Hahah, over de schrijver:
Bert Benson is het pseudoniem van Ad de Beer. Hij is geboren op 9 juli 1932 in Sint Oedenrode, een dorp in Noord-Brabant. Hij is getrouwd en heeft een zoon en dochter die geen van beiden schrijven, maar juist op exact gebied (wiskunde, natuurkunde enz.) talenten hebben.
Tot zijn pensionering was hij bestuursambtenaar. Zijn hobby's zijn: toneelspelen, piano spelen, video-filmen, biljarten en doe-het-zelven. Zijn eerste boek was een detective "Het mysterie van de Groene Smaragden" en het verscheen in 1960.
Hij heeft meer dan honderd boeken geschreven, ook voor volwassenen. Zijn eigen favoriete kinderboek is "Onderduikers in gevaar". Hierin verwerkte hij een aantal van zijn eigen belevenissen in de oorlog. Al zijn andere boeken berusten op pure fantasie. Het schrijven van een boek duurt een paar maanden. Een dikke streekroman kost zelfs nog meer tijd. Hij schrijft onder verschillende pseudoniemen, omdat hij vindt dat je de naam van een schrijver in verband moet kunnen brengen met een bepaald soort boeken.
SF-boeken schrijft hij onder een andere naam dan zijn historische romans of streekromans. Zijn favoriete schrijvers zijn: Frederick Forsyth, Willard Motley, James Hadley Chase, Trevanian en Toon Kortooms.
Als je dat leest ontkracht dat toch een beetje de mysterie achter een schrijver.
Ik droomde er vroeger van om Asimov te ontmoeten, en was aangeslagen toen hij stierf. Dat heb ik met deze man wat minder denk ik
ZERO tolerance wat betreft off-topic posts. Kom maar . . kom maar kom maar kom maar . . . .. . .