Nou, dat is mij nog eens een originele openingszinquote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:21 schreef tong80 het volgende:
Hallo ik heet gerwin.
Wat is jouw wachtwoord ?
Achterblijven op sociaal vlak, okee. Dat kan ook een keuze zijn. Naar mijn mening hoeven nerds niet per se achter te blijven op alledrie die vlakken.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:20 schreef Flex82 het volgende:
nerd (de ~ (m.), ~s)
1 iemand die graag leert, computert e.d., maar achterblijft op het sociale, emotionele en motorische vlak
(bron: Van Dale)
Zit zeker wat inquote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:18 schreef Flex82 het volgende:
[..]
Ja, maar deze zijn makkelijker naar haar hand te zetten. En ze verlaten haar niet snel, omdat ze al blij zijn dat ze überhaupt aandacht hebben.
Zekerheid is dan het sleutelwoord.
Goh, toevallig wij ook.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:22 schreef Kroketeer het volgende:
Overigens ken ik een computernerd die toevallig ook Gerwin heet..
Ik begrijp het. In eerst instantie durven ze geen gesprek te voeren, omdat ze "bang" zijn. Ze komen in eerste instantie dan ook vaak wat zenuwachtig over en een beetje houterig. Maar als ze zich dan eenmaal op hun gemak voelen, dan begint de betweterigheid.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:23 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Het probleem van nerds vind ik dat als ze zich eenmaal "veilig" genoeg voelen om wel een gesprek met iemand aan te gaan, ze vaak juist erg betweterig overkomen: ze doen alsof ze het allemaal beter weten. Ook staan ze niet echt vaak open voor andermans meningen of moeten die meningen meteen weerlegd worden. Natuurlijk zijn niet alle nerds zo, maar een groot gedeelte wel.
Voor degenen die iets met nerd willen: check een keer de TU van Eindhoven
Mijn ervaringen met nerds zijn anders.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:23 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Het probleem van nerds vind ik dat als ze zich eenmaal "veilig" genoeg voelen om wel een gesprek met iemand aan te gaan, ze vaak juist erg betweterig overkomen: ze doen alsof ze het allemaal beter weten. Ook staan ze niet echt vaak open voor andermans meningen of moeten die meningen meteen weerlegd worden. Natuurlijk zijn niet alle nerds zo, maar een groot gedeelte wel.
Vertaalt:quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:20 schreef Flex82 het volgende:
[..]
nerd (de ~ (m.), ~s)
1 iemand die graag leert, computert e.d., maar achterblijft op het sociale, emotionele en motorische vlak
(bron: Van Dale)
En weer de vraag, is dit alles niet behoorlijk subjectief? Wie bepaalt wanneer iemand sociaal vaardig is? Dat is gewoon een opvatting van de tijd.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:26 schreef Flex82 het volgende:
[..]
Vertaalt:
Je hebt geen vrienden en maakt ze erg moeilijk. Wat je sociaal incompetent maakt,
Je bent emotioneel verkloot en denkt niet aan/met anderen omdat je niet gewend bent om in de normale samenleving mee te draaien (zie sociaal vlak),
Je bent een motorische mislukking, kracht heb je niet en de toetsen van het toetsenbord zijn je grootste uitdagingen.
denk ik dan....
daar komt toevallig mijn ex vandaan,, en inderdaad een behoorlijke nerd, niet op motorisch, maar wel op sociaal vlak, ze zijn allemaal een beetje Barabas en Zonnebloem.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:23 schreef Last_Action_Hero het volgende:
hmm een keuze?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:22 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Achterblijven op sociaal vlak, okee. Dat kan ook een keuze zijn. Naar mijn mening hoeven nerds niet per se achter te blijven op alledrie die vlakken.
Je zei eerder dat je wel op een goed lichaam valt. Wat zie jij als een goed lichaam? En hoe zit het met het hoofd van de persoon in kwestie? Een stereotype nerd is alles behalve mooi. Of wens jij wel een mooie nerd?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:28 schreef Salem het volgende:
[..]
daar komt toevallig mijn ex vandaan,, en inderdaad een behoorlijke nerd, niet op motorisch, maar wel op sociaal vlak, ze zijn allemaal een beetje Barabas en Zonnebloem.
Helemaal met je eens!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:24 schreef Kroketeer het volgende:
[..]
Ik begrijp het. In eerst instantie durven ze geen gesprek te voeren, omdat ze "bang" zijn. Ze komen in eerste instantie dan ook vaak wat zenuwachtig over en een beetje houterig. Maar als ze zich dan eenmaal op hun gemak voelen, dan begint de betweterigheid.
Tja... sorry, kan het ook niet helpen....quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:28 schreef tailey17 het volgende:
internationale vrouwen dag??? niks van gemerkt hoor meneer :-p
Sommige mensen zijn gewoon introvert en hebben niets met uitgaan en machogedrag. Sommige mensen zijn gewoon niet zo sociaal ingesteld, omdat ze daar voor kiezen. Niet omdat ze het niet zouden kunnen, maar omdat ze de behoefte niet hebben.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:28 schreef Overlast het volgende:
[..]
hmm een keuze?
Er wordt eerder contactgestoordheid mee bedoeld denk ik.
En dat is geen keuze.
Kortom, het is allemaal persoonlijk.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:29 schreef Kroketeer het volgende:
[..]
Je zei eerder dat je wel op een goed lichaam valt. Wat zie jij als een goed lichaam? En hoe zit het met het hoofd van de persoon in kwestie? Een stereotype nerd is alles behalve mooi. Of wens jij wel een mooie nerd?
hahaha een nerd ken wel eens handig zijn (zegt een 100% compu nerdquote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:30 schreef dafjedaf het volgende:
De meesten zijn of nogalof gewoon lief
![]()
Maar ik val niet op lief. Of, niet op alleen maar lief.
Ik zie een nerd niet zo snel aan mijn meer duistere behoeften voldoen.
Maar mocht ik er een tegen komen zou ik m niet uit mn bed schoppen vanwege nerd-zijn.
Mag ie mooi in bed met mn laptop spelen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |