> We wachten tot we warp bellen kunnen maken < Je bedoelt zoiets...quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:08 schreef supremecy het volgende:
We wachten tot we warp bellen kunnen maken
PotEto - PotAtoquote:Op woensdag 10 maart 2004 17:17 schreef Najra het volgende:
Volgens mij worden hier in de afbeeldingen twee verschillende vormen getoond.
Laser propulsion is dacht ik dmv een laser de lucht onder een heel licht voorwerp verhitten zodat er kleine ontploffingen ontstaan en het voorwerp de lucht in gaat. De laser staat dan op de grond.
De afbeelding met het fictieve grote scherm is een ruimtevaartuig dat op de zonnewind zeilt.
Daar is discovery nog al gek op.quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:17 schreef Najra het volgende:
De afbeelding met het fictieve grote scherm is een ruimtevaartuig dat op de zonnewind zeilt.
Oooooh danquote:Op woensdag 10 maart 2004 17:23 schreef Megumi het volgende:
Voor binnen ons eigen zonnestelsel zijn dit leuke ontwikkelingen. Maar voor reizen naar de sterren is een keer de lichtsnelheid eigenlijk onvoldoende.
Er is nogal een verschil. De eerste is naar mijn weten enkel mogelijk voor het in de ruimte brengen van objecten. Theoretisch dan.quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:21 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
[..]
PotEto - PotAto![]()
Het duurt juist vrij lang voordat die (zo'n zonnenzeil) op snelheid is dus vooral niet binnen ons zonnenstelsel practisch...quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:23 schreef Megumi het volgende:
Voor binnen ons eigen zonnestelsel zijn dit leuke ontwikkelingen. Maar voor reizen naar de sterren is een keer de lichtsnelheid eigenlijk onvoldoende.
[-sorry-sorry-terugkrabbel-]quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:30 schreef pfaf het volgende:
Ik lees nu zo wat rond op het net over M2P2 voorstuwing. En ik wist niet dat de NASA al zo ver was. Leuk
I knowquote:Op woensdag 10 maart 2004 17:35 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
[..]
[-sorry-sorry-terugkrabbel-]
M2P2 IS nog geen warp bubble...voordat mensen dit denken...
-moest-ik-ff-kwijt-
[/-sorry-sorry-terugkrabbel-]
quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:38 schreef pfaf het volgende:
[..]
I know![]()
http://www.space.com/busi(...)_winglee_010621.html
http://www.geophys.washin(...)M2P2/jpc.winglee.pdf
Dat denk ik dus ook.quote:Op woensdag 10 maart 2004 19:26 schreef Dhalsim het volgende:
Als een dergelijke techniek het inderdaad mogelijk zou kunnen maken om met 1/10e van de lichtsnelheid te reizen, dan denk ik dat deze techniek zonder enige twijfel toegepast zal worden. Niet om naar andere sterrenstelsels te reizen, maar bv. om Mars wat "dichterbij te brengen". Het feit dat met de huidige technologie een reis naar Mars meer als een half jaar duurt is toch wel een behoorlijk struikelblok met het oog op het brengen van mensen naar Mars.
Persoonlijk zou ik dan gaan voor nuclaire aangedreven ruimtevoertuigen...quote:Op woensdag 10 maart 2004 19:26 schreef Dhalsim het volgende:
Als een dergelijke techniek het inderdaad mogelijk zou kunnen maken om met 1/10e van de lichtsnelheid te reizen, dan denk ik dat deze techniek zonder enige twijfel toegepast zal worden. Niet om naar andere sterrenstelsels te reizen, maar bv. om Mars wat "dichterbij te brengen". Het feit dat met de huidige technologie een reis naar Mars meer als een half jaar duurt is toch wel een behoorlijk struikelblok met het oog op het brengen van mensen naar Mars.
quote:Op woensdag 10 maart 2004 19:30 schreef Schorpioen het volgende:
De discussie gaat inmiddels over iets heel anders dan het artikel waar naar gelinkt is... Dat gaat nl over een technologie om via een laser zowel energie als data te versturen. Zo worden bijv microsatellieten mogelijk, die zelf geen energiebron aan boord hoeven te hebben en alle data van de aarde (of ergens anders) ontvangen via 1 laserstraal. Hoe de TS aan de snelheid van 10% van de lichtsnelheid komt weet ik ook niet, volgens mij gaat het ook daar over 2 compleet verschillende dingen. Ook de foto's in de OP hebben zeer weinig met het onderwerp uit de link te maken. Laser voortstuwing bestaat al een tijdje overigens.
Maar dat maakt verder niet uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |