Nou niet dat mijn ouders het niet breed hebben,. maar stel dat ik met 160 geflitst ben, dat kost een paar honderd euro!! En ik ben nog student, dus ik zou bij god niet weten waar ik dat geld vandaan moet halen! Of stel het was erboven, stel ik reed een tikje 170 en toen *flits*, kan mijn moeder zeker voorkomen, ik bedoel, dan neem ik de schuld wel op me omdat ik de auto meehad, maar ten eerste doet de politie niet aan zulke redenen en ten tweede waren mijn ouders niet ergens specifiek, alleen mijn zusje en vader als getuigen. Ja ik ga gelijk van het ergste uit en ik maak me heel erg snel druk om dit soort dingen, ik weet hetquote:Op maandag 8 maart 2004 16:36 schreef Just.an.Illusion het volgende:
Wacht eerst die boete maar eens af... Er is nog helemaal niets aan de hand man!
En waarom is het zo'n gigantisch probleem?
Zo weinig?? Ik had al hele bedragen van 300 euro enz enz in mijn hoofd....quote:Op maandag 8 maart 2004 16:40 schreef dollyking het volgende:
je krijgt alle antwoorden straks eventueel van het cjib.
en met 160 kmh is het probleem nog niet zo heel groot min 90 euri en max 145 euri
Haha ja nee maar het was gewoon 160, maar dat streepje van 170 km/h is misschien 3 mm van de 160 verwijderd, dus gewoon 160 met een uitschieter naar 170, zo moet je het zienquote:Op maandag 8 maart 2004 16:46 schreef Viper_74 het volgende:
Het wordt steeds harder, nu is het al 170
170 op de teller is met afwijking en meetcorrectie sowieso 160 km/h max.
dus als ze je dan flitsen zit je op de 40 km/h te hard. Dat is 145 euro geloof ik, dus die honderden euro's vallen ook wel mee.
Ik denk dat je zelfs misschien net 30 te hard hebt gereden mits je geflitst bent.
30 te hard is niks voorkomen, gewoon 115 euro lappen en klaar.
Nou daar ga je ook weer niet dood van hoor
225 euro is dan weer een last-minute wintersportvakantiequote:Op maandag 8 maart 2004 16:53 schreef Gabberhead het volgende:
De boete voor 40 kilometer te hard is 225 Euro. Met aftrek van de afwijking op je teller en de standaard correctie zul je beboet worden op maximaal 30 km/h te hard en dat is 115 Euro.
Maar uit je verhaal maak ik op, dat de onopvallende video surveillance wagen (VROS) achter jouw klever aan zat.
Waarschijnlijk hebben ze jou niet eens in de gaten gehad. Daarbij kunnen ze ook geen goede meting gemaakt hebben, omdat ze niet lang genoeg op een zelfde afstand achter je hebben gereden.
Je kunt er gevoegelijk van uitgaan, dat wanneer ze onopvallend aan het surveilleren zijn, dat er dan geen flitser in de berm staat op dat wegvak. Het is immers veel te veel werk om iedere keer de foto's van die Citroėn uit de stapel te halen.
Rijdende VROS wagens zullen trouwens geen foto maken van jouw hardrijdcapriolen, maar altijd een video, waarna ze je aan de kant zetten. Je zegt zelf dat je vlakbij ze hebt gestaan, en ze hebben niet de indruk gemaakt dat ze je wilden gaan aanspreken.
En in z'n algemeenheid: laat je niet zo opnaaien joh. De beste remedie tegen irritante medeweggebruikers, is om je precies aan de regeltjes te gaan houden
Wie heeft het over afremmen, het rempedaal aanraken wil niet zeggen dat je perse hoeft af te remmen hoor en je remlichten gaan wel branden, zal ze leren die drukkende etterpuisten. Dat ie dan van schrik de vangrail inschiet is toch echt voor zijn eigen conto ik bedoel als je zo dicht op iemand zit te drukken dat je zo schrikt van een remlicht was je ook niet helemaal lekker bezigquote:Op maandag 8 maart 2004 16:38 schreef Waxxer het volgende:
poehhhh wie betaalt dat dan??
Afremmen is juist levensgevaarlijk heb ik gehoord maar ik had gewoon normaal moeten blijven rijden. Ik zei ook al dat ik ook fout zat. Maar ik heb geloof ik een soort van trauma doordat ik een keer van achteren ben aangereden door iemand die geen afstand hield en niet oplette, dus ik heb echt een kleversfobie. Dus ipv dat ik normaal blijf rijden, wil ik ruimte creeeren door harder te rijden, wat natuurlijk een averrechts effect heeft
Als je niet meer dan 40 kilometer te hard rijdt dan toegestaan op de snelweg, is het nog een wet Mulder regeling. Daarboven moet je denken ± 8 euro per te hard gereden kilometer (dus stel 41 km te hard is dan 41x8=328 euro) mocht je 160 gaan daar waar 100 is toegestaan, moet je met een beetje pech voorkomen.... binnen de bebouwde kom geldt wet Mulder overigens tot 30 km per uur te hard.quote:Op maandag 8 maart 2004 16:42 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Nou niet dat mijn ouders het niet breed hebben,. maar stel dat ik met 160 geflitst ben, dat kost een paar honderd euro!! En ik ben nog student, dus ik zou bij god niet weten waar ik dat geld vandaan moet halen! Of stel het was erboven, stel ik reed een tikje 170 en toen *flits*, kan mijn moeder zeker voorkomen, ik bedoel, dan neem ik de schuld wel op me omdat ik de auto meehad, maar ten eerste doet de politie niet aan zulke redenen en ten tweede waren mijn ouders niet ergens specifiek, alleen mijn zusje en vader als getuigen. Ja ik ga gelijk van het ergste uit en ik maak me heel erg snel druk om dit soort dingen, ik weet hetmaar ik kreeg gisteren al bijna een inzinking en toen hoorde ik ook nog iets over grootscheepse controle met een half oor....
Niet correct, ze kunnen ook een bekeuring op kenteken sturen zonder dat je aan bent gehouden.quote:Op maandag 8 maart 2004 19:31 schreef chilipenn het volgende:
En nu om je toch nog gerust te stellen: dienders in een vros auto moeten bekeuringen uitschrijven dmv staandehouding, en die mannen geilen helemaal op invorderingen.
Je hebt dus geluk gehad, want je bent niet staandegehouden.
Inderdaad.. Hoe denk je dat je die boete uit de flitspaal op je matje krijgt..quote:Op maandag 8 maart 2004 19:47 schreef Klonk het volgende:
[..]
Niet correct, ze kunnen ook een bekeuring op kenteken sturen zonder dat je aan bent gehouden.
de intentie van vros auto's is een staandehouding en horken van de weg halen. op het moment dat zij op kenteken bekeuren is het effect weg. Ze zullen in principe alleen op kenteken bekeuren als de gevaarszetting anders te groot wordt.quote:Op maandag 8 maart 2004 19:47 schreef Klonk het volgende:
[..]
Niet correct, ze kunnen ook een bekeuring op kenteken sturen zonder dat je aan bent gehouden.
Of als ze twee overtreders tegelijk willen pakken en het lukt nietquote:Op dinsdag 9 maart 2004 07:53 schreef chilipenn het volgende:
[..]
de intentie van vros auto's is een staandehouding en horken van de weg halen. op het moment dat zij op kenteken bekeuren is het effect weg. Ze zullen in principe alleen op kenteken bekeuren als de gevaarszetting anders te groot wordt.
(deze info heb ik van iemand die ooit in zo'n auto gereden heeft)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |