abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1244841
Bron Nu.nl

Uitgegeven: 20-7-2001 18:28
Laatst gewijzigd: 20-7-2001 19:27
-------------------------------------------------------
AMSTERDAM – Bij ernstige rellen tijdens de G8-top in het Italiaanse Genua is een demonstrant overleden. Het Italiaanse ministerie van Binnenlandse Zaken kon nog niets zeggen over de doodsoorzaak. Naar verluidt is de man door de politie doodgeschoten.

Een andere die net als de overleden demonstrant stenen naar een politiebusje gegooid zou hebben, werd door het busje overreden. Hij is daarbij ernstig gewond geraakt.

Het geweld in Genua is vrijdag meteen na de opening van de G8-top opgelaaid. Demonstranten tegen globalisering trokken door de straten van de Italiaanse stad en leverden slag met de massaal aanwezige politie.
-------------------------------------------------------

Ben ik hier nu de enige die het belachelijk vindt dat de politie echte kogels gebruikt i.p.v. rubberen?
En wat is dat voor een barbaarse methode om als een demostrant stenen naar een busje gooit die meteen te
!overrijden!?? Er zijn toch zat andere manieren om demostranten tegen te houden zoals waterkannonen e.d.?
Is dit nu normaal? ben ik nu soft? of is de Italiaanse politie gek geworden?

vrijdag 20 juli 2001 @ 19:49:07 #2
13878 Giph
I gave her water!
pi_1244849
Moet je maar geen stenen gooien. Kan je ook aan doodgaan.....
Er zit een mooie parallel tussen masturbatie en schrijven. Bij masturbatie fantaseer je dingen, probeer je iets vanuit het niets op te richten. Zo ook bij het schrijven.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 19:50:24 #3
8369 speknek
Another day another slay
pi_1244852
Mooi.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_1244855
Hier kan de nederlandse politie nog wat van leren.
我要飞得更高 !
pi_1244894
Ik vind het uiterst dubieus dat kamerleden van de SP meedoen met deze demonstraties terwijl van te voren vast stond dat ze gewelddadig zouden worden. Daarmee geven ze impliciet goedkeuring aan dit geweld.

Als je weet dat grote groepen criminelen al maanden lang bezig zijn om gewelddadigheden te plannen en gewapend naar deze 'demonstraties' vertrekken hoor je die demonstratie te boycotten. Politieke 'idealen' hoor je op democratische wijze te propageren, niet op deze manier.

pi_1244910
Hij was een beetje dom...
Volkomen terecht dat ze terugknallen, als jij een brandblusser tegen je knar aankrijgt is dat ook niet fijn.
Ik zie niet in waarom die demonstranten geweld moeten gebruiken. En mocht je toevallig een geweldloze demonstrant zijn is het niet van de slimme als je tussen de gevechten in gaat staan.
Lijkt me een strak plan als Cohen die italiaanse gasten inhuurt voor het huwelijk van Willempie en Maxima.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 20:05:20 #7
3767 Herald
Come get some
pi_1244939
als ze die Top nou gewoon op een eiland met 1 vliegveld houden. Dan kunnen er ook niet zoveel relschoppers komen.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_1244951
Ik ben dus soft???
  vrijdag 20 juli 2001 @ 20:07:34 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_1244965
Nee nouja natuurlijk horen ze niet met scherp te schieten en mensen te overrijden, maar ik weet niet in welke situatie die politieagenten zich bevonden en ik kan toch al geen enkele sympathie voor die relschoppers vinden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_1244976
Als dit uitschot hersens gehad zou hebben, dan had hij lekker thuis bij moeders de vrouw gezeten, en niet met een steen in z'n klauw bij een ME busje.

Moraal van dit verhaal: Als je onschuldig ben, dan sta je daar niet. Doe je dat toch, dan zijn de consequenties voor jezelf.

Opruimen dat tuig .

Kraft durch Freude
pi_1244984
quote:
Naar verluidt is de man door de politie doodgeschoten.
De eerste verantwoordelijkheid hiervoor ligt bij de demonstranten. Laten we even duidelijk stellen: de politie is daar niet om te knokken maar de demonstranten zijn wel gekomen om te vechten. Elke demonstrant die nu niet naar huis gaat is deelnemer aan een geweldadige demonstratie en daarmee mede verantwoordelijk voor eventuele doden en gewonden.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 20:10:51 #12
3767 Herald
Come get some
pi_1244995
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 20:08 schreef panzerfaust het volgende:
Moraal van dit verhaal: Als je onschuldig ben, dan sta je daar niet. Doe je dat toch, dan zijn de consequenties voor jezelf.
precies, de echte demonstranten kijken wel uit. Die weten zelf ook wel dat ze niet tussen de relschoppers moeten staan. Een molotovcocktail gooi je ook niet zomaar naar de politie omdat je ze niet wil verwonden.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  vrijdag 20 juli 2001 @ 20:11:32 #13
11810 Dr_Greene
Code Blue! Clear!!!
pi_1245000
Ik, als zoon van een Italiaanse vader, weet dat er met Italiaanse politie niet te spotten valt. De Italiaanse politie heeft in geval van rellen verregaande bevoegdheden om in te grijpen bij geweld van demonstranten. Deze bevoegdheden zijn te vergelijken met de verregaande bevoegdheden die Amerikaanse politie-agenten hebben om bij het minste of geringste hun wapen te trekken en te gebruiken.

Ik vind dat je als demonstrant wel erg veel risico's neemt om stenen en molotov-coctails te gooien naar de Italiaanse politie en Caribinieri. Zeker als je beseft, dat je je in een land begeeft, waar agenten en caribinieri te maken hebben met bestrijding van mafia en georganiseerde misdaad.

Ik hoop dat er niet meer dodelijke slachtoffers volgen en dat het geweld ophoudt (van BEIDE kanten wel te verstaan).

pi_1245021
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 20:07 schreef speknek het volgende:
Nee nouja natuurlijk horen ze niet met scherp te schieten en mensen te overrijden, maar ik weet niet in welke situatie die politieagenten zich bevonden en ik kan toch al geen enkele sympathie voor die relschoppers vinden.
Je kunt lang discusseren of die agent misschien een seconde langer had moeten wachten met schieten maar daar gaat het natuurlijk niet om.

De kern van de zaak is dat een groep demonstranten moedwillig naar Genua is vertrokken om gewelddadigheden te plegen. Dat daarbij doden en/ of gewonden gaan vallen is van te voren al duidelijk. En daarmee is voor mij ook duidelijk wie we deze doden/ gewonden moeten aanrekenen.

Er is trouwens ook al een politieman zwaar gewond.

vrijdag 20 juli 2001 @ 20:17:38 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_1245040
Ja precies, en die politie is er voor de veiligheid van anderen en de relschoppers niet (alhoewel ze dat graag zouden geloven). Nee ik ben het er mee eens hoor.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 20:24:12 #16
6536 dwerg
chagrijn
pi_1245076
Er staat ook 'demonstrant overleden'. Dat moet natuurlijk zijn 'anarchistische relschopper met teveel vrije tijd overleden'. In het hoofd schieten is ook wat overdreven. In de benen is effectief genoeg.

Reactie van SP-kamerlid Van Bommel op de radio: Ik weet natuurlijk niet wat er gebeurd is maar er is duidelijk overmatig geweld gebruikt tegen een ongewapende demonstrant.

I intend to live forever, or die trying.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 20:27:22 #17
13878 Giph
I gave her water!
pi_1245090
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 20:06 schreef Hole_in_one het volgende:
Ik ben dus soft???
Een gegooide steen is ook een moordwapen hoor.
Er zit een mooie parallel tussen masturbatie en schrijven. Bij masturbatie fantaseer je dingen, probeer je iets vanuit het niets op te richten. Zo ook bij het schrijven.
pi_1245127
Hmmm ik moet zeggen dat na deze reacties te hebben gelezen er ook anders over begin te denken.

(op 't Fok! word je gehard )

vrijdag 20 juli 2001 @ 20:41:09 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_1245147
Nah ff wachten tot Ringo ons verbaal onderuit schopt
pi_1245151
tsja don't mess with the carabinieri, dat is andere koek dan die slappe politie-hap hier in Nederland

ik weet niet of we daar nu juist blij of niet blij mee moeten zijn

maar de verantwoordelijkheid ligt in de eerste plaats bij de relschoppers, zij zijn ten slotte degenen die beginnen met geweld, zo'n politieman zal nooit uit zichzelf iemand zomaar neerknallen of overrijden

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_1245166
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 19:57 schreef Aernout het volgende:

Daarmee geven ze impliciet goedkeuring aan dit geweld.

Lul niet zo slap.
[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
pi_1245169
Volgens mij zijn jullie allemaal hartstikke gestoord. Compleet waanzinnig. Als je nog niet voor jezelf durft toe te geven dat het volstrekt idioot is dat een demonstrant door het hoofd geschoten wordt, en dat dat getuigt van 'n vergaande militarisering die nog pas in de kinderkistjes staat. 10.000 ME'ers was het ongeveer? Luchtafweergeschut vanwege een gerucht?

Zolang jullie knus in je huisje zitten is er geen probleem, en mogen jullie spreken van nutteloze anarchistische relschoppers? Die mensen DOEN tenminste wat... en de provocatie komt van beide kanten. De machtigste en rijkste kant mag daarbij heel wat verwijten gemaakt worden wat mij betreft. Ik snap echt geen ruk van deze reacties... probeer het maar voor jezelf te rationaliseren, maar dit is gewoon pure onderdrukking.

pi_1245203
Hij was door z'n hoofd geschoten?
Dus EN geen rubberen kogel EN dan ook nog door zijn hoofd! !BRUUT! (ziekelijke reactie kweet t)

Hmmmm Marvin wil niet in Italie wonen al zijn maffiafilms wel m'n lievelingsfilms.

vrijdag 20 juli 2001 @ 20:54:36 #24
10814 dalai-incognito
tijd voor een nieuwe crew
pi_1245218
lang leve fok! iemand gaat de pijp uit en ; eigen schuld dikke bult

weet je wat je ramt iemand maar het ziekenhuis in maar je schiet hem niet in zijn kop

mensen deugen niet, jij misschien wel ook niet
pi_1245222
Ik vind het ook volstrekt belachelijk dat je iemand in zijn hoofd schiet vanuit een busje omdat hij een brandblusser naar het busje slingert. Zulk soort onevenredig gebruik van geweld valt in mijn ogen niet goed te praten. Ik kan niet geloven dat dit nodig was.

Dat wil niet zeggen dat het dus wel goed te praten is wat de demonstranten doen. Dat ze demonstreren vind ik OK, maar dat ze de strijd aanbinden met de politie vind ik te ver gaan. Dat wil echter niet zeggen dat het dus niet erg is wat er is gebeurd en zo'n 'eigen schuld, dikke bult' houding die nu uit de reacties hier blijkt, vind ik ook schokkend. Dat je het niet eens bent met die actievoerders maakt het minder erg als een van hen dood gaat?

god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')