FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Suzuki GS 500 kopen - waar op letten?
beyond_coolwoensdag 10 maart 2004 @ 13:26
Ik heb een Suzuki GS 500 uit 1989 op het oog. Zijn er zaken waar ik specifiek op moet letten? Dingen die vaak fout gaan bij dit model of die extra aandacht vragen?
Yakultwoensdag 10 maart 2004 @ 13:42
op motorforum heb je heel wat te lezen:
GS 500 kopen
Het Suzi GS 500 topic
BertVwoensdag 10 maart 2004 @ 13:53
motor-forum lijkt onderuit te zijn gegaan... edit: doet het weer.

GS500(E?) is een goede keuze. Ik heb er ook naar gekeken als eerste motor. Maar was toen net te duur voor me.

het enige nadeel dat ik van de gs ken is dat het een vrij kleine fiets is.
super_hondawoensdag 10 maart 2004 @ 14:00
Nou ik heb er een paar weken geleden 1 gekocht, en tijdens een proefrit kom je er heel snel achter of de motor goed is.

Let vooral op het het uitelrlijk van de motor, ziet hij er goed onderhouden uit dan is dat iig een teken dat de vorige eigenaar er aandacht aan besteed heeft. Kijk naar de banden, remmen, doet alle verlichting het. Voel voordat de motor voor de 1e keer waar jij bij bent koud is, als de motor problemen heeft met de koude start is dat geen goed teken. Voel/kijk even of er nergens olie lekt(check ook de voorvorken op olie lekkage).

Tijdens de proefrit ff handen los, en dan kijken of de motor netjes rechtuit gaat. Echte GS mankementen of aandachtspunten zou ik niet weten. Maar nogmaals tijdens een proefritje kom je er wel achter of die motor een beetje goed is.


Mocht je er 1 kopen, meld je dan ook ff in het GS500 topic op M-F. Er zijn plannen voor een grote GS500 meeting. Klik hier voor het GS500 topic van M-F, staat een boel handige info
chilipennwoensdag 10 maart 2004 @ 19:47
allereerst Bravakken
Banden
remmen
accu
verlichting
aandrijving
ketting/kardan

de standaard dingen die je sowiso controleert als je gaat rijden. Ontdek je hier al iets vreemds aan, zoek dan maar verder.
Rietvaerderwoensdag 10 maart 2004 @ 22:45
Aandrijving EN ketting? Is dat niet dubbelop
Idd de standaard dingen... maar.... waarom een GS500?

Niet bang dat je er snel op uitgekeken bent?
One_Punch_Mickeywoensdag 10 maart 2004 @ 22:57
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 22:45 schreef Rietvaerder het volgende:
... maar.... waarom een GS500?

Niet bang dat je er snel op uitgekeken bent?
liever een ZXR 400
super_hondawoensdag 10 maart 2004 @ 22:59
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 22:57 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

liever een ZXR 400
die zijn net weer een stukje duurder dan een GS500.
waarom doet iedereen toch zo negatief over GS'jes, het zijn hele degelijke motoren die gewoon goed rijden, lekker wendbaar zijn, zuinig zijn en ook nog heel erg goed met het verkeer mee kunnen komen.
Rietvaerderwoensdag 10 maart 2004 @ 23:02
Doe ik er negatief over? Ik stel alleen een vraag

Toch denk ik dat je over een paar maanden vermogen begint te missen.
Ik zeg altijd maar, dat soort motoren zijn leuk voor die paar keer in de week lessen.

Maar ja, het zijn wel goedkope en degelijke fietsen
One_Punch_Mickeywoensdag 10 maart 2004 @ 23:02
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 22:59 schreef super_honda het volgende:

[..]

die zijn net weer een stukje duurder dan een GS500.
waarom doet iedereen toch zo negatief over GS'jes, het zijn hele degelijke motoren die gewoon goed rijden, lekker wendbaar zijn, zuinig zijn en ook nog heel erg goed met het verkeer mee kunnen komen.
tis niet negatief bedoeld maar het is wel een vrij standaard motor met een standaard rijgedrag. ok, een ZXR 400 is iets duurder maar als je over een paar maanden bent uitgekeken op je GS500 moet je weer extra geld neertellen voor een andere en dan ben uiteindelijk meer kwijt. kun je het beter meteen goed doen.
Rietvaerderwoensdag 10 maart 2004 @ 23:04
Het is wel leuk als je een rustige rijder bent die zich altijd aan snelheid houdt (Ok, toekomstig BMW-rijder dan )
One_Punch_Mickeywoensdag 10 maart 2004 @ 23:05
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 23:04 schreef Rietvaerder het volgende:
Het is wel leuk als je een rustige rijder bent die zich altijd aan snelheid houdt (Ok, toekomstig BMW-rijder dan )
das waar
Rietvaerderwoensdag 10 maart 2004 @ 23:14
hoelaat spreken we morgen af als het goed weer is Pickey?
One_Punch_Mickeywoensdag 10 maart 2004 @ 23:17
's ochtends eerst ff naar school, dan kan ik om 1100 uur wel vertrekken uit arnhem dus zeg maar 1200 uur? gaan we nu hier verder ?
Rietvaerderwoensdag 10 maart 2004 @ 23:25
Ja, wat maakt het uit, Fok! suckt toch

Maar het ligt helemaal aan het weer.. bel anders effe rond half 11 ofzo. Kan ik zeggen hoe het weer hier is. En als het dan goed is, 12 uur op die carpoolplaats Papendrecht dus
super_hondawoensdag 10 maart 2004 @ 23:31
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 23:02 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

tis niet negatief bedoeld maar het is wel een vrij standaard motor met een standaard rijgedrag. ok, een ZXR 400 is iets duurder maar als je over een paar maanden bent uitgekeken op je GS500 moet je weer extra geld neertellen voor een andere en dan ben uiteindelijk meer kwijt. kun je het beter meteen goed doen.
gelijk goed doen? niet iedereen heeft even 3500/4000 euro liggen om een motor te kopen.....
One_Punch_Mickeywoensdag 10 maart 2004 @ 23:33
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 23:31 schreef super_honda het volgende:
gelijk goed doen? niet iedereen heeft even 3500/4000 euro liggen om een motor te kopen.....
voor een dikke 2000 euro in duitsland heb je een zxr 400, kost wat meer moeite maar bespaart je genoeg.
JKdonderdag 11 maart 2004 @ 00:17
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 23:04 schreef Rietvaerder het volgende:
Het is wel leuk als je een rustige rijder bent die zich altijd aan snelheid houdt (Ok, toekomstig BMW-rijder dan )
Onzin, de GS500e gaat even hard als jouw motor, Rietvaerder. En liever een GS500e dan een ZXR400. Niet vanwege het uiterlijk, ZXR400 is vele malen mooier, maar zo'n 500cc twin rijd toch een stukje lekkerder op de snelweg dan een viercilinder 400cc. Bij de ZXR400 zit je al te janken bij 120km/u, heeft de GS500e geen last van... prima motor, misschien dat ik er ooit nog weer eens eentje koop. Het was mijn eerste motor.

Waar op letten? Gewoon de standaard dingen. Het frame schijnt erg vatbaar te zijn voor roest. Mijn GS500e van 1992 had daar geen last van. Prima motor om op te leren motorrijden.
One_Punch_Mickeydonderdag 11 maart 2004 @ 07:55
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 00:17 schreef JK het volgende:
Onzin, de GS500e gaat even hard als jouw motor, Rietvaerder. En liever een GS500e dan een ZXR400. Niet vanwege het uiterlijk, ZXR400 is vele malen mooier, maar zo'n 500cc twin rijd toch een stukje lekkerder op de snelweg dan een viercilinder 400cc. Bij de ZXR400 zit je al te janken bij 120km/u, heeft de GS500e geen last van... prima motor, misschien dat ik er ooit nog weer eens eentje koop. Het was mijn eerste motor.
liever een GS500 dan een ZXR400 vanwege de rijeigenschappen op de snelweg ook zeker een BMW-rijder? Een SS rijdt 10 keer beter op de snelweg vanwege je zithouding, je vangt veel minder wind wat je minder luchtweerstand oplevert wat weer beter rijdt.
ZX9Rdonderdag 11 maart 2004 @ 09:23
Jongens.
Ieder heeft zo zijn voorkeur. Niet zo vechten!
(Hoewel ik het wel eens ben met OPM)
super_hondadonderdag 11 maart 2004 @ 09:49
die zithouding is ook weer persoonsgebonden, en je hebt ook GS'jes met volle kuip(ik heb er zelf 1) zodat je helemaal geen last van de wind hebt.
Verder zit je bij een GS lekker rechtop en leun je niet zo op je polsen. En met een GS kun je ook ontiegelijk hard een bocht doorkomen(als je zelf een beetje kunt rijden) heb ik gehoord. ik heb op M-F zelfs verhalen gelezen dat mensen op bochtige stukken Supersports bij konden houden.....

Nogmaals, ik vind dat een GS een goeie beginnersmotor is(en ze zijn ook een stuk minder diefstal gevoelig dan een SS)
One_Punch_Mickeydonderdag 11 maart 2004 @ 09:51
ieder zijn ding toch maarre, komen jullie GS500s ook naar de meet?
super_hondadonderdag 11 maart 2004 @ 10:09
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 09:51 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ieder zijn ding toch maarre, komen jullie GS500s ook naar de meet?
waar en wanneer? als het maar niet op zondag is, dan moet ik werken en ik heb al teveel zondagen vrij genomen....

28mrt de 25kw meeting, 9 mei de M-F megameeting en nog 2x een vrije zondag voor een tour met een paar vrienden.....

* super_honda moet nog ff een nieuwe nickname verzinnen, heb al een half jaar geen Honda meer....
Rietvaerderdonderdag 11 maart 2004 @ 10:11
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 00:17 schreef JK het volgende:
Onzin, de GS500e gaat even hard als jouw motor, Rietvaerder.
Duh.. ik moet 25kw rijden
One_Punch_Mickeydonderdag 11 maart 2004 @ 10:36
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 10:09 schreef super_honda het volgende:
waar en wanneer?
zie [FOK MC] Yamaha R-series [deel 4]
JKdonderdag 11 maart 2004 @ 11:51
Ik vind dat een ZXR400 in vergelijking met een GS500e met kuip (want ik heb er ook een kuip omheen gehad) zeker niet lekkerder rijd. Je leunt te veel op je polsen, dus superlang volhouden red je niet. Ook wel eens op een CBR600RR gereden, geef mij maar iets minder sportiefs waarop je het langer vol kan houden. Kon met m'n neus zowat het kuipruitje aantikken. Je zit op zo'n ding als een clown die hard moet schijten op de pot Daarnaast maakt zo'n 400cc ontzettend veel toeren, iets waar ik zelf niet echt van houd, maar dat is persoonlijk. Ik vind dat je bij 120 gewoon nog een keer met gemak moet kunnen doorschakelen. Dat had ik op een CB-1 en GSX400X Impulse niet.

Rietvaerder : Een standaard GS500e loopt 185km/u ongeveer, een Bandit 600 gaat niet zo heel veel harder.

En om het verhaal af te maken ; nee, ik ben geen BMW rijder, ik heb een Japanse offroad 650cc waarmee je ook makkelijk 160 of harder kan rijden op de snelweg, echte bikkels hebben geen kuip nodig om de wind te trotseren (foute opmerking waarschijnlijk!) Het is alleen dat die van mij de 200 niet haalt, maar hard rijden is ook niet leuk, dat kan je zelfs een aap leren. Hard optrekken (1 pitter heeft immers veel koppel bij laag toerental!) en bochten zijn veel leuker. Dus m'n 5e motor (in 3 jaar tijd) is zo'n 650cc offroad geworden. Ja, ik verwissel vaker van motor dan van onderbroek


Maar effe ontopic ; Beyond_cool, wat moet die GS500e kosten en wat heeft ie gelopen ?
Rietvaerderdonderdag 11 maart 2004 @ 12:46
Ach, het is ook niet een kwestie van topsnelheid... meer van acceleren etc.

Bandit600 heef 78pk en 54nm koppel, een GS500 heeft een stuk minder..
En Bandit600 loop trouwens 220 op de teller ongeknepen
beyond_cooldonderdag 11 maart 2004 @ 14:22
Waarom een GS? Omdat ik er een zien staan heb van 1989 voor 750 EUR. En omdat ik niet zo groot ben en ik bij een GS500 wel aan de grond kan.

Maar ik twijfel nog steeds tussen een goedkope GS of een Honda NTV ... Maar goed, morgen ga ik naar de GS kijken.
Rietvaerderdonderdag 11 maart 2004 @ 14:23
Hmm.. oke
One_Punch_Mickeydonderdag 11 maart 2004 @ 14:31
voor je lengte hoef je het niet te laten, ben zelf ook 172 m. en dat gaat prima op een ZXR 400. maar ok, voor dat geld kun je hele leuke GS500 hebben!
Rietvaerderdonderdag 11 maart 2004 @ 14:40
Dat zeker ja
JKvrijdag 12 maart 2004 @ 19:03
Voor 750 euro moet je wel opletten, ze zijn namelijk wel wat meer waard. Gemiddeld zit je voor een oudere GS500e toch nog rond de 1250-1500 particulier.
Patrick281vrijdag 12 maart 2004 @ 22:10
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 14:22 schreef beyond_cool het volgende:
Waarom een GS? Omdat ik er een zien staan heb van 1989 voor 750 EUR. En omdat ik niet zo groot ben en ik bij een GS500 wel aan de grond kan.

Maar ik twijfel nog steeds tussen een goedkope GS of een Honda NTV ... Maar goed, morgen ga ik naar de GS kijken.
En hoe was het?
JKzaterdag 13 maart 2004 @ 11:02
Waarschijnlijk gekocht en issie nu de hele dag aan het rondkarren door de regen en natte pekel drap wat er nu nog ligt Hier was de weg helemaal wit eergister.... en nee, niet van de sneeuw.
Miyagizaterdag 13 maart 2004 @ 11:53
ik wacht nog ff todat de regen die troep heeft weggespoeld, m'n cbr'tje verdient mooi weer..

overigens een gs500 is ook nog wat economischer dan een zxr400 in verbruik..
JKzaterdag 13 maart 2004 @ 12:54
Troep is morgen wel weg hoor en anders effe afspoelen... goed het komt op plekken waar je het niet wilt maar ik denk ook niet dat je 20 jaar dezelfde motor houd. Ik ga morgen in elk geval wel effe een stukkie rijden. Lekker warm, geen regen.
One_Punch_Mickeywoensdag 17 maart 2004 @ 14:17
Is dit niets voor jou?
meanmofowoensdag 17 maart 2004 @ 14:43
beyond_coolvrijdag 2 april 2004 @ 15:35
Heu, hij was niet echt te koop Het was een lokkertje van MVM denk ik want nu, 3 weken later is de motor nog steeds niet van Vleuten naar Soesterberg gegaan.

ik heb trouwens een GS500 en een NTV650 vergeleken en dan ziet zo'n NTV er toch duizend keer robuuster uit ...
Rietvaerdervrijdag 2 april 2004 @ 16:17
Koop gewoon een Fazer man
JKvrijdag 2 april 2004 @ 20:28
NTV650 is een ouwe lullenmotor, maar zo'n cardan is wel mooi. Weinig onderhoud.
Rietvaerderzaterdag 3 april 2004 @ 00:14
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 20:28 schreef JK het volgende:
NTV650 is een ouwe lullenmotor, maar zo'n cardan is wel mooi. Weinig onderhoud.
Zei degene met een DR
JKzondag 4 april 2004 @ 10:58
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 00:14 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Zei degene met een DR
Sinds wanneer is een DR650SE een ouwelullen motor ? Ik zie er weinig ouwe lullen op rijden (eigenlijk heb ik er nog nooit een zien rijden ), krijgen ze last van de rug en nieren. Niet te vergeten dat ouwe kerels vaak kleine mannetjes zijn en dit is niet bepaald een motor voor kleine kabouters.
Rietvaerderzondag 4 april 2004 @ 11:00
Hap
JKzondag 4 april 2004 @ 11:03
quote:
Op zondag 4 april 2004 11:00 schreef Rietvaerder het volgende:
Hap
Wat moet ik dan doen? Moet de topic toch omhoog schoppen voor de TS?
Patrick281zondag 4 april 2004 @ 11:21
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 20:28 schreef JK het volgende:
NTV650 is een ouwe lullenmotor, maar zo'n cardan is wel mooi. Weinig onderhoud.
Ik had een NTV650 toen ik 25 jaar oud was.
Hyperpro veren erin en gaaan ..
105.000 kilometer ermee gedraaid.
Probleemloos doorverkocht .. omdat ik toch weer sneller ging. (GSX-R1100WP)
PatrickMzondag 4 april 2004 @ 11:25
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 20:28 schreef JK het volgende:
NTV650 is een ouwe lullenmotor, maar zo'n cardan is wel mooi. Weinig onderhoud.
Ouwe lullenmotor? Hoe bedoel je hokjesgeest...
JKzondag 4 april 2004 @ 11:36
quote:
Op zondag 4 april 2004 11:25 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Ouwe lullenmotor? Hoe bedoel je hokjesgeest...
Haha je zal wel vaker ook van dat soort reacties naar je hoofd geslingerd krijgen.
Ach iedereen heeft een hokjesgeest in zich. Zoiets heet eigen mening en das niet verkeerd.
PatrickMzondag 4 april 2004 @ 11:52
quote:
Op zondag 4 april 2004 11:36 schreef JK het volgende:

[..]

Haha je zal wel vaker ook van dat soort reacties naar je hoofd geslingerd krijgen.
Ach iedereen heeft een hokjesgeest in zich. Zoiets heet eigen mening en das niet verkeerd.
Ik heb een BMW K1100LT en ben 23

De enigste reacties die ik vanuit de omgeving krijg zijn: 'zo jong, net aan het werk, en dan al zo'n mooie grote motor' en 'gave motor!'
Rietvaerderzondag 4 april 2004 @ 11:55
Leken
Rietvaerderzondag 4 april 2004 @ 11:56
Patrick, nu hou ik je niet meer bij bij het stoplicht
Patrick281zondag 4 april 2004 @ 12:08
quote:
Op zondag 4 april 2004 11:56 schreef Rietvaerder het volgende:
Patrick, nu hou ik je niet meer bij bij het stoplicht
Welke fokkers motormeeters wel.
Rietvaerderzondag 4 april 2004 @ 12:24
Euhhhh.. die met die oldtimer misschien? En jou op je scooter.....

En die ZXR's ook wel tot de 50 ofzo!
PatrickMzondag 4 april 2004 @ 12:28
ZXR400? 0-100 in 4,4 seconden...
K1100LT? 0-100 in 4,3 seconden...

ZXR400? 0-200 in ?
K1100LT? 0-200 in 14,5 seconden = bijna even snel als de nieuwe Fazer 600 (welke 0-200 in 14,3 seconden doet)
Rietvaerderzondag 4 april 2004 @ 12:31
Tja, al draagt een aap een gouden ring....

Mark, we moeten straks nou straks eens echt effe meten wat er sneller weg is bij het stoplicht!
PatrickMzondag 4 april 2004 @ 12:36
quote:
Op zondag 4 april 2004 12:31 schreef Rietvaerder het volgende:
Tja, al draagt een aap een gouden ring....
Tja... dat is waar... een ZXR-400 mag er dan nog zo sportief uitzien... echt snel is het natuurlijk niet
hollander172zondag 4 april 2004 @ 12:57
quote:
Op zondag 4 april 2004 12:28 schreef PatrickM het volgende:
ZXR400? 0-200 in ?
0-50 km/h: 1,5 s
0-100 km/h: 4,4 s
0-150 km/h 9,5 s
0-200 km/h 26,7 s
50-100 km/h (Hoogste versnellingl): 10,8 s
100-150 km/h (Hoogste versnelling): 10,9 s
JKzondag 4 april 2004 @ 15:00
quote:
Op zondag 4 april 2004 12:28 schreef PatrickM het volgende:
K1100LT? 0-200 in 14,5 seconden = bijna even snel als de nieuwe Fazer 600 (welke 0-200 in 14,3 seconden doet)
Ja bijna even snel en 500cc meer Maarja boxer vs 4-in-lijn is natuurlijk ook niet eerlijk.
Rietvaerderzondag 4 april 2004 @ 15:25
quote:
Op zondag 4 april 2004 12:57 schreef hollander172 het volgende:
50-100 km/h (Hoogste versnellingl): 10,8 s
100-150 km/h (Hoogste versnelling): 10,9 s
Leuk he dat koppel
PatrickMzondag 4 april 2004 @ 18:02
quote:
Op zondag 4 april 2004 15:00 schreef JK het volgende:

[..]

Ja bijna even snel en 500cc meer Maarja boxer vs 4-in-lijn is natuurlijk ook niet eerlijk.
Boxer vs 4 in lijn? Expleen...
PatrickMzondag 4 april 2004 @ 18:57
En oja... 1092-398=694cc meer
hollander172zondag 4 april 2004 @ 19:31
quote:
Op zondag 4 april 2004 15:25 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Leuk he dat koppel
Een ZXR moet ook op toeren komen, daar ben je nu zelf ook achter. Ik zou al blij zijn als die van mij niet afslaat als ik 50 in zijn 6 ga rijden.

Het valt allemaal best mee maar deze waarden doen de ZXR geen recht. (gewoon 2 a 3 tandjes terug en je "vliegt" weer.)
PatrickMzondag 4 april 2004 @ 20:19
Ik kan met redelijke gemak in zijn 5e versnelling 40 rijden met ca 1200 tot 1500 toeren (stationair is 1000 toeren). Als ik 'm dan open trek, hort en stoot ie even 1 tel (vanwege het superlage toerental) om vervolgens loeihard door te trekken naar welke snelheid dan ook

I luv it

Overigens rij ik 40 meestal in zijn 1, 2, 3 of 4... eigenlijk bijna nooit in 5 (=hoogste versnelling K1100LT).... heerlijk zoveel koppel onderin

De kans dat ik ooit nog onder de liter gaat rijden is zo goed als nihil... koppel is verslavend
JKzondag 4 april 2004 @ 23:32
quote:
Op zondag 4 april 2004 18:02 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Boxer vs 4 in lijn? Expleen...
Nou, je had het over je BMW, dat ie bijna even snel naar de 200 ging is als een Fazer 600.
Toen zei ik dat je 500cc meer had. Maar je mag een boxer niet met een 4-in-lijn vergelijken, hele andere vermogensopbouw.
quote:
De kans dat ik ooit nog onder de liter gaat rijden is zo goed als nihil... koppel is verslavend
Mwah, dat is onzin. Koppel heeft niet alleen met cilinderinhoud te maken maar ook onder andere met het aantal cilinders. Ik heb een 1-cilinder 650cc en ik heb even veel koppel als een 600cc 4-cilinder, alleen heb ik het onderin toerental zitten en een 4 pitter bijv. pas na de 7000tpm.
Bij het stoplicht ben ik dan ook over het algemeen als eerste weg, tot dat de andere motor bij z'n vermogenspakhuis komt...

Maar volgens mij gaan we gigantisch offtopic. Het ging om de Suzuki GS500e.
PatrickMmaandag 5 april 2004 @ 08:38
quote:
Op zondag 4 april 2004 23:32 schreef JK het volgende:

[..]

Nou, je had het over je BMW, dat ie bijna even snel naar de 200 ging is als een Fazer 600.
Toen zei ik dat je 500cc meer had. Maar je mag een boxer niet met een 4-in-lijn vergelijken, hele andere vermogensopbouw.
K1100LT is ook een 4 in lijn.... Alle BMW K-serie motoren zijn 4 in lijn...
R-serie zijn boxers
F-serie zijn 1 cilinders (Rotax blokken)

En tuurlijk heeft een 1 cilinder een hoge koppel (net zoals 2 cilnder boxers en V's)
Maar een +1 liter is zo verslavend.... gewoon het gevoel wat je van die kracht krijg is onbeschrijfbaar en lekker

Maar goed... laten we niet verder off-topic gaan
Patrick281maandag 5 april 2004 @ 08:40
quote:
Op maandag 5 april 2004 08:38 schreef PatrickM het volgende:
[..]
K1100LT is ook een 4 in lijn.... Alle BMW K-serie motoren zijn 4 in lijn...
R-serie zijn boxers
F-serie zijn 1 cilinders (Rotax blokken)
Ik had je even de tijd gegeven om zelf te reageren.
hollander172maandag 5 april 2004 @ 14:44
quote:
Op maandag 5 april 2004 08:38 schreef PatrickM het volgende:

[..]

K1100LT is ook een 4 in lijn.... Alle BMW K-serie motoren zijn 4 in lijn...
R-serie zijn boxers
F-serie zijn 1 cilinders (Rotax blokken)

En tuurlijk heeft een 1 cilinder een hoge koppel (net zoals 2 cilnder boxers en V's)
Maar een +1 liter is zo verslavend.... gewoon het gevoel wat je van die kracht krijg is onbeschrijfbaar en lekker

Maar goed... laten we niet verder off-topic gaan
K75 is een driecilinder.
PatrickMmaandag 5 april 2004 @ 20:31
quote:
Op maandag 5 april 2004 14:44 schreef hollander172 het volgende:

[..]

K75 is een driecilinder.
Oke... op de K569 motor na dan ja (de K75 dus )