officier --> kmaquote:Op zondag 7 maart 2004 12:43 schreef Willem-A het volgende:
Ik heb bij de keuring gewerkt. En het hangt er vanaf. Wil je officier worden, sergeant of gewoon soldaat? De testen verschillen namelijk van elkaar. Omdat vrouwen ook in dienst moeten kunnen stelt het lichamelijke deel niet veel meer voor.
In de basis wordt vooral technisch inzicht en taalvaardigheid getest.
ja maar hoe zit dat dan allemaal met die AA en A en B enzo ik snap er allemaal geen kont vanquote:Op zondag 7 maart 2004 12:59 schreef HAL9000S het volgende:
Dan moet je een A keuring hebben, en die is nog niet echt zwaar als je lichamelijk gewoon fit bent.
Waarschijnlijk moet je gewoon een AA keurig halen. Zo'n AA keuring is zwaarder dan een B, C, D of E keuring op gebieden als conditie, krachttraining, of je anatomisch helemaal goed in elkaar zit, je ogen worden getest, je krijgt een psychologische keuring etc.quote:Op zondag 7 maart 2004 13:04 schreef Artificial_M het volgende:
[..]
ja maar hoe zit dat dan allemaal met die AA en A en B enzo ik snap er allemaal geen kont van
ja maar hoe zit het op het gebied van je conditie enzoquote:Op zondag 7 maart 2004 13:07 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Waarschijnlijk moet je gewoon een AA keurig halen. Zo'n AA keuring is zwaarder dan een B, C, D of E keuring op gebieden als conditie, krachttraining, of je anatomisch helemaal goed in elkaar zit, je ogen worden getest, je krijgt een psychologische keuring etc.
maar een vriend van mij die zit bij de marine en die hoefde maar 11 minuten te fietsen?quote:Op zondag 7 maart 2004 13:12 schreef HAL9000S het volgende:
hehehe, je conditionele test bestaat uit een fietstest, je moet volgens mij minimaal 15 minuten kunnen blijven fietsen en dan moet je minimaal boven een bepaalde snelheid blijven.
Let wel; hoe langer je bezig bent hoe zwaarder het wordt, is aardig pittig en je moet wel wat conditie hebben om dat vol te houden.
Je kracht word getest dmv verschillende attributen waar je kracht tegen moet zetten met je armen, benen, schouders etc.
Zoals ik al eerder aangaf ligt dat er helemaal aan welke keuring je moet halen. Als ik me goed herinner moet je voor officier gewoon een A keuring halen en dat is naar mijn weten 15 minuten maar dat weet ik niet zeker.quote:Op zondag 7 maart 2004 13:14 schreef Artificial_M het volgende:
[..]
maar een vriend van mij die zit bij de marine en die hoefde maar 11 minuten te fietsen?
maar goed dan nog even iets ze hebben mij helemaal nooit verteld dat je goeie punten moet hebben? nou heb ik die wel alleen wiskunde is een mager zesje (nederlands en engels een 8)
Don't worry, er wordt gewoon iets soepeler omgegaan met vissticksquote:Op zondag 7 maart 2004 13:14 schreef Artificial_M het volgende:
[..]
maar een vriend van mij die zit bij de marine en die hoefde maar 11 minuten te fietsen?
ik zit nu in het examenjaar, ik sta voor alles voldoende behalve latijn (5.4quote:Op zondag 7 maart 2004 13:16 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder aangaf ligt dat er helemaal aan welke keuring je moet halen. Als ik me goed herinner moet je voor officier gewoon een A keuring halen en dat is naar mijn weten 15 minuten maar dat weet ik niet zeker.
Als je die vakken gewoon gehaald hebt moet het geen probleem zijn, je hebt een VWO diploma neem ik aan?
ok bedankt, toch wil ik het al 10 jaar en ik ga het ook doen ookquote:Op zondag 7 maart 2004 13:23 schreef HAL9000S het volgende:
Het komt natuurlijk altijd beter over als je goede punten op je rapport hebt staan, dan alles minimaal maar ik denk niet dat ze je daarop afkeuren.
Weet overigens wel waar je aan begint als je meteen zonder ervaring officier in het leger wilt worden. Veel burgermensen die die keuze maken weten absoluut niet waar ze aan beginnen en ik kan je zeggen dat het je het waarschijnlijk heel erg zwaar gaat krijgen als je eenmaal paraat zit.
Besef je wel dat je dadelijk met je 20 jaar leiding hebt over de meest ervaren mensen van o.a. een jaar of 50 die al meer dan 30 jaar binnen dit bedrijf werkzaam zijn, ik zeg je eerlijk over het algemeen lopen militairen daar niet echt op te wachten en dat zullen ze je laten merken ook, ik heb het vaak meegemaakt en ik heb er velen op hun bek zien gaan.
Ik wil je verder niet demotiveren maar dit is wel de waarheid...als ik jou was zou ik een stapje lager beginnen om eerst flink wat ervaring op te doen en erachter te komen waar je nou werkelijk voor kiest voordat je met een functie begint waarbij je zoveel verantwoordelijkheid over je heen krijgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |