abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 maart 2004 @ 12:01:32 #1
29114 Artificial_M
De laatste der kunstmatigen...
pi_17551775
Die heb ik dus morgen een...
Moeilijk?
pi_17551867
Grappig, ik had er vroeger één toen de dienstplicht er nog was. En toen wilde mensen juist niet! Als het hetzelfde is als toen, zal het wel meevallen, maar gezien de bezuinigingen met defensie kan het anders zijn!
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_17551958
Tja moeilijk, gaat wel.
pi_17552323
Bij mijn keuring (was een van de laatsten die nog wegens dienstplicht gekeurd moest worden) hadden er maar 2 van de groep 1 of 2 fouten bij de schriftelijke test. Dus echt moeilijk zal 'ie niet zijn
Verder is het met name een lichamelijke controle.
Het moeilijkste vond ik nog wel het in het bekertje plassen, daar ik nooit kan plassen op commando.
Je moet wat simpele figuurtjes herkennen in een vlak met gekleurde stippen, uiteraard de standaard ogentests en in een cabine met een knopje in de hand reageren op piepjes. De rest weet ik niet echt meer. Stelde allemaal niet veel voor, maar je bent er wel een flink deel van de dag mee kwijt.
pi_17552439
Ik heb bij de keuring gewerkt. En het hangt er vanaf. Wil je officier worden, sergeant of gewoon soldaat? De testen verschillen namelijk van elkaar. Omdat vrouwen ook in dienst moeten kunnen stelt het lichamelijke deel niet veel meer voor.
In de basis wordt vooral technisch inzicht en taalvaardigheid getest.
  zondag 7 maart 2004 @ 12:50:42 #6
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_17552550
Hangt er vanaf welke keuring je moet hebben idd, over het algemeen stelt het, mits je lichamelijk en geestelijk redelijk in orde bent niet veel voor.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zondag 7 maart 2004 @ 12:58:14 #7
29114 Artificial_M
pi_17552658
quote:
Op zondag 7 maart 2004 12:43 schreef Willem-A het volgende:
Ik heb bij de keuring gewerkt. En het hangt er vanaf. Wil je officier worden, sergeant of gewoon soldaat? De testen verschillen namelijk van elkaar. Omdat vrouwen ook in dienst moeten kunnen stelt het lichamelijke deel niet veel meer voor.
In de basis wordt vooral technisch inzicht en taalvaardigheid getest.
officier --> kma
  zondag 7 maart 2004 @ 12:59:05 #8
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_17552668
Dan moet je een A keuring hebben, en die is nog niet echt zwaar als je lichamelijk gewoon fit bent.
Cop killer
Kill them, cop killer
  zondag 7 maart 2004 @ 13:04:58 #9
29114 Artificial_M
pi_17552768
quote:
Op zondag 7 maart 2004 12:59 schreef HAL9000S het volgende:
Dan moet je een A keuring hebben, en die is nog niet echt zwaar als je lichamelijk gewoon fit bent.
ja maar hoe zit dat dan allemaal met die AA en A en B enzo ik snap er allemaal geen kont van
  zondag 7 maart 2004 @ 13:07:10 #10
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_17552791
quote:
Op zondag 7 maart 2004 13:04 schreef Artificial_M het volgende:

[..]

ja maar hoe zit dat dan allemaal met die AA en A en B enzo ik snap er allemaal geen kont van
Waarschijnlijk moet je gewoon een AA keurig halen. Zo'n AA keuring is zwaarder dan een B, C, D of E keuring op gebieden als conditie, krachttraining, of je anatomisch helemaal goed in elkaar zit, je ogen worden getest, je krijgt een psychologische keuring etc.
Cop killer
Kill them, cop killer
  zondag 7 maart 2004 @ 13:09:15 #11
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_17552818
Heb je morgen eerst de schriftelijke en blijf je dan ook slapen voor physieke?
Wat je vindt, ...
  zondag 7 maart 2004 @ 13:10:01 #12
29114 Artificial_M
pi_17552836
quote:
Op zondag 7 maart 2004 13:07 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Waarschijnlijk moet je gewoon een AA keurig halen. Zo'n AA keuring is zwaarder dan een B, C, D of E keuring op gebieden als conditie, krachttraining, of je anatomisch helemaal goed in elkaar zit, je ogen worden getest, je krijgt een psychologische keuring etc.
ja maar hoe zit het op het gebied van je conditie enzo
m'n ogen zijn goed en ik ben ben psychisch geloof ik wel in orde, daar maak ik me niet druk over

maar als ik dalijk 80 keer moet gana lopen opdrukken
  zondag 7 maart 2004 @ 13:11:33 #13
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_17552860
nee man dat opdrukken gaan ze je in het leger pas leren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 7 maart 2004 @ 13:12:22 #14
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_17552870
hehehe, je conditionele test bestaat uit een fietstest, je moet volgens mij minimaal 15 minuten kunnen blijven fietsen en dan moet je minimaal boven een bepaalde snelheid blijven.
Let wel; hoe langer je bezig bent hoe zwaarder het wordt, is aardig pittig en je moet wel wat conditie hebben om dat vol te houden.
Je kracht word getest dmv verschillende attributen waar je kracht tegen moet zetten met je armen, benen, schouders etc.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_17552873
Lichamelijk stelt de A keuring niet veel voor hoor. Als je eenmaal paraat bent moet je veel meer doen. Goeie voorbereiding is om een stel dienstlaarzen te kopen en daar eens flink wat lange wandelingen mee te maken. Het is toch heel anders dan met een stel sportschoenen. Vooral de eerste drie maanden heb je er veel voordeel van.
  zondag 7 maart 2004 @ 13:13:04 #16
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_17552876
en als je in het leger zit hoef je maar 30 keer op te kunnen drukken, dat lijkt me geen probleem...
Cop killer
Kill them, cop killer
  zondag 7 maart 2004 @ 13:14:00 #17
29114 Artificial_M
pi_17552886
quote:
Op zondag 7 maart 2004 13:12 schreef HAL9000S het volgende:
hehehe, je conditionele test bestaat uit een fietstest, je moet volgens mij minimaal 15 minuten kunnen blijven fietsen en dan moet je minimaal boven een bepaalde snelheid blijven.
Let wel; hoe langer je bezig bent hoe zwaarder het wordt, is aardig pittig en je moet wel wat conditie hebben om dat vol te houden.
Je kracht word getest dmv verschillende attributen waar je kracht tegen moet zetten met je armen, benen, schouders etc.
maar een vriend van mij die zit bij de marine en die hoefde maar 11 minuten te fietsen?

maar goed dan nog even iets ze hebben mij helemaal nooit verteld dat je goeie punten moet hebben? nou heb ik die wel alleen wiskunde is een mager zesje (nederlands en engels een 8)
  zondag 7 maart 2004 @ 13:16:13 #18
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_17552913
quote:
Op zondag 7 maart 2004 13:14 schreef Artificial_M het volgende:

[..]

maar een vriend van mij die zit bij de marine en die hoefde maar 11 minuten te fietsen?

maar goed dan nog even iets ze hebben mij helemaal nooit verteld dat je goeie punten moet hebben? nou heb ik die wel alleen wiskunde is een mager zesje (nederlands en engels een 8)
Zoals ik al eerder aangaf ligt dat er helemaal aan welke keuring je moet halen. Als ik me goed herinner moet je voor officier gewoon een A keuring halen en dat is naar mijn weten 15 minuten maar dat weet ik niet zeker.
Als je die vakken gewoon gehaald hebt moet het geen probleem zijn, je hebt een VWO diploma neem ik aan?
Cop killer
Kill them, cop killer
  zondag 7 maart 2004 @ 13:18:25 #19
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_17552953
quote:
Op zondag 7 maart 2004 13:14 schreef Artificial_M het volgende:

[..]

Don't worry, er wordt gewoon iets soepeler omgegaan met vissticks
Wat je vindt, ...
  zondag 7 maart 2004 @ 13:18:40 #20
29114 Artificial_M
pi_17552961
quote:
Op zondag 7 maart 2004 13:16 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder aangaf ligt dat er helemaal aan welke keuring je moet halen. Als ik me goed herinner moet je voor officier gewoon een A keuring halen en dat is naar mijn weten 15 minuten maar dat weet ik niet zeker.
Als je die vakken gewoon gehaald hebt moet het geen probleem zijn, je hebt een VWO diploma neem ik aan?
ik zit nu in het examenjaar, ik sta voor alles voldoende behalve latijn (5.4 ) dus examen halen zal niet echt een probleem zijn. Alleen ik ben gewoon benauwd dat ze me niet door laten gaan omdat m'n punten te mager is, of kijken ze daar niet naar?
  zondag 7 maart 2004 @ 13:23:32 #21
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_17553048
Het komt natuurlijk altijd beter over als je goede punten op je rapport hebt staan, dan alles minimaal maar ik denk niet dat ze je daarop afkeuren.
Weet overigens wel waar je aan begint als je meteen zonder ervaring officier in het leger wilt worden. Veel burgermensen die die keuze maken weten absoluut niet waar ze aan beginnen en ik kan je zeggen dat het je het waarschijnlijk heel erg zwaar gaat krijgen als je eenmaal paraat zit.
Besef je wel dat je dadelijk met je 20 jaar leiding hebt over de meest ervaren mensen van o.a. een jaar of 50 die al meer dan 30 jaar binnen dit bedrijf werkzaam zijn, ik zeg je eerlijk over het algemeen lopen militairen daar niet echt op te wachten en dat zullen ze je laten merken ook, ik heb het vaak meegemaakt en ik heb er velen op hun bek zien gaan.
Ik wil je verder niet demotiveren maar dit is wel de waarheid...als ik jou was zou ik een stapje lager beginnen om eerst flink wat ervaring op te doen en erachter te komen waar je nou werkelijk voor kiest voordat je met een functie begint waarbij je zoveel verantwoordelijkheid over je heen krijgt.
Cop killer
Kill them, cop killer
  zondag 7 maart 2004 @ 13:25:28 #22
29114 Artificial_M
pi_17553081
quote:
Op zondag 7 maart 2004 13:23 schreef HAL9000S het volgende:
Het komt natuurlijk altijd beter over als je goede punten op je rapport hebt staan, dan alles minimaal maar ik denk niet dat ze je daarop afkeuren.
Weet overigens wel waar je aan begint als je meteen zonder ervaring officier in het leger wilt worden. Veel burgermensen die die keuze maken weten absoluut niet waar ze aan beginnen en ik kan je zeggen dat het je het waarschijnlijk heel erg zwaar gaat krijgen als je eenmaal paraat zit.
Besef je wel dat je dadelijk met je 20 jaar leiding hebt over de meest ervaren mensen van o.a. een jaar of 50 die al meer dan 30 jaar binnen dit bedrijf werkzaam zijn, ik zeg je eerlijk over het algemeen lopen militairen daar niet echt op te wachten en dat zullen ze je laten merken ook, ik heb het vaak meegemaakt en ik heb er velen op hun bek zien gaan.
Ik wil je verder niet demotiveren maar dit is wel de waarheid...als ik jou was zou ik een stapje lager beginnen om eerst flink wat ervaring op te doen en erachter te komen waar je nou werkelijk voor kiest voordat je met een functie begint waarbij je zoveel verantwoordelijkheid over je heen krijgt.
ok bedankt, toch wil ik het al 10 jaar en ik ga het ook doen ook
  zondag 7 maart 2004 @ 13:26:38 #23
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_17553097
prima, het was ook maar een advies..maar daar zul je zelf snel achterkomen mits alles haalt.

Anyway suc6 met je keuring en je opleiding
Cop killer
Kill them, cop killer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')