abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 maart 2004 @ 02:31:15 #151
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_17590641
*neuriet datingshow jingle*
mods gaan ons niet lief vinden! sorry!!!
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
pi_17590651
Dating? Date? *Kijkt volledig onschuldig, en is dat uiteraard ook* Fok-topic-id-505447-micro-meet noem ik dit.
pff, date
pi_17591732
Een echte nerd, geloof me, die wil je niet.
Die zit liever achter z'n computer te programmeren dan naar z'n vriendin kijken.
En niet een dag van het weekend, nee, het HELE weekend.
pi_17591811
Ik ben al 2,5 jaar gelukkig met mijn ubertweakermeganerd Hoewel hij eigenlijk niet echt in het bezit is van hele typerende nerd trekjes
Ask me no questions and I'll tell you no lies
  dinsdag 9 maart 2004 @ 09:24:22 #155
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_17591832
Ik ga om met jongens die veel tijd steken in hun computer en programma's op hun computer etc...maar het zijn geen echte nerds... maar deze zijn wel lief hoor
Veel van dit soort jongens zijn vaak erg stil en gesloten maar als je bijv als meisjes zijnde goed contact met ze krijgt zie je een zeer andere kant van die gasten...en misschien is t daarom zo dat meiden t aantrekkelijk vinden ofzo
Your lips keep on moving... but all i hear is " Blah Blah Blah "
  dinsdag 9 maart 2004 @ 09:40:48 #156
37769 erodome
Zweefteef
pi_17591990
Er is 1 groot nadeel aan comp-nerds.....

Ze zitten heel erg vaak achter de pc, echt heel erg vaak, ook in het weekend enzo

Getrouwd is met een senior software engineer die buiten zijn normale werk om ook nog thuis werkt achter de pc
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_17592079
Erodome, kunnen we in het geval van mensen die voortdurend achter de televisie zitten niet spreken over "televisienerd"?
Vlieg hem de pan in.
pi_17592119
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 09:15 schreef ParanoidEv het volgende:
Een echte nerd, geloof me, die wil je niet.
Die zit liever achter z'n computer te programmeren dan naar z'n vriendin kijken.
En niet een dag van het weekend, nee, het HELE weekend.
dit is inderdaad de echte "nerd" waar het hier in het gesprek vooral over gaat! Maar er zijn verschillende soorten "nerds", waarvan het merendeel niet in de buurt van deze definitie komt..

Neem mijzelf
Ik vind veel dingen interessant, vooral dingen als natuurkunde, quantumfysica, sterrenkunde en computers. Hier besteed ik veel tijd aan, maar tegelijkertijd besteed ik ook redelijk veel tijd aan : Skaten met vrienden, fietscrossen en andere sociale bezigheden.

Op het sociale vlak, ik heb een goed aantal goede vrienden welke ik al lang heb. Het is inderdaad zo dat ik niet zo makkelijk "meelul" bij het uitgaan omdat de gesprekstof totaal niet in mijn gebied ligt (bier & "wijven) omdat ik anders over die onderwerpen denk. Ik lust helaas geen bier (wel smirnov etc ) en denk over vrouwen niet als "wijven" of "lekkere dingen" maar als vrouwen. Ik mis dan dus vaak de conversatie op zulke momenten en ben dan wat stiller, ken ik de personen wat langer dan praat ik ze plots de oren van de kop en ben ik geen betweter.

ik kijk enorm weinig tv, als ik die al kijk is dat voor comedy of discovery channel, mijn kamer is gevuld met aparte hebbe dingen in mijn geval de enorm boeiende verzameling mineralen, hologrammen en andere van dit soort dingen en geen posters van vrouwen of zo.

MAAR!, als het kan gaan we ieder weekend wat doen, maar dan is het regelmatig geen disco maar eerder bij iemand thuis een film kijken, risken of zoiets dergelijks dat spreekt ons meer aan. Af en toe wordt er met enkele vrienden ook een Lan gehouden.

En als klap op de vuurpijl, ik heb een mooie vriendin waar ik enorm gelukkig mee ben. Ik heb nu al 2,5 jaar met haar verkering en alles gaat super. We doen veel samen en ik heb echt wel eerder tijd voor haar dan voor mijn computer of een andere hobby..

Ik geloof dat ik wel onder het type "nerd" val, maar tegelijkertijd een apart soort "nerd" ben..

en ik geloof dat er zo nog velen meer zijn..

edit :
Overigens kijk ik ook veeeel films, maar dan enkel die films en geen andere tv zooi, voornamelijk dvd's en divx

[ Bericht 4% gewijzigd door Tasma op 09-03-2004 09:52:54 (vergeten) ]
pi_17592145
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 09:50 schreef Tasma het volgende:

Ik geloof dat ik wel onder het type "nerd" val, maar tegelijkertijd een apart soort "nerd" ben..

en ik geloof dat er zo nog velen meer zijn..
Neuh zo te lezen ben jij echt wel een nerd
Niet negatief bedoeld.
pi_17592161
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 09:53 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Neuh zo te lezen ben jij echt wel een nerd
Niet negatief bedoeld.
Vind ik nogal meevallen eerlijk gezegd. Wat is de reden waarom jij hem een echte nerd vindt?
Vlieg hem de pan in.
pi_17592180
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 09:54 schreef Kroketeer het volgende:

[..]

Vind ik nogal meevallen eerlijk gezegd. Wat is de reden waarom jij hem een echte nerd vindt?
Alle dingen bij elkaar die jou bezig houden.
Daar krijg ik echt een totaalbeeld van een nerd bij.
Ik zeg niet dat nerds geen sociale contacten hebben
  dinsdag 9 maart 2004 @ 09:58:06 #162
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_17592203
Sommige noemen mij ook een nerd... Het ligt er gewoon aan bij wie de grens ligt.... kijk ik zit elke dag uren op de computer en weet er een klein beetje van af (ik leer het van die jongens) maar ik vind mezelf geen nerd.... ik weet ook eigenlijk niet wat ik een echte nerd vind. Ik doe ook weleens mee aan LAN partys enzo, maar een echte nerd heb ik nog niet ontdekt
Your lips keep on moving... but all i hear is " Blah Blah Blah "
pi_17592210
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 02:34 schreef Tagnar het volgende:
Dating? Date? *Kijkt volledig onschuldig, en is dat uiteraard ook* Fok-topic-id-505447-micro-meet noem ik dit.
pff, date
JIj defineerd jezelf als nerd, en iedereen vraagt zich af wat een nerd is, nou, luister naar wat hij zegt, en dan denk je dus dat een nerd iemand die D&D leuk vind, en alles wat daarmee te maken heeft doet (ikke ooook), handig met computers is, zich nix aantrekt van anderen. En zich natuurlijk interesseerd voor SF.

zit ik er ver naast ? (hoewel de gemiddelde defenitie nerd gewoon niet populair betekend ... )
  dinsdag 9 maart 2004 @ 10:01:15 #164
37769 erodome
Zweefteef
pi_17592239
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 09:47 schreef Kroketeer het volgende:
Erodome, kunnen we in het geval van mensen die voortdurend achter de televisie zitten niet spreken over "televisienerd"?
Als je dat zo wil noemen, be my guest.

Ik zou daar helemaal gek van worden, elke avond alleen maar achter de tv hangen...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_17592265
quote:
dat is onzin, dan mis je de hele betekenis van NERD , en als je televisie nerds zou "bedenken", dan valt daar de halve wereld bevolking over, en dan is het al niet meer nerd
pi_17592268
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 09:56 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Alle dingen bij elkaar die jou bezig houden.
Daar krijg ik echt een totaalbeeld van een nerd bij.
Ik zeg niet dat nerds geen sociale contacten hebben
Sinds waneer valt , skaten, fietscrossen, en uitgaan en een lekkere vriendin onder "nerd-bezigheden" ?

hoe dan ook, ik ben dik tevreden en laat ik nu net dat ene nerd trekje wel hebben, de eigenschap dat het "ons nerds" echt nix boeit wat "het publiek" van ons vindt en we lekker onze gang gaan
pi_17592288
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 10:03 schreef Tasma het volgende:

[..]

Sinds waneer valt , skaten, fietscrossen, en uitgaan onder "nerd-bezigheden" ?
volgens mij is iedereen door de war met "wizz-kids" (ofso)
pi_17592375
maar nu moet ik echt even mijn pc gaan overclocken

Nee, ga mooi Call of Duty spelen en daarna naar de stad

Zal hier vanmiddag nog eens rondkijken.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 10:24:20 #169
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_17592558
quote:
Dat is een goeie inderdaad. Mensen vinden het vreemd als je zit te internetten, maar elke dag uren achter elkaar TV kijken daar is niks mis mee. Persoonlijk vind ik de TV bijna nooit meer interessant genoeg om naar te blijven kijken. Op internet kun je naar onderwerpen zoeken die je interesseren en sociale contacten hebben, wat met de TV nogal lastig gaat

Persoonlijk heb ik computers altijd leuke gevonden omdat je je creativiteit er in kwijt kan op allerlei manieren, tekenen, animeren, programmeren, muziek maken etc. Vaak handiger en goedkoper dan op andere manieren. Ik kan ook wel echt schilderen, maar dat is veel omslachtiger en geeft een hoop rommel.

Computerspellen zijn leuk, als afleiding, of om af te reageren maar over het algemeen zijn ze veel leuker als je ze met iemand samen doet (via internet dan weer iets minder, hoewel dat ook wel eens grappig kan zijn). Ook zijn ze vaak een bron van inspiratie, net als films of wat dan ook. Maar de meeste inspiratie krijg je toch als je even lekker relaxed op een terras gaat zitten ofzo.

Ik denk dat een echte stereotype nerd niet bestaat. Je hebt lui die uren kunnen doorgaan over datastructuren, heel erg gaan voor allerlei regeltjes van hoe je dingen hoort te programmeren, dat soort dingen. Je hebt mensen die haast nooit achter de computer zitten, maar enorm saai gekleed gaan (buma stappers, overhemd onder een trui, standaard horloge etc.) en verder ook saai overkomen. Balkenende valt ook onder nerd, maar volgens mij zit hij niet vaak achter de computer.
Er zijn ook nerds die meer houden van allerlei maffe gadgets, aparte kleding en horloges etc.

Ik denk dat sociale problemen meestal niet veroorzaakt zijn door 'het nerd zijn', maar er een oorzaak van zijn. Veel gasten die goed met computers overweg kunnen blijken het syndroom van Asperger te hebben (vorm van autisme). Dat bemoeilijkt het sociale contact maar zorgt ervoor dat je je goed kunt concentreren op dingen als computers en dat je interesse daar ook vaak naar uit zal gaan.

Ik denk dat AD(H)D een ander soort oorzaak is. Het bemoeilijkt ook sociale contacten. Het maakt dat je erg graag allerlei nieuwe dingen wilt leren. Als je eenmaal een hyperfocus op iets hebt kun je enorm snel heel veel informatie er over opnemen, dus heel snel allerlei dingen leren. Om vervolgens opeens de interesse kwijt te zijn en weer een andere hyperfocus op te lopen
Computers zijn daar perfect voor, zeker nu met internet.

Ik denk dat AD(H)D sneller zal leiden tot een meer 'creatieve nerd' en Asperger meer naar iemand die door kan gaan over kleine details.

Bij m'n vorige werk merkte ik dat de grafici over het algemeen duidelijk in karakter verschilden met de programmeurs. De grafici waren vaak wat luidruchtiger en maffer, de programmeurs vaak rustiger en 'saaier'. Allemaal waren ze waarschijnlijk wel in het nerd hokje te plaatsen.

Toch zijn nerds zeker niet per defenitie contact gestoord of asociaal. Ik ken aardig wat nerds die juist heel sociaal zijn, maar toch gek zijn op computers, uren kunnen praten over ideeën om te programmeren of ontwerpen, of gek zijn op weirde gadgets. Ik ken genoeg nerds die ook fanatiek sporten en zat vrienden hebben.

Overigens is iemand die geen nerd is niet automatisch een macho player. Ik merk dat jongere meiden vaak in eerste instantie voor de players gaan, als ze dan een paar keer flink op hun muil zijn gegaan, gaan ze toch meer zoeken naar iemand die wat meer respect voor ze heeft, maar die misschien wat minder achter de meiden aanzit.

Overigens draait het hele leven niet om populair zijn bij meiden. Het viel me vaak op dat jongens daar vooral mee bezig waren en dat is eigenlijk net zo kortzichtig als alleen maar met computers bezig zijn en ook niet socialer.

Overigens begrijp ik nooit wat er nou zo stoer en aantrekkelijk is aan iemand die zich in het weekend lam zuipt, de boel onder kotst en dan met een mega kater wakker wordt. Ik vind dronken mensen enorm irritant, belachelijk en sneu. Een disco heeft me nooit geïnteresseerd, maar met je vrienden wat drinken ofzo is vaak super gezellig.

EDIT:
Kelere wat een lap tekst en dat 's ochtends
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_17592646
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 10:24 schreef Lamer_Deluxe het volgende:

[..]

Dat is een goeie inderdaad. Mensen vinden het vreemd als je zit te internetten, maar elke dag uren achter elkaar TV kijken daar is niks mis mee. Persoonlijk vind ik de TV bijna nooit meer interessant genoeg om naar te blijven kijken. Op internet kun je naar onderwerpen zoeken die je interesseren en sociale contacten hebben, wat met de TV nogal lastig gaat

blaaaaaaablablablablabl (anders is de quote gigantisch)

Overigens begrijp ik nooit wat er nou zo stoer en aantrekkelijk is aan iemand die zich in het weekend lam zuipt, de boel onder kotst en dan met een mega kater wakker wordt. Ik vind dronken mensen enorm irritant, belachelijk en sneu. Een disco heeft me nooit geïnteresseerd, maar met je vrienden wat drinken ofzo is vaak super gezellig.

EDIT:
Kelere wat een lap tekst en dat 's ochtends
Heeej, een column
pi_17593065
ik ben zelf een 19 jarige erm nerdachtige. geen 100%.
ik ben ook iemand die niet met de massa mee loopt en allemaal maar stoer moet doen. ben contact gestoord. ik sport ben redelijk fit.

maar waar blijven die lieve dames dan ?????

[ Bericht 2% gewijzigd door shuntje op 09-03-2004 11:15:05 ]
als je dit kan lezen zit zit je te dicht bij
pi_17593083
moet je ze geen fking vrouwen noemen
pi_17593377
ok ok waar blijven die lieve dames dan
als je dit kan lezen zit zit je te dicht bij
pi_17594911
Ik denk dat dt typisch een geval is voor de gebochelde verklaring..
natuurlijk zijn niet alle nerds heel lelijk, meestal zijn ze gewoon een beetje wereldvreemd, waardoor ze rare kleding dragen , hun haar niet laten knippen, en een beetje vreemd gedrag vertonen.. maar je hebt ook gewoon knapope nerd.. maar de gebochelde verklaring, hier komt ie.

Iemand kan natuurlij verschrikkelijk knap zijn, maar als de persoon in questie een kutkarakter heeft, dan komt het nooit tot een relatie, alhoewel je daar in de eerste instantie misschien best in geinteresseerd was, Maar iemand kan er uitzien als de gebochelde van de Notre Dame, maar als die persoon jou hart weet te raken, en alle goede dingen zegt en ze nog meent ook, dan zijn er wat mij betreft genoeg kansen op liefde.

Ik weet dat dit niet alleen voor mij geld, en ik hoop dat dit voor de meeste mensen geld.
Like any young kid, I dreamed of world domination.
pi_17595091
Ik ben een nerd, tenmiste dat zegt iedreen... zal wel zo zijn dus... is ook niet gek als je de hele dag achter de pc zit...

Maar ik heb geen (mooie) meid naast me lopen...
Maar ja als een griet me leuk vind weet ik in ieder geval zeker dat ze niet op voor mijn uiterijk gevallen is maar me waarscheinlijk echt leuk vind!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')