abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 april 2005 @ 17:28:50 #151
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_26151391
mijn moeder riep op dat moment dat ie wegvloog meteen : aaa jho ... dat is een ekster! Maar ik zei onmiddelijk : nee mam ... hij is te plomp voor een ekster.

Het zou een scholekster geweest kunnen zijn. Ik ga er gewoon maar weer eens langs rijden. Eens kijken of ik 'm weer zie en 'm beter kan beschrijven.

Dit heb ik nou altijd he!! brrr
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_26156739
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:10 schreef Radyhyn het volgende:
Neej.. dat kan haast niet. (heb nog nooit een zwaluw op de grond zien zitten). En die zijn ook niet zo groot.

.
hoi,hoi, het kan wel.... al is het idd wel erg zeldzaam dat een zwaluw op de grond gaat zitten maar ik heb het toch al wel een paar keertjes gezien dat een zwaluw op de gron ging zitten. Was wel een vreemd gezicht ja want ik dacht ook dat ze eigenlijk zelden of nooit op de grond gingen zitten maar heb het toch echt gezien, was heel apart.

Ben vanavond nog ff bij het nest van de wilde eend gaan kijken ( met familie en die vonde het ook geweldig om te zien) en tot mijn verbazing...... er lagen nu 3 eieren in....dus dit was wel een erg "vers "nest. kan zomaar zijn dat er woensdag wel 4 en misschien nog meer in komen te liggen maar houd het voorlopig toch maar op deze 3 en maximaal 4.
ook al is het "maar" een wilde eend.... blijft een erg leuke ervaring zo....
http://home.wanadoo.nl/rvantilborg/vogels.htm ......voor een update

o,jaa vlak voordat we bij de eend waren vloog er in de slootskant nog een kleine zilverreiger op ook altijd leuk...
greetzzz ro
Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
pi_26157325
quote:
Op maandag 11 april 2005 13:49 schreef Pearly het volgende:
[hier is de kaft]

Ik dacht dat het deze was. Maar ik zal nog eens de schrijvers hier vermelden als ik 'm binnen heb.
hoi,hoi, is leuk boekje om mee te starten Pearly... erg leuk boekje (ooit ook eens gehad :-)
greetzzzz ro
Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
  dinsdag 12 april 2005 @ 09:47:56 #154
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_26164934
quote:
Op maandag 11 april 2005 16:39 schreef daniman het volgende:
Voor zover ik het van de foto kan aflezen lijkt het formaat ook wel te kloppen... De grootte van kauwtjes en Eksters verschillen niet zo veel.
Een scholekster is geen soort ekster hoor
Een scholekster is een weidevogel die voedsel vangt door met zijn lange snavel in de grond te prikken.
Hij heeft wel dezelfde kleuren als een ekster
(behalve zijn snavel dan )
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 12 april 2005 @ 12:44:59 #155
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_26168462
zitten jullie vanaf je werk te posten ofzo??
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  dinsdag 12 april 2005 @ 12:46:25 #156
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_26168490
Ja
  dinsdag 12 april 2005 @ 13:02:09 #157
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_26168809
nou ... alleen daar al om wil ik wel op kantoor werken!
  dinsdag 12 april 2005 @ 15:15:21 #158
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_26171960
hehehe beetje late reactie.. want: Bommelding stadskantoor Etten-Leur
  dinsdag 12 april 2005 @ 15:16:58 #159
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_26171994
Tis afstudeerstage dus he

Maar ook nog wel met een leuk F&F onderwerp: De Flora- en faunawet.
Erg leuk en interessant.
  dinsdag 12 april 2005 @ 15:52:15 #160
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_26172871
Jho ... wat spannend allemaal!
En idd, wel leuk zo'n afstudeerstage met zo'n onderwerp

Ik zit ziek thuis, Animal Planet te kijken. Helaas geen vogeltjes maar luipaarden. OOk mooi!
  dinsdag 12 april 2005 @ 16:04:54 #161
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_26173148
Owjeej... Beterschap Pearly!!!
  dinsdag 12 april 2005 @ 18:27:28 #162
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_26176382
Thanxie Radyhyn

Morgen komt als het goed is mijn 'vogel'boekje binnen ... YeaH!
pi_26182373
dit lijkt me het gepaste topic om wat raad te vragen.

Ik zit thuis met een psychotische pimpelmees. Het beest lijkt opzoek naar menselijk aandacht, hij hangt rond aan de zuidkant van het huis in de buurt van de voederbak voor het raam van de woonkamer op de benedenverdieping. Maar als ik naar mijn bureau op de bovenverdieping ga volgt het beestje me en gaat daar tegen de raam aanvliegen.

Ik heb er niet echt last van maar het beest blijft maar tegen de ruit aanvliegen dat ik bang ben dat hij er ooit eens wat aan gaat overhouden. Het rare is dat hij tegen de raam vliegt, maar als ik het raam openzet blijft hij effe voor het venster hangen en vliegt dan weg (ik had eigenlijk gedacht dat hij zou binnen vliegen wat dus niet gebeurt). Ik weet niet of er iets aan te doen is (ik zou hem eigenlijk een beetje missen ) maar misschien dat iemand weet wat er met het beestje aan de hand kan zijn
I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel
  dinsdag 12 april 2005 @ 22:27:18 #164
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_26182555
Leuk Pearly dat morgen je boekje binnenkomt!
patat ftw :)
  dinsdag 12 april 2005 @ 22:29:30 #165
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_26182622
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 22:21 schreef Hello_Kitty het volgende:

Ik zit thuis met een psychotische pimpelmees. Het beest lijkt opzoek naar menselijk aandacht, hij hangt rond aan de zuidkant van het huis in de buurt van de voederbak voor het raam van de woonkamer op de benedenverdieping. Maar als ik naar mijn bureau op de bovenverdieping ga volgt het beestje me en gaat daar tegen de raam aanvliegen.

Ik heb er niet echt last van maar het beest blijft maar tegen de ruit aanvliegen dat ik bang ben dat hij er ooit eens wat aan gaat overhouden. Het rare is dat hij tegen de raam vliegt, maar als ik het raam openzet blijft hij effe voor het venster hangen en vliegt dan weg (ik had eigenlijk gedacht dat hij zou binnen vliegen wat dus niet gebeurt). Ik weet niet of er iets aan te doen is (ik zou hem eigenlijk een beetje missen ) maar misschien dat iemand weet wat er met het beestje aan de hand kan zijn
gewoon je raam open laten staan
pi_26184841
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 22:21 schreef Hello_Kitty het volgende:

het kan ook zijn dat het toeval is dat ie mee naar boven gaat... zoals ik het lees lijkt het op het roodborstje wat tegen het raam tikt ... zal ik maar zeggen. denk dat ie gewoon z'n eigen spiegelbeeld ziet en daar op anticipeert en dan in de aanval gaat. dat is eigenlijk het enigste wat ik op dit moment kan bedenken.

greetzz ro
pi_26185295
toeval zou me verbazen, het is echt al een week systematisch aan de gang, dat beest gaat tikken aan het raam van een kamer waar mensen aanwezig zijn.
I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel
pi_26187810
hmm de vraag is of je een pimpelmees in huis wil
tenzij je wil dat hij blijft.. want hem weer het huis uit krijgen word dan nog feest

tijdje terug zo'n ding wezen vangen in het bejaardenhuis
met 2 man toch nog een kwartier bezig geweest
en zo groot zijn die kamers niet
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_26187826
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 18:27 schreef Pearly het volgende:
Thanxie Radyhyn

Morgen komt als het goed is mijn 'vogel'boekje binnen ... YeaH!

Dit is ook een fijne site met alle vogels bij elkaar, mét geluiden: http://www.ivnvechtplassen.org/ivn_vogels/
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  woensdag 13 april 2005 @ 10:27:01 #170
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_26189634
Ok.. mijn theorie:

Er vliegen insecten bij de ramen (misschien wel aangetrokken door het eventuele licht wat je daar aan hebt). En het pimpelmeesje wil ze vangen dus fladdert ie maar wat tegen het raam

Of...

Hij vindt je lief
  woensdag 13 april 2005 @ 13:59:49 #171
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_26195019
JAaa ... boekje net binnen. De postbode belde aan. De brievenbus was te klein
Het boekje is maar klein. Van Peter Hayman. Zijn nieuwste vogel zakgids voor 14.40

Ook denk ik dat ik de vogel heb gevonden. Tot nu toe kom ik uit op de Stormvogel! Kan dat?

[ Bericht 2% gewijzigd door Pearly op 13-04-2005 14:05:42 ]
  woensdag 13 april 2005 @ 14:31:29 #172
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_26195823
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Een stomvogel is een soort van meeuw achtige vogel. Volgens mij komt ie maar heel sporadisch voor in Nederland. Woon je aan de kust?
  woensdag 13 april 2005 @ 14:33:37 #173
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_26195882
Ik was gisteren bij een vergadering van de vogelwerkgroep en die hadden het toevallig over dat boekje.
Dat het het beste boekje is om mee te beginnen volgens hun! Goede keuze dus!
  woensdag 13 april 2005 @ 14:46:19 #174
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_26196211
Thanx ...
maar dan zoek ik weer even door. Gezien de horizontale witte streep op de stuit klopt hij wel. Maar toch is de stormvogel idd nog te slank met wat ik heb gezien.

Ik zoek verder.
Fijn ... goed boekje.... mooi zo!
pi_26300468
hoi,hoi, ben vandaag weer eens bij "mijn " eendje gaan kijken. er lagen nu inmiddels al 7 eieren op het nest http://home.wanadoo.nl/rvantilborg/vogels.htm
de moedereend zat weer keurig op het nest.

een meter of 500 verderop hoorde ik een buizerd mauwen... daar hadden we afgelopen donderdag al een nieuw gebouwd nest ontdekt.dus maar hopen dat de buizerd op dat nest gaat broeden.

greetzzzz ro
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')