quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:30 schreef dafjedaf het volgende:
Mag ie mooi in bed met mn laptop spelen![]()
Ik zie de relatie tussen machogedrag en sociaal zijn niet helemaal. Overigens ook niet tussen uitgaan en sociaal zijn. Er zijn zoveel manieren om sociaal te zijn. Intelligent sociaal zijn is bijvoorbeeld een mogelijkheid, waarbij je lid wordt van een sociëteit. Ik noem maar wat. Het heeft overigens ook niets te maken met introvert zijn. Er kunnen mensen zijn, die veel uitgaan maar toch introvert zijn en andersom.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:32 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn gewoon introvert en hebben niets met uitgaan en machogedrag. Sommige mensen zijn gewoon niet zo sociaal ingesteld, omdat ze daar voor kiezen. Niet omdat ze het niet zouden kunnen, maar omdat ze de behoefte niet hebben.
Stimmt. Hoewel ze meestal wel moeten rijpen. Maw als ze nog 16 zijn is het meestal niets, zo halverwege de 20 trekt het soms bij.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:28 schreef miss_bleu het volgende:
Er zijn trouwens ook heeeeeeele aantrekkelijke nerds hoor![]()
heb er meerdere gezien![]()
Je kunt je afvragen natuurlijk in hoeverre je wel graag wilt behoren tot die samenleving. We kunnen nu niet echt spreken van een beschaafde samenleving, waar men precies weet hoe het zou moeten. Als we nu nog steeds zoveel belang hechten aan spieren, hoe durven we dan te praten over een ontwikkeling van de menselijke beschaving? Die is er kennelijk nooit geweest. We zijn nog steeds hetzelfde als toen.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:33 schreef Flex82 het volgende:
[..]
Kortom, het is allemaal persoonlijk.
Maar algemeen gezien vind de meerderheid van de wereldbevolking een nerd nou niet echt aantrekkelijk. En staat deze meestal net buiten de samenleving. Wat hem nog minder aantrekkelijk maakt.
Gespierd en goed uitzien staat nou eenmaal boven slim en goed kunnen leren. Ook zeker nu nog. En misschien is dat verschil nu nog wel het ergst aangezien de kenniskloof tussen mensen die veel ocmputeren en internetten en mensen die nauwelijks dat doen steeds groter wordt imo.
En als je de exacte redenen van de uitleg van het woord "nerd" wilt hebben moet je Van Dale ff aanschrijven denk ik.
okey, ik als pc nerdje leert NIET graag, in zekere zin dan, computers intreseren me best veel en het contact met de buitenwereld is mee genomenquote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:20 schreef Flex82 het volgende:
[..]
nerd (de ~ (m.), ~s)
1 iemand die graag leert, computert e.d., maar achterblijft op het sociale, emotionele en motorische vlak
(bron: Van Dale)
~quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:38 schreef ShAdOw-BlAde het volgende:
ik stop ook met mijn opleiding omdat ik niet echt met dit soort personen kan opschieten ze willen nooit iets leuks doen behalve een computerspel ....
Ik mag toch aannemen dat jij een opleiding kiest voor jezelf en niet voor je klasgenoten? En wat maakt de vriendenkring van je eventuele partner uit? Moet een meisje veel vrienden hebben, vind je, wil jij iets met haar willen beginnen? Vind ik niet echt logisch.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:38 schreef ShAdOw-BlAde het volgende:
ik doe ook ict (ga stoppen na dit jaar) en wat ik kan zeggen over de meisjes is dat ze allebehalve aantrekkelijk zijn.
Zit maar bij 1 meisje in de klas dit opzich ergert mij al maar ik kan supergoed met haar praten maar dan houd ook alles op ik zou me nooit aangetrokken kunnen voelen tot zon persoon qua uiterlijk niet en qua innerlijk ook niet ze is te opgesloten en weinig vrienden/geen echte hobbies.
ik stop ook met mijn opleiding omdat ik niet echt met dit soort personen kan opschieten ze willen nooit iets leuks doen behalve een computerspel ....
wel lelijk!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:22 schreef miss_bleu het volgende:
Ik heb nooit een meid naast me lopenben geen pot
quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:38 schreef NiNi het volgende:
[..]
Stimmt. Hoewel ze meestal wel moeten rijpen. Maw als ze nog 16 zijn is het meestal niets, zo halverwege de 20 trekt het soms bij.![]()
Klopt, maar dan met computersquote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:38 schreef Kroketeer het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen natuurlijk in hoeverre je wel graag wilt behoren tot die samenleving. We kunnen nu niet echt spreken van een beschaafde samenleving, waar men precies weet hoe het zou moeten. Als we nu nog steeds zoveel belang hechten aan spieren, hoe durven we dan te praten over een ontwikkeling van de menselijke beschaving? Die is er kennelijk nooit geweest. We zijn nog steeds hetzelfde als toen.
Dit is wel een beetje waar, maar men sterkt elkaar ook vaak in dit soort opvattingen. Doormiddel van vooroordelen ga je selectief luisteren wat de nerds tegen elkaar zeggen en dan pik je altijd die dingen op, die de vooroordelen juist ondersteunen. Maar goed, die vooroordelen komen niet uit de lucht vallen. Het grootste gedeelte van de nerds maakt er zich wel schuldig aan denk ik. Ik heb het zelf ook wel eens meegemaakt in de trein. Een groepje van drie nerds die de hele reis zaten te kwekken over bits en bytes. Ik werd er niet goed van en ben een wagon verder gaan zitten.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
~
Heb eens een jaartje ´n kantine moeten delen met mensen van een Informatica opleiding en ze hadden het werkelijk nooit maar dan ook helemaal nooit over iets wat niets te maken heeft met netwerken, gamen en computers....
Snie waar..quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
~
Heb eens een jaartje ´n kantine moeten delen met mensen van een Informatica opleiding en ze hadden het werkelijk nooit maar dan ook helemaal nooit over iets wat niets te maken heeft met netwerken, gamen en computers....
Je bent me net een slag voor. ik wil dol graag een opleiding ict doen en ben toch een meisje hoor :| en als er iemand vraagt of we wat leuks gaan doen sla ik dat ook zeker niet af, maar ja, zit nu al een dikke 5 jaar achter de pc en nu ik in frankrijk woon ken ik niet anders dan achter de computer kruipen voor een beetje gezelligheid van de buiten wereld.. opgescheept zitten met je ouders verveeld snel.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:40 schreef Kroketeer het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat jij een opleiding kiest voor jezelf en niet voor je klasgenoten? En wat maakt de vriendenkring van je eventuele partner uit? Moet een meisje veel vrienden hebben, vind je, wil jij iets met haar willen beginnen? Vind ik niet echt logisch.
Klopt, dit is precies wat ik bedoelquote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:42 schreef Flex82 het volgende:
[..]
Klopt, maar dan met computers![]()
Zie jij minder oorlogen of moorden dan? Of verkrachtingen of gevallen van incest oid?
Nee, we zijn nog exact hetzelfde als 1000 jaar gelden. Alleen met wat meer technologie.
Het was maar een voorbeeld, ik bedoelde meer dat mensen iemand daarom snel een nerd zouden noemen. Wat is er zo intelligent aan een societeit?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:36 schreef Kroketeer het volgende:
Ik zie de relatie tussen machogedrag en sociaal zijn niet helemaal. Overigens ook niet tussen uitgaan en sociaal zijn. Er zijn zoveel manieren om sociaal te zijn. Intelligent sociaal zijn is bijvoorbeeld een mogelijkheid, waarbij je lid wordt van een sociëteit. Ik noem maar wat. Het heeft overigens ook niets te maken met introvert zijn. Er kunnen mensen zijn, die veel uitgaan maar toch introvert zijn en andersom.
Persoon heb ik niets met machogedrag, omdat ik het maar onderontwikkeld en onbeschaafd vind.
Omdat iemand niet aan machogedrag doet is diegene een nerd? Lijkt me sterkt.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:44 schreef dafjedaf het volgende:
Het was maar een voorbeeld, ik bedoelde meer dat mensen iemand daarom snel een nerd zouden noemen.
Da's niet intelligent, da's triest. Die denken beter te zijn of boven anderen te staan.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:46 schreef Kroketeer het volgende:
[..]
Niets, maar er zijn societeiten waar je alleen wordt toegelaten, wanneer je bijvoorbeeld academisch geschoold bent.
Klopt los van dat heb ik geleerd dat als je teveel met computers omgaat het heeel erg saai wordt loop nu stage en zie hoe alles er dus later aan toe gaat en mede daardoor komt de beslissing om te stoppen.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:40 schreef Kroketeer het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat jij een opleiding kiest voor jezelf en niet voor je klasgenoten? En wat maakt de vriendenkring van je eventuele partner uit? Moet een meisje veel vrienden hebben, vind je, wil jij iets met haar willen beginnen? Vind ik niet echt logisch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |