Swets, je bent gewoon geschrokken en je bent daarom boos en nu haal je uit.quote:Op maandag 15 maart 2004 11:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee dus.
66% alcohol is simpelweg niet mild. Zoals shmoops hier terecht opmerkt werkt de lever van baby's nog niet goed. zoveel alcohol is simpelweg niet mild voor baby's. Opgelost of niet.
Dat staat dus NBIET op die manier op de verpakking of in de bijsluiter.quote:Op maandag 15 maart 2004 11:40 schreef milagro het volgende:
Op de website lees ik leeftijd + drie duppels verdunnen op één theelepel water.
Je moet een bijsluiter wle helemaal lezen en niet bij de eerste zin al stoppen.
Bij zuigelingen met darmkrampjes en overmatige huilbuien blijkt dat 3 druppeltjes Centangeli op een theelepeltje water voor iedere maaltijd een uitstekende hulp is.
En ik blijf erbij , bijsluiters moet je bij of na aankoop lezen, niet op kritieke momenten pas.
De dosering was gewoon goed. 3 druppels.quote:Op maandag 15 maart 2004 11:39 schreef milagro het volgende:
[..]
Swets, je bent gewoon geschrokken en je bent daarom boos en nu haal je uit.
Dat spul wordt al tijden door vele mama's en papa's naar volle tevredenheid gebruikt, als hun kleine buikkrampjes heeft.
Dat het bij jullie fout ging heeft niets te maken met het gehalte alcohol maar met foute dosering.
Onschuldige venkelthee kan bij overmatig gebruik ook problemen geven.
vergelijkbare middelen hebben 2,69% alcohol. Een factor 20 minder dus.quote:Op maandag 15 maart 2004 11:36 schreef Mr.Pie het volgende:
Ik heb net even de website bekeken, en die leeftijd plus 3 druppels staat er idd wat ongelukkig, en zou best aangepast kunnen worden, zodat je ook bij wat sneller lezen de aanduiding water ziet.
Maar volwassenen wordt 2-4 maal daags 25 druppels aanbevolen, dat zijn er honderd per dag en het flesje is maar 50 ml (als ik even opd e website van bloem kijk) maar het zou me tniet verbazen als er per drupple maar iets van 0.1 ml naar buiten kwam. op een theelepeltje van 2 ml wordt dat dus een volumepercentage van 66% * 0.3/2 ml = 9,9%. Al en behoorlijk stuk "milder", als je dus met water inneemt.
Of je het dan verantwoord vindt is natuurlijk een afweging die je zelf moet maken, maar in vegelijking met homeopatische producten van andere merken lijkt het me dan niet zo heel veel verschillen. Persoonlijk denk ik dat de hoeveelheid "werkzame" stof die je binnenkrijgt zo klein is dat er toch geen werking van mag worden verwacht, dat je beter gewoon niks kan nemen.
Maar als de bijsluite rhetzelfde is als het stukje op de website mogen ze best wel eens achter het zinnetje leeftijd + 3 druppels even met water innemen toevoegen. Alleen ben ik bang dat dat een moeilijke klus wordt om bloem zover te krijgen.
Die druppels van 66% alcohol op een lepeltje geeft nog een gigantische hoeveelheid alcohol....quote:Op maandag 15 maart 2004 11:40 schreef milagro het volgende:
Bij zuigelingen met darmkrampjes en overmatige huilbuien blijkt dat 3 druppeltjes Centangeli op een theelepeltje water voor iedere maaltijd een uitstekende hulp is.
De directie vertoefde in het buitenland. Voor aanstaande vrijdag zal ik een reply moeten krijgen.quote:Op maandag 15 maart 2004 12:10 schreef miss_dynastie het volgende:
Heb je alweer antwoord van Bloem gehad?
Wat is je punt nu?quote:Op maandag 15 maart 2004 12:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De dosering was gewoon goed. 3 druppels.
En dat andere ouders het gebruiken moeten zij weten. Ik vind het belachelijk, en diverse mensen met mij.
Zijn punt is helemaal niet dat het fout ging bij Saskia...quote:Op maandag 15 maart 2004 12:31 schreef milagro het volgende:
[..]
Wat is je punt nu?
Dat er alcohol in zit?
Of dat je kindje klachten kreeg omdat jij dacht dat je het onverdund moest toedienen doordat volgens jou de bijsluiter een en ander niet duidelijk vermeldt?
en je dosering was niet goed, want je verdunde het niet.
true, maar het is niet schadelijk blijkbaar, het wordt al jaren zonder klachten gebruikt.quote:Op maandag 15 maart 2004 12:12 schreef Troel het volgende:
[..]
Die druppels van 66% alcohol op een lepeltje geeft nog een gigantische hoeveelheid alcohol....
quote:Op maandag 15 maart 2004 12:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Zijn punt is helemaal niet dat het fout ging bij Saskia...
Zijn punt is dat iets met 66% alcohol (onverdund) of met minder alcohol, maar nog steeds behoorlijk wat (verdund) niet MILD is voor een baby. En dat dat WEL op de verpakking staat!
quote:Uiteraard had ik goed de verpakking moeten lezen, maar bij direkt de dosering voor kinderen opzoekend staat NIET vermeld dat een en ander met water verdunt dient te worden. U verwacht blijkbaar dat uw klanten met uw verpakking een spelletje hints gaan spelen. Het lijkt me gewoon NOODZAAK dat u bij de dosering voor babies notabene NADRUKKELIJK vermeld wat de dosering moet zijn en HOE het middel toegedient moet worden.
Uit de brief van Swets aan Bloem... Eerste post...quote:Hoe haalt u het in godsnaam in uw hoofd om op een middel wat voor 2/3 uit alcohol bestaat te vermelden dat het een milde invloed heeft en dat het daarom ook gebruikt kan worden door baby's????
Je bent zelf ook niet zo goed in lezen he?quote:Op maandag 15 maart 2004 12:31 schreef milagro het volgende:
[..]
Wat is je punt nu?
Dat er alcohol in zit?
Of dat je kindje klachten kreeg omdat jij dacht dat je het onverdund moest toedienen doordat volgens jou de bijsluiter een en ander niet duidelijk vermeldt?
en je dosering was niet goed, want je verdunde het niet.
Dat is nogal een veronderstelling. Er werd ook jaren gerookt zonder klachten...quote:Op maandag 15 maart 2004 12:34 schreef milagro het volgende:
[..]
true, maar het is niet schadelijk blijkbaar, het wordt al jaren zonder klachten gebruikt.
Swets als jij de bijsluiter gelezen had dan had je het dus NIET gebruikt, omdat jij falikant tegen een dergelijk hoog alcoholgehalte bent, ook al dient het verdund te worden.quote:Op maandag 15 maart 2004 12:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je bent zelf ook niet zo goed in lezen he?
66% alcohol is simpelweg niet mild. Omgerekend naar haar lichaamsgewicht is dat gelijk aan een borrelglas jenever. Of ik dat glas jenever nu met cola vermeng of niet, ze krijgt gewoon te veel alcohol binnen.
En dat is dus NIET mild voor baby's ondanks wat de verpakking suggereert. DAT is mijn punt.
En dat andere het zonder problemen gebruiken wil nog niet zeggen dat het goed is. Nogmaals dat jij je kinderen het wil geven... prima. Ik niet.
De hele reden dat dit topic bestaat is omdat dit in een andere thread liep welke daardoor volkomen off topic dreigde te raken. Omdat die mensen WEL graag het vervolg wilde weten heb ik dit topic geopend.
Dat is in elk geval netjes. Dan wordt er wel wat mee gedaan!quote:Op maandag 15 maart 2004 13:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Bloem heeft de ¤ 8,15 aankoop bedrag terug gestort.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |