abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 juli 2001 @ 02:08:16 #1
272 R@b
No-nonsens
pi_1239768
Turkije heeft zich er bij Nederland over beklaagd dat de hongerstakers in Turkse gevangenissen worden aangestuurd door landgenoten in Nederland. De Nederlandse regering onderneemt geen stappen, omdat het gaat om steunbetuigingen en er niets strafbaars gebeurt.

Dit staat in een brief die minister Van Aartsen van Buitenlandse Zaken heeft geschreven aan de Eerste Kamer in antwoord op vragen van de senatoren Jurgens (PvdA) en Van der Linden (CDA). De Nederlandse regering is ervan op de hoogte dat er contacten bestaan tussen personen in Nederland en hongerstakers. Maar uit onderzoek van de Binnenlandse Veiligheidsdienst is niet gebleken dat er vanuit Nederland richtlijnen worden gegeven, zo schrijft Van Aartsen.

© ANP
=================================================

Nu even over de gebruikelijke allochtonen discussie heengekiepert; Wat is erop tegen dat hier wonende Turken richtlijnen geven aan Turken die in Turkije in de gevangenis verblijven??

Is dat verboden ofzo? Omdat zelfs de BVD dit onderzocht heeft. QUOTE: Uit onderzoek van de Binnenlandse Veiligheidsdienst is niet gebleken dat er vanuit Nederland richtlijnen worden gegeven, zo schrijft Van Aartsen.

Maar als die richtlijnen wél waren gegeven, wat zou Nederland daar dan aan moeten of kunnen doen??

R@b even niet begrijpend in dit geval

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1240012
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 02:08 schreef R@b het volgende:
Maar als die richtlijnen wél waren gegeven, wat zou Nederland daar dan aan moeten of kunnen doen??
Meld 't anders bij het Landelijk Meldpunt Kriminaliteit.
Wittgenstein
pi_1242860
Get it? Landelijk Meldpunt Kriminaliteit
Wittgenstein
pi_1242910
Ik ben de afkorting LMK hier op 't Fok al meerdere keren tegengekomen maar waar staat het eigelijk voor?

En oja ontopic --> hou er rekening mee dat het hier om de turkse regering gaat.

vrijdag 20 juli 2001 @ 14:29:02 #5
13878 Giph
I gave her water!
pi_1242915
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 14:22 schreef Koekepan het volgende:
Get it? Landelijk Meldpunt Kriminaliteit
Ja......maar het is niet leuk
Er zit een mooie parallel tussen masturbatie en schrijven. Bij masturbatie fantaseer je dingen, probeer je iets vanuit het niets op te richten. Zo ook bij het schrijven.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 17:25:40 #6
272 R@b
No-nonsens
pi_1244325
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 14:28 schreef Hole_in_one het volgende:

En oja ontopic --> hou er rekening mee dat het hier om de turkse regering gaat.

Tja, er is niemand die hier een antwoord weet op mijn vraag kennelijk.

Zal het eens in een ander forum proberen.

vrijdag 20 juli 2001 @ 17:28:51 #7
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1244345
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 17:25 schreef R@b het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, je verwacht dat men antwoord geeft op een vraag die je aan de turkse regering moet stellen?
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  vrijdag 20 juli 2001 @ 17:34:28 #8
272 R@b
No-nonsens
pi_1244364
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 17:28 schreef links234 het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, je verwacht dat men antwoord geeft op een vraag die je aan de turkse regering moet stellen?

Nee. Ik zal mijn vraag nog eens herhalen:

Wat is erop tegen dat hier wonende Turken richtlijnen geven aan Turken die in Turkije in de gevangenis verblijven??

Is dat verboden ofzo? Omdat zelfs de BVD dit onderzocht heeft. :

QUOTE: Uit onderzoek van de Binnenlandse Veiligheidsdienst is niet gebleken dat er vanuit Nederland richtlijnen worden gegeven, zo schrijft Van Aartsen.

Dit in verband met de opmerking van Van Aartsen dat het onderzocht is. Waarom zou je iets laten onderzoeken door de BVD wat niet strafbaar is. Of is het wél strafbaar??.

Het antwoord van de Turkse regering lijkt me duidelijk. Die willen dat Nederland daar maatregelen tegen neemt.

vrijdag 20 juli 2001 @ 18:26:14 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1244565
De BVD onderzoekt wel meer groeperingen die niet strafbaar bezig zijn, bijvoorbeeld de Nederlandse mensen die momenteel demonstreren in Genua (vrijheid van demonstratie-recht) en heeft vervolgens de gegevens over die mensen doorgegeven aan de Italiaanse justitie.

Zolang je je aan de wet houdt lijkt het mij dat het dus nooit strafbaar zijn om vanuit Nederland richtlijnen en steunbetuigingen te geven.
Dat men in Turkije er niet van gediend is dat Nederlanders of Nederlandse Turken zich bemoeien met hun interne politieke aangelegenheden kan ik mij voorstellen, net zo min Nederland er gelukkig mee zou zijn als "het buitenland" zich met de interne Nederlandse problematiek zou bemoeien.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 20 juli 2001 @ 18:32:30 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_1244612
Ik weet niet of het om onschuldige richtlijnen gaat. De gevangenisopstand kan heel goed gestuurd zijn, ook het feit dat er regelmatig volautomatische geweren onder de gevangenisbewoners gevonden wordt leid tot de vraag of Nederlandse Turken daarbij betrokken zijn. Tenminste, dat denkt de Turkse regering kennelijk. Turkije wil graag de gevangenissen hervormen en als ze dan op hevig verzet stuitten raken ze niet geheel onterecht gefrustreerd. Van mij mogen ze daar best over klagen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 19:08:09 #11
13878 Giph
I gave her water!
pi_1244720
Misschien kan de Nederlandse regering ook gaan klagen over de vanuit Turkije aangestuurde Turken die de integratie moedwillig verstoren?

Of de oververtegenwoordiging van Nederlanders van Turkse afkomst in de gevangenissen?

Oftewel: wie zonder zonde is werpe de eerste steen

Er zit een mooie parallel tussen masturbatie en schrijven. Bij masturbatie fantaseer je dingen, probeer je iets vanuit het niets op te richten. Zo ook bij het schrijven.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 23:48:02 #12
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1246081
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 19:08 schreef Giph het volgende:
Misschien kan de Nederlandse regering ook gaan klagen over de vanuit Turkije aangestuurde Turken die de integratie moedwillig verstoren?

Of de oververtegenwoordiging van Nederlanders van Turkse afkomst in de gevangenissen?

Helemaal juist, met dit soort feiten zouden de monden van anders *denkenden* onmiddelijk gesnoerd ( moeten ) zijn

[Dit bericht is gewijzigd door Midioot op 20-07-2001 23:56]

Hevig kunne kwatsu is een gave
  maandag 23 juli 2001 @ 13:38:34 #13
272 R@b
No-nonsens
pi_1259059
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 17:25 schreef R@b het volgende:

[..]

Het antwoord is dat Turkije vindt dat de gevangenen in kwestie, waaraan hier steun zou worden verleend, terroristen zijn (PKK).

Als die vanuit Nederland gesteund zouden worden, betekent dat schending van een internationaal verdrag wat steun voor terroristische organisaties verbiedt.

Vanuit dat oogpunt was deze Turkse klacht dus wel verklaarbaar.

maandag 23 juli 2001 @ 13:57:35 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1259197
R@b,
je hebt intussen dus de door jouw gestelde vraag aan jezelf beantwoord.
Moet ik dit topic verder nog open houden, nadat je dus antwoord hebt gegeven aan jezelf?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 23 juli 2001 @ 14:20:19 #15
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_1259342
quote:
Op maandag 23 juli 2001 13:57 schreef golfer het volgende:
R@b,
Moet ik dit topic verder nog open houden, nadat je dus antwoord hebt gegeven aan jezelf?

Wat een zelfreinigend forum is dit toch.

Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  maandag 23 juli 2001 @ 18:19:11 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1261467
R@b??????
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 23 juli 2001 @ 18:22:06 #17
272 R@b
No-nonsens
pi_1261490
quote:
Op maandag 23 juli 2001 13:57 schreef golfer het volgende:
R@b,
Dat antwoord ben ik pas gisteren tegen gekomen.

Maar als er verder niemand meer een discussiepunt in dit topic ziet, kan die wel dicht hoor.

maandag 23 juli 2001 @ 18:23:26 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1261498
Okido.
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')