abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17580117
ik wil binnenkort een mooie portretfoto van mij en mijn vriend laten maken, alleen nu is mijn vraag wat is daar een redelijke prijs voor. heb al bij een paar winkels gekeken maar dat loopt heel erg uiteen en het zal waarschijnlijk ook wel zo zijn dat de kwaliteit verschilt. weet iemand wat een redelijke prijs/kwaliteit verhouding is en wanneer ik echt teveel betaal voor mn foto's ?

alvast heel erg bedankt
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_17580211
de prijzen die ik gezien heb lopen uiteen van 30 tot 80 euro...( ik weet niet hoeveel ik er dan heb)
pi_17580732
Waarom vraag je niet iemand van het fotografieforum? Er zijn er genoeg die het goed kunnen, en nog goedkoper (gratis?) ook!
pi_17581012
quote:
Op maandag 8 maart 2004 19:11 schreef dawg het volgende:
Waarom vraag je niet iemand van het fotografieforum? Er zijn er genoeg die het goed kunnen, en nog goedkoper (gratis?) ook!
heb jij enig id wie dan ik ben hier niet zo heel bekend en om et nou aan iedereen te gaan vragen is ook zo wat
pi_17581359
Denk dat er genoeg zijn die het wel zouden willen doen... maar ken hier niet zoveel mensen, ben er nog maar net
pi_17581891
ja maar ik vind het zo bruut om er een topic over te openen.... eigenlijk
pi_17582316
pfff 30 of 80 euro....dan zou ik wel fotograaf willen worden hoor !!
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_17583611
kga het toch maar doen... er een topic over openen... ben benieuwd
  maandag 8 maart 2004 @ 21:17:02 #9
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_17584107
Dat is natuurlijk per winkel verschillend! ik reken 29,50 voor 3 foto's op het formaat 10X15
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  maandag 8 maart 2004 @ 21:25:37 #10
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_17584392
fotograaf voor potretfoto's gezocht kheb er een topicje over gemaakt
pi_17585056
quote:
Op maandag 8 maart 2004 21:17 schreef fotoloog het volgende:
Dat is natuurlijk per winkel verschillend! ik reken 29,50 voor 3 foto's op het formaat 10X15
Vind ik nog duur...want je krijgt het negatief er waarschijnlijk niet bij?

Maar goed kan natuurlijk wel, want men mot ook leven he?
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  maandag 8 maart 2004 @ 21:49:20 #12
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_17585137
quote:
Op maandag 8 maart 2004 21:46 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Duur,duur dat is een relatief begrip ,het is misschien veel geld ,maar duur?
Men krijgt bij mij de negatieven erbij,dus dat valt wel mee
pi_17585359
@fotoloog: als je echt gaat rekenen wat je kosten zijn, schrik je je helemaal rot.. vind die 29,50 dus niet eens schrikbarend

En ieder mag vragen wat hij/zij wil.. klant beslist uiteindelijk wat het waard is En de fotograaf ook
Fotografie, lekker eten & reizen (easy combo ;) )
  maandag 8 maart 2004 @ 22:06:35 #14
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_17585687
quote:
Op maandag 8 maart 2004 21:56 schreef kwaakeend het volgende:
@fotoloog: als je echt gaat rekenen wat je kosten zijn, schrik je je helemaal rot.. vind die 29,50 dus niet eens schrikbarend

En ieder mag vragen wat hij/zij wil.. klant beslist uiteindelijk wat het waard is En de fotograaf ook
En zo is het
pi_17586296
Even een reactie van een vakman, de Nederlandse portret fotografie wordt ernstig ondergewaardeerd door het Nederlandse publiek. Voor een dubbeltje op de eerste rang. Bedragen als 29,50 voor een serie inclusief negatieven, dan kun je jezelf niet serieus nemen. Sterker nog je degradeerd daardoor je collaga's en vooral jezelf. Jaren is er gevochten voor het behoud van negatieven door fotografen. Gelukkig zijn er nog voldoende mensen die wel een realistische prijs willen betalen voor een goed origineel portret. Als het een goed portret is kun je er jaren van genieten. Waarom dan geen fatsoenlijke prijs vragen, sorry hoor ik snap het niet.
pi_17587151
Het is toch geheel afhankelijk van wat je eigen kosten als (amateur) fotograaf zijn?
Als iemand profesionele apparatuur heeft, in een studio die gehuurd moet worden, manuren die betaald moeten worden.. enz. Dan is 30 euro voor 3 foto's plus negatieven niet veel.
Ik als amateurtje zou het er niet voor durven vragen. Simpelweg omdat ik nog niet zoveel geinvesteerd heb in mijn hobby.

Dus die post hierboven vind ik ietwat overdreven.
pi_17587313
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat je voor een operatie ook niet naar de hobby chirurg gaat, toch ???
pi_17587358
En nu begrijp ik je post al helemaal niet meer.

Dus een hobby fotograaf maakt slechtere foto's dan een vakman?
  maandag 8 maart 2004 @ 23:03:16 #19
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_17587428
quote:
Op maandag 8 maart 2004 22:26 schreef Borax het volgende:
Even een reactie van een vakman, de Nederlandse portret fotografie wordt ernstig ondergewaardeerd door het Nederlandse publiek. Voor een dubbeltje op de eerste rang. Bedragen als 29,50 voor een serie inclusief negatieven, dan kun je jezelf niet serieus nemen. Sterker nog je degradeerd daardoor je collaga's en vooral jezelf. Jaren is er gevochten voor het behoud van negatieven door fotografen. Gelukkig zijn er nog voldoende mensen die wel een realistische prijs willen betalen voor een goed origineel portret. Als het een goed portret is kun je er jaren van genieten. Waarom dan geen fatsoenlijke prijs vragen, sorry hoor ik snap het niet.
Waar praat je over "vakman" ik mezelf niet serieus nemen! Grappenmaker ,ik weet wat ik kwijt ben aan materiaalkosten en prints,ik ben zelfstandig ondernemer, dus als ik een prijs kan vragen van 29,50 voor 3 prints op 10X15 incl. de negatieven ,dan doe ik dat ,en ja ik verdien er ook nog aardig op! waarom ,consumenten worden steeds prijsbewuster,zeker gezien de huidige recessie,en als jij dat jezelf niet serieus nemen noemt ,ala ,ik denk aan de consument ,die moet tevreden zijn! en dat doe je niet door exhorbitante bedragen te vragen voor een portret,anders blijft je stoel wel heel erg lang leeg.........
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 8 maart 2004 @ 23:16:39 #20
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_17587897
quote:
Op maandag 8 maart 2004 21:46 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Ik ken geen vakfotografen die negatieven meegeven aan klanten (wel fotografen maar dat zijn zonder uitzondering geen vakmensen)
De bakker verkoopt immers ook brood en houdt de bakvorm zelf .

29,50 is niet duur voor een opnamsessie, de fotograaf draait dan waarschijnlijk net quite.

@Borax: Een stevige prijs vragen voor een opnamesessie kan natuurlijk best . Het probleem is echter dat er in Nederland geen 10 fotografen te vinden zijn die dat met droge ogen redden, de meeste zitten aan de hier genoemde bedragen, en hoewel het momenteel niet de grootste vetpot is om te fotograferen is de hongersnood onder portretfotografen nog niet uitgebroken.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 8 maart 2004 @ 23:22:47 #21
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_17588119
quote:
Op maandag 8 maart 2004 23:01 schreef Icicle het volgende:
En nu begrijp ik je post al helemaal niet meer.

Dus een hobby fotograaf maakt slechtere foto's dan een vakman?
Nee hoor, de kwaliteit van de foto's wordt niet bepaald door of je nou hobbyist of pro bent. Het enige dat je als pro te bieden moet hebben is een zekere kwaliteitsgarantie. Je moet ook nog goed fotograferen wanneer je ten ene male je dag even niet hebt. Grotendeels moet die kwaliteitswaarborg komen uit de routine die je na verloop van tijd in je werk krijgt, een ander deel komt uit je materiaalkeuze en je apparatuur waar je het uiterste uit haalt. Theoretisch althans.

Ik heb inmiddels pro's zien werken die voor een amateurstatus nog te beroerd werk afleverden en ik heb hobbyisten bezig gezien die iedere pro outperformen.

Of stelde je de vraag aan Borax
  maandag 8 maart 2004 @ 23:25:54 #22
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_17588223
quote:
Op maandag 8 maart 2004 23:16 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Ik ken geen vakfotografen die negatieven meegeven aan klanten (wel fotografen maar dat zijn zonder uitzondering geen vakmensen)
De bakker verkoopt immers ook brood en houdt de bakvorm zelf .

29,50 is niet duur voor een opnamsessie, de fotograaf draait dan waarschijnlijk net quite.

@Borax: Een stevige prijs vragen voor een opnamesessie kan natuurlijk best . Het probleem is echter dat er in Nederland geen 10 fotografen te vinden zijn die dat met droge ogen redden, de meeste zitten aan de hier genoemde bedragen, en hoewel het momenteel niet de grootste vetpot is om te fotograferen is de hongersnood onder portretfotografen nog niet uitgebroken.
Even een kleine kanttekening: de fotograaf kan misschien quitte spelen ,ik en mijn machientje zijn zo vertrouwd met elkaar dat het merendeel er het eerste als "goed" uitkomt,dat wat betreft kleurbalans,densiteit enz. dus ik kan die prijs vragen ,zonder concessies!
pi_17588312
quote:
Op maandag 8 maart 2004 23:22 schreef Ouwesok het volgende:
Of stelde je de vraag aan Borax
Ja
Vanwegen zijn vergelijking met een hobby chirurg.
pi_17588409
Succes ermee, ik heb geen last van hongersnood.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 8 maart 2004 @ 23:32:19 #25
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_17588415
quote:
Op maandag 8 maart 2004 23:29 schreef Icicle het volgende:

[..]

Ja
Vanwegen zijn vergelijking met een hobby chirurg.
Daarom gaan we allemaal ook met de taxi, niemand is gebaat bij een amateur-automobilist

Bij het quite draaien voor dertig eur bedoel ik alleen voor wat de opname betreft, dus je licht, film en tijd. Bij de nabestellingen begint de inhaalrace .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')