abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 maart 2004 @ 18:19:31 #1
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_17579606
Heeft er iemand ooit iets besteld bij pixmania? En zo ja, is dit een fiabel bedrijf?

Ik vind de voorwaarden nogal dubieus...

------------------------------

Algemene Verkoop Voorwaarden

1- Toepasselijkheid
2- Het plaatsen van een bestelling
3- Validering van een bestelling
4- Prijs
5- Beschikbaarheid
6- Product informatie
7- Garanties en naverkoopservice
8- Betaling
9- Verzekering
10- Levering
11- Verantwoordelijkheid
12- Promotie codes
13- Recht van teruggave: Niet tevreden, geld terug
14- Gegevensbescherming
15- Rechtsgeding
16- Gebruikers meningen


1. Toepasselijkheid

De details van de algemene verkoopvoorwaarden die u hieronder vindt (hierna genoemd:"algemene voorwaarden"), hebben betrekking op de contractuele relaties tussen alle gebruikers van de Pixmania.com site (hierna genoemd: "gebruiker" of "u"), en het bedrijf Pixmania, SARL met een bedrijfskapitaal van 8.036.250 euro's, waarvan het hoofdkantoor gevestigd is aan 43-47 avenue de la Grande Armée 75016 Parijs, Frankrijk en ingeschreven bij de Franse kamer van koophandel onder nummer B 352 236 244 (hierna genoemd: "Pixmania").
Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn hoofdvoorwaarden en vervangen alle andere voorgaande voorwaarden. Pixmania kan op elk moment bepaalde voorwaarden veranderen. Ook is het noodzakelijk deze elke keer dat U een bezoek aan Pixmania.com (hierna genoemd: "de site") brengt te herlezen. Wij gaan ervanuit dat U voorafgaand aan het erkennen/valideren van Uw bestelling deze algemene voorwaarden heeft gelezen en geaccepteerd.

Bij een bezoek aan de site, dient u de algemene voorwaarden en de gebruiksregels op de site na te leven.


2. Het plaatsen van een bestelling
Wij bieden U vier mogelijkheden om uw bestelling te plaatsen:


- Via Internet op onze site: www.pixmania.com 24 uur per dag en 7 dagen in de week.
- Per e-mail naar: klantenservice@pixmania.com
- Per telefoon: 0900-2658520 (0,25 ¤/min.)
- Per post, U stuurt een afdruk van Uw bestelling en geeft daarbij aan op welke manier u wenst te betalen naar het volgende adres:

Pixmania, Service client, 43-47 avenue de la Grande Armée 75016 Parijs - Frankrijk.

Vervolgens krijgt U per e-mail of telefoon een bevestiging dat wij de bestelling hebben ontvangen.

Wij informeren U dat U een bestelling niet meer kunt annuleren, nadat de verzending al heeft plaatsgevonden.


3. Valideren van een bestelling
Wij informeren U dat Uw bestelling een vertraging van 24 uur kan oplopen. Wegens veiligheidsredenen worden alle bestellingen die met de creditcard zijn betaald door Pixmania gecontroleerd.

Wij kunnen u om aanvullende informatie vragen om de bestelling te kunnen verwerken.

Om een vertraging van uw bestelling zo veel mogelijk te voorkomen, wordt u daarom gevraagd om tijdens uw bestelling de volgende gegevens op te geven:
- betalend E-mail adres, zoals: AOL, Tiscali, Chello, of een professioneel adres
- telefoonnummer (werk/thuis/mobiel) waar wij u op elk moment van de dag kunnen bereiken.

Voor alle bestellingen die met een credit card zijn gemaakt, zal een identiteitsbewijs (paspoort of rijbewijs) worden gevraagd, dat U ons per fax of e-mail zal moeten doen toekomen.

Wij verontschuldigen ons voor de extra hinder die dit met zich meebrengt. Deze procedure is echter in het leven geroepen om onze klanten tegen eventuele fraude met creditcards te beschermen.


4. Prijs
De prijzen van de producten op de site worden in euro's vermeld, en zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten. De verzendkosten zijn voor de gebruiker en worden aan het einde van de bestelling als supplement op het (de) gekozen product(en) gefactureerd.

In verband met de Europese Unie worden de prijzen op de site in euro's aangegeven, maar de prijzen worden tegelijkertijd in de valuta van het land zelf afgebeeld; aan de laatst genoemde prijzen kan geen enkele contractuele waarde worden gehecht.

Pixmania is niet verantwoordelijk voor fouten of onnauwkeurigheden binnen het gebruikte conversiesysteem, noch voor verschillen die kunnen optreden tussen de geschatte totaalprijs van uw bestelling en het uiteindelijke factuurbedrag.

Wij eigenen ons het recht toe elke prijs op elk moment te kunnen veranderen. Het contract gaat van start op het moment dat het product uit onze voorraad is vertrokken.


5. Beschikbaarheid
Houdt U er rekening mee dat de producten op het moment van bestellen op voorraad kunnen zijn, maar door een grote hoeveelheid aan bestellingen wellicht niet direct geleverd kunnen worden.

Als één van de door u bestelde producten niet op voorraad is, nemen wij binnen 30 dagen contact met u op door middel van e-mail of per telefoon om u ervan op de hoogte te brengen en, indien mogelijk, informeren over de verwachte leverdatum.

Wanneer een deel van Uw bestelling niet direct geleverd kan worden, treft U dat op Uw rekening aan en wordt het product nageleverd. Bij nalevering van producten zijn de transportkosten voor onze rekening.


6. Product informatie
De afbeeldingen van de producten op de site kunnen van de wezenlijke producten afwijken, hiervoor is Pixmania niet verantwoordelijk. Wat betreft de technische productinformatie en de productbeschrijving van onze partners of leveranciers is Pixmania niet verantwoordelijk voor de inhoud.

Alle accessoires in de pakketten van Pixmania zijn compatibele producten van een ander merk dan van de fabrikant van het product waar de accessoires bij horen.


7. Garanties en service na de aankoop
Al onze digitale camera's en camcorders hebben een garantie van twee jaar.

Tijdens het eerste jaar is de garantie in handen van de fabrikant. Wanneer er zich een probleem voordoet met het artikel, dient U direct contact op te nemen met de klantenservice van de fabrikant.

Tijdens het tweede jaar heeft U een garantie bij Pixmania. Wanneer er zich een probleem voordoet met Uw artikel, neemt U direct contact met ons op of U stuurt een e-mail naar het volgende adres: klantenservice@pixmania.com. U kunt het artikel terugsturen naar het volgende adres:

SAV Pixmania/Fotovista
110Bis Avenue du Général Leclerc
Entrepôt Citrail
Bâtiment 12
F-93500 Pantin
Frankrijk

Wanneer, om welke reden dan ook, u het product terug stuurt, moeten een kopie van de factuur, de garantiekaart (aanwezig in de doos), en de retourbon bijgevoegd zijn.

Onder de garantie vallen geen beschadigingen door externe oorzaken (bijvoorbeeld ongeluk, schok, onweer, stroomuitval etc…), door verkeerde installatie of gebruik niet conform aan de specificaties van de producent, door commercieel of collectief gebruik of door het gebruiken van accessoires e.d. niet compatibel met het product.


8. Betaling
De betaling van Uw bestelling kan per credit card worden gedaan (VISA of Mastercard), per bankoverboeking of per Rabobank Direct betalen.

Voor een betaling met creditcard wordt het totaalbedrag vier dagen na de bestelling afgeschreven, op voorwaarde dat wij goedkeuring hebben ontvangen van het betalingscentrum, en na ontvangst van aanvullende documenten (zie punt 3; Validering van bestelling). Zonder dit kan uw bestelling niet worden uitgevoerd. De online-betaling per creditcard wordt via het beveiligde systeem "Secure Socket Layer" gerealiseerd dat ervoor zorgt dat uw bankgegevens gecodeerd worden tijdens het verzenden over het netwerk.

Voor een betaling per bankoverboeking worden de benodigde gegevens verstrekt tijdens het maken van de bestelling. Uw bestelling kan door ons pas na ontvangst van het totaalbedrag op onze rekening worden verwerkt. Door administratieve omstandigheden kan deze vorm van betaling een vertraging in de leveringstijd opleveren.

Bij terugbetaling wordt de gebruiker terugbetaald op de rekening van zijn creditcard bij creditcard betalingen, in alle andere gevallen wordt een terugbetaling gedaan door overboeking op een door de gebruiker opgegeven bankrekening.


9. Verzekering
Pixmania heeft een contract met de betalingsverzekeraar BIBIT.


10. Levering
De artikelen die op onze site worden aangeboden, worden alleen in Nederland bezorgd.

Uw bestelling zal worden geleverd op het adres dat u bij het plaatsen van Uw bestelling heeft opgegeven.

De tijd van verwerking en het versturen van uw bestelling, aangegeven op de site, is indicatief en kan veranderen. Pixmania is niet verantwoordelijk voor het te laat arriveren van een levering of het zoekraken van een bestelling door de pakketdienst tijdens het transport.

In geval van een niet ontvangen bestelling in de daarvoor te verwachten tijd, wordt bij de pakketdienst een onderzoek ingesteld dat meerdere weken in beslag kan nemen. Gedurende deze periode kan er geen enkel nieuw artikel verstuurd worden of een terugbetaling worden verwerkt.

Bij ontvangst van uw bestelling, dient u uw bestelling na te kijken en, indien nodig op de afleverbon eventuele afwijkingen te markeren.

U dient deze afwijkingen ook aan Pixmania per post door te geven aan Pixmania, Service Client, 43-47 avenue de la Grande Armée, 75016 Parijs, Frankrijk, per fax 0033.14.501.36.78 of per e-mail naar klantenservice@pixmania.com. Dit moet u dezelfde dag of uiterlijk de eerste werkdag na ontvangst van het product doen. Reclamaties die na deze termijn gedaan worden, kunnen niet worden geaccepteerd en de verantwoordelijkheid van Pixmania tegenover de gebruiker vervalt dan ook.


11. Verantwoordelijkheid
Pixmania is niet verantwoordelijk voor het niet naleven van het contract door overmacht, zoals een gehele of gedeeltelijke staking in transport -of postwezen, overstromingen, brand of oorlog.Pixmania draagt geen verantwoordelijkheid voor indirecte schade, ondernemingsverlies, verlies van winst, verlies van succes, beschadiging of kosten die worden gemaakt door de aankoop van een product op de site.

Wij herinneren u eraan dat het verstandig is de verpakkingsmaterialen, waar de artikelen in worden geleverd, te bewaren. Pixmania zal niet verantwoordelijk gehouden worden voor eventueel verlies van gegevens, documenten of wat voor aangebrachte schade dan ook door het niet bewaren van gegevens door de gebruiker.

Pixmania is niet verantwoordelijk voor gevolgen die resulteren uit het slecht gebruiken van producten die worden aangeboden op de site.

Het niet in gebruik kunnen nemen van producten in het bijzonder doordat zij niet compatibel zijn van materieel geeft geen recht op schadeloosstelling of geldteruggave door Pixmania. Links op de site kunnen leiden naar andere sites dan die van Pixmania. Pixmania is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze sites. Hoewel de producten die op de site worden aangeboden gebruikt kunnen worden voor professionele doeleinden, is het niet het doel van Pixmania om aan professionals te verkopen. Pixmania is dus niet verantwoordelijk voor schade door professioneel gebruik.

De verantwoordelijkheid van Pixmania is, in ieder geval, beperkt tot het totaalbedrag van de bestelling.


12. Promotie codes
De promotiecodes die worden aangeboden door onze verschillende partners zijn onder bepaalde condities te gebruiken:

De promotiecodes zijn alleen bruikbaar voor de producten gespecificeerd op onze site. Een promotiecode is eenmalig door één persoon te gebruiken en de verschillende codes zijn niet cumulatief.

Om van de promotiecodes te profiteren, moet u tijdens uw bestelling de promotiecode doorgeven, hetzij aan de telefoon bij het maken van een telefonische bestelling, of op de speciaal aangegeven ruimte bij het opgeven van uw bestelling online. Mocht u vergeten zijn de code in te vullen, dan verstrekken wij u geen nieuwe code.

Promotiecodes zijn alleen op de daarvoor aangegeven tijd actief en bruikbaar.


13. Recht van teruggave: Niet tevreden, geld terug:
Refererend aan artikel L 121-20 van de gebruikerscode heeft U recht om binnen 14 dagen het product aan ons te retourneren, mocht het niet bevallen. Deze 14 dagen gaan in op het moment dat de bestelling wordt opgestuurd. U kunt uw product, op uw kosten met een fotocopie van de originele factuur, de retourbon, en in de originele verpakking, sturen naar:

SAV PIXMANIA/FOTOVISTA
110Bis Avenue du Général Leclerc
Entrepôt Citrail
Bâtiment 12
93500 Pantin
France

Alle producten dienen bij teruggave in de originele verpakking terug te komen met alle losse artikelen erbij (accessoires, software etc.). Beschadigde of niet volledige producten kunnen niet worden geruild of gerembourseerd. Alle gemaakte foto's op de geheugenkaart kunnen niet worden ontwikkeld of teruggestuurd.
Software kan alleen worden teruggestuurd in de originele, verzegelde verpakking.
Elke retourzending moet van tevoren worden aangegeven aan onze Klanten Service per e-mail ( klantenservice@pixmania.com ) of per fax (0033.14.501.36.78).
Het recht van retourzending gaat in zonder boete, uitgezonderd de leveringskosten. Als u gebruik maakt van uw recht van teruggave, heeft de gebruiker de keuze uit of terugbetaling, of van hetzelfde product een nieuwe zending. In het geval van een omruiling zijn de leveringskosten voor de gebruiker.

Bij uitoefening van het recht van teruggave zal Pixmania er alles aan doen om het geld zo snel mogelijk terug te storten aan de gebruiker; de vertraging is afhankelijk van het technische onderzoek dat uitgevoerd zal moeten worden.
Als voorzorgsmaatregel worden alle retour gestuurde producten onderworpen aan een technisch onderzoek voor omruiling of teruggave; dit kan een tiental dagen in beslag nemen. Het recht van teruggave gaat niet op voor het repareren van een beschadiging door een externe oorzaak (zoals ongeluk, schok, onweer, stroomuitval), het gebruiken van het product op niet-conforme wijze zoals aangegeven door de producten, gebruik van het product op schadelijke wijze, commercieel of collectief gebruik, gebruik van randapparatuur, of niet compatibele accessoires.
De gebruiker zal op de bankrekening van zijn creditcard gecrediteerd worden in het geval van een betaling met creditcard. De terugbetaling zal voor betalingen via overboeking plaatsvinden op een door de klant aan te geven Nederlandse bankrekening.


14. Gegevensbescherming
Het niet communiceren van gegevens die worden gevraagd tijdens uw bestelling en die noodzakelijk zijn voor het verwerken en verzenden van de bestelling, het opmaken van facturen en het in werking stellen van de garantie, leidt tot het annuleren van uw bestelling. Als u zich op de site inschrijft, verplicht u zich tot het geven van de juiste informatie. Het doorgeven van valse informatie gaat in tegen de algemene voorwaarden en de gebruiksvoorwaarden op de site.
Pixmania heeft het recht de opgegeven persoonsgegevens te onttrekken, bewerken en gebruiken. Deze gegevens worden in het informaticasysteem verwerkt.
De informatie die u ons bij het opgeven van uw bestelling geeft, zullen wij met grote discretie behandelen.

U heeft doorlopend het recht de door u opgegeven gegevens in te zien en te rectificeren. U hebt op elk moment het recht Pixmania te vragen wat voor gegevens in de database aanwezig zijn en deze te veranderen.

Indien U niet langer e-mail van ons wenst te ontvangen, kunt u een e-mail sturen naar het volgende adres: desinscription@pixmania.com.

Pixmania is als enige in het bezit van uw gegevens. Alleen Pixmania en contractuele partners kunnen u e-mail versturen in het kader van promotionele activiteiten. Deze partners zijn speciaal door Pixmania geselecteerd op de kwaliteit van hun producten en service.


15. Rechtsgeding
Het huidige contract is naar huidig Europees recht samengesteld.


16. Gebruikers meningen
Alle meningen van de Pixmania gebruikers worden gelezen en gecontroleerd voordat ze online worden geregistreerd. Alleen opmerkingen over producten worden geaccepteerd en zullen duidelijk op de site worden weergegeven. De mening van gebruikers heeft dus alleen betrekking op de producten.



  maandag 8 maart 2004 @ 18:22:02 #2
35287 massiefje
*fokkerdefok*
pi_17579651
En jij denkt dat ik dit ga lezen ? Filter er ff uit wat jij nuttig vind, want nu reageert er geen hond lijkt me :S
"Ik zeg maar zo, ik zeg maar appeltaart."
pi_17579678
geen ervaring, maar blijkt een goed bedrijf te zijn, zoals ik ooit ergens heb gelezen
  maandag 8 maart 2004 @ 18:25:14 #4
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_17579720
ben ik op tv
raise up !!
pi_17579900
quote:
SARL met een bedrijfskapitaal van 8.036.250 euro's
Wat boeit mijn dat nou hoeveel Euro dat ze hebben?
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_17579912
Ik weet niet wat je wil hebben maar www.goedkoopste.nu doet ook leuk mee.. Goede ervaringen mee. Ook heb ik met www.diga4u.nl goede ervaringen.
pi_17580017
quote:
edit: Totdat er in Replique een automatische quote-inkorter is lossen we het even op met een edit
Nee, sorry geen ervaring mee.

edit: en als het nou nog lachwekkend was.....

[ Bericht 96% gewijzigd door Ouwesok op 08-03-2004 21:56:40 ]
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
  maandag 8 maart 2004 @ 18:41:54 #8
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_17580104
over de levering enzo
er staat iets over dat ze het recht behouden om ten alle tijde prijswijzigingen door te voeren enzo
  maandag 8 maart 2004 @ 18:43:32 #9
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_17580140
ik wil de ixusII
op pixmania is ie 272 euro ofzoiets
  maandag 8 maart 2004 @ 18:49:41 #10
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_17580265
ik kan trouwens ook nie vinden of er nl handleiding op zit
pi_17580626
Ik zou het niet doen...

http://www.tweakers.net/shopsurvey/3534

Waarom leren die mensen hier trouwens nou nooit eens om eerst ff bij de shopsurvey van Tweakers te wandelen?
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
  maandag 8 maart 2004 @ 19:07:46 #12
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_17580662
ik ben niet welkom op tweak
mijn vriendje is al op tweak aant kijken
pi_17581545
Ok, het is je vergeven!
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_17584835
ik heb mijn camera via pixmania.

En mijn ervaring ermee is goed. Mijn Pentax Optio S4 was er binnen 5 dagen. Compleet met nette factuur, goed verzegeld en de betaling is ook goed verlopen. Tussendoor nog even gebeld met de klantenservice om te vragen hoe het stond met de levering. Werd ook netjes te woord gestaan en goed geholpen. En het scheelde zo'n 100 euro totaal met de prijs hier in de winkels.

Het enige nadeel was dat de handleiding alleen in het frans is. maar die heb je zo op het net gevonden in het engels of nederlands.
NoW=WoW
pi_18403571
Als je met een creditcard met verzekering (visa of ingcard) hier koopt, weinig ellende. In het Tweak-forum leert de shopsurvey in elk geval dat je niet moet vooruitbetalen op enigerlei wijze.

Wel vreemd is dat ze volgens die voorwaarden tussentijds een prijs menen te mogen wijzigen... Lijkt me niet passen met ons recht
  vrijdag 16 april 2004 @ 21:13:02 #16
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_18476976
Ik heb vorige week m'n Canon A75 daar besteld. Gaat prima hoor!!
Alleen de gebruiksaanwijzing is iid in het Frans. Maar Canon deed er ook een cd-rom bij met een Nederlandse gebruksaanwijzing. Geen enkel probleem dus!
Trouwens, een gebruiksaanwijzing lees je toch niet.., pas als je vast komt te zitten pak je het boek(of cd-rom in dit geval) erbij
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  dinsdag 28 december 2004 @ 12:19:45 #17
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_24253451
Woei! een oud topic gereanimeerd!
oke, de situatie: ik bestel een combipakket van fuji s5500 met alles erop en eraan bij Pixmania.
Ik heb nog niks betaald maar besluit voor de grap even tweakers te checken om te kijken hoe ze eruit komen bij de shop survey...daar wordt je niet blij van!

En nu twijfel ik dus enorm, het is dan wel goedkoop maar ALS er wat gebeurt dan heb je wel een hoop ellende. Dus mijn vraag is tweeledig: Is er iemand die recent nog ervaringen heeft met pixmania?

En kan ik gewoon mijn bestelling niet betalen en afketsen zonder problemen? Want ik koop toch eigenlijk liever een camera bij een internetwinkel in Nederland (of ten minste een servicepunt dat ik kan opblazen als het fout gaat...)
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:26:15 #18
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_24264529
Ik heb dus recent (nog geen 3 maand geleden) gekocht bij pixmania, en het ging perfect. Had al eerder bij pixmania gekocht (en dat ging onder de garantie stuk), maar het repareren ging ook goed, niets geen moeite mee gehad.
  woensdag 29 december 2004 @ 08:48:45 #19
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_24271182
Nou ik heb de bestelling afgeketst aangezien ze binnen 24 uur zouden reageren op een email (wat overigens niet goed werkt vanaf de website). Ze reageerde nogal bijdehand na ruim 52 uur en dan kreeg ik ook nog eens allerlei automatische reply's in het frans?

Ze geven ook geen antwoorden op mijn vragen maar ontweken sommige dingen heel handig; zoals of de camera in voorraad is: in principe is de camera op voorraad maar dankzij de kerstdrukte kan dit anders zijn....uhh?? dus??

Ik ga maar lekker ergens anders kijken, ik vertrouw die gasten voor geen meter.
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_24387876
heb 1x goed en goedkoop videocamera (sony hc40) besteld hier.
2e keer scanner die 2 weken onleverbaar was. echter ineens een doos uit het niets bezorgd, bleek er gebruikte (!) scanner zonder kabels in te zitten. lang gemail zonder reacties; kreeg alleen kabels teruggestuurd. optie om op mijn kosten aangetekend+verzekerd terug te sturen zou al 50% prijs zijn. je bent dus gewaarschuwd >:(
  dinsdag 4 januari 2005 @ 20:16:12 #21
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_24398033
Ik heb WEER wat te klagen, na het annuleren van de bestelling krijg ik dagelijks (!) een spambericht van deze rukkers...uitschrijven helpt geen reet en alle mailtjes daarna zijn in het Frans...jezus wat een KUTbedrijf!
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')