abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17562320
roadgab daar moet je dus dik foto's van gaan posten want daar maak je wel fans mee enzo

Vrouwen op de foto mag ook, maar liever actiefoto's
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  zondag 7 maart 2004 @ 21:48:31 #27
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_17563045
quote:
Op zondag 7 maart 2004 21:16 schreef XL het volgende:
Vrouwen: Check!
Snowboarden: Check!
Bier: ?

gratis drank van leerlingen valt onder de noemer bier????
Dat viel namelijk bij mij weer onder de dealtjes en kortingen enzo

Maar Ehm..... ok het nodige bier is er ook doorheen gegaan....
Maar niet te veel want vrouwen en te veel bier gaat ook weer niet samen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 8 maart 2004 @ 00:02:00 #28
72282 360sjors
King of the Hill
pi_17565844
"Noch bier noch vrouwen
kunnen mij van het snowboarden af houden"

Zo te horen heb je het daar iig wel goed Komakie

En wat waren de dames en heren pro boarders toch weer schitterend op The Artic Challenge, zojuist uitgezonden op Extreme Sportschannel (dank Beerke voor de tip, heb je het toevallig opgenomen?).... Shaun White heersend in de gigantische halfpipe en het slopestyle parcours, en Mr. T. Haakonson met G. Simmen in duel in de strijd om de hoogste sprong in op de quarterpipe.... Freestylen zoals het hoort! Zie http://www.t-a-c.no/
  maandag 8 maart 2004 @ 00:03:40 #29
72282 360sjors
King of the Hill
pi_17565883

Simmen in de pipe
pi_17568293
Ik ben dit weekend in Zwitserland geweest om mijn nieuwe snowboard te testen: Nitro Shogun uit 2003. Een heerlijk boardje! Redelijk wat powder gevonden nog, en dat zweeft heerlijk! Ik moest vanwege mijn maat 45 mijn stance een beetje aanpassen, en heb daar nog wel een vraagje over aan de experts hier:
Ik ben freerider en doe zo goed als geen freestyling. Ik heb mijn bindingen ongeveer 35 20 staan,
Het was even wennen, maar daarna ging het wel. Mijn achterste been werd wel ongelooflijk moe op het laatst. Hebben jullie tips over hoe en wat qua hoeken ?!
ZERO tolerance wat betreft off-topic posts. Kom maar . . kom maar kom maar kom maar . . . .. . .
  maandag 8 maart 2004 @ 08:48:27 #31
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_17568500
Het achterste been kan een gevolg zijn van niet diep genoeg door je knieen staan. In zo'n 'extreme' carve stance is techniek erg belangrijk. Buiten de piste is de stance ook niet ideaal, voor carven heb je er in ieder geval niets aan en het is veel moeilijk om je gewicht goed boven je board te houden. Grote schoenmaten moet je eigenlijk een board kopen dat je schoenmaat aankan. Het is niet de bedoeling om je stance aan te passen aan je board. Er zijn 'dingen' te koop waardoor je je binding hoger op je board plaatst, dan kun je met grote voeten een kleinere stance rijden zonder dat je tenen de sneeuw raken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_17568553
quote:
Zou voor freestyle niet voor de t6 gaan, zit geen garantie op als je breekt met rails.... Als je puur freestyle wilt moet ff bij forum kijken, die hebben wel goeie shit. Ik heb zelf de rome anthem gekocht, maar nog niet uitgeprobeerd.... Had een burton cascade voor in de poeder en lompe werk, wilde iets hebben voor het iets technischer werk. Ben zelf ook iets van 72 kg (wel 193) en heb 161. Het is niet een puur freestyle boardje, maar meer een alles kun boardje. Voor freestyle kan je beter de rome agent pakken. Een top-10 boardje dus dat zit wel goed. Verder kan je met de custom ook wel goed uit de voeten. Vanwege je gewicht zou ik als ik jou was 156-158 nemen oid.

succes
Het is namelijk zo dat ik een freeride heb (burton republic, vergelijkbaar met de johan van dit seizoen) . Ik wil dus een freestyle board waarmee ik dingen kan doen waar mijn republic het lastig mee heeft. Om te beginnen moet het een stuk korter en softer zijn (republic is redelijk stiff en 163) . Daarbij wil ik niet inbinden aan materiaal kwaliteit en rij eigenschap. Dus ik zoek een republic maar dan meer geschikt voor freestyle...

De T6 lijkt mij welk ok, maar deze is nogal stiff ? Van de anthem weet ik het spijtig genoeg niet ...
Kan iemand mij wat praktijk ervaringen meedelen ?
pi_17568586
Eerlijk gezegd had ik de bindingen van mijn andere board gehaald voordat ik bekeken had hoe ze precies stonden! Mijn vorige board was een Widebody, maar qua breedte scheelt de nieuwe maar een cm met de oude?! Ik kon mijn bindingen nog in een kleinere hoek plaatsen, maar dacht dat het voor freeride wel aan te raden was om wat meer voorwaarts gericht te staan.

Ik denk dat ik over twee weekjes maar een dagje ga lessen om wat aan mijn techniek te doen.
ZERO tolerance wat betreft off-topic posts. Kom maar . . kom maar kom maar kom maar . . . .. . .
pi_17569653
quote:
Op maandag 8 maart 2004 08:55 schreef errorken het volgende:

[..]

Het is namelijk zo dat ik een freeride heb (burton republic, vergelijkbaar met de johan van dit seizoen) . Ik wil dus een freestyle board waarmee ik dingen kan doen waar mijn republic het lastig mee heeft. Om te beginnen moet het een stuk korter en softer zijn (republic is redelijk stiff en 163) . Daarbij wil ik niet inbinden aan materiaal kwaliteit en rij eigenschap. Dus ik zoek een republic maar dan meer geschikt voor freestyle...

De T6 lijkt mij welk ok, maar deze is nogal stiff ? Van de anthem weet ik het spijtig genoeg niet ...
Kan iemand mij wat praktijk ervaringen meedelen ?
Hoop volgende week vrijdag een weekje in de sneeuw te zitten, dan hoor je hoe de anthem me bevalt.....

ps. als je in de buurt van landgraaf woont, kan je daar de t6 testen
powder to the people
pi_17569670
quote:
Op maandag 8 maart 2004 00:03 schreef 360sjors het volgende:
[afbeelding]

Simmen in de pipe
mmhh.... als je dit zo ziet, vraag ik me toch af hoe dat moet in snowworld landgraaf met die FIS-wedstrijd. Volgens mij zitten ze dan allang tegen het plafond....
powder to the people
pi_17569981
quote:
Op maandag 8 maart 2004 00:03 schreef 360sjors het volgende:
[afbeelding]

Simmen in de pipe
nee nee nee nee... Simmen Boven de Pipe

Btw, maar 1 cm minder wide is dus juist het verschil tussen een wide body en een normal board, en dat is toch wel erg belangrijk met je maatje 45.

Als je 45 hebt, je pakt een paar Burton Elavators , je zet je stance 25/15, dan zou je maybe een breed genoeg boardje hebben, maar eigenlijk mag je zoals XL zeg niet je stance gaan verkloten maar moet je gewoon een mid-wide boardje kopen.

Trust me, ik heb ook al eens geprobeerd te boarden op een Costum X met elavators, werkt niet met die grote klompen van me.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_17570198
quote:
Hoop volgende week vrijdag een weekje in de sneeuw te zitten, dan hoor je hoe de anthem me bevalt.....
Nice. Laat het niet na om hier te vertellen wat je ervan vond ! En dan vooral piste én park
quote:
ps. als je in de buurt van landgraaf woont, kan je daar de t6 testen
Ik woon in belgië maar ga normaal deze week naar landgraaf (voor men eerste keer, ik ga normaal naar peer, in belgië) kan je ze daar gewoon huren ? of hoe zit dat ...
pi_17570533
quote:
Op maandag 8 maart 2004 10:52 schreef errorken het volgende:

[..]

Nice. Laat het niet na om hier te vertellen wat je ervan vond ! En dan vooral piste én park
[..]

Ik woon in belgië maar ga normaal deze week naar landgraaf (voor men eerste keer, ik ga normaal naar peer, in belgië) kan je ze daar gewoon huren ? of hoe zit dat ...
Ik was er een paar weken terug in het weekend, dus ik mocht niet testen, omdat het te druk was ofzo.... Je moet in de winkel wezen (bij binnenkomst rechts) en gewoon gaan vragen, ze hebben een aantal testboards. Of je die t6 kan testen, daar begin ik nu aan te twijfelen, maar iig de custom en custom x. Je hoeft er niet voor te betalen, jij krijgt ze een half uurtje mee en zolang je niet al te bont maakt met krassen ed. dan is er niets aan de hand.
powder to the people
  maandag 8 maart 2004 @ 12:02:04 #39
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_17571577
quote:
Op maandag 8 maart 2004 08:59 schreef togt het volgende:
Eerlijk gezegd had ik de bindingen van mijn andere board gehaald voordat ik bekeken had hoe ze precies stonden! Mijn vorige board was een Widebody, maar qua breedte scheelt de nieuwe maar een cm met de oude?! Ik kon mijn bindingen nog in een kleinere hoek plaatsen, maar dacht dat het voor freeride wel aan te raden was om wat meer voorwaarts gericht te staan.

Ik denk dat ik over twee weekjes maar een dagje ga lessen om wat aan mijn techniek te doen.
De tendens is eigenlijk dat Freeriders steeds verder 'terugzakken' in stance, met name omdat je dan gemakkelijker je gewicht boven je board kan houden. Je kunt dan dus makkelijker je gewicht op je voorste been houden als je in de poeder aan het spelen bent. Waar carvers, met hoge stance, vooral hangen in de bochten en met het lichaam dicht naar de sneeuw gaan zou je als Freerider altijd met je heupen in 1 lijn met je board moeten blijven.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 8 maart 2004 @ 12:48:15 #40
72282 360sjors
King of the Hill
pi_17572351
quote:
Op maandag 8 maart 2004 12:02 schreef XL het volgende:

[..]

De tendens is eigenlijk dat Freeriders steeds verder 'terugzakken' in stance, met name omdat je dan gemakkelijker je gewicht boven je board kan houden. Je kunt dan dus makkelijker je gewicht op je voorste been houden als je in de poeder aan het spelen bent. Waar carvers, met hoge stance, vooral hangen in de bochten en met het lichaam dicht naar de sneeuw gaan zou je als Freerider altijd met je heupen in 1 lijn met je board moeten blijven.
Je gewicht op je voorste been in de poeder lijkt me niet echt ideaal
  maandag 8 maart 2004 @ 13:08:33 #41
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_17572625
quote:
Op maandag 8 maart 2004 12:02 schreef XL het volgende:

[..]

Klopt, maar dat vindt ik juist wel mooi aan het carven in een open stance.

Alleen is een open stance wat lastiger in de poeder omder je dan toch wat meer ingedraaid staat met je lichaam.

15/5 of 15/10 is denk ik (voor mij) de ideale stance voor freeriden.
Zelf rij ik echter nog steeds 15/-3
Bevalt me trouwens ook wel goed...

btw Sjors, je gewicht naar voren in de poeder is dit jaar juist helemaal in man!!!!! weet je hoe vette crashes je dan maakt

Mooi voor op de foto.
Kodak courage noemen we dat
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 8 maart 2004 @ 13:21:40 #42
72282 360sjors
King of the Hill
pi_17572816
quote:
Op maandag 8 maart 2004 13:08 schreef Komakie het volgende:

[..]

btw Sjors, je gewicht naar voren in de poeder is dit jaar juist helemaal in man!!!!! weet je hoe vette crashes je dan maakt

Mooi voor op de foto.
Kodak courage noemen we dat
De snowboardleraar van mijn beginnende vriendinnetje had die klas 's ochtends na een dump meegenomen naar een onaangetast poederveld, 1x die klas er dooreen en het was echt totaal vernacheld. Zij zijn wel de experts op dat gebied, daar kunnen wij niet aan tippen
  maandag 8 maart 2004 @ 13:28:04 #43
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_17572908
Het moge duidelijk zijn dat je bij poederrijden alleen bij het draaien van bochten je voorste voet belast. Je staat actief centraal tijdens het rijden en zoekt alleen vlak na het starten of ter correctie het achterste been op.
quote:
Op maandag 8 maart 2004 13:08 schreef Komakie het volgende:
15/5 of 15/10 is denk ik (voor mij) de ideale stance voor freeriden.
Zelf rij ik echter nog steeds 15/-3
Bevalt me trouwens ook wel goed...
Ik ben trouwens in stance al terug naar iets in de richting 15/5 sinds Val Thorens(was 25-15) en ik ga deze zomer zeker een keertje duck proberen. Waar ik toch eerst wel fel tegenstander van was....
  maandag 8 maart 2004 @ 13:43:38 #44
72282 360sjors
King of the Hill
pi_17573193
quote:
Op maandag 8 maart 2004 13:28 schreef XL het volgende:
Ik ben trouwens in stance al terug naar iets in de richting 15/5 sinds Val Thorens(was 25-15) en ik ga deze zomer zeker een keertje duck proberen. Waar ik toch eerst wel fel tegenstander van was....
Indoor? Of....
pi_17573774
XL <--> Duck... Het wordt steeds gekker met die jongen...

Maar goed, als we dat deze zomer op een gletsjer gaan testen doe ik graag mee.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  maandag 8 maart 2004 @ 14:24:12 #46
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_17574006
Landgraaf, ik ben hartstikke failliet.
pi_17574743
Ik heb hetzelfde probleem. Maar mocht er toch een leuke gletsjertocht tot de mogelijkheden gaan behoren, dan weet ik dat ik de komende periode weer even rustig aan moet gaan doen. Op de een of andere manier kan ik al mijn geld verspelen aan snowboarden en aanverwante zaken.

Maar goed, zoals 360 al aangaf in een eerdere post, op dit moment zit er tijdelijk het "extreem sport"-kanaal (EX) op de kabel in Breda. En daar wordt stiekem verdomd veel snowboarden op uitgezonden. Helaas, het is maar tijdelijk... of ik moet natuurlijk 7,50 per maand extra gaan betalen voor een berg zenders waar ik toch niet naar kijk...
Gisteravond was er in ieder geval een geweldige show over Terje die zelf een wedstijd organiseert, The Artic Challenge, en dan ook nog eens doodleuk bijna alle disciplines binnen sleept... En helaas, mijn video liep niet

En wat een mooie "Anton" verhalen van Komakie
Welkom terug in dit vlakke land waar sneeuw alleen maar voor files zorgt...
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_17576744
Zoals Thermo (vet board trouwens die DW) een tijdje terug al opperde, is het geen leuk idee om een FOK boardersmeet te houden.

Ik stel voor om een keertje in april naar snowworld te gaan kunnen we na het boarden nog wat dicusseren over bindingen, poeder, boards en stanches. Wie doet er mee?

Kentaro vertrekt vanavond met stanche +21 / -9 naar Gerlos
  maandag 8 maart 2004 @ 16:28:48 #49
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_17577007
voor mij ook maar 5 daagies voor ik naar risoul ga
I am always right, once I thought I was wrong, but I was mistaken
pi_17577167
Burton 2005 bindings

http://www.yaoki-j.co.jp/reve6binding.htm

die cartel el habano
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo