Ja, dat hoor ik van meer mensen. Maar het was echt zon prachtige en lieve kat... Dan is het moeilijk om toch op te geven. Geloof dat ik een beetje hardleers ben in die dingenquote:Op zondag 7 maart 2004 13:18 schreef Herr.Flick het volgende:
Nobel streven, maar waar begin je toch in hemelsnaam aan.
Dalijk neem je zo'n beestje in huis, en na 3 maanden moet ie er toch weer uit omdat ie heel je huis ondergezeken heeft.![]()
Ik zou gewoon een beestje nemen zonder die problemen.
Je kunt toch niet alle dierenleed op deze planeet op je nemen.
Het beestje is het beste af buiten of met een spuitje(niet hatelijk bedoelt)
![]()
Helemaal mee eens.. denk in termen van maanden als het niet zo wilt vlotten. Realiseer je ook dat het lastig wordt als je 'nooit' thuis bent, dan heb je niet de kans hem goed in de gaten te houden.quote:Op zondag 7 maart 2004 13:39 schreef Fester het volgende:
het grootste probleem bij niet zindelijke katten is dat ze het steeds weer zullen doen op plekken waar 'ie dat eerder ook gedaan heeft.
Nu kun je zo'n hoek wel volleggen met doekjes met azijn erop (vinden katten vreselijk) of telkens de bak er neerzetten waar 'ie het het laatst gedaan heeft, maar zelfs dat werkt lang niet altijd.
Die van mij ging gewoon naast de bak zitten.
Je moet wel weten van jezelf dat je dat ook werkelijk kunt, maar de enige manier die bleek te werken was consequent zijn en ook vrij hard zijn.
Wanneer mijn kat dus weer naast de pot zat te piesen, greep ik 'm in zijn nekvel en duwde ik hem op de bak. Dat was dan wel krijsen en pootjes uitzetten tegen de rand van de bak, maar als 'ie dan vanaf de bak kwam was ik weer poeslief tegen 'm en mocht 'ie altijd op schoot enzo.
Probleem is dus wel dat je echt consequent moet zijn, heel vaak thuis moet zijn en je erover heen moet kunnen zetten dat straf geven niet leuk is.
Maar het werkt wel.
Het is nu een heel aanhankelijke kat en toen 'ie voor het eerst naar buiten mocht in dit huis, ging 'ie weer naar binnen om op de bak te gaan.
hmm nou hoorde ik laatst dat dat heel vaak juist een tegengesteld effect heeft...quote:Maar gewoon met hun neus in de pis duwen
juist. dat is iets wat je NOOIT mag doen met je kat omdat het de situatie alleen maar erger maakt.quote:Op zondag 7 maart 2004 17:48 schreef Uhmmie het volgende:
[..]
hmm nou hoorde ik laatst dat dat heel vaak juist een tegengesteld effect heeft...
het is ook te doen denk ik.quote:Op zondag 7 maart 2004 13:22 schreef Roze_Olifantje het volgende:
[..]
Had eigenlijk gehoopt dat iemand zou zeggen dat het nog wel te doen was![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |