abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34045418
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:23 schreef RobinGQ het volgende:
Ben reuze benieuwd naar Washington, krijg altijd een beetje het idee dat het de Parijs van de VS is.
Ook al ben ik geen Parijs-fan... deze vergelijking gaat écht niet op.
pi_34045435
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:25 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Is die conclusie getrokken voor of na de Parijs meet?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34045490
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:25 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Hè bah Daar gaat mijn glorieuze beeld van Washington

Als je een vergelijking moest maken met een Europese stad (als dat mogelijk is), waar lijkt het dan op volgens jou?
pi_34045691
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:27 schreef RobinGQ het volgende:
Hè bah Daar gaat mijn glorieuze beeld van Washington

Als je een vergelijking moest maken met een Europese stad (als dat mogelijk is), waar lijkt het dan op volgens jou?
Bonn (daar hebben ze ook een Museumsmeile, een groot park en is er in de stad zelf niet veel te beleven)

Het blijft natuurlijk een standaard amerikaanse stad, ofwel een Central Bussiness District, een paar grootste bouwwerken en monumenten en dan oneindige suburbs met snelwegen en malls.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 17:01:10 #30
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_34051745
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:23 schreef RobinGQ het volgende:
Ah, dit is ook een interessante topic voor mij, aangezien ik precies het zelfde ga doen als de topicstarter, maar dan al volgende maand. Ben reuze benieuwd naar Washington, krijg altijd een beetje het idee dat het de Parijs van de VS is. Feit dat alles lekker dicht bij elkaar ligt en de musea gratis zijn (in principe bezoek ik vrij veel musea, maar ik ben niet iemand die er uren rondhangt...om nou elke keer $10,- te moeten betalen voor 10 minuten kijken is soms de reden dat ik musea laat liggen, ondanks dat ze interessant zijn) is een groot pluspunt.

Nu nog hopen dat het weer een beetje meewerkt volgende maand en dan komt alles goed

Er stond overigens een weekje geleden ongeveer een artikel in het Parool over Washinton. Zijn wel 2 of 3 leuke dingetjes die in dit artikel stonden, die volgens mij niet in alle reisgidsen staan
Gratis museum's is voor mij idd ook wel ok, want ik hoef er ook niet de hele dag rond te hangen. Wil er wel ff rondkijken, maar om daar nou een hoge entree voor neer te leggen.
pi_44002979
Heeft de TS nog tips voor DC?

Of iemand anders natuurlijk
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44006763
trek een dagje uit voor een flinke wandeltocht:
's ochtends:
witte huis
washington monument
jefferson memorial
roosevelt
ww2 memorial
lincoln
korea monument
vietnam monument

's middags
Alles tussen het washington monument en het Capitol... veel te zien daar...

's avonds
eten bij old ebbit grill en nog even het witte huis bekijken in het donker

het zal een vermoeiende dag zijn maar zeer de moeite waard.

dan heb je de volgende dag nog om naar het Arlington National Cemetery (JFK) te gaan en het Pentagon...
Bij het Pentagon zijn ze nogal paranoia; je mag er geen foto's of video opnames maken. er fietsen agenten die een oogje in het zeil houden. Je kan er simpel met de metro komen. Tis een saai gebouw maar je moet het gewoon een keer gezien hebben...

ook de moeite waard is een bezoekje brengen aan Union Station (centraal station)

check mijn fotoboek
http://www.econcepts.nl/vakantie2005/Album1.htm

mag ik mee?

[ Bericht 4% gewijzigd door tomzev op 29-11-2006 22:08:54 ]
Tja...
pi_44006883
Ja
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44007033
wanneer gaan we?
Tja...
pi_44007494
Ik ga woensdag
pi_44070816
Air and Space Museum op the Mall vond ik erg tegenvallen. Er is daar echter ook zo'n shuttlebus naar het Air and Space Museum op Dulles, dat is zeker wel de moeite waard.
Natural History Museum vond ik overigens ook erg mooi en de Post Office Pavilliion...
We zijn midden in de zomer terwijl het iets van 100F was, van Union Station naar Arlington Cemetery gelopen. Was kapot heet en een pokke end, maar wel de moeite waard...
Ik steek je moeder in de fik!
pi_44213823
Iemand een idee voor een betaalbaar hotel redelijk in het centrum?

Ik wil ongeveer 150 dollar voor een kamer betalen
pi_44282425
Ik vond het Holocaust museum aan de Mall absoluut de moeite waard. Zeer indrukwekkend.

http://www.ushmm.org/
  maandag 11 december 2006 @ 10:04:33 #39
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_44321236
Ga van de zomer (22-25 augustus).
Iemand een idee hoe je als Nederlander de White House tour kunt regelen?
Als Amerikaan moet je een groep van 10 personen hebben en je dan aanmelden via je state representative...
In Engeland schijnt het via de ambassade te kunnen, maar de NL ambassade zegt dat niet te kunnen:
quote:
Recent heeft deze Ambassade diverse verzoeken ontvangen om te bemiddelen bij het organiseren van bezoeken aan het Witte Huis voor Nederlandse toeristen. De Ambassade kan hieraan geen medewerking verlenen. De restricties die van Amerikaanse zijde worden opgelegd zijn van dien aard dat het voor de Ambassade praktisch niet mogelijk is om aan de wensen van de individuele toerist te voldoen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_44333075
Niet, het schijnt overigens ook niet zo interessant te zijn..
Ik steek je moeder in de fik!
pi_44339444
Volgens mij is er gewoon een visitor-centre en het lijkt me ook niet zo boeiend
  maandag 10 december 2007 @ 18:48:05 #42
123497 Darkhelmet76
Strik je veter...
pi_55174108
Even een topic-kick!

Ik werd vandaag gebeld door 20th Century Fox dat ik bij een of andere prijsvraag een 6-daagse reis naar Washington gewonnen heb! Incl overnachtingen! Voor 2 personen!

Dus ben nu eens even aan t uitzoeken wat er allemaal te zien en te doen is daarzo.. Ben op zich wel n fan van cultuur/historie, maar ook shoppen en een goeie NBA/NFL/MLB game is ook zeker niet verkeerd!
[weet niet of de respectievelijke seizoenen nu aan de gang zijn daar??]

Tips zijn welkom dus!!
Ruim appartement met garage in centrum van Sittard te koop! PM voor meer info!
www.botergeel.nl
  maandag 10 december 2007 @ 21:18:24 #43
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_55177749
Als je fietsen huurt kun je in een dag langs alle memorials en Arlington Cemetary fietsen...
Da's wel geinig...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_55184061
Ik zou in elk geval een paar dagen een auto huren of wat gaan bussen want na 1 dag verveel je je rot in DC
  woensdag 30 januari 2008 @ 18:55:13 #45
123497 Darkhelmet76
Strik je veter...
pi_56415138
a.s. Dinsdag vertrek ik voor een week naar DC!

Woohoo!
Ruim appartement met garage in centrum van Sittard te koop! PM voor meer info!
www.botergeel.nl
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:26:41 #46
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_84111570
Heb de komende zomer 2 lange overstappen op Washington DC (8+ uur), en wilde dus ff de stad in om wat zaken te bezoeken. Iemand er nog recentelijk geweest met wat leuke tips die verder gaan dan White House etc.?
[b]@RemiLehmann[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')