abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 maart 2004 @ 11:36:16 #76
76212 Mr.Pie
De nieuwe Joepie!
pi_17726631
Ik heb net even de website bekeken, en die leeftijd plus 3 druppels staat er idd wat ongelukkig, en zou best aangepast kunnen worden, zodat je ook bij wat sneller lezen de aanduiding water ziet.
Maar volwassenen wordt 2-4 maal daags 25 druppels aanbevolen, dat zijn er honderd per dag en het flesje is maar 50 ml (als ik even opd e website van bloem kijk) maar het zou me tniet verbazen als er per drupple maar iets van 0.1 ml naar buiten kwam. op een theelepeltje van 2 ml wordt dat dus een volumepercentage van 66% * 0.3/2 ml = 9,9%. Al en behoorlijk stuk "milder", als je dus met water inneemt.
Of je het dan verantwoord vindt is natuurlijk een afweging die je zelf moet maken, maar in vegelijking met homeopatische producten van andere merken lijkt het me dan niet zo heel veel verschillen. Persoonlijk denk ik dat de hoeveelheid "werkzame" stof die je binnenkrijgt zo klein is dat er toch geen werking van mag worden verwacht, dat je beter gewoon niks kan nemen.

Maar als de bijsluite rhetzelfde is als het stukje op de website mogen ze best wel eens achter het zinnetje leeftijd + 3 druppels even met water innemen toevoegen. Alleen ben ik bang dat dat een moeilijke klus wordt om bloem zover te krijgen.
  maandag 15 maart 2004 @ 11:39:00 #77
35189 Troel
scherp en bot
pi_17726710
Ik vind bijna 10% alcohol ook belachelijk veel voor pasgeboren kindjes eigenlijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_17726718
quote:
Op maandag 15 maart 2004 11:04 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee dus.

66% alcohol is simpelweg niet mild. Zoals shmoops hier terecht opmerkt werkt de lever van baby's nog niet goed. zoveel alcohol is simpelweg niet mild voor baby's. Opgelost of niet.
Swets, je bent gewoon geschrokken en je bent daarom boos en nu haal je uit.

Dat spul wordt al tijden door vele mama's en papa's naar volle tevredenheid gebruikt, als hun kleine buikkrampjes heeft.

Dat het bij jullie fout ging heeft niets te maken met het gehalte alcohol maar met foute dosering.

Onschuldige venkelthee kan bij overmatig gebruik ook problemen geven.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_17726763
Op de website lees ik leeftijd + drie duppels verdunnen op één theelepel water.
Je moet een bijsluiter wle helemaal lezen en niet bij de eerste zin al stoppen.

Bij zuigelingen met darmkrampjes en overmatige huilbuien blijkt dat 3 druppeltjes Centangeli op een theelepeltje water voor iedere maaltijd een uitstekende hulp is.

En ik blijf erbij , bijsluiters moet je bij of na aankoop lezen, niet op kritieke momenten pas.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 maart 2004 @ 12:02:57 #80
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17727332
quote:
Op maandag 15 maart 2004 11:40 schreef milagro het volgende:
Op de website lees ik leeftijd + drie duppels verdunnen op één theelepel water.
Je moet een bijsluiter wle helemaal lezen en niet bij de eerste zin al stoppen.

Bij zuigelingen met darmkrampjes en overmatige huilbuien blijkt dat 3 druppeltjes Centangeli op een theelepeltje water voor iedere maaltijd een uitstekende hulp is.

En ik blijf erbij , bijsluiters moet je bij of na aankoop lezen, niet op kritieke momenten pas.
Dat staat dus NBIET op die manier op de verpakking of in de bijsluiter.
En ja die moet je nadrukkelijk lezen, maar ik blijf erbij dat 66% alcohol simpelweg niet mild is.

Als jij er anders over denkt, prima.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 maart 2004 @ 12:03:49 #81
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17727360
quote:
Op maandag 15 maart 2004 11:39 schreef milagro het volgende:

[..]

Swets, je bent gewoon geschrokken en je bent daarom boos en nu haal je uit.

Dat spul wordt al tijden door vele mama's en papa's naar volle tevredenheid gebruikt, als hun kleine buikkrampjes heeft.

Dat het bij jullie fout ging heeft niets te maken met het gehalte alcohol maar met foute dosering.

Onschuldige venkelthee kan bij overmatig gebruik ook problemen geven.
De dosering was gewoon goed. 3 druppels.
En dat andere ouders het gebruiken moeten zij weten. Ik vind het belachelijk, en diverse mensen met mij.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 maart 2004 @ 12:04:45 #82
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17727391
quote:
Op maandag 15 maart 2004 11:36 schreef Mr.Pie het volgende:
Ik heb net even de website bekeken, en die leeftijd plus 3 druppels staat er idd wat ongelukkig, en zou best aangepast kunnen worden, zodat je ook bij wat sneller lezen de aanduiding water ziet.
Maar volwassenen wordt 2-4 maal daags 25 druppels aanbevolen, dat zijn er honderd per dag en het flesje is maar 50 ml (als ik even opd e website van bloem kijk) maar het zou me tniet verbazen als er per drupple maar iets van 0.1 ml naar buiten kwam. op een theelepeltje van 2 ml wordt dat dus een volumepercentage van 66% * 0.3/2 ml = 9,9%. Al en behoorlijk stuk "milder", als je dus met water inneemt.
Of je het dan verantwoord vindt is natuurlijk een afweging die je zelf moet maken, maar in vegelijking met homeopatische producten van andere merken lijkt het me dan niet zo heel veel verschillen. Persoonlijk denk ik dat de hoeveelheid "werkzame" stof die je binnenkrijgt zo klein is dat er toch geen werking van mag worden verwacht, dat je beter gewoon niks kan nemen.

Maar als de bijsluite rhetzelfde is als het stukje op de website mogen ze best wel eens achter het zinnetje leeftijd + 3 druppels even met water innemen toevoegen. Alleen ben ik bang dat dat een moeilijke klus wordt om bloem zover te krijgen.
vergelijkbare middelen hebben 2,69% alcohol. Een factor 20 minder dus.
  † In Memoriam † maandag 15 maart 2004 @ 12:10:27 #83
43556 miss_dynastie
pi_17727531
Heb je alweer antwoord van Bloem gehad?
  maandag 15 maart 2004 @ 12:12:14 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_17727573
quote:
Op maandag 15 maart 2004 11:40 schreef milagro het volgende:

Die druppels van 66% alcohol op een lepeltje geeft nog een gigantische hoeveelheid alcohol....
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 maart 2004 @ 12:27:33 #85
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17727920
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:10 schreef miss_dynastie het volgende:
Heb je alweer antwoord van Bloem gehad?
De directie vertoefde in het buitenland. Voor aanstaande vrijdag zal ik een reply moeten krijgen.
pi_17728008
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:03 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De dosering was gewoon goed. 3 druppels.
En dat andere ouders het gebruiken moeten zij weten. Ik vind het belachelijk, en diverse mensen met mij.
Wat is je punt nu?
Dat er alcohol in zit?
Of dat je kindje klachten kreeg omdat jij dacht dat je het onverdund moest toedienen doordat volgens jou de bijsluiter een en ander niet duidelijk vermeldt?

en je dosering was niet goed, want je verdunde het niet.
  maandag 15 maart 2004 @ 12:34:27 #87
35189 Troel
scherp en bot
pi_17728073
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:31 schreef milagro het volgende:

[..]

Wat is je punt nu?
Dat er alcohol in zit?
Of dat je kindje klachten kreeg omdat jij dacht dat je het onverdund moest toedienen doordat volgens jou de bijsluiter een en ander niet duidelijk vermeldt?

Zijn punt is helemaal niet dat het fout ging bij Saskia...

Zijn punt is dat iets met 66% alcohol (onverdund) of met minder alcohol, maar nog steeds behoorlijk wat (verdund) niet MILD is voor een baby. En dat dat WEL op de verpakking staat!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_17728077
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:12 schreef Troel het volgende:

[..]

Die druppels van 66% alcohol op een lepeltje geeft nog een gigantische hoeveelheid alcohol....
true, maar het is niet schadelijk blijkbaar, het wordt al jaren zonder klachten gebruikt.
pi_17728126
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:34 schreef Troel het volgende:

[..]

Zijn punt is helemaal niet dat het fout ging bij Saskia...

Zijn punt is dat iets met 66% alcohol (onverdund) of met minder alcohol, maar nog steeds behoorlijk wat (verdund) niet MILD is voor een baby. En dat dat WEL op de verpakking staat!
quote:
Uiteraard had ik goed de verpakking moeten lezen, maar bij direkt de dosering voor kinderen opzoekend staat NIET vermeld dat een en ander met water verdunt dient te worden. U verwacht blijkbaar dat uw klanten met uw verpakking een spelletje hints gaan spelen. Het lijkt me gewoon NOODZAAK dat u bij de dosering voor babies notabene NADRUKKELIJK vermeld wat de dosering moet zijn en HOE het middel toegedient moet worden.
  maandag 15 maart 2004 @ 12:44:43 #90
35189 Troel
scherp en bot
pi_17728261
quote:
Hoe haalt u het in godsnaam in uw hoofd om op een middel wat voor 2/3 uit alcohol bestaat te vermelden dat het een milde invloed heeft en dat het daarom ook gebruikt kan worden door baby's????
Uit de brief van Swets aan Bloem... Eerste post...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 maart 2004 @ 12:49:36 #91
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17728365
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:31 schreef milagro het volgende:

[..]

Wat is je punt nu?
Dat er alcohol in zit?

Je bent zelf ook niet zo goed in lezen he?

66% alcohol is simpelweg niet mild. Omgerekend naar haar lichaamsgewicht is dat gelijk aan een borrelglas jenever. Of ik dat glas jenever nu met cola vermeng of niet, ze krijgt gewoon te veel alcohol binnen.

En dat is dus NIET mild voor baby's ondanks wat de verpakking suggereert. DAT is mijn punt.

En dat andere het zonder problemen gebruiken wil nog niet zeggen dat het goed is. Nogmaals dat jij je kinderen het wil geven... prima. Ik niet.

De hele reden dat dit topic bestaat is omdat dit in een andere thread liep welke daardoor volkomen off topic dreigde te raken. Omdat die mensen WEL graag het vervolg wilde weten heb ik dit topic geopend.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 maart 2004 @ 12:50:31 #92
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17728384
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:34 schreef milagro het volgende:

[..]

true, maar het is niet schadelijk blijkbaar, het wordt al jaren zonder klachten gebruikt.
Dat is nogal een veronderstelling. Er werd ook jaren gerookt zonder klachten...
Of klachten welke niet onderkend werden als veroorzaakt door roken.
  maandag 15 maart 2004 @ 13:21:25 #93
76212 Mr.Pie
De nieuwe Joepie!
pi_17728956
Goed je vind het dus niet mild, maar dat andere product met 2,69 % vind je dat wel mild dan? Wie weet hoef je dat helemaal niet te verdunnen? en komt het percentage van de juist verdunde bloem op vergelijkbaar uit (een aanname van 0,1 ml van mij eerder is natuurlijk uit de lucht gegrepen schatwerk, ik ben best benieuwd hoeveel dat echt is)
Waar ik dus eigenlijk nieuwsgierig naar ben, gaat het je om het hele idee dat er alcohol in die oplossingen zit, of echt aleeen over dat "mild" . Dat je geschrokken ben kan ik me voorstellen, maar je neemt het vergelijkbare goedje als voorbeeld, dat misschien al verdund is?
Ik snap dat je denkt yikes 66%, maar het is een volumepercentage, als je het in de juiste verhouding met water geeft, is het volumepercentage misschien gewoon gelijk aan de andere middleen die het verdund in het flesje doen en gewoon iets grotere flesjes verkopen.
  maandag 15 maart 2004 @ 13:28:42 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_17729114
Mr. Pie, dat is dus niet helemaal waar... Drie druppels op een theelepeltje is nog een alcoholpercentage waar je u tegen zegt...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_17729184
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je bent zelf ook niet zo goed in lezen he?

66% alcohol is simpelweg niet mild. Omgerekend naar haar lichaamsgewicht is dat gelijk aan een borrelglas jenever. Of ik dat glas jenever nu met cola vermeng of niet, ze krijgt gewoon te veel alcohol binnen.

En dat is dus NIET mild voor baby's ondanks wat de verpakking suggereert. DAT is mijn punt.

En dat andere het zonder problemen gebruiken wil nog niet zeggen dat het goed is. Nogmaals dat jij je kinderen het wil geven... prima. Ik niet.

De hele reden dat dit topic bestaat is omdat dit in een andere thread liep welke daardoor volkomen off topic dreigde te raken. Omdat die mensen WEL graag het vervolg wilde weten heb ik dit topic geopend.
Swets als jij de bijsluiter gelezen had dan had je het dus NIET gebruikt, omdat jij falikant tegen een dergelijk hoog alcoholgehalte bent, ook al dient het verdund te worden.

De keuze om het wel of niet te gebruiken was aan jou, het staat duidelijk vermeldt als je teninste jezelf de tijd gunt de bijsluiter te lezen.

Als ik medicatie , al is het maar een hoestdrankje (ook daar zit alcohol in), dan lees ik eerst de bijsluiter voordat ik het mijzelf of mijn kinderen toedien.

Dat het alcohol percentage hoog is, staat vast en dat het dan niet mild genoemd mag worden logisch.
Dat staat er volgens mij ook niet, er staat dat de werking (indien juist gedoseerd), mild is.

[ Bericht 3% gewijzigd door milagro op 15-03-2004 13:47:34 ]
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 maart 2004 @ 13:35:57 #96
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17729283
Bloem heeft de ¤ 8,15 aankoop bedrag terug gestort.
  maandag 15 maart 2004 @ 13:39:31 #97
35189 Troel
scherp en bot
pi_17729380
Blijkbaar zijn ze het dan wel enigszins met je eens...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 15 maart 2004 @ 13:39:57 #98
76212 Mr.Pie
De nieuwe Joepie!
pi_17729395
Het is wel op een theelepeltje water he, als je ze gewoon op een lepeltje gooit zonder verdunning maakt het geen moer uit hoe of waarmee je ze inneemt. Alles staat of valt met de verdunning, dus ik ben best benieuwd hoeveel er per druppel uit dat flesje komt.
Zoals ik in een eerder post als uitgerekedn had kom je bij een druppel van 0,1 ml uit op een percentage van 20%, dit is idd nog stevig,(en ik zou het niet bij m'n pasgeboren baby naar binnen willen gieten ) maar gebaseerd op een aanname, als er dus minder per druppel uitkomt neemt het percentage wat je uiteindelijk geeft ook af.
Om bij swets en z'n jeneverglaasje te blijven : het percentage van de jenever wijzigt niet, maar als je het door een glas cola mengt en je geeft nog steeds maar een borrelglaasje aan iemand krijgt hij/zij wel minder binnen. (geef je nu aan iemand ipv alleen het borrelglaasje de totale oplossing van een borrelglaasje jenever en het glas cola is het percentage wleiswaar lager, maar de hoeveelheid weer veel groter en bereik je dus niks met je verdunning)
  † In Memoriam † maandag 15 maart 2004 @ 13:40:32 #99
43556 miss_dynastie
pi_17729406
quote:
Op maandag 15 maart 2004 13:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Bloem heeft de ¤ 8,15 aankoop bedrag terug gestort.
Dat is in elk geval netjes. Dan wordt er wel wat mee gedaan!
  maandag 15 maart 2004 @ 13:42:05 #100
76212 Mr.Pie
De nieuwe Joepie!
pi_17729442
8,15 Euro is voor hun minder dan de bijsluiter moeten wijzigen. Maar goed dat je het nog voor elkaar hebt gekregen, om je geld terug te krijgen !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')