abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_26755042
registreer om deze reclame te verbergen
Het Japanse woord voor vegetarisch is overigens "bejiderriejen". Dat is het Engelse "vegetarian" maar dan uitgesproken met de beperkte hoeveelheid lettergrepen die de Japanse taal heeft. .
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:30:02 #202
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26755053
Het probleem met de Nederlandse vegetarische keuken vind ik toch altijd dat men in wezen niet-vegetarische gerechten probeert om te buigen tot vegetarische. Zelfs als men zegt van niet.

Neem nu pasta. Dat is van zichzelf behoorlijk flauw. Daarom eten Italianen dat iha ook met grote hoeveelheden vlees of vis.

Het kan natuurlijk wel vegetarisch, maar dan zul je het toch goed op smaak moeten brengen. Lekkere een paar (kruiden)bouillonblokjes er doorheen, dat is wel het minimale wat je kunt doen. En paddestoelen, maar dan niet n, maar gewoon veel .

In plaats daarvan gaat men vegetarische lasagne met spinazie maken
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:34:57 #203
3878 Vork
Manisch creatief
pi_26755180
Maar met Spinazie vind ik de lasagne best goed te eten.

Het probleem waar ik vaak tegen aan loop is dat de vegetarische gerechten op de menukaarten of bestaan uit twee simpele burgers en voorderest met de patat en groente mee eten, of het is een 'normaal' gerecht maar dan zonder vlees. Ofwel, ze laten gewoon een ingredient weg en doen er niets voor in de plaats. Blijkbaar is het voor (voornamelijk de eetcafe's) erg moeilijk om een normaal en voedzaam vegetarisch gerecht te creeeren.

Dat zal vast ook wel wat te maken hebben met het feit dat men het op een of andere manier altijd erg lastig vindt om vegetarisch te koken, terwijl het in principe niet moeilijker of makkelijker is dan een gerecht met vlees.

En nog een ander jammerlijk punt (maar dat is meer persoonlijk denk ik) is dat de porties voor vegetariers in eetgelegenheden over het algemeen veel te klein zijn. Misschien ben ik een grotere eter dan de gemiddelde vegetarier, maar het zal niet voor het eerst zijn als ik nadat ik heb gegeten nog honger heb.

[ Bericht 18% gewijzigd door Vork op 05-05-2005 15:40:38 ]
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:38:43 #204
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26755275
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:30 schreef Lemmeb het volgende:

Het kan natuurlijk wel vegetarisch, maar dan zul je het toch goed op smaak moeten brengen. Lekkere een paar (kruiden)bouillonblokjes er doorheen, dat is wel het minimale wat je kunt doen. En paddestoelen, maar dan niet n, maar gewoon veel .
Met een combinatie van groenten waar wat pittige groenten tussen zitten vind ik het doorgaans ook goed te doen. Uiteraard wel proper bereid, dus niet doorgekookt. En verder natuurlijk gebruik makend van de juiste kruiden.
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:46:25 #205
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26755434
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:34 schreef Vork het volgende:
Maar met Spinazie vind ik de lasagne best goed te eten.
Alleen met spinazie? Nou nee, dat vind ik echt geen eten. Het is 'eetbaar', maar daar heb je dan ook alles mee gezegd. Maar ik heb het wel al meerdere keren voorgeschoteld gekregen, door verschillende mensen. Hooguit met een beetje poederkaas .

De Italiaanse keuken is er juist n waar je je fantasie een beetje de vrije loop moet laten. Hoe meer kleuren hoe beter . Een lekkere tomatensaus, liefst van verse tomaten natuurlijk, met champignons en andere paddo's, paprika, aubergine, courgette, wellicht wat broccoli enzovoorts. Een laagje spinazie mag natuurlijk k erbij. En zorgen dat het goed op smaak is, met kruiden en bouillon.
quote:
Het probleem waar ik vaak tegen aan loop is dat de vegetarische gerechten op de menukaarten of bestaan uit twee simpele burgers en voorderest met de patat en groente mee eten, of het is een 'normaal' gerecht maar dan zonder vlees. Ofwel, ze laten gewoon een ingredient weg en doen er niets voor in de plaats. Blijkbaar is het voor (voornamelijk de eetcafe's) erg moeilijk om een normaal en voedzaam vegetarisch gerecht te creeeren.

Dat zal vast ook wel wat te maken hebben met het feit dat men het op een of andere manier altijd erg lastig vindt om vegetarisch te koken, terwijl het in principe niet moeilijker of makkelijker is dan een gerecht met vlees.
Ik had laatst een vegetarisch buffet. Wat een drama.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:50:41 #206
3878 Vork
Manisch creatief
pi_26755509
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:46 schreef Lemmeb het volgende:
Alleen met spinazie? Nou nee, dat vind ik echt geen eten. Het is 'eetbaar', maar daar heb je dan ook alles mee gezegd. Maar ik heb het wel al meerdere keren voorgeschoteld gekregen. Hooguit met een beetje poederkaas .

De Italiaanse keuken is er juist n waar je je fantasie een beetje de vrije loop moet laten. Hoe meer kleuren hoe beter . Een lekkere tomatensaus, liefst van verse tomaten natuurlijk, met champignons en andere paddo's, paprika, aubergine, courgette, wellicht wat broccoli enzovoorts. Een laagje spinazie mag natuurlijk k erbij. En zorgen dat het goed op smaak is, met kruiden en bouillon.
Natuurlijk niet alleen met spinazie, dan zou ik ook omkomen van de honger. Nee gooi het maar helemaal vol met van allerlei groenten enzo, veel kaas, room en andere zooi.

Maarja wat betreft vegetarisch eten. ik heb me er al een beetje bij neergelegd. Er is een mogelijkheid dat het eten niet geweldig is, of niet genoeg of iets in die richting, nouja, dat is dan maar zo. Als je je een beetje op instelt dat het kan gebeuren, dan is het al heel wat minder erg .
pi_26756283
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:46 schreef Lemmeb het volgende:

Ik had laatst een vegetarisch buffet. Wat een drama.
Moet je eens bij De Oude Plek in Rotterdam Lombardijen gaan eten. Daar had ik laatst een veganistisch buffet. Jammie Jammie! Het is een Vegetarische Chinees, compleet met Babi Pangang achtige dingen, satestokjes en nog veel meer! Echt een aanrader!
  donderdag 5 mei 2005 @ 20:18:30 #208
88824 mindwar
Little earthquake
pi_26761605
De Milky in utrecht! dat is ook een goeie tent
Reisverslagen en info over Nationale Parken USA: www.ontdek-amerika.nl
pi_26761990
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 20:18 schreef mindwar het volgende:
De Milky in utrecht! dat is ook een goeie tent
Daar hebben we weleens een Fok! vegetariers meetinkje gehad.
  donderdag 5 mei 2005 @ 22:20:31 #210
3878 Vork
Manisch creatief
pi_26764588
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 20:36 beweerde ene thabit het volgende:
Daar hebben we weleens een Fok! vegetariers meetinkje gehad.
Waarom wist ik daar niets vanaf?
pi_26775603
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 22:20 schreef Vork het volgende:

[..]

Waarom wist ik daar niets vanaf?
Volgens mij wilde je wel mee, maar had je andere plannen ofzo.
Mon 'en!
  vrijdag 6 mei 2005 @ 12:52:10 #212
3878 Vork
Manisch creatief
pi_26775663
Dat zou heel goed kunnen Staat er al een nieuwe gepland, of was het de afgelopen keer niet zo'n succes?
pi_26776833
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 12:52 schreef Vork het volgende:
Dat zou heel goed kunnen Staat er al een nieuwe gepland, of was het de afgelopen keer niet zo'n succes?
Ik wil wel eens naar Rotterdam (om vegetarisch Chinees te eten), daar kunnen we wel een meeting houden?
Mon 'en!
pi_26776886
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 13:45 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik wil wel eens naar Rotterdam (om vegetarisch Chinees te eten), daar kunnen we wel een meeting houden?
Klinkt als een leuk idee!
  vrijdag 6 mei 2005 @ 14:01:11 #215
88824 mindwar
Little earthquake
pi_26777175
Ohhh Leuk zeg....

Maar de Milky is een toptentje.... was er meteen verliefd op
  vrijdag 6 mei 2005 @ 14:02:16 #216
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26777203
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 13:47 schreef thabit het volgende:

[..]

Klinkt als een leuk idee!
Zijn er veel fundamentalistische vegetariers bij of valt dat mee?
pi_26777408
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 14:02 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zijn er veel fundamentalistische vegetariers bij of valt dat mee?
Vorige keer was dat niet het geval.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 14:11:36 #218
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26777434
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 14:10 schreef thabit het volgende:

[..]

Vorige keer was dat niet het geval.
Als er leuke mensen komen ga ik misschien ook wel mee dan, als halve vegetarier.
pi_26777681
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 13:45 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Count me in! De Oude Plek is , en het is natuurlijk altijd leuk om mede-Fok!kers te ontmoeten.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 16:11:57 #220
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_26780520
Ik durf niet naar een meet...
pi_26780588
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 16:11 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik durf niet naar een meet...
Volkert van der G. is al opgepakt hoor, dus voorlopig zit je veilig tussen vegetariers.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 16:14:53 #222
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_26780609
Het lijkt me gewoon eng...
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:21:10 #223
88824 mindwar
Little earthquake
pi_26792625
hehehe Rdam is beetje uit de richting...
Als het ooit weer de Milky is ga ik er zeker over denken...
pi_26812610
Ja hee.. we gaan niet twee vegameetings in dezelfde tent doen hoor :p
Rotterdam is voor mij ook ontzettend uit de richting, maar anders kom ik er nit! Vriendjelief is niet zo'n 'konijn' en om nou in mijn uppie uit eten te gaan in bloody R'dam..
Mon 'en!
  zondag 8 mei 2005 @ 10:34:06 #225
17907 Pietjuh
Namaste!
pi_26819046
Bij Las Vegas in Leiden kan je ook heerlijk veganistisch eten
Trouwens ook bij eethuis de splinter!
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')