"Twijfel over ziekte Singh Varma"
HILVERSUM Mensen die oud-Kamerlid Tara Singh Varma van GroenLinks goed kennen, twijfelen zeer aan haar ziekte,zo meldt het tv-programma TROS Opgelicht morgen. Volgens deze mensen heeft Singh Varma, die in mei terugtrad omdat ze nog maar kort te leven zou hebben,helemaal geen kanker.Ze zou de ziekte voorwenden. Het oud-Kamerlid zou een ziekelijke behoefte aan aandacht hebben en ook hopen door haar ziekte niet meer te worden aangesproken op de door haar veroorzaakte financiele problemen. Singh Varma raakte in opspraak vanwege financiele schandalen.Al vier keer werd er beslaggelegd op haar woning.
Tjesis, zoiets kan ik me toch niet voorstellen van een kamerlid...
Ik hoop maar dat het niet waar is.
Nog sneuer als het niet waar is.
quote:ik geloof best dat ze gelogen heeft, doen politici ooit iets anders?
Varma erkent financiële misstappenKamerlid Singh Varma (GroenLinks) erkent een aantal financiële misstappen te hebben begaan. Fractievoorzitter Rosenmöller wijt de 'slordigheden' aan haar precaire gezondheidstoestand. Varma is ongeneeslijk ziek en neemt deze week afscheid van de Kamer.
Omdat Singh Varma niet meer in staat is naar het Binnenhof te komen, zal dinsdag in de Kamer een afscheidsbrief worden voorgelezen. Rosenmöller ontkent enig verband tussen het aftreden en de financiële perikelen.
Singh Varma raakte het afgelopen weekeinde in opspraak. Het Algemeen Dagblad meldde een aantal gevallen waarin ze, als privé-persoon en in nevenfuncties, financiële problemen veroorzaakte. Zo dreigt een naar haar genoemde school in India failliet te gaan, omdat Singh Varma beloften niet kan nakomen. Ook zou de ontwikkelingshulporganisatie Novib voor tienduizenden guldens zijn benadeeld.Een Novib-woordvoerder ontkent dat. Weliswaar verdient de manier waarop het Kamerlid veertigduizend gulden loskreeg van de Novib geen schoonheidsprijs, maar het geld is goed besteed bij Zami, een stichting voor zwarte- en migrantenvrouwen.
Singh Varma noemt een aantal beweringen in het AD-artikel verdachtmakingen. 'Door mijn ziekte zijn er achterstanden ontstaan in mijn administratie.' Ze beaamt dat er financiële problemen zijn gerezen, 'die weliswaar niet zijn te rechtvaardigen, maar gezien mijn snel verslechterende gezondheidstoestand wel zijn te verklaren'. Fractieleider Rosenmöller zegt dat hij, gezien die toestand, 'geen energie wil steken in een diepgaand onderzoek'.
Singh Varma's vertrek uit de Kamer hing al geruime tijd in de lucht. Volgens partijgenoten heeft zij het tijdstip zelf gekozen. Eén reden is dat dinsdag een ander allochtoon Kamerlid beëdigd wordt, een CDA'er van Turkse origine.
Tara Oedayrah Singh Varma, geboren in Brits Guyana en opgegroeid in Suriname, kwam in 1969 naar Nederland. Hier zette ze zich in voor vrouwen uit etnische minderheden. In 1994 werd zij als eerste allochtone vrouw lid van de Tweede Kamer. Als pril Kamerlid dreigden financiële blunders haar op te breken.
Een commissie onder leiding van ex-staatssecretaris De Graaff-Nauta (CDA) kwam in 1994 tot de conclusie dat ze éénmaal in de fout was gegaan, bij een mislukte inzamelingsactie ten behoeve van het eiland Grenada.
De commissie tilde er niet zwaar aan, het electoraat evenmin. Dankzij een enorm aantal voorkeursstemmen kwam ze in 1998 opnieuw in de Kamer voor GroenLinks.
quote:Ok, maar over zoiets?!?!?
Op donderdag 19 juli 2001 17:14 schreef waspman het volgende:
ik geloof best dat ze gelogen heeft, doen politici ooit iets anders?
Je zou haast denken dat ze dat ook heeft verzonnen als aandacht trekkerij
Vooral toen haar broer zei dat ze sinds gisteren thuis in coma lag door alle commotie en toen die studio gast droog opmerkte zoiets als: "dan moet mevrouw maar gauw naar het ziekenhuis gaan dat lijkt me een stuk beter"
quote:Waarom kun je dat niet voorstellen??
Op donderdag 19 juli 2001 17:03 schreef Eightball het volgende:Tjesis, zoiets kan ik me toch niet voorstellen van een kamerlid...
Ik hoop maar dat het niet waar is.
Logisch gevolg van de allochtonen knuffelpolitiek die Groen Links voert en gevoerd heeft. Er moest een allochtoon in de fractie en dan nemen ''we'' een allochtoon in de fractie.
Dat het mens totaal incompetent was maakte Rosenmöller en zijn politiek vrienden geen flikker uit, als het maar een allochtoon was.
Maar goed, ze heeft jarenlang een vet salaris kunnen opstrijken en ongestraft de boel kunnen oplichten. Wat zou ze nu gaan doen? Terug naar Suriname ??
Uiteraard is er in de plaats van varken Varma weer een andere allochtoon tot kamerlid gebombardeerd. Niet dat dit wat uitmaakt, slechter dan Varma is toch niet mogelijk.
quote:kom op zeg, ze kwam uit Suriname en woont als sinds '69 in Nederland...
Op donderdag 19 juli 2001 18:35 schreef R@b het volgende:Er moest een allochtoon in de fractie en dan nemen ''we'' een allochtoon in de fractie.
Dat het mens totaal incompetent was maakte Rosenmöller en zijn politiek vrienden geen flikker uit, als het maar een allochtoon was.
En welk tweede kamerlid / minister heeft er eigenlijk geen ziekelijke drang naar aandacht?
quote:Sneu?? Een ongekende schande zul je bedoelen. Sneu, pffffffff
Op donderdag 19 juli 2001 17:06 schreef links234 het volgende:
Sneu als het waar is.
quote:Ja, want dan gaat ze inderdaad dood.
Nog sneuer als het niet waar is.
quote:En dan ben je geen allochtoon ineens ???
Op donderdag 19 juli 2001 18:37 schreef waspman het volgende:[..]
kom op zeg, ze kwam uit Suriname en woont als sinds '69 in Nederland...
quote:Wat is ''allochtoonse komaf'' voor raar begrip?????? Je bent allochtoon of je bent autochtoon.
Op donderdag 19 juli 2001 18:41 schreef speknek het volgende:
Inderdaad, dan ben je volledig genaturaliseerd.
Je bent van allochtoonse komaf.
De VVD heeft ook een allochtoon in de fractie, zeer intelligente vent.
quote:Omdat ik (wellicht een klein bit tegen beterweten in
Op donderdag 19 juli 2001 18:35 schreef R@b het volgende:
Waarom kun je dat niet voorstellen??
quote:Zal wel net zo een lulverhaal zijn als die doodsbedreigingen die ze ontving van extreem rechts.
Op donderdag 19 juli 2001 18:48 schreef Eightball het volgende:Mocht deze ziekte een lulverhaal blijken: See you in court!
Allemaal aandachttrekkerij.
quote:I stand corrected, ik haalde inderdaad allochtoon en buitenlander door elkaar.
Op donderdag 19 juli 2001 18:45 schreef R@b het volgende:
Wat is ''allochtoonse komaf'' voor raar begrip?????? Je bent allochtoon of je bent autochtoon.
quote:Zoals altijd, R@b, heb jij je mening weer klaar als het over een allochtoon gaat, dat is jouw goed recht en zal verder niet meer door mij bestreden worden.
Op donderdag 19 juli 2001 18:35 schreef R@b het volgende:
Uiteraard is er in de plaats van varken Varma weer een andere allochtoon tot kamerlid gebombardeerd. Niet dat dit wat uitmaakt, slechter dan Varma is toch niet mogelijk.
Maar waar ik wel ernstig bezwaar tegen maak, is dat je mevrouw Varma een varken noemt.
Ik verzoek je dringend om dit soort taal hier niet te bezigen.
quote:*vingertje opsteekt* Misschien lijdt mw wel aan een psychische aandoening, en die heeft niks met kleur te maken, en helaas staat het ook niet op iemands' voorhoofd! Misschien heeft ze wel een psychische ziekte die heeeel lang onopgemerkt blijft...Jeetje EN DAN NU EEN ANDERE ALLOCHTOON BENOEMD!! Nou, daar zal dan ook wel wat mis mee zijn, kan niet missen! Maar ja, maakt het uit hee? Of dat 'varken' nu deugt of niet, het ligt allemaal aan de 'buitenlanders', komt omdat ze niet integreren, krijgen ze psychische ziektes van....Stel je toch niet zo ontzettend aan man!
Op donderdag 19 juli 2001 18:35 schreef R@b het volgende:[..]
Waarom kun je dat niet voorstellen??
Logisch gevolg van de allochtonen knuffelpolitiek die Groen Links voert en gevoerd heeft. Er moest een allochtoon in de fractie en dan nemen ''we'' een allochtoon in de fractie.
Dat het mens totaal incompetent was maakte Rosenmöller en zijn politiek vrienden geen flikker uit, als het maar een allochtoon was.Maar goed, ze heeft jarenlang een vet salaris kunnen opstrijken en ongestraft de boel kunnen oplichten. Wat zou ze nu gaan doen? Terug naar Suriname ??
Als een autochtone politicus teveel declareert of iemand doodrijdt omdat-ie teveel gezopen heeft,lullen we toch ook niet of-ie uit Haarlem of Schubbekutterveen komt.
Alsjeblieft zeg.
quote:Ja, druk met het werk laatste tijd, komt Fok! wat in het gedrang.
Op donderdag 19 juli 2001 19:20 schreef golfer het volgende:
Ik miste je uiterst genuanceerde bijdrages al een paar dagen.
Maar ik merk dat mijn scherpe commentaren hier node werden gemist.
quote:Sorry, had het wat teveel mee laten slepen in de woordenkeuze van ene Rotterdamse imam.
Maar waar ik wel ernstig bezwaar tegen maak, is dat je mevrouw Varma een varken noemt.Ik verzoek je dringend om dit soort taal hier niet te bezigen.
quote:....
Op donderdag 19 juli 2001 19:33 schreef R@b het volgende:[..]
Sorry, had het wat teveel mee laten slepen in de woordenkeuze van ene Rotterdamse imam.
Maarreh, ontopic: Toch ben ik benieuwd (maar komen we daar ooit achter) hoe zo'n ziekte zolang onopgemerkt is gebleven, of hoe daarmee is omgegaan binnen Groenlinks.
quote:Tja begrijpend lezen blijft moeilijk voor velen.
Op donderdag 19 juli 2001 19:29 schreef Catootje het volgende:[..]
*vingertje opsteekt* Misschien lijdt mw wel aan een psychische aandoening, en die heeft niks met kleur te maken, en helaas staat het ook niet op iemands' voorhoofd! Misschien heeft ze wel een psychische ziekte die heeeel lang onopgemerkt blijft...Jeetje EN DAN NU EEN ANDERE ALLOCHTOON BENOEMD!! Nou, daar zal dan ook wel wat mis mee zijn, kan niet missen! Maar ja, maakt het uit hee? Of dat 'varken' nu deugt of niet, het ligt allemaal aan de 'buitenlanders', komt omdat ze niet integreren, krijgen ze psychische ziektes van....Stel je toch niet zo ontzettend aan man!
Het gaat er niet om dat het komt omdat ze allochtoon is, maar doordat Groen Links zo graag een allochtoon wilde als politicus heeft men de eerste de beste genomen. Niet op kwaliteit beoordeeld, maar op afkomst dus.
En de ene allochtoon gaat weg, en wordt ingeruild voor de ander. Vind ik ook opvallend.
En er zijn gerust intelligente allochtonen personen als politicus te vinden. Kijk maar naar de VVD, hetgeen ik hier al eerder vermeld heb, maar waar jij overheen leest kennelijk.
En die psychische aandoening heeft niets met allochtoon zijn te maken, maar iemand met zo'n aandoening behoort natuurlijk geen volksvertegenwoordiger te worden.
Maar ach, Groen Links, wat maakt het uit .......
quote:Ach ja, begrijpend lezen blijft moeilijk voor velen....Hoe weet jij dat Groenlinks de eerste de beste heeft genomen? Hoe weet jij dat de opvolger niet deugt? Hoe kun je nou niet weten dat ALLE politieke partijen (ow jaa, de VVD heeft er natuurlijk veeeel beter over nagedacht dan GroenLinks) een actief allochtonenbeleid voeren? Zou dat, maar ik ben dom, ermee te maken hebben dat de partijen het goede voorbeeld moeten/willen geven aan de maatschappij, waarin zij willen dat ook in bedrijven en dergelijke meer allochtonen een hogere positie bekleden? Heb je baai de wee Nixon gezien op tv? Over psychische stoornissen gesproken? Wat dacht je van Gorbatsjov? *denkt* Owwww....dat zijn buitenlanders.....die tellen niet.
Op donderdag 19 juli 2001 19:40 schreef R@b het volgende:[..]
Tja begrijpend lezen blijft moeilijk voor velen.
Het gaat er niet om dat het komt omdat ze allochtoon is, maar doordat Groen Links zo graag een allochtoon wilde als politicus heeft men de eerste de beste genomen. Niet op kwaliteit beoordeeld, maar op afkomst dus.
En de ene allochtoon gaat weg, en wordt ingeruild voor de ander. Vind ik ook opvallend.
En er zijn gerust intelligente allochtonen personen als politicus te vinden. Kijk maar naar de VVD, hetgeen ik hier al eerder vermeld heb, maar waar jij overheen leest kennelijk.
En die psychische aandoening heeft niets met allochtoon zijn te maken, maar iemand met zo'n aandoening behoort natuurlijk geen volksvertegenwoordiger te worden.
Maar ach, Groen Links, wat maakt het uit .......
Maar hoe denk jij dat er binnen een politieke partij met dit soort situaties zou moeten worden omgegaan?
quote:Ha ha, door alleen al naar die @@#@#$#@ Varma te luisteren de afgelopen jaren.
Op donderdag 19 juli 2001 19:46 schreef Catootje het volgende:
Ach ja, begrijpend lezen blijft moeilijk voor velen....Hoe weet jij dat Groenlinks de eerste de beste heeft genomen?
quote:Begrijpend lezen blijft moeilijk. Wáár beweer ik dat dan????
Hoe weet jij dat de opvolger niet deugt?
Ik zei alleen dat ik het opvallend vond. Zal best een capabel persoon zijn (alhoewel Groen Links en capabel ? )
quote:Uiteraard.
Hoe kun je nou niet weten dat ALLE politieke partijen (ow jaa, de VVD heeft er natuurlijk veeeel beter over nagedacht dan GroenLinks)
quote:Prima. Maar dat los je dus niet op door de eerste de beste klootviool op zo'n positie te dumpen.
een actief allochtonenbeleid voeren? Zou dat, maar ik ben dom, ermee te maken hebben dat de partijen het goede voorbeeld moeten/willen geven aan de maatschappij, waarin zij willen dat ook in bedrijven en dergelijke meer allochtonen een hogere positie bekleden?
In de gemeentelijke politiek komt het nog veel vaker voor. De term ''knuffel turk'' is afkomstig van Henk Westbroek, en daarbij doelde hij op PVDA raadsleden in Utrecht die om welbekende reden op de lijst kwamen.
[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 19-07-2001 19:54]
quote:Neuh, er zijn ook aulochtonen, dat zijn de allochtonen die meer neigen naar het autochtone en je hebt de altochtonen dat zijn de autochtonen die meer neigen naar het allochtone.
Op donderdag 19 juli 2001 18:45 schreef R@b het volgende:[..]
Wat is ''allochtoonse komaf'' voor raar begrip?????? Je bent allochtoon of je bent autochtoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |