gratis drank van leerlingen valt onder de noemer bier????quote:Op zondag 7 maart 2004 21:16 schreef XL het volgende:
Vrouwen: Check!
Snowboarden: Check!
Bier: ?
Het is namelijk zo dat ik een freeride heb (burton republic, vergelijkbaar met de johan van dit seizoen) . Ik wil dus een freestyle board waarmee ik dingen kan doen waar mijn republic het lastig mee heeft. Om te beginnen moet het een stuk korter en softer zijn (republic is redelijk stiff en 163) . Daarbij wil ik niet inbinden aan materiaal kwaliteit en rij eigenschap. Dus ik zoek een republic maar dan meer geschikt voor freestyle...quote:Zou voor freestyle niet voor de t6 gaan, zit geen garantie op als je breekt met rails.... Als je puur freestyle wilt moet ff bij forum kijken, die hebben wel goeie shit. Ik heb zelf de rome anthem gekocht, maar nog niet uitgeprobeerd.... Had een burton cascade voor in de poeder en lompe werk, wilde iets hebben voor het iets technischer werk. Ben zelf ook iets van 72 kg (wel 193) en heb 161. Het is niet een puur freestyle boardje, maar meer een alles kun boardje. Voor freestyle kan je beter de rome agent pakken. Een top-10 boardje dus dat zit wel goed. Verder kan je met de custom ook wel goed uit de voeten. Vanwege je gewicht zou ik als ik jou was 156-158 nemen oid.
succes
Hoop volgende week vrijdag een weekje in de sneeuw te zitten, dan hoor je hoe de anthem me bevalt.....quote:Op maandag 8 maart 2004 08:55 schreef errorken het volgende:
[..]
Het is namelijk zo dat ik een freeride heb (burton republic, vergelijkbaar met de johan van dit seizoen) . Ik wil dus een freestyle board waarmee ik dingen kan doen waar mijn republic het lastig mee heeft. Om te beginnen moet het een stuk korter en softer zijn (republic is redelijk stiff en 163) . Daarbij wil ik niet inbinden aan materiaal kwaliteit en rij eigenschap. Dus ik zoek een republic maar dan meer geschikt voor freestyle...
De T6 lijkt mij welk ok, maar deze is nogal stiff ? Van de anthem weet ik het spijtig genoeg niet ...
Kan iemand mij wat praktijk ervaringen meedelen ?
mmhh.... als je dit zo ziet, vraag ik me toch af hoe dat moet in snowworld landgraaf met die FIS-wedstrijd. Volgens mij zitten ze dan allang tegen het plafond....quote:
nee nee nee nee... Simmen Boven de Pipequote:
Nice. Laat het niet na om hier te vertellen wat je ervan vond ! En dan vooral piste én parkquote:Hoop volgende week vrijdag een weekje in de sneeuw te zitten, dan hoor je hoe de anthem me bevalt.....
Ik woon in belgië maar ga normaal deze week naar landgraaf (voor men eerste keer, ik ga normaal naar peer, in belgië) kan je ze daar gewoon huren ? of hoe zit dat ...quote:ps. als je in de buurt van landgraaf woont, kan je daar de t6 testen
Ik was er een paar weken terug in het weekend, dus ik mocht niet testen, omdat het te druk was ofzo.... Je moet in de winkel wezen (bij binnenkomst rechts) en gewoon gaan vragen, ze hebben een aantal testboards. Of je die t6 kan testen, daar begin ik nu aan te twijfelen, maar iig de custom en custom x. Je hoeft er niet voor te betalen, jij krijgt ze een half uurtje mee en zolang je niet al te bont maakt met krassen ed. dan is er niets aan de hand.quote:Op maandag 8 maart 2004 10:52 schreef errorken het volgende:
[..]
Nice. Laat het niet na om hier te vertellen wat je ervan vond ! En dan vooral piste én park
[..]
Ik woon in belgië maar ga normaal deze week naar landgraaf (voor men eerste keer, ik ga normaal naar peer, in belgië) kan je ze daar gewoon huren ? of hoe zit dat ...
De tendens is eigenlijk dat Freeriders steeds verder 'terugzakken' in stance, met name omdat je dan gemakkelijker je gewicht boven je board kan houden. Je kunt dan dus makkelijker je gewicht op je voorste been houden als je in de poeder aan het spelen bent. Waar carvers, met hoge stance, vooral hangen in de bochten en met het lichaam dicht naar de sneeuw gaan zou je als Freerider altijd met je heupen in 1 lijn met je board moeten blijven.quote:Op maandag 8 maart 2004 08:59 schreef togt het volgende:
Eerlijk gezegd had ik de bindingen van mijn andere board gehaald voordat ik bekeken had hoe ze precies stonden! Mijn vorige board was een Widebody, maar qua breedte scheelt de nieuwe maar een cm met de oude?! Ik kon mijn bindingen nog in een kleinere hoek plaatsen, maar dacht dat het voor freeride wel aan te raden was om wat meer voorwaarts gericht te staan.
Ik denk dat ik over twee weekjes maar een dagje ga lessen om wat aan mijn techniek te doen.
Je gewicht op je voorste been in de poeder lijkt me niet echt ideaalquote:Op maandag 8 maart 2004 12:02 schreef XL het volgende:
[..]
De tendens is eigenlijk dat Freeriders steeds verder 'terugzakken' in stance, met name omdat je dan gemakkelijker je gewicht boven je board kan houden. Je kunt dan dus makkelijker je gewicht op je voorste been houden als je in de poeder aan het spelen bent. Waar carvers, met hoge stance, vooral hangen in de bochten en met het lichaam dicht naar de sneeuw gaan zou je als Freerider altijd met je heupen in 1 lijn met je board moeten blijven.
Klopt, maar dat vindt ik juist wel mooi aan het carven in een open stance.quote:Op maandag 8 maart 2004 12:02 schreef XL het volgende:
[..]
De tendens is eigenlijk dat Freeriders steeds verder 'terugzakken' in stance, met name omdat je dan gemakkelijker je gewicht boven je board kan houden. Je kunt dan dus makkelijker je gewicht op je voorste been houden als je in de poeder aan het spelen bent. Waar carvers, met hoge stance, vooral hangen in de bochten en met het lichaam dicht naar de sneeuw gaan zou je als Freerider altijd met je heupen in 1 lijn met je board moeten blijven.
De snowboardleraar van mijn beginnende vriendinnetje had die klas 's ochtends na een dump meegenomen naar een onaangetast poederveld, 1x die klas er dooreen en het was echt totaal vernacheld. Zij zijn wel de experts op dat gebied, daar kunnen wij niet aan tippenquote:Op maandag 8 maart 2004 13:08 schreef Komakie het volgende:
[..]
btw Sjors, je gewicht naar voren in de poeder is dit jaar juist helemaal in man!!!!! weet je hoe vette crashes je dan maakt
Mooi voor op de foto.
Kodak courage noemen we dat
Ik ben trouwens in stance al terug naar iets in de richting 15/5 sinds Val Thorens(was 25-15) en ik ga deze zomer zeker een keertje duck proberen. Waar ik toch eerst wel fel tegenstander van was....quote:Op maandag 8 maart 2004 13:08 schreef Komakie het volgende:
15/5 of 15/10 is denk ik (voor mij) de ideale stance voor freeriden.
Zelf rij ik echter nog steeds 15/-3
Bevalt me trouwens ook wel goed...
Indoor? Of....quote:Op maandag 8 maart 2004 13:28 schreef XL het volgende:
Ik ben trouwens in stance al terug naar iets in de richting 15/5 sinds Val Thorens(was 25-15) en ik ga deze zomer zeker een keertje duck proberen. Waar ik toch eerst wel fel tegenstander van was....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |