abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17577021

Ik zal even "verhaal doen".

Dit weekend had ik hier even een auto van thuis. Gistermiddag bracht ik hem weer terug. Ik rijd van Zwolle naar Arnhem, dat is de A50. Op de rechterweghelft reden een aantal auto's 110, dus die haal ik in. Dan rijdt er opeens een BMW achter mij die begint te drukken. In plaats van dat ik rustig blijf, word ik opgejaagd en rij harder. Sommige stukken wel 160.
Ik had dorst en honger en dacht, ik ga even bij dat tankstation wat halen, dus ik neem de afslag ernaartoe. Die BMW sjeest mij voorbij en deze wordt weer door een Citroen ingehaald.
Plotseling gaan beide auto's ehhh op de rem en ook die afrit op. De Citroen bleek een onopvallende politie-auto.
Dus ik kreeg een hartverzakking. Ben ik geflitst?? Hoe en wat enz enz enz. Dus ik zat weer in de hoogste boom en helemaal gestresst bel ik naar huis op, en daar krijg ik weer een uitbrander dat ik 160 rij met een Renault Clio Dat was ook fout van mij, om me zo op te laten jagen.
Die agenten spraken mij niet aan of zoiets, overiogens gingen die twee auto's bij de pompen staan en ik op de parkeerplaats ernaast. Dus zo keurig als ik mijn reis heb vervolgd, heb ik nog nooit gereden (ik rij standaard 130 zoiets en NIET VEEL HARDER,max 140, ik ben niet stoer of denk niet stoer te zijn en dat ik aso rij, ik rij gewoon netjes in keurige auto's). Even later zag ik die Citroen met een andere auto op de vluchtstrook staan.

Zojuist hoorde ik over een of andere grote controle op de A28, en laat deze nu ook voorbij Zwolle komen. Ik hoorde "300 auto's bekeurd 4 mensen aangehouden". Op teletekst vind ik er niks over terug, dus ik belde 0900-8844, eerst alles moeten uitleggen aan de telefoniste en zij nog begrijpend en zeggen dat ik eventueel bezwaar kan maken omdat ik opgejaagd werd. Maar ze gaf me weinig kans dat ik dan gelijk zou krijgen. Ze verbond mij door met de KLPD voor de vragen.
Daar kreeg ik dus zo'n lul aan de lijn, die aan alle vooroordelen voldoet die je maar over agenten kunt hebben. Kortaf, nors en niet terugantwoorden met "hm" en "ja" zoals je behoort te doen bij telefonisch werk. Nog erger dan de ergste huisarts, zeg maar.
,,Kunnen we geen mededelingen over doen. Nee. Dag."

Dus nu weet ik nog niks. Ze willen dus niet zeggen of ze daar alleen met een auto, of ook met andere apparatuur hebben staan flitsen. Weet iemand dat wel, iemand met bijv. een illegale radar? Of iets gezien?

Of iemand ervaringen met dit soort dingen op de weg en heeeelll misschien ook nog qua bezwaar maken?

Ik weet dus niet of ik wel of niet geflitst ben ofzo, maar is dat wel het geval, dan heb ik een heeeelllll groot probleem.... :'( Dus graag serieuze reacties want ik zit hier enorm mee in mijn maag, ik doe geen vlieg kwaad en dan word ik zometeen nog voor zoiets lomps gestraft
  maandag 8 maart 2004 @ 16:33:38 #2
65475 Racing_X-Ray
Hell Yeah! VTR SP1!
pi_17577148
je reed te hard

ook al werd je opgejaagd je hebt dus wel wat fout gedaan

als iemand gaat bumperplakken bij j e

moet je gewoon even heel zachtjes je rem aanraken (zonder dat je ook daadwerkelijk begint te remmen)

maar degene achter je zal schrikken van je remlicht
pi_17577188
Als je geflitst bent, wat wel niet zo zal zijn, dan heb je maar 40 km te hard gereden, dat valt toch nog wel mee.....
Every culture is different. Respect and try to learn it.
pi_17577230
Wacht eerst die boete maar eens af... Er is nog helemaal niets aan de hand man!

En waarom is het zo'n gigantisch probleem?
pi_17577274
Da's gewoon dat klote aan die snelheidsmetingen, en waarom ze ook niet werken... je krijgt ze soms wel 3 maanden later thuis! Als ze me bekeuren bij aanhouding, betaal ik klakkeloos. Maar dat stijlloze dat je 3 maanden na dato nog wordt aangesproken op je gedrag gaat helemaal nergens over.
Spellingsjekker is voor mietjes!
pi_17577312
poehhhh wie betaalt dat dan??

Afremmen is juist levensgevaarlijk heb ik gehoord maar ik had gewoon normaal moeten blijven rijden. Ik zei ook al dat ik ook fout zat. Maar ik heb geloof ik een soort van trauma doordat ik een keer van achteren ben aangereden door iemand die geen afstand hield en niet oplette, dus ik heb echt een kleversfobie. Dus ipv dat ik normaal blijf rijden, wil ik ruimte creeeren door harder te rijden, wat natuurlijk een averrechts effect heeft
pi_17577344
je krijgt alle antwoorden straks eventueel van het cjib.
en met 160 kmh is het probleem nog niet zo heel groot min 90 euri en max 145 euri
Having too much is no better than having sufficient.
pi_17577430
quote:
Op maandag 8 maart 2004 16:36 schreef Just.an.Illusion het volgende:
Wacht eerst die boete maar eens af... Er is nog helemaal niets aan de hand man!

En waarom is het zo'n gigantisch probleem?
Nou niet dat mijn ouders het niet breed hebben,. maar stel dat ik met 160 geflitst ben, dat kost een paar honderd euro!! En ik ben nog student, dus ik zou bij god niet weten waar ik dat geld vandaan moet halen! Of stel het was erboven, stel ik reed een tikje 170 en toen *flits*, kan mijn moeder zeker voorkomen, ik bedoel, dan neem ik de schuld wel op me omdat ik de auto meehad, maar ten eerste doet de politie niet aan zulke redenen en ten tweede waren mijn ouders niet ergens specifiek, alleen mijn zusje en vader als getuigen. Ja ik ga gelijk van het ergste uit en ik maak me heel erg snel druk om dit soort dingen, ik weet het maar ik kreeg gisteren al bijna een inzinking en toen hoorde ik ook nog iets over grootscheepse controle met een half oor....
pi_17577459
quote:
Op maandag 8 maart 2004 16:40 schreef dollyking het volgende:
je krijgt alle antwoorden straks eventueel van het cjib.
en met 160 kmh is het probleem nog niet zo heel groot min 90 euri en max 145 euri
Zo weinig?? Ik had al hele bedragen van 300 euro enz enz in mijn hoofd....
pi_17577537
Het wordt steeds harder, nu is het al 170

170 op de teller is met afwijking en meetcorrectie sowieso 160 km/h max.
dus als ze je dan flitsen zit je op de 40 km/h te hard. Dat is 145 euro geloof ik, dus die honderden euro's vallen ook wel mee.
Ik denk dat je zelfs misschien net 30 te hard hebt gereden mits je geflitst bent.
30 te hard is niks voorkomen, gewoon 115 euro lappen en klaar.

Nou daar ga je ook weer niet dood van hoor
M'n signature, wat doe je :{
  maandag 8 maart 2004 @ 16:53:39 #11
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_17577681
De boete voor 40 kilometer te hard is 225 Euro. Met aftrek van de afwijking op je teller en de standaard correctie zul je beboet worden op maximaal 30 km/h te hard en dat is 115 Euro.
Maar uit je verhaal maak ik op, dat de onopvallende video surveillance wagen (VROS) achter jouw klever aan zat.
Waarschijnlijk hebben ze jou niet eens in de gaten gehad. Daarbij kunnen ze ook geen goede meting gemaakt hebben, omdat ze niet lang genoeg op een zelfde afstand achter je hebben gereden.
Je kunt er gevoegelijk van uitgaan, dat wanneer ze onopvallend aan het surveilleren zijn, dat er dan geen flitser in de berm staat op dat wegvak. Het is immers veel te veel werk om iedere keer de foto's van die Citroėn uit de stapel te halen.

Rijdende VROS wagens zullen trouwens geen foto maken van jouw hardrijdcapriolen, maar altijd een video, waarna ze je aan de kant zetten. Je zegt zelf dat je vlakbij ze hebt gestaan, en ze hebben niet de indruk gemaakt dat ze je wilden gaan aanspreken.

En in z'n algemeenheid: laat je niet zo opnaaien joh. De beste remedie tegen irritante medeweggebruikers, is om je precies aan de regeltjes te gaan houden
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
pi_17577741
quote:
Op maandag 8 maart 2004 16:46 schreef Viper_74 het volgende:
Het wordt steeds harder, nu is het al 170

170 op de teller is met afwijking en meetcorrectie sowieso 160 km/h max.
dus als ze je dan flitsen zit je op de 40 km/h te hard. Dat is 145 euro geloof ik, dus die honderden euro's vallen ook wel mee.
Ik denk dat je zelfs misschien net 30 te hard hebt gereden mits je geflitst bent.
30 te hard is niks voorkomen, gewoon 115 euro lappen en klaar.

Nou daar ga je ook weer niet dood van hoor
Haha ja nee maar het was gewoon 160, maar dat streepje van 170 km/h is misschien 3 mm van de 160 verwijderd, dus gewoon 160 met een uitschieter naar 170, zo moet je het zien Trouwens die auto kan maar 175 op papier, en ik reed echt niet maximaal dus met een beetje geluk heeft die auto een tellerafwijking naar beneden.... Naja het is dan ook geen patserbak, gewoon een 1.4'tje.

Maar die boetes vind ik laag hoor, vandaag al dat gerace op die weg, de pakkans is al klein, en dan word je een keertje geflitst of bekeurd, naja, 115 euro heb jij lol gehad en anders had je wel een paar cd's gekocht (ik zeg maar wat).
pi_17577831
quote:
Op maandag 8 maart 2004 16:53 schreef Gabberhead het volgende:
De boete voor 40 kilometer te hard is 225 Euro. Met aftrek van de afwijking op je teller en de standaard correctie zul je beboet worden op maximaal 30 km/h te hard en dat is 115 Euro.
Maar uit je verhaal maak ik op, dat de onopvallende video surveillance wagen (VROS) achter jouw klever aan zat.
Waarschijnlijk hebben ze jou niet eens in de gaten gehad. Daarbij kunnen ze ook geen goede meting gemaakt hebben, omdat ze niet lang genoeg op een zelfde afstand achter je hebben gereden.
Je kunt er gevoegelijk van uitgaan, dat wanneer ze onopvallend aan het surveilleren zijn, dat er dan geen flitser in de berm staat op dat wegvak. Het is immers veel te veel werk om iedere keer de foto's van die Citroėn uit de stapel te halen.

Rijdende VROS wagens zullen trouwens geen foto maken van jouw hardrijdcapriolen, maar altijd een video, waarna ze je aan de kant zetten. Je zegt zelf dat je vlakbij ze hebt gestaan, en ze hebben niet de indruk gemaakt dat ze je wilden gaan aanspreken.

En in z'n algemeenheid: laat je niet zo opnaaien joh. De beste remedie tegen irritante medeweggebruikers, is om je precies aan de regeltjes te gaan houden
225 euro is dan weer een last-minute wintersportvakantie

Maar dat laatste idd, heb ik gsietern wel geleerd. Ik rij nu NOOIT meer te hard. Of het moet zo'n rotbekeuring zijn dan van een paar km te hard....
pi_17577894
* Viper® zal maar niks zeggen over die 595 eurootjes van laatst

Wat is dat dan, week arrangement italiė
M'n signature, wat doe je :{
pi_17579284
quote:
Op maandag 8 maart 2004 16:38 schreef Waxxer het volgende:
poehhhh wie betaalt dat dan??

Afremmen is juist levensgevaarlijk heb ik gehoord maar ik had gewoon normaal moeten blijven rijden. Ik zei ook al dat ik ook fout zat. Maar ik heb geloof ik een soort van trauma doordat ik een keer van achteren ben aangereden door iemand die geen afstand hield en niet oplette, dus ik heb echt een kleversfobie. Dus ipv dat ik normaal blijf rijden, wil ik ruimte creeeren door harder te rijden, wat natuurlijk een averrechts effect heeft
Wie heeft het over afremmen, het rempedaal aanraken wil niet zeggen dat je perse hoeft af te remmen hoor en je remlichten gaan wel branden, zal ze leren die drukkende etterpuisten. Dat ie dan van schrik de vangrail inschiet is toch echt voor zijn eigen conto ik bedoel als je zo dicht op iemand zit te drukken dat je zo schrikt van een remlicht was je ook niet helemaal lekker bezig
Vanaf nu weer zonder auto
pi_17580687
quote:
Op maandag 8 maart 2004 16:42 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Nou niet dat mijn ouders het niet breed hebben,. maar stel dat ik met 160 geflitst ben, dat kost een paar honderd euro!! En ik ben nog student, dus ik zou bij god niet weten waar ik dat geld vandaan moet halen! Of stel het was erboven, stel ik reed een tikje 170 en toen *flits*, kan mijn moeder zeker voorkomen, ik bedoel, dan neem ik de schuld wel op me omdat ik de auto meehad, maar ten eerste doet de politie niet aan zulke redenen en ten tweede waren mijn ouders niet ergens specifiek, alleen mijn zusje en vader als getuigen. Ja ik ga gelijk van het ergste uit en ik maak me heel erg snel druk om dit soort dingen, ik weet het maar ik kreeg gisteren al bijna een inzinking en toen hoorde ik ook nog iets over grootscheepse controle met een half oor....
Als je niet meer dan 40 kilometer te hard rijdt dan toegestaan op de snelweg, is het nog een wet Mulder regeling. Daarboven moet je denken ± 8 euro per te hard gereden kilometer (dus stel 41 km te hard is dan 41x8=328 euro) mocht je 160 gaan daar waar 100 is toegestaan, moet je met een beetje pech voorkomen.... binnen de bebouwde kom geldt wet Mulder overigens tot 30 km per uur te hard.
En tja... mocht je geflitst zijn is het jouw fout... jij trapt je gaspedaal in, niet degene die je op zit te drukken... en als je niet naar rechts had gekund, had je nog altijd je snelheid af kunnen laten zakken, om de maximum irritatie grens op te zoeken van die klootzak achter je... werkt altijd
Dus laat het een wijze les zijn... voortaan niet meer zo op achterop komend verkeer letten. Jij rijdt gewoon jouw rit en als jij je gewoon aan de regels houdt (d.w.z. geen grove overtredingen ) is er nooit niets aan de hand... en van die kutjuppen en die kut aso'tjes moet je je gewoon niets van aantrekken... sim-pel
pi_17581110
het is heel simpel: als je te hard rijdt, en dat deed je loop je het risico op een bon. ga dan niet lopen zeiken als je 170 reed (160 na correctie) en er rijdt een vros auto achter je.
Het smoesje van ik werd opgejaagd zal niet opgaan want je trapt zelf het gaspedaal in, en je kunt altijd naar rechts. In de tijd dat jouw clio van 120 naar 160 accelereert kom je rechts echt wel een gaatje tegen om in te voegen.
En nu om je toch nog gerust te stellen: dienders in een vros auto moeten bekeuringen uitschrijven dmv staandehouding, en die mannen geilen helemaal op invorderingen.
Je hebt dus geluk gehad, want je bent niet staandegehouden.
hell yeah
pi_17581350
Nog nooit zo panisch horen reageren op een verkeersovertreding. En ondanks dat je je""opgejaagd" voelde, damn 170 rijd je niet zomaar zker niet als jullie het niet breed hebben, rijd je waarschijnlijk niet in een ferrari waar in je zomaar 170 rijd.
  maandag 8 maart 2004 @ 19:47:41 #19
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_17581414
quote:
Op maandag 8 maart 2004 19:31 schreef chilipenn het volgende:
En nu om je toch nog gerust te stellen: dienders in een vros auto moeten bekeuringen uitschrijven dmv staandehouding, en die mannen geilen helemaal op invorderingen.
Je hebt dus geluk gehad, want je bent niet staandegehouden.
Niet correct, ze kunnen ook een bekeuring op kenteken sturen zonder dat je aan bent gehouden.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_17581528
quote:
Op maandag 8 maart 2004 19:47 schreef Klonk het volgende:

[..]

Niet correct, ze kunnen ook een bekeuring op kenteken sturen zonder dat je aan bent gehouden.
Inderdaad.. Hoe denk je dat je die boete uit de flitspaal op je matje krijgt..

[ Bericht 6% gewijzigd door MillFreak op 08-03-2004 19:53:36 (Typo) ]
pi_17583470
Die auto is best pittig voor zijn soort hoor, alleen de remmen zijn niet zo goed dus dan zou ik met 150 in een kleine ruimte tussen twee auto's floepen en dan vol de ankers erin het ding heeft geen ABS he

Naja ik heb hier idd van geleerd, ongeacht de hoogte van de bekeuring. Uiteindelijk is het alleen maar geld, waar je idd heel wat andere leuke dingen mee had kunnen doen. En ja ook ik was stom maar dat had ik al gezegd, das een beetje een herhaling van mijn woorden he.
pi_17591180
quote:
Op maandag 8 maart 2004 19:47 schreef Klonk het volgende:

[..]

de intentie van vros auto's is een staandehouding en horken van de weg halen. op het moment dat zij op kenteken bekeuren is het effect weg. Ze zullen in principe alleen op kenteken bekeuren als de gevaarszetting anders te groot wordt.

(deze info heb ik van iemand die ooit in zo'n auto gereden heeft)
hell yeah
  dinsdag 9 maart 2004 @ 10:36:12 #23
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_17592707
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 07:53 schreef chilipenn het volgende:

[..]

de intentie van vros auto's is een staandehouding en horken van de weg halen. op het moment dat zij op kenteken bekeuren is het effect weg. Ze zullen in principe alleen op kenteken bekeuren als de gevaarszetting anders te groot wordt.

(deze info heb ik van iemand die ooit in zo'n auto gereden heeft)
Of als ze twee overtreders tegelijk willen pakken en het lukt niet
Of als ze iets zien (gebeuren) terwijl ze op weg naar iets anders zijn
enz.......
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')