abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17628597
Goed, ik ga stoppen met mijn opleiding Creatieve Therapie. Ik zit in het tweede jaar en moet nog even een toets halen, dan ben ik in het bezit van mijn propedeuse. Dat moet wel lukken.

Als ik gestopt ben, wil ik fulltime gaan werken. (ga me nou niet vertellen dat dit dom is, want het is dommer als je gedemotiveerd doorgaat met school en er alleen maar ongelukkig van wordt). Het liefste zou ik wel iets doen in de richting van mijn opleiding (denk aan activiteitenbegeleiding in een bejaardentehuis ofzo), maar ik denk dat je daarvoor toch in bezit moet zijn van een MBO diploma.

Om een lang verhaal kort te maken: Weet iemand wat mijn baan-mogelijkheden zijn als ik in het bezit ben van een propedeuse? Kan ik er uberhaupt iets mee, of moet ik erop rekenen dat ik bij de supermarkt kan gaan solliciteren (bij wijze van spreken)??

Alvast bedankt!
pi_17628637
Boven je bed hangen! Meer niet eigenlijk
Ja Ja
pi_17628678
je kan er mee naar de uni.. geloof ik
  woensdag 10 maart 2004 @ 19:13:13 #4
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_17628695
Volgens mij kan je er niet meer mee dan doorstromen naar de Universiteit. Je moet echt je diploma hebben daarvoor.
There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
pi_17628711
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 19:12 schreef Arjan321 het volgende:
je kan er mee naar de uni.. geloof ik
Dat is zo ja, maareh, het is juist dat studeren wat me de keel uithangt, dus universiteit ga ik al helemaaaaaal niet doen!
  woensdag 10 maart 2004 @ 19:15:46 #6
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_17628733
Ik denk niet dat je er effectief iets mee kunt. Dat wil niet zeggen dat je maar bij de AH moet solliciteren, maar voor de time being is er wellicht geen andere keus.

Trouwens ook niet slecht hoor, een lousy baantje voor een tijdje. Krijg je vanzelf heimwee naar studeren.
  woensdag 10 maart 2004 @ 19:16:56 #7
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_17628759
jij doet waar ik van droom.. ook bijna mijn "P", maar ik haat school.. niet normaal haten maar voel me er erg ongelukkig bij..
  woensdag 10 maart 2004 @ 19:17:38 #8
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_17628773
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 19:13 schreef mamamiep het volgende:
Volgens mij kan je er niet meer mee dan doorstromen naar de Universiteit. Je moet echt je diploma hebben daarvoor.
voor de meeste studies kom je met een goede propedeuse er gewoon op hoor..
Where's my fear???
  woensdag 10 maart 2004 @ 19:19:43 #9
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_17628803
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 19:17 schreef jagermaster het volgende:

[..]

dat zegt ie...
  woensdag 10 maart 2004 @ 19:25:41 #10
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_17628927
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 19:17 schreef jagermaster het volgende:

[..]

Het zijn 2 aparte zinnen .
1. Met P kan je alleen naar de Universiteit.
2. Volgens mij moet je een diploma hebben voor de rest.
There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
  woensdag 10 maart 2004 @ 19:29:42 #11
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_17629038
Met je p kan je naar de Uni... meer niet
pi_17631431
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 19:29 schreef DABAMaster het volgende:
Met je p kan je naar de Uni... meer niet
niet met een HBO p hoor ....
dan heb je nog steeds een toelatingsexamen nodig...
  woensdag 10 maart 2004 @ 21:08:21 #13
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17631464
Koffiejuffrouw of schoonmaakster worden gok ik. Als het nou nog een fatsoenlijke opleiding was...
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  woensdag 10 maart 2004 @ 21:54:54 #14
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_17632931
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 21:07 schreef devilish1980 het volgende:
Nee, niet altijd. Ik ben met mijn HBO P (technische natuurkunde) meteen toegelaten.
pi_17633001
quote:

[..]

Weheeeeel !!!!
pi_17639924
Omdat je toch verder wil met je studierichting (maar dan met werken), zou ik gaan kijken wat het ROC je te bieden heeft. Van je huidige opleiding kun je wellicht wat certificaten krijgen (ook van het 2e jaar). Misschien kun je dan (veel sneller/ meteen) een MBO-papiertje krijgen. Daarnaast kent het MBO ook nog veel werk-en-leertrajecten.

Ik zou er goed over nadenken om te stoppen met studeren. Zonder papiertje kom je tegenwoordig niet erg ver. Maar je moet natuurlijk ook niets gaan doen wat je niet leuk vindt. In ieder geval succes!
pi_17651946
quote:

[..]

Ligt er aan welke opleiding, je kan niet met een P van SPW naar uni Wiskunde of zo, maar als de opleidingen een beetje aansluiten kan het zonder toelatingsexamen (toelatingsexamen was dacht ik toch ook pas als je 21 of ouder bent?)
pi_17652060
Spw is Mbo, doen ze niet aan Propedeuse,

denk dat je de SPH bedoelt!
  vrijdag 12 maart 2004 @ 11:12:54 #19
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_17663552
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 19:08 schreef Mackenzie het volgende:
Goed, ik ga stoppen met mijn opleiding Creatieve Therapie. Ik zit in het tweede jaar en moet nog even een toets halen, dan ben ik in het bezit van mijn propedeuse. Dat moet wel lukken.

Als ik gestopt ben, wil ik fulltime gaan werken. (ga me nou niet vertellen dat dit dom is, want het is dommer als je gedemotiveerd doorgaat met school en er alleen maar ongelukkig van wordt). Het liefste zou ik wel iets doen in de richting van mijn opleiding (denk aan activiteitenbegeleiding in een bejaardentehuis ofzo), maar ik denk dat je daarvoor toch in bezit moet zijn van een MBO diploma.

Om een lang verhaal kort te maken: Weet iemand wat mijn baan-mogelijkheden zijn als ik in het bezit ben van een propedeuse? Kan ik er uberhaupt iets mee, of moet ik erop rekenen dat ik bij de supermarkt kan gaan solliciteren (bij wijze van spreken)??

Alvast bedankt!
helemaal niks

of heel veel geluk hebben, maar reken daar niet op

Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_17663591
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 19:14 schreef Mackenzie het volgende:

[..]

Dat is zo ja, maareh, het is juist dat studeren wat me de keel uithangt, dus universiteit ga ik al helemaaaaaal niet doen!
In dat geval kan je zo bij Burger King aan de slag.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 11:21:53 #21
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_17663706
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 19:14 schreef Mackenzie het volgende:
Tegen een hongerloon werken, nooit hogerop komen en weinig poen in je zak hebben vind je dus een acceptabele consequentie?
  vrijdag 12 maart 2004 @ 13:30:24 #22
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_17666199
Wat je zou kunnen proberen is afdelingsassistent in een bejaardenhuis of verpleeghuis. Hier hoef je geen diploma voor te hebben. Het werk bestaat onder andere uit koffie en eten rondbrengen, maar daarnaast ook uit de bewoners bezighouden, en dan komt je propedeuse goed van pas.
Het is dan waarschijnlijk het handigst om gewoon een aantal verzorgings-/verpleeghuizen op te bellen om te vragen wat hun mogelijkheden zijn. Succes.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_17674971
Als de sector en de werkzaamheden je wel bevallen kun je misschien kijken of je werk en studie kunt combineren. Zoals als eerder gezegd kom je tegenwoordig zonder een diploma niet meer zo ver. Als je deeltijd zou verder studeren (betekent meestal dat je ongeveer 1 dag per week met school bezig bent) en daarnaast 4 dagen probeerd te werken in die sector, dan heb je straks én een diploma én werkervaring. Bovendien is 1 dag per week school misschien nog wel vol te houden(?)
Succes iig
pi_17683715
Gewoon even doorzetten, je kunt wel gedomotiveerd doorgaan, maar ga opzoek naar een HBO/uni opleiding die jou wel aanspreekt, er zijn er genoeg. Schets voor jezelf eens goed wat je nu echt wilt, als je even doorzet kun je over 5 jaar een leuke baan hebben. Achteraf zul je er zeker spijt van hebben als je als kassajuf op je 35e bij de AH zit.

Dan blijf je denken, had ik die paar jaar nou toch maar doorgezet.
Ik heb twee jaar als vakkenvuller gewerkt, weliswaar een bijbaantje maar dat is al zulk geestdoden werk, laat staan dat jij het je hele leven zou kunnen volhouden :/
pi_17683725
By the way, schopje naar school en studie?
pi_17685677
Aangezien je geen werkervaring hebt zou ik je aanraden een paar particuliere cursussen te doen in een richting die je trekt. Misschien kan je daarmee onder aan de ladder in een bedrijf beginnen en je zo opwerken. Ikzelf heb er na drie jaar universiteit - Communicatiewetenschappen, zonder P - de brui aan gegeven. Na wat klotebanen - PTT, een baantje als assistent bij een e-commerce bedrijf en een baan bij het GAK - ben ik via het uitzendbureau aan de slag gegaan als teletekstredacteur bij de media om daarna door te stromen, met vast contract, naar de functie van internetredacteur. Kortom, je moet wat geluk hebben. Burger King of de supermarkt lijkt me wat te zwart gedacht.
Just because you're paranoid doesn't mean they're not after you
pi_17685711
Uhm, kun je niet gewoon even wachten dat je op stage moet? Ik moet in het derde jaar op stage, en daar moet ik m'n P eerst voor halen....Dan werk ik de hele dag, maar dat kan per opleiding verschillen natuurlijk.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')