wat hij zegtquote:Op woensdag 10 maart 2004 16:14 schreef P-Style het volgende:
1 dimensionaal is niet een lijn. Het is: Een lijn is 1 dimensionaal
4D = Een 3D ruimte met tijdquote:Op woensdag 10 maart 2004 16:15 schreef vanOekelen het volgende:
0D = Een punt
1D = Een lijn
2D = Een vlak
3D = Een ruimte
Wat is dat nou weer voor onzin? Omdat het geen "breedte" (je spreekt niet over lengte's of breedtes als je maar 1 dimensie hebtquote:Op woensdag 10 maart 2004 16:16 schreef yootje het volgende:
Maar die lijn heeft geen breedte, dus dan zou je hem niet kunnen zien, en is het dus niets.
nou vergelijk je appels met peren. Een lijn heeft sowieso geen breedte, het is immers een lijn en geen streep. Een punt is ook geen bol(letje).quote:Op woensdag 10 maart 2004 16:16 schreef yootje het volgende:
Maar die lijn heeft geen breedte, dus dan zou je hem niet kunnen zien of aanraken, en is het dus niets.
Dat lijkt me duidelijk!quote:Op woensdag 10 maart 2004 16:26 schreef Toryu het volgende:
Kweet niet precies wat het bekent
0D = Niets *1quote:Op woensdag 10 maart 2004 16:15 schreef vanOekelen het volgende:
0D = Een punt
1D = Een lijn
2D = Een vlak
3D = Een ruimte
Tijd is een door mensen bedachte maatstaaf van iets wat eigenlijk niet bestaatquote:Op woensdag 10 maart 2004 16:18 schreef Boobobob het volgende:
[..]
4D = Een 3D ruimte met tijd
* Racing_X-Ray was me voor
quote:Op woensdag 10 maart 2004 16:42 schreef apestartje het volgende:
Tijd=snelheid=zwaartekracht (einstein)
Wat jij hier een lijn noemt is dus een streep! Een lijn heeft alleen een lengte, geen dikte, net zoals een punt ook geen bolletje is en dus gewoon in 0D kan bestaan!!quote:Op woensdag 10 maart 2004 16:31 schreef Jerome81 het volgende:
[..]
0D = Niets. Er is immers geen dimensie om welk gegeven dan ook in te bewaren.
1D = Een afstand *1! Een lijn heeft een 2de dimensie nodig voor de dikte!
2D = Een gebied (oppervlak, of vlak) *1. Een lijn bijvoorbeeld, heeft een lengte én een dikte/breedte, ook een punt (hoe klein ook) beslaat tenminste een oppervlak.
3D = Een ruimte *2.
*1) Beperkt tot het denkbeeldige. Inkt voor een lijn bestaat immers uit atomen met een hoogte, een breedte en een diepte. Idem voor een foton.
*2) 'Beperkt' tot het denkbeeldige én het fysieke.
Een dimensie is een vrijheidsgraad. Het aantal dimensies van een ruimte (of van "iets") is het aantal vrijheidsgraden, wat je vrij vertaald kan opvatten als hoeveel onafhankelijke richtingen je erin kunt aangeven. Bij een lijn is dit één richting, namelijk heen & weer over die lijn, een lijn is dus 1-dimensionaal. Een enkel punt, dus zonder breedte en lengte, heeft geen enkele vrijheidsgraad en is 0-dimensionaal.quote:Op woensdag 10 maart 2004 16:13 schreef yootje het volgende:
Ik had samen met een paar vrienden een discussie, en 1 iemand bleef telkens volhouden dat 1 dimensionaal een lijn is (hij zei: 2d is met hoogte en breedte, en dus is 1 dimensionaal alleen lengte), terwijl de rest zei dat 1 dimensionaal een punt zonder breedte en lengte, en dus niets is.
Die ene iemandquote:Mijn vraag is dus kort maar krachtig: wie heeft er gelijk?
Uhm, snelheid = afstand * tijd ==> tijd = snelheid / afstandquote:Op woensdag 10 maart 2004 16:42 schreef apestartje het volgende:
[..]
Tijd is een door mensen bedachte maatstaaf van iets wat eigenlijk niet bestaat
Dat geldt natuurlijk voor elke dimensie. Een 2D-object (een vlak) heeft altijd een dikte al is hij nog zo dun, anders zou je hem niet kunnen waarnemen. Een 3D-object bestaat altijd een tijdje, ook is zijn levensduur nog zo kort, anders zou je hem niet kunnen waarnemen. Een 4D-object heeft altijd een hyperdiepte (for lack of a better word), ook al is hij nog zo hyperondiep, anders zou je hem niet kunnen waarnemen. Enzovoort...quote:Op woensdag 10 maart 2004 16:30 schreef apestartje het volgende:
een lijn heeft altijd een breedte al is hij nog zo smal, dus 1 dimensionaal bestaat niet, als hij een demensionaal zou zijn zou je hem niet kunnen waarnemen.
Bij een punt en een lijn hoort een weergave (meestal in de vorm van een streep ja), daarom noem ik het ook een afstand. Volgens mij bedoelen we hetzelfde, maar muggeziften over woorden is natuurlijk ook leukquote:Op woensdag 10 maart 2004 16:47 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Wat jij hier een lijn noemt is dus een streep! Een lijn heeft alleen een lengte, geen dikte, net zoals een punt ook geen bolletje is en dus gewoon in 0D kan bestaan!!
Ik hoop niet dat Einstein dat gezegd heeft. t=v=mg ??quote:Op woensdag 10 maart 2004 16:42 schreef apestartje het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |