantal bands die je maar eens moet gaan proberen:quote:Op donderdag 11 maart 2004 16:54 schreef JanaX het volgende:
Verder ken ik eigenlijk niet veel black folk metal bandjes vandaar dit topic.
Ah bedanktquote:Mithotyn (erg riff-georrienteerd, is later de heavy metal band Falconer geworden)
Idd das heel erg jammer van einherjer dat ze RIP zijnquote:Op donderdag 11 maart 2004 17:34 schreef OphiOn het volgende:
http://members.aol.com/Einherjer/VMlinks.html
nou daar doel ik even niet op, die url bevat heel veel links naar viking metal en folk metal bands.quote:Op donderdag 11 maart 2004 17:42 schreef JanaX het volgende:
[..]
Idd das heel erg jammer van einherjer dat ze RIP zijn![]()
JanaX zet nog even Windir op
Hey, ik heb soms ook nog een sociaal leven hoor.quote:Op donderdag 11 maart 2004 17:11 schreef Summoner het volgende:
[..]
Een aantal bands die je maar eens moet gaan proberen:
Die ken ik achteraf wel, alleen niet van bewust geweest dat t folk metal was :Squote:Op donderdag 11 maart 2004 17:11 schreef Summoner het volgende:
[..]
Een aantal bands die je maar eens moet gaan proberen:
Bathory ("Hammerheart", het eerste viking metal album) - Heb ik
Borknagar (de eerste twee albums kennen viking metal trekjes, daarna progressiever)
Manegarm (erg agressief en snel, met veel folk invloeden)
Nokturnal Mortum (folky black metal)
Vintersorg (black/folk metal, later experimenteler met elektronischer geluid)
Windir (folky black metal)
hehe ik zag het maar toch blijft het jammer niet waar?quote:Op donderdag 11 maart 2004 17:43 schreef OphiOn het volgende:
[..]
nou daar doel ik even niet op, die url bevat heel veel links naar viking metal en folk metal bands.![]()
Bathory kent niet echt folk invloeden, maar het is wel een essentieel album als je geinteresseerd bent in viking metal.quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:12 schreef JanaX het volgende:
Die ken ik achteraf wel, alleen niet van bewust geweest dat t folk metal was :S
de cover van die cd zegt ook erg veel :,quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:56 schreef Summoner het volgende:
[..]
Bathory kent niet echt folk invloeden, maar het is wel een essentieel album als je geinteresseerd bent in viking metal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |