Heb je zelf weleens neppe spullen op eBay gekocht dan?quote:Op zondag 7 maart 2004 16:27 schreef Maffioso het volgende:
De meeste merkkleding op ebay is idd fake. Vaak zie je het aan de prijs, als die echt onwijs laag is, is het negen van de tien keer nep.
En die positieve reacties komen volgens mij van mensen die er niet veel verstand van hebben en denken dat het echt is. Als het artikel binnen is geven ze meteen een positieve feedback, maar als het eenmaal een paar keer is gewassen piepen ze wel anders denk ik
Op een foto is het moeilijk te zien of het echt of nep is. En die labels die eraan zitten zeggen niks, die worden gewoon precies van het orgineel nagemaakt.quote:Op zondag 7 maart 2004 16:57 schreef SuperPolm het volgende:
[..]
Heb je zelf weleens neppe spullen op eBay gekocht dan?
Ik koop zelf vaak genoeg kleren op eBay, nog nooit iets neps
ontvangen. Originele labels en alles eraan.
Er wordt natuurlijk wel neppe zooi verkocht, maar dat zie je
snel genoeg op de foto. Meestal heeft die user ook negatieve
feedbacks; User sells fake! oid.
Op Ebay is het toch meestal een stuk goedkoper dan in de winkel. En het is best leuk om te bieden en dan ook nog es te winnen.quote:Op maandag 8 maart 2004 01:02 schreef GWD het volgende:
Hmmm, ik heb eigenlijk geen idee wat de prijzen voor kleren zijn .. ik heb er eignelijk ook nog nooit naar gekeken..... Alleen waarom zou je kleren op ebay kopen... daar heb je toch winkels voor?
Idd. Ik heb bij 3 verschillende verkopers gekocht en alle drie waren zeer snel en netjes met leveren. Natuurlijk wel van tevoren gekeken of ze goeie feedback hadden. Ik ben er positief over in ieder geval!quote:Op maandag 8 maart 2004 01:06 schreef Morkje het volgende:
Ik dacht bij het openen van dit topic al aan Solitarias, altijd zeer tevreden over de aankopen op ebay
Toch maar eens iets kopen, aan 10 euro kan je je geen buil vallen, en als je bij ebay-winkels met heel veel positieve feedback iets koopt kan er weinig misgaan, denk ik.
Maar wat koop je dan .. van die afgekeurde spullen die 3 seizoenen terug perongeluk zijn opgeslagen ofzo? bijv. 10 euro voor een broek lijtk me niet dat je dan echt veel kun krijgen eik.quote:Op maandag 8 maart 2004 01:08 schreef Shirley het volgende:
[..]
Idd. Ik heb bij 3 verschillende verkopers gekocht en alle drie waren zeer snel en netjes met leveren. Natuurlijk wel van tevoren gekeken of ze goeie feedback hadden. Ik ben er positief over in ieder geval!
Als je goed zoekt, dan kan je de deals van je leven krijgen. Er zijn veel surpluspartijen die aangeboden worden, tegen echt héle scherpe prijzen, waar je hier in NL niets vergelijkbaars voor koopt.quote:Op maandag 8 maart 2004 01:20 schreef GWD het volgende:
[..]
Maar wat koop je dan .. van die afgekeurde spullen die 3 seizoenen terug perongeluk zijn opgeslagen ofzo? bijv. 10 euro voor een broek lijtk me niet dat je dan echt veel kun krijgen eik.
Je moet goed op de feedback van de verkoper letten ... dat is eigenlijk een cruciale factor. Als je van iemand koopt met goede feedback, kan er weinig misgaan. Ik heb altijd alles ontvangen, en soms zelf nog meer dan ik besteld hadquote:Op maandag 8 maart 2004 11:09 schreef Apekoek het volgende:
2 - Hoe betaal je iemand uit amerika? en hoe weet je zeker dat je het uit eindelijk ontvangt?
Er denk iemand aan mij!quote:Op maandag 8 maart 2004 01:06 schreef Morkje het volgende:
Ik dacht bij het openen van dit topic al aan Solitarias, altijd zeer tevreden over de aankopen op ebay
Toch maar eens iets kopen, aan 10 euro kan je je geen buil vallen, en als je bij ebay-winkels met heel veel positieve feedback iets koopt kan er weinig misgaan, denk ik.
roger!quote:Op maandag 8 maart 2004 04:31 schreef Rosnesda het volgende:
Nog nooit problemen met sellers uit de VS gehad. Een beetje gezond verstand is genoeg
95% van de Evisu die ze op marktplaats en ebay verkopen is fake.quote:Op maandag 8 maart 2004 11:09 schreef Apekoek het volgende:
1 - Hoe zit het met Evisu kleding van marktplaats en ebay?
zijn daar kosten aan verbonden? Met paypal betalen?quote:Op vrijdag 23 april 2004 09:10 schreef s9601694 het volgende:
Ik heb een hele la vol Calvin Klein boxers. meerendeel heb ik via ebay gekocht. Nieuw, origineel en niet afgekeurd spul dat ik voor ongeveer een derde van de normale prijs heb gekocht..
Ook een keer een Rip Curl tshirt gekocht voor 5 euro ofzo. Bleek een behoorlijk lelijk shirt te zijn dat trouwens wel nieuw en echt was..
Ik koop en verkoop behoorlijk veel op ebay, Nooit echte problemen gehad. Ik betaal ook altijd via Paypal. Werkt prima!!
Nee, het enige dat geld kost bij Paypal is geld eraf halen als er iets aan je betaald is. En je moet geloof ik een soort toegangsfee betalen.... Maar dat weet ik niet meer zeker, het zal iig niet veel geweest zijn!... Weet iemand anders dit nog?quote:Op vrijdag 23 april 2004 12:19 schreef DubbelFrisss het volgende:
[..]
zijn daar kosten aan verbonden? Met paypal betalen?
haha veilig hoor - het staat permanent in de database van paypalquote:Op vrijdag 23 april 2004 13:21 schreef s9601694 het volgende:
[..]
Paypal is behoorlijk veilig omdat je dus je CreditCard gegevens niet steeds over het net stuurt
de 128bit SSL Secured database van Paypal...quote:Op vrijdag 23 april 2004 13:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
haha veilig hoor - het staat permanent in de database van paypal
Gewoon blijven kijken, of misschien diegene die ze aanbied even mailen, om te vragen?quote:Op vrijdag 23 april 2004 14:30 schreef super-muffin het volgende:
ik heb net ook ff gekeken op ebay voor Paul Frank shirts, jammer dat ze vaak L of kleiner zijn, heb namelijk XL..![]()
ebay namen?quote:Op vrijdag 23 april 2004 14:43 schreef kikoooooo het volgende:
Merendeel is toch wel echt hoor.
Ik ken 2 verkopers die zitten in amerika. Zijn gewoon nederlanders met een nederlandse rabobankrekening waar je op kan betalen.
Ik heb t idee dat de merkkleding daar gewoon stukken goedkoper is dan hier en dat ze het daarom zo goedkoop kunnen leveren?
ssl is alleen de verbinding, en dat is in principe veilig. het maakt niet uit of je 1 keer of 10000 keer iets met ssl verstuurt. hoe de database van paypal precies in elkaar zit is niet belangrijk. ze kunnen credit card nummers er uit lezen. als ebay/paypal dus ooit een keer een grote hack meemaakt liggen je credit card gegevens op straat (en zeg niet dat het niet gebeurt, er zijn eerder grotere bedrijven gekraakt waarbij credit card gegevens werden bemachtigd)quote:Op vrijdag 23 april 2004 13:37 schreef s9601694 het volgende:
[..]
de 128bit SSL Secured database van Paypal...![]()
Klopt, ik zeg ook niet dat ik ervanuit ga dat het allemaal 100% veilig is, natuurlijk is een database theoretisch te hacken.. Ik weet iig dat American Express het gebruik van Paypal verstandig vindt.quote:Op vrijdag 23 april 2004 14:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
ssl is alleen de verbinding, en dat is in principe veilig. het maakt niet uit of je 1 keer of 10000 keer iets met ssl verstuurt. hoe de database van paypal precies in elkaar zit is niet belangrijk. ze kunnen credit card nummers er uit lezen. als ebay/paypal dus ooit een keer een grote hack meemaakt liggen je credit card gegevens op straat (en zeg niet dat het niet gebeurt, er zijn eerder grotere bedrijven gekraakt waarbij credit card gegevens werden bemachtigd)
ik weet 1 uit mn kop: gooddeals80quote:Op vrijdag 23 april 2004 14:45 schreef s9601694 het volgende:
[..]
ebay namen?
Ebay komt binnenkort ook met een Nederlandse PayPalquote:Op vrijdag 23 april 2004 13:21 schreef s9601694 het volgende:
[..]
Nee, het enige dat geld kost bij Paypal is geld eraf halen als er iets aan je betaald is. En je moet geloof ik een soort toegangsfee betalen.... Maar dat weet ik niet meer zeker, het zal iig niet veel geweest zijn!... Weet iemand anders dit nog?
paypal is een volle dochter van ebay, dus zo gek is het niet dat ebay het gebruik stimuleertquote:Op vrijdag 23 april 2004 14:57 schreef s9601694 het volgende:
[..]
Klopt, ik zeg ook niet dat ik ervanuit ga dat het allemaal 100% veilig is, natuurlijk is een database theoretisch te hacken.. Ik weet iig dat American Express het gebruik van Paypal verstandig vindt.
Kijk iedereen moet 100% voor zichzelf weten wat hij doet met betalingen op internet. Ik denk alleen dat Paypal een tamelijk veilige oplossing is, mede omdat Ebay het gebruik ervan stimuleert.. En daar hebben ze baat bij omdat mensen meer zullen kopen als het betalen makkelijk, goedkoop en veilig is..
thnx ga ik es kijken..quote:Op vrijdag 23 april 2004 15:00 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
ik weet 1 uit mn kop: gooddeals80
de ander moet ik ff bekijken, maar ik kan op mn stage niet op ebay
dat van die volle dochter is nieuw voor mij, maar verklaart wel het een en ander...quote:Op vrijdag 23 april 2004 15:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
paypal is een volle dochter van ebay, dus zo gek is het niet dat ebay het gebruik stimuleertik wilde maar even aangeven dat het juist onvelig is dat je maar 1 keer credit card gegevens hoeft te geven
ik gebruik het zelf ook, de kans is klein. mocht er alsnog iets gebeuren is een telefoontje naar interpay genoeg om alles te blokkeren...quote:Op vrijdag 23 april 2004 15:26 schreef s9601694 het volgende:
[..]
dat van die volle dochter is nieuw voor mij, maar verklaart wel het een en ander...
Je hebt zeker een punt wat betreft die database.. Maar I'll take my chances..
Paypal is inderdaad onlangs overgenomen door Ebay.quote:Op vrijdag 23 april 2004 15:26 schreef s9601694 het volgende:
dat van die volle dochter is nieuw voor mij, maar verklaart wel het een en ander...
Je hebt zeker een punt wat betreft die database.. Maar I'll take my chances..
Nou, dat hoeft niet, de data in de database kan ook versleuteld zijn opgeslagen.....quote:Op vrijdag 23 april 2004 14:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
hoe de database van paypal precies in elkaar zit is niet belangrijk. ze kunnen credit card nummers er uit lezen. als ebay/paypal dus ooit een keer een grote hack meemaakt liggen je credit card gegevens op straat
paypal kan de data retrieven, dus er is sprake van encryption/'decryption. wanneer de machines waarop het decrypten plaatsvindt worden gekraakt, heeft de encryptie verder geen zin meerquote:Op dinsdag 27 april 2004 17:33 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Nou, dat hoeft niet, de data in de database kan ook versleuteld zijn opgeslagen.....
Neuh, dat gaat me wat te ver. Zit er ook niet zo mee, het was maar 20 euro. Maar dit was wel 1 keer maar nooit weer merkkleding aanschaffen op E-bay voor mij.quote:Op zondag 20 juni 2004 13:17 schreef Alicey het volgende:
in principe de verkoper zelf benaderen. in het uiterste geval zou je de verkoper voor de kadi kunnen sleuren, maar materieel zul je daar geen voordeel aan ondervinden
Ja, als je zo gaat denken kun je dus nooit iets online bestellen, enorm veel bedrijven (ook Amazon) slaan jouw creditcardgegevens gewoon op.quote:Op vrijdag 23 april 2004 14:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
ssl is alleen de verbinding, en dat is in principe veilig. het maakt niet uit of je 1 keer of 10000 keer iets met ssl verstuurt. hoe de database van paypal precies in elkaar zit is niet belangrijk. ze kunnen credit card nummers er uit lezen. als ebay/paypal dus ooit een keer een grote hack meemaakt liggen je credit card gegevens op straat (en zeg niet dat het niet gebeurt, er zijn eerder grotere bedrijven gekraakt waarbij credit card gegevens werden bemachtigd)
dat is ook zo. maar ik wilde maar aangeven dat ssl alleen enige zekerheid biedt dat je geen last hebt van een man-in-the-middle. daarna kan er echter nog genoeg fout gaan, en dat gebeurt ook regelmatigquote:Op dinsdag 22 juni 2004 10:59 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Ja, als je zo gaat denken kun je dus nooit iets online bestellen, enorm veel bedrijven (ook Amazon) slaan jouw creditcardgegevens gewoon op.
Plus, als jij je creditcard in een restaurant meegeeft kan die ook best even de gegevens kopieren, dus als je op deze manier denkt kun je alleen geen creditcard nemen, da's het veiligst......
en die andere? (bittequote:Op vrijdag 23 april 2004 15:00 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
ik weet 1 uit mn kop: gooddeals80
de ander moet ik ff bekijken, maar ik kan op mn stage niet op ebay
met diezelfde vraag zit ik ookquote:Op donderdag 24 juni 2004 23:33 schreef MrHoogeveen het volgende:
Met welke verkopers hebben jullie goede ervaringen? Ik koop zelf ook wel eens wat, maar eigenlijk nooit kleding gekocht (vooral bang voor nep). Ik vertrouw jullie toch iets meer, veel positieve feedback kan je faken (tenzij het echt heel veel is).
En wat zijn jullie kwijt aan verzendkosten voor de meeste kleding?
gooddeals80 (veel polo's, direct uit de us, 100% orgineel, nederlandse bankrekening en supersnelle verzending)quote:Op donderdag 24 juni 2004 23:33 schreef MrHoogeveen het volgende:
Met welke verkopers hebben jullie goede ervaringen? Ik koop zelf ook wel eens wat, maar eigenlijk nooit kleding gekocht (vooral bang voor nep). Ik vertrouw jullie toch iets meer, veel positieve feedback kan je faken (tenzij het echt heel veel is).
ja die werd hierboven al ergens genoemd, en heeft idd veel ralph lauren polo's ed, maar weet je nog meer goede verkopers?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:50 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
gooddeals80 (veel polo's, direct uit de us, 100% orgineel, nederlandse bankrekening en supersnelle verzending)
en nog een aantal duitse verkoopsters (indian rose broeken voor mn vriendin)
het voorkomen van negatieve feedback is echter een stuk moeilijkerquote:Op donderdag 24 juni 2004 23:33 schreef MrHoogeveen het volgende:
mee eensquote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
het voorkomen van negatieve feedback is echter een stuk moeilijker
Dat komt het originele spul ook wel. Behalve dat van nike, die laat de kleding het liefst in indiase sweat-shops maken.quote:Op zondag 7 maart 2004 16:04 schreef Just.an.Illusion het volgende:
Dat vraag ik me ook vaak af ja... Volgens mij komt dat spul rechtstreeks uit Turkije.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |