abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 maart 2004 @ 08:46:23 #1
64523 seweso
inventor of woovi
pi_17591503
Ik zat gister met mijn baas te praten en die vertelde mij dat het werven van commerciële tijgers vooral met geluk te maken heeft. Daarom zat ik te denken om een test te maken op internet waar iedereen kan kijken of hij of zij een commerciële tijger is. Nu kunnen jullie dit opvatten als spam maar ik ga hier gewoon niet de naam van ons bedrijf geven

Mijn vraag is dus: lijkt jullie zo'n test leuk? Of staat de motivatie achter de test jullie niet aan? Zouden wij hiermee ons doel kunnen bereiken?

Het word waarschijnlijk een test waar je je e-mail adres moet invoeren, waarbij je e-mail adres geverifieerd moet worden, én waar je kan aangeven dat je níet benaderd wil worden door ons.
pi_17591532
Nee
Lurf is the message and the message is Lurf
  dinsdag 9 maart 2004 @ 08:53:58 #3
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_17591550
Nee, volgens mij bestaan zulke testen wel.

Ik denk niet dat door een testje te maken, je een comerciele tijger kan vinden. Je zou wel inzicht krijgen of ze commercieel kunnen denken, maar het "zijn" is een tweede
  dinsdag 9 maart 2004 @ 08:56:48 #4
64523 seweso
inventor of woovi
pi_17591580
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 08:51 schreef lurf_doctor het volgende:
Nee
Ooh okee je hebt met je duidelijke argumenten het kaarsje uitgeblazen.

Misschien wat argumenten?

Even voor de duidelijkheid, ik ben geinspireerd door alle commerciele spelletjes en testen die ik wel eens op weblogs voorbij zie komen (b.v. flabber.nl). Daaruit heb ik geconcludeerd dat dat soort 'reclame' (want dat is het natuurlijk) wel okee is.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 09:02:57 #5
29014 sapjes
100% sapjes
pi_17591636
commercie is de doodzonde... kga er binnenkort aan proberen te ontsnappen voor zover het mogelijk is...
pi_17591649
"commerciële tijgers"

Sorry hoor, maar als ik dat weer eens op vacatures lees moet ik altijd keihard lachen. Het klinkt zo ongelooflijk stom.
pi_17591659
Worden die mensen tegenwoordig commerciële tijgers genoemd?
Voor mij blijven het gewoon geldwolven.
Lacking membership in any group but also not actively or even passively ostracized by the general student body, pseudo-rejects socialize among themselves, taking pride in what they perceive to be their unique status.
pi_17591696
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 08:56 schreef seweso het volgende:

[..]

Ooh okee je hebt met je duidelijke argumenten het kaarsje uitgeblazen.

Misschien wat argumenten?
Is gewoon een reactie op je vraag:
Nee, ik ben geen commerciele tijger
Nee, ik wil dat ook niet worden
Nee, ik hou niet van onderzoekjes

Geen argumenten, maar het lijkt me duidelijk
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_17591751
commerciële tijgers vind je niet met een simpel testje..............
die vind je in een gesprek dat je aangaat met ze
was ik nog niet duidelijk genoeg........
  dinsdag 9 maart 2004 @ 09:18:01 #10
64523 seweso
inventor of woovi
pi_17591762
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 09:06 schreef dynast het volgende:
Worden die mensen tegenwoordig commerciële tijgers genoemd?
Voor mij blijven het gewoon geldwolven.
Blijkbaar roept het woord "commerciële tijger" bij sommige mensen een negatief gevoel op. Wat mij betreft kun je een goede en slechte manier commerciëel bezig zijn (zoals je dat met alles kan). Wij pretenderen commercie op een goede en leuke manier te bedrijven. Uiteraard is het belangrijk dat we dat gevoel uitdragen en dat mensen graag een commerciële tijger willen worden. Jullie feedback zal daar misschien bij helpen.

We willen absoluut geen geldwolven! Als je je zakken wil vullen dan moet je niet bij ons zijn. Wij zijn maar een klein leuk bedrijfje (<50mw) wat alleen zijn hoofd boven water wil houden.
  Redactie Frontpage dinsdag 9 maart 2004 @ 09:21:07 #11
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_17591798
quote:
Blijkbaar roept het woord "commerciële tijger" bij sommige mensen een negatief gevoel op. Wat mij betreft kun je een goede en slechte manier commerciëel bezig zijn (zoals je dat met alles kan). Wij pretenderen commercie op een goede en leuke manier te bedrijven. Uiteraard is het belangrijk dat we dat gevoel uitdragen en dat mensen graag een commerciële tijger willen worden. Jullie feedback zal daar misschien bij helpen.
Is dat nou moeilijk, overtypen??

Ontopic: ik vind commerciele tijger een woord.
En ik ben geen commerciele tijger
En die test lijkt me onzinnig, of je moet een aantrekkelijke titel er in knallen (want like I said CT is een rotwoord, en dus een afknapper )

[ Bericht 0% gewijzigd door Etcetera op 09-03-2004 09:21:22 (typo) ]
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  dinsdag 9 maart 2004 @ 09:23:44 #12
5507 Koes
please spank me
pi_17591822
Commercieel ben je en word je niet !!!
Spank da Monkeee :D
  dinsdag 9 maart 2004 @ 09:25:26 #13
64523 seweso
inventor of woovi
pi_17591841
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 09:16 schreef KickAss het volgende:
commerciële tijgers vind je niet met een simpel testje..............
die vind je in een gesprek dat je aangaat met ze
Nee ik denk ook niet dat je na een test 100% zeker bent dat iemand genoeg commerciële kwaliteiten heeft maar je kunt zeker een groot percentage diskwalificeren toch? Als we met iedereen een gesprek aan zouden gaan dan kost dat ons een beetje erg veel tijd.

Ik zie het zo: stel dat 2% van de mensen die graag een commerciële tijger willen worden daadwerkelijk goed genoeg is om aangenomen te worden en wij hebben 5 nieuwe werknemers nodig. Dan moeten we 250 gesprekken nodig voor we genoeg mensen hebben (elk gesprek kost 4 manuur op directie niveau bij ons). Dat is een veel te grote investering! Dus wat wij hebben nu simpelweg de lat lager gelegd, en daar zijn we natuurlijk niet echt blij mee... als we even een groot percentage kunnen diskwalificeren zonder dat ons dat veel kost dan zou dat super zijn!

[ Bericht 8% gewijzigd door seweso op 09-03-2004 09:32:04 (als we even) ]
  dinsdag 9 maart 2004 @ 09:29:19 #14
37265 tbpot
ja ja echt waar
pi_17591866
Een commerciële tijger gaat over lijken, en vaak nog over die van zijn collega's.

grrrrauwwwww.
Dat kan de beste overkomen, anders zou het mij niet overkomen.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 09:30:19 #15
53835 Razzmatazz
I fell asleep on your sofa..
pi_17591882
wat zijn de kenmerken van een commerciele tijger eigenlijk?
'Cos aren't you the one with your Razzmatazz and the nights on the town?
  dinsdag 9 maart 2004 @ 09:32:12 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17591905
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 08:46 schreef seweso het volgende:
I
Het word waarschijnlijk een test waar je je e-mail adres moet invoeren, waarbij je e-mail adres geverifieerd moet worden, én waar je kan aangeven dat je níet benaderd wil worden door ons.
Dit zal er voor zorgen dat ik nooit mee doe.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 09:32:15 #17
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_17591907
wat? testje om te zien of je een leugenaar bent danwel auto verkoper kunt worden?
daar begin ik nieteens aan mensen dingen verkopen waar ik zelf niet achter sta vind ik afschuwenlijk.
mensen een goed gevoel geven bij het aanschaffen van producten vind ik niks
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  dinsdag 9 maart 2004 @ 09:39:36 #18
64523 seweso
inventor of woovi
pi_17591976
Ik heb zelf (helaas) niet alle antwoorden, ik ga ff kijken of ik mijn baas hier kan laten reageren. (ik heb hem ook al aan msn gekregen)
  dinsdag 9 maart 2004 @ 09:50:49 #19
64523 seweso
inventor of woovi
pi_17592123
Ik ben de chef van Soweso. Dat klinkt vermoeiender dan onze samenwerking in de praktijk. Overigens is een commerciële kanjer een persoon waar men graag van koopt of zaken mee wilt doen, omdat hij of zij een oplossing heeft voor je probleem. Dat betekent dat je minimaal de inzet en doorzettingsvermogen moet hebben van een tijger om je telkenmale te interesseren voor je gesprekspartner. En daarmee bedoelen wij ECHTE belangstelling. De meeste mensen kunnen dat niet, omdat ze eigenlijk te oppervlakkig zijn. Bovenstaande opmerkingen bewijzen die oppervlakkigheid van de meeste lezers, het typen van je standpunt heeft niets te maken met..........
  dinsdag 9 maart 2004 @ 10:02:45 #20
33189 RM-rf
1/998001
pi_17592257
het probleem van een digitaal medium is, dat mensen die hier gericht hun doorzettingsvermogen volledig uitnutten om in gesprek te komen met iemand, voornamelijk ten last zijn.
ze vallen al snel onder de term 'spam' (zie zelf in de topicstart van seweso juist de bewuste terughoudendheid, uit angst voor 'spammer' versleten te worden).

Het inschatten van iemand persoonlijke capaciteiten, daarvoor zijn geen geautomatiseerde methoden mogelijk, daar valt geen 'skills'-spelletje voor te maken, dat dat uit handen neemt van iemand die hiermee een lang persoonlijk gesprek en inschatting te besparen.

De enige mogelijkheid van een digitaal platform voor werving zou ik hooguit zien in een community idee, waarin je een goep kandidaten laat samenwerken, onderling communiceren (misschien met een bepaald doel) en kijkt wie er als 'leiders' tevoorschijn komen, wie in staat is ook bij de andere deelnemers respect af te dwingen (ondanks dat de kandidaten realiseren dat ze elkaars concurrenten zijn): een soort van online roleplaying game oid.
In zo'n geval laat je niet zozeer een algoritme de uitwaardering doen, maar gebruik je juist ook de inschatting van de andere kandidaten.

de vraag is echter sterk of mensen zelf ook bereid zijn om zonder werkelijke vergoeding, op zo'n manier mee te werken aan een selectie-methode
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 10:06:50 #21
43556 miss_dynastie
pi_17592305
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 09:50 schreef seweso het volgende:
Ik ben de chef van Soweso. Dat klinkt vermoeiender dan onze samenwerking in de praktijk. Overigens is een commerciële kanjer een persoon waar men graag van koopt of zaken mee wilt doen, omdat hij of zij een oplossing heeft voor je probleem. Dat betekent dat je minimaal de inzet en doorzettingsvermogen moet hebben van een tijger om je telkenmale te interesseren voor je gesprekspartner. En daarmee bedoelen wij ECHTE belangstelling. De meeste mensen kunnen dat niet, omdat ze eigenlijk te oppervlakkig zijn. Bovenstaande opmerkingen bewijzen die oppervlakkigheid van de meeste lezers, het typen van je standpunt heeft niets te maken met..........
Wat een superieur toontje zeg... als je de lezers hier zo oppervlakkig vind, ga dan lekker ergens anders tijgers werven...

Voorzover er al belangstelling van mijn kant was (en die was er zeker) is die door deze opmerking weg. Je verlangt een gunst van iemand, en dan moet je je zeker niet zo gedragen. Misschien ook een les voor commerciële kanjers.
pi_17592351
Commmerciele tijger. Dat is ook een mooi eufemisme voor totaal gebrek aan capaciteiten.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 10:16:22 #23
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_17592436
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 08:46 schreef seweso het volgende:
Mijn vraag is dus: lijkt jullie zo'n test leuk?
Ik heb geen test nodig, ik weet al dat ik absoluut geen 'commerciële tijger' (wat een enorme diarree-met-klontjes-term, overigens) ben.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 10:16:47 #24
64523 seweso
inventor of woovi
pi_17592446
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 10:09 schreef julekes het volgende:
Commmerciele tijger. Dat is ook een mooi eufemisme voor totaal gebrek aan capaciteiten.
Er zijn idd bedrijven die onder een soortgelijke noemer mensen werven en vervolgens totaal geen selectie-procedure hebben. Dat zijn van die bedrijven die huisvrouwen en studenten inhuurt om irritante belletjes te plegen. Tot die categorie behoren wij uiteraard niet.
pi_17592478
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 10:16 schreef seweso het volgende:

[..]

Er zijn idd bedrijven die onder een soortgelijke noemer mensen werven en vervolgens totaal geen selectie-procedure hebben. Dat zijn van die bedrijven die huisvrouwen en studenten inhuurt om irritante belletjes te plegen. Tot die categorie behoren wij uiteraard niet.
Tot welek categorie behoren jullie dan wel?
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')