abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17640466
WASHINGTON - Het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden heeft woensdag ingestemd met een wet die een eind maakt aan rechtszaken van dikke mensen die zeggen dat hun overgewicht te wijten is aan fastfood. Het voorstel van de Republikeinse afgevaardigde Keller werd met 276 tegen 139 stemmen aangenomen.

Keller zei na de stemming dat ,,we terug moeten naar ouderwetse beginselen als eigen verantwoordelijkheid, gezond verstand, en afstand doen van een cultuur waarin iedereen slachtoffer is en voor zijn problemen een ander de schuld geeft.''

De nieuwe wet, die in de volksmond ook wel de 'Cheeseburger Bill' wordt genoemd komt op het moment dat Amerikaanse hamburgertenten onder druk staan om te stoppen met het serveren van de 'super-size' maaltijden. Vorige week kondigde McDonald's al aan de grote porties frites en reuzenbekers frisdank van het menu te halen.

bron: nu.nl

Eindelijk toch nog blijk van verstand aan de overkant van de grote oceaan, nu maar hopen dat ze nog meer gaan doen aan die claim-cultuur daar.
  donderdag 11 maart 2004 @ 11:21:19 #2
58135 DirtyCutFreak
Requiem for a Dream
pi_17640547
Yeah man,

Amerikanen blijfen als nog achterlijk, maar dit laat zien dat ze vooruit gaan
  donderdag 11 maart 2004 @ 11:24:39 #3
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_17640613
Wist je dat ik precies hetzelfde dacht?!

Hebben ze in de afgelopen 3 jaar toch nog IETS goeds gedaan he!
pi_17640621
Hoewel ik het er inderdaad mee eens ben dat het de eigen schuld is van die bepaalde dikke mensen, snap ik niet waarom dit via de wet geregeld moet worden. De rechtbank kan daar toch een uitspraak over doen?

Oh, en die titel kan natuurlijk ook wel veranderd worden, omdat het behalve generaliserend ook nog eens ontzettend flauw en afgezaagd is en getuigt van vooroordelen.
pi_17640643
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 11:21 schreef DirtyCutFreak het volgende:
Yeah man,

Toch wel vreemd dat het nog steeds het rijkste land ter wereld is, dat bijna alle belangrijke uitvindigen uit de Verenigde Staten van Amerika komen. Laat mij dan ook maar achterlijk zijn!
  donderdag 11 maart 2004 @ 11:26:47 #6
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_17640657
Op zich leuk, als de wet echt is bedoelt om mensen verantwoordelijk te maken voor hun eigen gedrag. Ik ben echter bang dat hij hij onder invloed van lobbyisten uit de fast-food sector is aangenomen om specifiek deze industrie te beschermen.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  donderdag 11 maart 2004 @ 11:27:46 #7
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_17640674
Goeie zaak, die Cheesburger Bill
pi_17640708
Ik denk dat dit bewijst dat SOMMIGE Amerikanen nog kunnen nadenken.
Like any young kid, I dreamed of world domination.
  donderdag 11 maart 2004 @ 11:34:02 #9
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17640771
Titel aangepast voordat mensen zich gaan ergeren, anders kost dat weer een half topic
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_17640831
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 11:26 schreef 001 het volgende:

[..]

Toch wel vreemd dat het nog steeds het rijkste land ter wereld is, dat bijna alle belangrijke uitvindigen uit de Verenigde Staten van Amerika komen.
Niet zo moeilijk als ze een hoop briljante studenten uit andere delen van de wereld aantrekken en daar houden. De VSA is nu eenmaal een aantrekkelijk land voor buitenlandse wetenschappers.
  donderdag 11 maart 2004 @ 11:41:59 #11
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_17640903
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 11:26 schreef 001 het volgende:
Toch wel vreemd dat het nog steeds het rijkste land ter wereld is, dat bijna alle belangrijke uitvindigen uit de Verenigde Staten van Amerika komen. Laat mij dan ook maar achterlijk zijn!
Volgens mij zijn ook een groot gedeelte van die uitvindingen gemaakt met wat buitenlandse wetenschappers.
En of de VS rijk is, qua geld wel...hoewel als je dan de schuld van hun eraf rekent etc...

Maar jammer dat die wet er is. Had graag gezien dat de fastfoodketen eens hopen voor geld afhandig werd gemaakt en failliet zouden gaan. Maar ergens is deze wet wel weer een beperking op de vrijheid in de VS. Men heeft het recht om rechtzaken aan te spannen. De rechter hoort dan bij elke rechtzaak objectief te handelen. Nu word het al weer beperkt

Het lijkt me dus dat er geen sprake is van gezond verstand. En het land van de vrijheid is niet zo vrij.
pi_17640920
quote:
Yeah man,

Ja, het is wel duidelijk te zien dat jij véél slimmer bent dan al die Amerikanen...
pi_17640923
quote:
Yeah man,

Deze wijze woorden komen dus van iemand die MBO doet en 'blijven' met een f schrijft. De Amerikanen mochten willen dat ze allemaal zo intelligent waren als jij.
  donderdag 11 maart 2004 @ 11:42:50 #14
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17640927
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 11:34 schreef Dagonet het volgende:
Titel aangepast voordat mensen zich gaan ergeren, anders kost dat weer een half topic
De mening van Fok middels de mods is dus dat men aldaar nooit gezond verstand heeft gehad? mag men dat nu ook over bv negers, noord-afrikanen en andere figuren zeggen?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_17640940
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 11:41 schreef TechXP het volgende:
Maar jammer dat die wet er is. Had graag gezien dat de fastfoodketen eens hopen voor geld afhandig werd gemaakt en failliet zouden gaan.
Omdat een paar vreetzakken te lui zijn om af te vallen?
  donderdag 11 maart 2004 @ 11:44:08 #16
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_17640953
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 11:24 schreef Monidique het volgende:
Hoewel ik het er inderdaad mee eens ben dat het de eigen schuld is van die bepaalde dikke mensen, snap ik niet waarom dit via de wet geregeld moet worden. De rechtbank kan daar toch een uitspraak over doen?

Oh, en die titel kan natuurlijk ook wel veranderd worden, omdat het behalve generaliserend ook nog eens ontzettend flauw en afgezaagd is en getuigt van vooroordelen.
Mee eens is
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  donderdag 11 maart 2004 @ 11:44:29 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17640958
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 11:42 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

De mening van Fok middels de mods is dus dat men aldaar nooit gezond verstand heeft gehad? mag men dat nu ook over bv negers, noord-afrikanen en andere figuren zeggen?
Nee, ik ben de aanhalingstekens vergeten; het is een quote uit het artikel. Ik ga ze er nu inzetten, zag het ook net
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 11 maart 2004 @ 11:44:38 #18
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_17640960
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 11:43 schreef Monidique het volgende:
Omdat een paar vreetzakken te lui zijn om af te vallen?
Nee, daarom niet. Gewoon omdat ik tegenstander ben van die fastfoodketens

Maar die vreetzakken moeten wel recht hebben om te kunnen proberen gelijk te halen.
pi_17640971
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 11:44 schreef TechXP het volgende:

[..]

Dus omdat jij er tegen bent, gun je het anderen niet?
pi_17640983
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 11:44 schreef TechXP het volgende:

[..]

omdat je er tegen bent moeten ze maar betalen?
pi_17640999
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 11:34 schreef Dagonet het volgende:
Dat 'gezond' is erg toepasselijk gekozen...

Maar ik snap niet goed dat dit via een wet moet worden vastgelegd. De rechtspraak in Amerika is op hol geslagen, doordat het zichzelf niet corrigeert bij dit soort belachelijke eisen.
  donderdag 11 maart 2004 @ 11:46:59 #22
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_17641003
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 11:45 schreef Monidique het volgende:
Dus omdat jij er tegen bent, gun je het anderen niet?
Nou, het is niet eens een erg egoistisch argument. Fastfoodketens zijn een vorm van massaproductie en massaconsumentisme. Het is beter voor de mens, dier en milieu dat deze stoppen., vandaar.
pi_17641062
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 11:46 schreef TechXP het volgende:
Nou, het is niet eens een erg egoistisch argument. Fastfoodketens zijn een vorm van massaproductie en massaconsumentisme. Het is beter voor de mens, dier en milieu dat deze stoppen., vandaar.
Dat beslis jij eventjes. Hoewel ik over het algemeen niets moet hebben van die fastfoodrestauranten zijn er anderen die er helemaal geen bezwaar tegen hebben. En er is niets mis met massaproductie en massaconsumptisme, whatever dat laatste mag zijn.
  donderdag 11 maart 2004 @ 11:57:19 #24
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_17641163
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 11:50 schreef Monidique het volgende:
Dat beslis jij eventjes. Hoewel ik over het algemeen niets moet hebben van die fastfoodrestauranten zijn er anderen die er helemaal geen bezwaar tegen hebben. En er is niets mis met massaproductie en massaconsumptisme, whatever dat laatste mag zijn.
Ik beslis volgens mij niets. Het is hoe ik erover denk.
Er is genoeg mis met massaproductie en massaconsumentisme. Laatste is veelgebruik, overmatig eten etc. Fastfoodketens bevorderen dat juist.

Zie bv. hier: http://www.mcspotlight.org/
  donderdag 11 maart 2004 @ 11:59:31 #25
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_17641204
Belachelijk waar die mensen daar een rechtzaak van maken je stopt het tog zelf naar binnen omfg!
Ook zoiets hoorde laatst (weet niet of het een hoax is) dat en vrouw een kat in de magnetron had gedaan omdat deze nat was.
het beest werd helemaal verbrand klaagt ze de maker van de magnetron aan omdat dit niet op de gebruiksaanwijzing stond.
OMfg waar zit je verstand dan lekker zon beest volstoppen met gammastralen :S :S en dan de rechtzaak winnen ook nog :S
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')