beyond_cool | woensdag 10 maart 2004 @ 13:26 |
Ik heb een Suzuki GS 500 uit 1989 op het oog. Zijn er zaken waar ik specifiek op moet letten? Dingen die vaak fout gaan bij dit model of die extra aandacht vragen? | |
Yakult | woensdag 10 maart 2004 @ 13:42 |
op motorforum heb je heel wat te lezen: GS 500 kopen Het Suzi GS 500 topic | |
BertV | woensdag 10 maart 2004 @ 13:53 |
motor-forum lijkt onderuit te zijn gegaan... ![]() GS500(E?) is een goede keuze. Ik heb er ook naar gekeken als eerste motor. Maar was toen net te duur voor me. het enige nadeel dat ik van de gs ken is dat het een vrij kleine fiets is. | |
super_honda | woensdag 10 maart 2004 @ 14:00 |
Nou ik heb er een paar weken geleden 1 gekocht, en tijdens een proefrit kom je er heel snel achter of de motor goed is. Let vooral op het het uitelrlijk van de motor, ziet hij er goed onderhouden uit dan is dat iig een teken dat de vorige eigenaar er aandacht aan besteed heeft. Kijk naar de banden, remmen, doet alle verlichting het. Voel voordat de motor voor de 1e keer waar jij bij bent koud is, als de motor problemen heeft met de koude start is dat geen goed teken. Voel/kijk even of er nergens olie lekt(check ook de voorvorken op olie lekkage). Tijdens de proefrit ff handen los, en dan kijken of de motor netjes rechtuit gaat. Echte GS mankementen of aandachtspunten zou ik niet weten. Maar nogmaals tijdens een proefritje kom je er wel achter of die motor een beetje goed is. Mocht je er 1 kopen, meld je dan ook ff in het GS500 topic op M-F. Er zijn plannen voor een grote GS500 meeting. Klik hier voor het GS500 topic van M-F, staat een boel handige info | |
chilipenn | woensdag 10 maart 2004 @ 19:47 |
allereerst Bravakken Banden remmen accu verlichting aandrijving ketting/kardan de standaard dingen die je sowiso controleert als je gaat rijden. Ontdek je hier al iets vreemds aan, zoek dan maar verder. | |
Rietvaerder | woensdag 10 maart 2004 @ 22:45 |
Aandrijving EN ketting? Is dat niet dubbelop ![]() Idd de standaard dingen... maar.... waarom een GS500? ![]() Niet bang dat je er snel op uitgekeken bent? ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 10 maart 2004 @ 22:57 |
quote:liever een ZXR 400 ![]() | |
super_honda | woensdag 10 maart 2004 @ 22:59 |
quote:die zijn net weer een stukje duurder dan een GS500. waarom doet iedereen toch zo negatief over GS'jes, het zijn hele degelijke motoren die gewoon goed rijden, lekker wendbaar zijn, zuinig zijn en ook nog heel erg goed met het verkeer mee kunnen komen. | |
Rietvaerder | woensdag 10 maart 2004 @ 23:02 |
Doe ik er negatief over? Ik stel alleen een vraag ![]() Toch denk ik dat je over een paar maanden vermogen begint te missen. Ik zeg altijd maar, dat soort motoren zijn leuk voor die paar keer in de week lessen. Maar ja, het zijn wel goedkope en degelijke fietsen ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 10 maart 2004 @ 23:02 |
quote:tis niet negatief bedoeld maar het is wel een vrij standaard motor met een standaard rijgedrag. ok, een ZXR 400 is iets duurder maar als je over een paar maanden bent uitgekeken op je GS500 moet je weer extra geld neertellen voor een andere en dan ben uiteindelijk meer kwijt. kun je het beter meteen goed doen. | |
Rietvaerder | woensdag 10 maart 2004 @ 23:04 |
Het is wel leuk als je een rustige rijder bent die zich altijd aan snelheid houdt (Ok, toekomstig BMW-rijder dan ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 10 maart 2004 @ 23:05 |
quote: ![]() ![]() | |
Rietvaerder | woensdag 10 maart 2004 @ 23:14 |
hoelaat spreken we morgen af als het goed weer is Pickey? | |
One_Punch_Mickey | woensdag 10 maart 2004 @ 23:17 |
's ochtends eerst ff naar school, dan kan ik om 1100 uur wel vertrekken uit arnhem dus zeg maar 1200 uur? gaan we nu hier verder ![]() | |
Rietvaerder | woensdag 10 maart 2004 @ 23:25 |
Ja, wat maakt het uit, Fok! suckt toch ![]() Maar het ligt helemaal aan het weer.. bel anders effe rond half 11 ofzo. Kan ik zeggen hoe het weer hier is. En als het dan goed is, 12 uur op die carpoolplaats Papendrecht dus ![]() | |
super_honda | woensdag 10 maart 2004 @ 23:31 |
quote:gelijk goed doen? niet iedereen heeft even 3500/4000 euro liggen om een motor te kopen..... | |
One_Punch_Mickey | woensdag 10 maart 2004 @ 23:33 |
quote:voor een dikke 2000 euro in duitsland heb je een zxr 400, kost wat meer moeite maar bespaart je genoeg. | |
JK | donderdag 11 maart 2004 @ 00:17 |
quote:Onzin, de GS500e gaat even hard als jouw motor, Rietvaerder. En liever een GS500e dan een ZXR400. Niet vanwege het uiterlijk, ZXR400 is vele malen mooier, maar zo'n 500cc twin rijd toch een stukje lekkerder op de snelweg dan een viercilinder 400cc. Bij de ZXR400 zit je al te janken bij 120km/u, heeft de GS500e geen last van... prima motor, misschien dat ik er ooit nog weer eens eentje koop. Het was mijn eerste motor. Waar op letten? Gewoon de standaard dingen. Het frame schijnt erg vatbaar te zijn voor roest. Mijn GS500e van 1992 had daar geen last van. Prima motor om op te leren motorrijden. | |
One_Punch_Mickey | donderdag 11 maart 2004 @ 07:55 |
quote:liever een GS500 dan een ZXR400 vanwege de rijeigenschappen op de snelweg ![]() | |
ZX9R | donderdag 11 maart 2004 @ 09:23 |
Jongens. Ieder heeft zo zijn voorkeur. Niet zo vechten! (Hoewel ik het wel eens ben met OPM) | |
super_honda | donderdag 11 maart 2004 @ 09:49 |
die zithouding is ook weer persoonsgebonden, en je hebt ook GS'jes met volle kuip(ik heb er zelf 1) zodat je helemaal geen last van de wind hebt. Verder zit je bij een GS lekker rechtop en leun je niet zo op je polsen. En met een GS kun je ook ontiegelijk hard een bocht doorkomen(als je zelf een beetje kunt rijden) heb ik gehoord. ik heb op M-F zelfs verhalen gelezen dat mensen op bochtige stukken Supersports bij konden houden..... Nogmaals, ik vind dat een GS een goeie beginnersmotor is(en ze zijn ook een stuk minder diefstal gevoelig dan een SS) | |
One_Punch_Mickey | donderdag 11 maart 2004 @ 09:51 |
ieder zijn ding toch ![]() | |
super_honda | donderdag 11 maart 2004 @ 10:09 |
quote:waar en wanneer? als het maar niet op zondag is, dan moet ik werken en ik heb al teveel zondagen vrij genomen.... 28mrt de 25kw meeting, 9 mei de M-F megameeting en nog 2x een vrije zondag voor een tour met een paar vrienden..... * super_honda moet nog ff een nieuwe nickname verzinnen, heb al een half jaar geen Honda meer.... | |
Rietvaerder | donderdag 11 maart 2004 @ 10:11 |
quote:Duh.. ik moet 25kw rijden ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 11 maart 2004 @ 10:36 |
quote:zie [FOK MC] Yamaha R-series [deel 4] | |
JK | donderdag 11 maart 2004 @ 11:51 |
Ik vind dat een ZXR400 in vergelijking met een GS500e met kuip (want ik heb er ook een kuip omheen gehad) zeker niet lekkerder rijd. Je leunt te veel op je polsen, dus superlang volhouden red je niet. Ook wel eens op een CBR600RR gereden, geef mij maar iets minder sportiefs waarop je het langer vol kan houden. Kon met m'n neus zowat het kuipruitje aantikken. Je zit op zo'n ding als een clown die hard moet schijten op de pot ![]() Rietvaerder : Een standaard GS500e loopt 185km/u ongeveer, een Bandit 600 gaat niet zo heel veel harder. En om het verhaal af te maken ; nee, ik ben geen BMW rijder, ik heb een Japanse offroad 650cc waarmee je ook makkelijk 160 of harder kan rijden op de snelweg, echte bikkels hebben geen kuip nodig om de wind te trotseren ![]() ![]() Maar effe ontopic ; Beyond_cool, wat moet die GS500e kosten en wat heeft ie gelopen ? | |
Rietvaerder | donderdag 11 maart 2004 @ 12:46 |
Ach, het is ook niet een kwestie van topsnelheid... meer van acceleren etc. Bandit600 heef 78pk en 54nm koppel, een GS500 heeft een stuk minder.. En Bandit600 loop trouwens 220 op de teller ongeknepen ![]() | |
beyond_cool | donderdag 11 maart 2004 @ 14:22 |
Waarom een GS? Omdat ik er een zien staan heb van 1989 voor 750 EUR. En omdat ik niet zo groot ben en ik bij een GS500 wel aan de grond kan. Maar ik twijfel nog steeds tussen een goedkope GS of een Honda NTV ... Maar goed, morgen ga ik naar de GS kijken. | |
Rietvaerder | donderdag 11 maart 2004 @ 14:23 |
Hmm.. oke ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 11 maart 2004 @ 14:31 |
voor je lengte hoef je het niet te laten, ben zelf ook 172 m. en dat gaat prima op een ZXR 400. maar ok, voor dat geld kun je hele leuke GS500 hebben! | |
Rietvaerder | donderdag 11 maart 2004 @ 14:40 |
Dat zeker ja ![]() | |
JK | vrijdag 12 maart 2004 @ 19:03 |
Voor 750 euro moet je wel opletten, ze zijn namelijk wel wat meer waard. Gemiddeld zit je voor een oudere GS500e toch nog rond de 1250-1500 particulier. | |
Patrick281 | vrijdag 12 maart 2004 @ 22:10 |
quote:En hoe was het? | |
JK | zaterdag 13 maart 2004 @ 11:02 |
Waarschijnlijk gekocht en issie nu de hele dag aan het rondkarren door de regen en natte pekel drap wat er nu nog ligt ![]() | |
Miyagi | zaterdag 13 maart 2004 @ 11:53 |
ik wacht nog ff todat de regen die troep heeft weggespoeld, m'n cbr'tje verdient mooi weer.. ![]() overigens een gs500 is ook nog wat economischer dan een zxr400 in verbruik.. | |
JK | zaterdag 13 maart 2004 @ 12:54 |
Troep is morgen wel weg hoor en anders effe afspoelen... goed het komt op plekken waar je het niet wilt maar ik denk ook niet dat je 20 jaar dezelfde motor houd. Ik ga morgen in elk geval wel effe een stukkie rijden. Lekker warm, geen regen. | |
One_Punch_Mickey | woensdag 17 maart 2004 @ 14:17 |
Is dit niets voor jou? | |
meanmofo | woensdag 17 maart 2004 @ 14:43 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
beyond_cool | vrijdag 2 april 2004 @ 15:35 |
Heu, hij was niet echt te koop ![]() ik heb trouwens een GS500 en een NTV650 vergeleken en dan ziet zo'n NTV er toch duizend keer robuuster uit ... | |
Rietvaerder | vrijdag 2 april 2004 @ 16:17 |
Koop gewoon een Fazer man ![]() | |
JK | vrijdag 2 april 2004 @ 20:28 |
NTV650 is een ouwe lullenmotor, maar zo'n cardan is wel mooi. Weinig onderhoud. | |
Rietvaerder | zaterdag 3 april 2004 @ 00:14 |
quote:Zei degene met een DR ![]() | |
JK | zondag 4 april 2004 @ 10:58 |
quote:Sinds wanneer is een DR650SE een ouwelullen motor ? Ik zie er weinig ouwe lullen op rijden (eigenlijk heb ik er nog nooit een zien rijden ![]() | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 11:00 |
Hap ![]() | |
JK | zondag 4 april 2004 @ 11:03 |
quote:Wat moet ik dan doen? Moet de topic toch omhoog schoppen voor de TS? ![]() | |
Patrick281 | zondag 4 april 2004 @ 11:21 |
quote:Ik had een NTV650 toen ik 25 jaar oud was. ![]() Hyperpro veren erin en gaaan .. 105.000 kilometer ermee gedraaid. ![]() Probleemloos doorverkocht .. omdat ik toch weer sneller ging. (GSX-R1100WP) | |
PatrickM | zondag 4 april 2004 @ 11:25 |
quote:Ouwe lullenmotor? Hoe bedoel je hokjesgeest... ![]() | |
JK | zondag 4 april 2004 @ 11:36 |
quote:Haha je zal wel vaker ook van dat soort reacties naar je hoofd geslingerd krijgen. Ach iedereen heeft een hokjesgeest in zich. Zoiets heet eigen mening en das niet verkeerd. | |
PatrickM | zondag 4 april 2004 @ 11:52 |
quote:Ik heb een BMW K1100LT en ben 23 ![]() De enigste reacties die ik vanuit de omgeving krijg zijn: 'zo jong, net aan het werk, en dan al zo'n mooie grote motor' en 'gave motor!' ![]() | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 11:55 |
Leken ![]() | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 11:56 |
Patrick, nu hou ik je niet meer bij bij het stoplicht ![]() ![]() | |
Patrick281 | zondag 4 april 2004 @ 12:08 |
quote:Welke ![]() | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 12:24 |
Euhhhh.. die met die oldtimer misschien? En jou op je scooter..... ![]() En die ZXR's ook wel tot de 50 ofzo! | |
PatrickM | zondag 4 april 2004 @ 12:28 |
ZXR400? 0-100 in 4,4 seconden... K1100LT? 0-100 in 4,3 seconden... ZXR400? 0-200 in ? K1100LT? 0-200 in 14,5 seconden = bijna even snel als de nieuwe Fazer 600 (welke 0-200 in 14,3 seconden doet) | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 12:31 |
Tja, al draagt een aap een gouden ring.... ![]() Mark, we moeten straks nou straks eens echt effe meten wat er sneller weg is bij het stoplicht! ![]() | |
PatrickM | zondag 4 april 2004 @ 12:36 |
quote:Tja... dat is waar... een ZXR-400 mag er dan nog zo sportief uitzien... echt snel is het natuurlijk niet ![]() | |
hollander172 | zondag 4 april 2004 @ 12:57 |
quote:0-50 km/h: 1,5 s 0-100 km/h: 4,4 s 0-150 km/h 9,5 s 0-200 km/h 26,7 s 50-100 km/h (Hoogste versnellingl): 10,8 s 100-150 km/h (Hoogste versnelling): 10,9 s | |
JK | zondag 4 april 2004 @ 15:00 |
quote:Ja bijna even snel en 500cc meer ![]() | |
Rietvaerder | zondag 4 april 2004 @ 15:25 |
quote:Leuk he dat koppel ![]() ![]() | |
PatrickM | zondag 4 april 2004 @ 18:02 |
quote:Boxer vs 4 in lijn? Expleen... ![]() | |
PatrickM | zondag 4 april 2004 @ 18:57 |
En oja... 1092-398=694cc meer ![]() | |
hollander172 | zondag 4 april 2004 @ 19:31 |
quote:Een ZXR moet ook op toeren komen, daar ben je nu zelf ook achter. Ik zou al blij zijn als die van mij niet afslaat als ik 50 in zijn 6 ga rijden. ![]() Het valt allemaal best mee maar deze waarden doen de ZXR geen recht. (gewoon 2 a 3 tandjes terug en je "vliegt" weer.) | |
PatrickM | zondag 4 april 2004 @ 20:19 |
Ik kan met redelijke gemak in zijn 5e versnelling 40 rijden met ca 1200 tot 1500 toeren (stationair is 1000 toeren). Als ik 'm dan open trek, hort en stoot ie even 1 tel (vanwege het superlage toerental) om vervolgens loeihard door te trekken naar welke snelheid dan ook ![]() I luv it ![]() Overigens rij ik 40 meestal in zijn 1, 2, 3 of 4... eigenlijk bijna nooit in 5 (=hoogste versnelling K1100LT).... heerlijk zoveel koppel onderin ![]() De kans dat ik ooit nog onder de liter gaat rijden is zo goed als nihil... koppel is verslavend ![]() | |
JK | zondag 4 april 2004 @ 23:32 |
quote:Nou, je had het over je BMW, dat ie bijna even snel naar de 200 ging is als een Fazer 600. Toen zei ik dat je 500cc meer had. Maar je mag een boxer niet met een 4-in-lijn vergelijken, hele andere vermogensopbouw. quote:Mwah, dat is onzin. Koppel heeft niet alleen met cilinderinhoud te maken maar ook onder andere met het aantal cilinders. Ik heb een 1-cilinder 650cc en ik heb even veel koppel als een 600cc 4-cilinder, alleen heb ik het onderin toerental zitten en een 4 pitter bijv. pas na de 7000tpm. Bij het stoplicht ben ik dan ook over het algemeen als eerste weg, tot dat de andere motor bij z'n vermogenspakhuis komt... Maar volgens mij gaan we gigantisch offtopic. Het ging om de Suzuki GS500e. ![]() | |
PatrickM | maandag 5 april 2004 @ 08:38 |
quote:K1100LT is ook een 4 in lijn.... Alle BMW K-serie motoren zijn 4 in lijn... R-serie zijn boxers F-serie zijn 1 cilinders (Rotax blokken) En tuurlijk heeft een 1 cilinder een hoge koppel (net zoals 2 cilnder boxers en V's) Maar een +1 liter is zo verslavend.... gewoon het gevoel wat je van die kracht krijg is onbeschrijfbaar ![]() ![]() Maar goed... laten we niet verder off-topic gaan ![]() | |
Patrick281 | maandag 5 april 2004 @ 08:40 |
quote:Ik had je even de tijd gegeven om zelf te reageren. ![]() | |
hollander172 | maandag 5 april 2004 @ 14:44 |
quote:K75 is een driecilinder. ![]() | |
PatrickM | maandag 5 april 2004 @ 20:31 |
quote:Oke... op de K569 motor na dan ja ![]() ![]() |