Ben je van plan een aanslag te plegen ?quote:Op maandag 8 maart 2004 09:28 schreef Kebab het volgende:
Op welke Nederlandse site kan ik messen bekijken en direct kopen. Ik heb al wat rondgezocht, maar kom alleen maar uit op Amerikaanse sites. Dat is geen optie het moet een Nederlands bedrijf zijn. Ik ben dus vooral geinteresseerd in produkten van http://www.benchmade.com/ en http://www.sogknives.com/ . Of kent er iemand een of ander dumpwinkel waar ik messen van zojuist genoemde fabrikanten kan kopen?
Ja ik plaats de mes in een verdacht pakje en laat deze vervolgens in een volle bus achter in de hoop dat mensen zich er per ongeluk aan verwonden. Via FOK! verzamel ik informatie over mijn volgend doelwit en het te gebruiken WMD. Zo laat ik tenminste geen bewijzen achterquote:Op maandag 8 maart 2004 15:28 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ben je van plan een aanslag te plegen ?
Jaquote:Op maandag 8 maart 2004 17:35 schreef Kebab het volgende:
Eng he! Zo'n kut allochtoon met een mes
Nou de straat op dan.. Geld verdienen.. Meer messen kopen.. Meer geld verdienen.. Nog meer messen kopen.. Nog meer geld verdienen.. etcquote:Op maandag 8 maart 2004 18:23 schreef Kebab het volgende:
Ja maar ik heb al besteld en betaald.
lijkt t je nou niet verstandig om helemaal geen mes mee te nemen, zeker als je net een steekpartij gezien hebt. ik neem aan dat je t ding bij je hebt om ook te gebruiken als je je bedreigd voelt?quote:Op maandag 8 maart 2004 18:07 schreef Kebab het volgende:
Messen vind ik gewoon mooi. Ik geloof dat ik al vanaf mijn achste messen koop. Heb er al heel wat gehad. Van ordinaire vlindermes tot vergulde siermes.
En ik was een paar weken geleden getuige van een steekpartij in de Amsterdamse metro. Toen schoot het me opeens te binnen dat ik al maanden onbewapend rondloop. Dus trek ik maar weer de knip open.
Nee hoor, het schoot me alleen op dat moment binnen. Het mes-op-zak idee. Ik vind het gewoon een mooi gereedschap dat je bij je hoort te hebben. Net als een aansteker of keylight. Ik heb geen slachtoffer uiterlijk waardoor ik al bijna een decennia geen conlict heb gehad. En tijdens een conflict heb ik absoluut geen wapens nodig.quote:Op maandag 8 maart 2004 20:20 schreef Daan518 het volgende:
[..]
lijkt t je nou niet verstandig om helemaal geen mes mee te nemen, zeker als je net een steekpartij gezien hebt. ik neem aan dat je t ding bij je hebt om ook te gebruiken als je je bedreigd voelt?
Koop dan een Victorinox, en geen moordwapen, aangezien je dat toch niet nodig hebt.quote:Op maandag 8 maart 2004 21:04 schreef Kebab het volgende:
[..]
Nee hoor, het schoot me alleen op dat moment binnen. Het mes-op-zak idee. Ik vind het gewoon een mooi gereedschap dat je bij je hoort te hebben. Net als een aansteker of keylight. Ik heb geen slachtoffer uiterlijk waardoor ik al bijna een decennia geen conlict heb gehad. En tijdens een conflict heb ik absoluut geen wapens nodig.
55 Euro voor een stukkie bandstaalquote:Op maandag 8 maart 2004 17:27 schreef Kebab het volgende:
Nou bedankt Keon! Ik heb bij planetoutdoor.nl het volgende besteld voor totaal E 55,-:
[afbeelding]
Geil man!
quote:Op maandag 8 maart 2004 18:07 schreef Kebab het volgende:
En ik was een paar weken geleden getuige van een steekpartij in de Amsterdamse metro. Toen schoot het me opeens te binnen dat ik al maanden onbewapend rondloop. Dus trek ik maar weer de knip open.
Ik snap het feit dat je messen handig vindt en dat je een goed mes op zak wil hebben maar op één of andere manier vind ik het argument "wapen" heel naar. Ik vind messen als (kwaliteits) gereedschap zelf heel okay (als wapen ook maar dat is meer... een theoetische fascinatie) en loop dan ook meestal met een Leatherman Supertool op zak. Toch is één van de redenen on juist met mijn Supertool rond te lopen het feit dat deze minder snel als wapen gezien zal worden; je bent immers zeldzaam dom als je van alle artikelen op de wereld een Supertool kiest als wapen.quote:Op maandag 8 maart 2004 21:04 schreef Kebab het volgende:
[..]
Nee hoor, het schoot me alleen op dat moment binnen. Het mes-op-zak idee. Ik vind het gewoon een mooi gereedschap dat je bij je hoort te hebben. Net als een aansteker of keylight. Ik heb geen slachtoffer uiterlijk waardoor ik al bijna een decennia geen conlict heb gehad. En tijdens een conflict heb ik absoluut geen wapens nodig.
Weet waar je over lacht (dat doe je niet, onwetende). Voor een budgetmes is het artikel dat de topicstarter heeft geselecteerd best aardig.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 02:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
55 Euro voor een stukkie bandstaal
LOL
ROTFLMAO
Suuuuuurequote:Op dinsdag 9 maart 2004 02:48 schreef Karboenkeltje het volgende:
Weet waar je over lacht (dat doe je niet, onwetende). Voor een budgetmes is het artikel dat de topicstarter heeft geselecteerd best aardig.
Ja, gesmeed is arbeidsintensief, ouderwets, inferieur en en duur. Heel leuk voor patsers en traditionalisten die graag zeggen dat ze een gesmeed mes in de vitrinekast hebben liggen.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 02:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Suuuuuure
Ik ben dom, das een goed argument, maar het blijft een stukkie gestanst bandstaal, en geen gesmeed mes.
Heb je enig idee over het verschil?
Dat zeg ik niet, onwetend is iets anders dan dom.quote:Ik niet, want ik ben dom.
Koolstofstaal is wel heel erg 1970. Metaaltechnologie gaat ook best hard vooruit. Ik zag ergens dat het mes dat de topicstarter van ATS-34 is gemaakt (edit: Niet dus...quote:Of waarom en ECHT goed mes van koolstofstaal is, en niet van roestvast staal?
Ik niet want ik ben dom,
Nee ik ook niet. Het zit ongemakkelijk en kan mensen verkeerde ideen geven. Ik zal het dus vaker thuislaten dan bij me hebben. Don't worry.quote:Ik kan me bijna niet voorstellen dat je een vast mes in een stedelijke omgeving bij je wil dragen omwille van iets anders dan persoonlijke bewapening.
Ik zal er speciaal voor jou een vlot mee makenquote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:32 schreef L-mo het volgende:
Ik heb een SOG Pentagon Elite, mooi mes, zeker aan te raden, maar niet voor wat jij er mee wil. Ik gebruik het voor scouting, jij wil er doelloos mee rondlopen.
He! Goed plan man! Ik geloof dat ik ook maar eens een mes ga kopen!quote:Op maandag 8 maart 2004 18:07 schreef Kebab het volgende:
Messen vind ik gewoon mooi. Ik geloof dat ik al vanaf mijn achste messen koop. Heb er al heel wat gehad. Van ordinaire vlindermes tot vergulde siermes.
Murad vond pistolen gewoon mooi, op zijn achtste had hij al een klappertjes pistool. Hij heeft er al heel wat gehad. Van ordinair balletjes pistool tot luchtdrukpistool.quote:Op maandag 8 maart 2004 18:07 schreef Kebab het volgende:
quote:Op woensdag 10 maart 2004 01:27 schreef Yakult het volgende:
[..]
Murad vond pistolen gewoon mooi, op zijn achtste had hij al een klappertjes pistool. Hij heeft er al heel wat gehad. Van ordinair balletjes pistool tot luchtdrukpistool.
Een tijdje geleden was hij getuige van een schietpartij in de Schilderswijk. Toen schoot het hem opeens te binnen dat hij al maanden ongewapend rondliep. Dus toch maar weer die knip opengetrokken.
Toen kreeg hij ruzie met de conrector.
Alsof een fascinatie voor wapens onvermijdelijk zal leiden tot iets dergelijks. Wat een onzin.quote:Op woensdag 10 maart 2004 01:27 schreef Yakult het volgende:
[..]
Murad vond pistolen gewoon mooi, op zijn achtste had hij al een klappertjes pistool. Hij heeft er al heel wat gehad. Van ordinair balletjes pistool tot luchtdrukpistool.
Een tijdje geleden was hij getuige van een schietpartij in de Schilderswijk. Toen schoot het hem opeens te binnen dat hij al maanden ongewapend rondliep. Dus toch maar weer die knip opengetrokken.
Toen kreeg hij ruzie met de conrector.
Tuurlijk niet, ik wil alleen maar aangeven dat het in bepaalde situaties misschien niet zo handig is een wapen bij je te dragen. Murad wou dat hij hem die dag thuis had gelaten denk ik.quote:Op woensdag 10 maart 2004 16:53 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Alsof een fascinatie voor wapens onvermijdelijk zal leiden tot iets dergelijks.
Ok, daar ben ik het mee eens. Het dragen is inderdaad onverstandig, tenzij je een héél goede reden zou hebben, maar het blijft illegaal.quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:32 schreef Yakult het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, ik wil alleen maar aangeven dat het in bepaalde situaties misschien niet zo handig is een wapen bij je te dragen. Murad wou dat hij hem die dag thuis had gelaten denk ik.
De fascinatie kan ik me indenken, maar de noodzaak om hem bij je te dragen niet.
En er is er weer eentje beland in de neerwaartse spiraalquote:Op maandag 8 maart 2004 18:07 schreef Kebab het volgende:
Ik hoop dat je hiermee gewoon grappig probeerde te zijn.quote:Op maandag 8 maart 2004 18:07 schreef Kebab het volgende:
Toen schoot het me opeens te binnen dat ik al maanden onbewapend rondloop. Dus trek ik maar weer de knip open.
Maar als je dat gaat doen kan ik je zeker een strider aanraden.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:13 schreef Kebab het volgende:
Ja jongens ik lig er niet wakker van hoor. Ik ga er niet mee in beton hakken.
Ik maak me op zich niet zulke enorme zorgen hoor.quote:Nee ik ook niet. Het zit ongemakkelijk en kan mensen verkeerde ideen geven. Ik zal het dus vaker thuislaten dan bij me hebben. Don't worry.
koop een glock ben je ook veilig.quote:Op maandag 8 maart 2004 18:07 schreef Kebab het volgende:
Nou, kijk...quote:Op woensdag 10 maart 2004 19:31 schreef Kebab het volgende:
Het zijn toch weer die vooroordelen he? Als ik Jaap zou heten was het een heel ander verhaal. Nu ben ik opeens een gevaar. Ach wat kan mij het ook schelen.
Deze zin was dan wellicht een beetje ongelukkig geformuleerd. Het valt allemaal wel mee hoor, alleen vallen een hoop mensen er over dat je aangaf bewapend rond te willen lopen naar aanleiding van een steekpartij. Verder is er natuurlijk niets mis met een goed mes willen hebben.quote:Op maandag 8 maart 2004 18:07 schreef Kebab het volgende:
Toen schoot het me opeens te binnen dat ik al maanden onbewapend rondloop.
Glock? Wat is dat? Is dat iets nieuws bij Bart Smit?quote:Op woensdag 10 maart 2004 18:56 schreef Ifyafeelme het volgende:
[..]
koop een glock ben je ook veilig.![]()
Wat zeur je nou man.quote:Op woensdag 10 maart 2004 19:31 schreef Kebab het volgende:
Sommige mensen hier denken dat ze te maken hebben met een aggressief en labiel persoon. Ik ben zo tam als het maar kan en ik sta tegelijkertijd zeer sterk in mijn schoenen. Ik vecht niet, ik behandel mensen met respect, ik lok geen ruzies uit en ik ga confrontaties het liefst uit de weg. Mocht ik om wat voor reden dan ook verzeild raken in een gevecht, dan zal ik absoluut niet naar wapens grijpen. Het volgende zal menig persoon wel aggressief in de oren klinken, maar ik ben vroeger op professioneel vlak bezig geweest met vechtsport. Ik heb geen wapens nodig! Voor degenen die de moeite hebben genomen om daadwerkelijk enkele replies te lezen, hebben gelezen dat ik waarschijnlijk het hele ding niet eens ga dragen. Wat is nu het probleem?
Het zijn toch weer die vooroordelen he? Als ik Jaap zou heten was het een heel ander verhaal. Nu ben ik opeens een gevaar. Ach wat kan mij het ook schelen.
Gezien het feit dat ik aan't sparen ben voor een Spyderco Military, een Strider MH en een back-up Leatherman Supertool (die heeft prioriteit want de Supertool is uit productie dus ik heb haast om er nog eentje te scoren) zou het wel heel hypocriet zijn als ik iemand af ga zeiken omdat hij een mes wil.quote:Op woensdag 10 maart 2004 19:43 schreef Kebab het volgende:
Bedankt Karboenkeltje voor je objectiviteit
Je mag (onder bepaalde voorwaarden) elk mes bij je hebben.quote:Op woensdag 10 maart 2004 19:52 schreef Karboenkeltje het volgende:
Je mag (onder voorwaarden) bepaalde types (vouw)mes gewoon bij je dragen. Daar is ook niets mis mee, zo'n ding kan best handig zijn.
Zoals Kebab het schreef wilde hij het mes als "zelfverdediging" bij zich hebben, en dan ben je gewoon fout bezig.quote:Ik vind het zelfs vervelend dat het zo "agressief" opgevat wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |