Rijles lijkt mij een uitzondering op de regel dat de besturder verantwoordelijk is.quote:Op woensdag 10 maart 2004 16:32 schreef Racing_X-Ray het volgende:
nee de instructeur is niet verantwoordelijk voor een ongeluk wat jij veroorzaakt
zoek maar weer in wetboek
jij bent de bestuurder
De instructeur blijft ten alle tijde gewoon verantwoordelijk.quote:Op woensdag 10 maart 2004 16:40 schreef Racing_X-Ray het volgende:
nee vantevoren worden de regels bekend aan je gemaakt
een bestuurder is verantwoordelijk voor het voertuig wat hij/zij bestuurd ook al ben je nog geen bevoegd bestuurder
een instructeur is alleen maar een persoon die bevoegd is om jou bevoegd te maken
hij is niet verantwoordelijk over de acties die jij doet als bestuurder, hij is er om ze correct aan jou te leren
Kijk dat zijn de echte mannenquote:Op woensdag 10 maart 2004 19:25 schreef Frasier het volgende:
Ooit wel is met 4 bier op me rijles gereden.
Waar bleef je nou?quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:50 schreef XMN8R het volgende:
Tijdens de rijles is de leerling de feitelijke bestuurder en de instructeur de juridisch bestuurder van het voertuig.
Als je tijdens de rijles wordt aangehouden wegens rijden onder invloed, dan zijn zowel de leerling als de instructeur de klos. Wanneer er een ongeval wordt veroorzaakt, dan is de instructeur volledig verantwoordelijk.
Voor een praktijk-examinator tijdens een rij-examen geldt in bovenstaande gevallen hetzelfde als voor de instructeur.
sorrie, mijn vragen-over-het-CBR-alarm stond uitquote:Op woensdag 10 maart 2004 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar bleef je nou?
Volgens het anwb-theorie boekje is de instructeur de bestuurder tijdens rijles ook al rijd iemand anders.quote:Op woensdag 10 maart 2004 16:31 schreef Racing_X-Ray het volgende:
nee
kijk maar goed naar het wetboek
als jij rijles volgt gelden dezelfde regels als voor een andere bestuurder
jij bent een bestuurder op dat moment
een rij instructeur heeft alleen het recht om jou les te geven (en anderen)
hij kan jou ontzeggen om te rijden natuurlijk dat is een verantwoordelijkheidsgevoel
maar als jij beschonken gaat rijden (wat hij niet merkt) dan ben jij zelf verantwoordelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |