abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17546796
Mijn vriend heeft onlangs een blender aangeschaft....dit weekend hebben we 'm 'ontmaagd'...erg leuk: al gemixt met karnemelk/ fruit en naturel kwark/fruit.
Ben nu toch wel enthousiast om er zelf misschien ook wel eentje aan te schaffen.

Wie heeft hier nog leuke blender-tips/ gerechten? Shakes of misschien kun je er ook nog andere dingen mee maken? Wat maak je zelf altijd met je blender?
Welke blender is trouwens de beste?

Ben benieuwd.
pi_17546954
Wij hebben voorheen een Moulinex blender gehad; niet echt een succes. Het mesje begon in no-time wat roest te vertonen (op het laspunt in het midden van het mesje) en na één jaar was de beker lek. Een nieuwe beker was behoorlijk duur, dus toen hebben we maar een nieuwe gekocht; een Braun. Glazen kan, allemaal losse onderdelen zodat eventuele vervanging van iets niet duur is, alles kan in de vaatwasser en bovendien kan'ie heel veel; tot noten vermalen aan toe.
pi_17546989
recepten heb ik niet echt, alles gaat in bepaalde hoeveelheden op gevoel erin.
pi_17547082
Waar kun je blenders eigenlijk kopen (behalve bij de kijkshop want daar heb ik ze al gezien)...hebben ze blenders in van die witgoedzaken?
Hoe duur is een fatsoenlijke blender?

[ Bericht 0% gewijzigd door tulpje6 op 07-03-2004 01:48:06 ]
pi_17548287
Ik heb even op internet gezocht naar blenders maar ik kom vaak bij staafmixers uit....is een staafmixer eigenlijk hetzelfde als een blender, maar dan zonder mengbak erbij?? Dat je gewoon zelf een mengkannetje moet pakken maar dat er voor de rest hetzelfde gebeurd?? Dan kan ik nl denk ik beter een staafmixer kopen: voordeliger, de mesjes zitten niet in de mengkan vast, meer mogelijkheden (kan soms ook hakken/ kloppen/ mixen en dat kan een blender vaak niet, die mengt en pureert alleen).
Als je met een staafmixer hetzelfde kan als met een blender (shakes maken en sappen mengen) dan schaf ik denk ik maar een staafmixer aan ipv een blender.

Or am I wrong en is een staafmixer toch iets heel anders??
T probleem met een staafmixer is misschien wel dat al het sap en fruit uit je mengkan vliegt.....bij een blender zitten de mesjes in de kan en doe je de kan dicht dus kan er niks uitvliegen....bij een staafmixer moet je je net als bij een mixer met je hand een beetje de opening bedekken denk ik....ik vrees dat een staafmixer dus nogal knoeit...of valt dat mee?
pi_17548533
quote:
Op zondag 7 maart 2004 01:42 schreef tulpje6 het volgende:
Ik heb even op internet gezocht naar blenders maar ik kom vaak bij staafmixers uit....is een staafmixer eigenlijk hetzelfde als een blender, maar dan zonder mengbak erbij?? Dat je gewoon zelf een mengkannetje moet pakken maar dat er voor de rest hetzelfde gebeurd?? Dan kan ik nl denk ik beter een staafmixer kopen: voordeliger, de mesjes zitten niet in de mengkan vast, meer mogelijkheden (kan soms ook hakken/ kloppen/ mixen en dat kan een blender vaak niet, die mengt en pureert alleen).
Als je met een staafmixer hetzelfde kan als met een blender (shakes maken en sappen mengen) dan schaf ik denk ik maar een staafmixer aan ipv een blender.

Or am I wrong en is een staafmixer toch iets heel anders??
T probleem met een staafmixer is misschien wel dat al het sap en fruit uit je mengkan vliegt.....bij een blender zitten de mesjes in de kan en doe je de kan dicht dus kan er niks uitvliegen....bij een staafmixer moet je je net als bij een mixer met je hand een beetje de opening bedekken denk ik....ik vrees dat een staafmixer dus nogal knoeit...of valt dat mee?
Het verschil tussen een blender en staafmixer is idd redelijk klein. Bij een blender zit het mes onder in een beker, bij een staafmixer aan het einde van een lange staaf. Beide heeft z'n voor en nadelen.
Een staafmixer kan je in een pan zetten, als je bijvoorbeeld soep wilt pureren. (bijvoorbeeld broccoli of bloemkool spoep).
Blenders zijn vaak uitgevoerd met wat meer vermogen, en zijn wat makkelijker om een paar minutjes te laten draaien. Je hoeft 'm immers niet vast tehouden.
  maandag 8 maart 2004 @ 15:37:34 #7
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_17575745
In principe kun je idd melk/yoghurt/ijs met allerlei soorten fruit erin mikken. Behalve kiwi en zuivel, dat gaat bitter smaken. (Er was ooit een topic over "smoothies", maar die is kwijt geloof ik)

Zoek eens op smoothies, dan vind je wel recepten. Persoonlijk vind ik mango, kokos- en/of sojamelk en beetje tropical aanmaaklimo very njammie

Ik heb zelf een Philips Cucina, wereldding Ik heb hem van marktplaats.nl. Ik heb ook nog een staafmixer. Als je die in een hoge, smalle kan (bv. een tupperware quickshaker 750 ml) gebruikt, gaat het meestal zonder rondvliegende spetters...

[ Bericht 8% gewijzigd door Whiskers op 08-03-2004 15:45:36 ]
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
  maandag 8 maart 2004 @ 15:43:04 #8
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_17575869
ging iets mis...
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
  maandag 8 maart 2004 @ 15:50:01 #9
78918 SeLang
Black swans matter
pi_17576027
Ik heb zelf geen ervaring met blenders.
Behalve dat ik een keer tijdens een fietstocht stopte bij een of ander kraampje, iemand een blik perzikken opentrok en die samen met ijsblokjes in een blender deed, paar minuutjes malen...
...en dat was me toch lekker! . Misschien kwam het door de dorst/ vermoeidheid maar het smaakte als een godendrank.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 8 maart 2004 @ 16:12:56 #10
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_17576548
pina collada Mmmmmm ;P

ananas sap
rum
koffiemelk
cocosmelk
beetje suiker
en ijsblokjes
pi_17577133
quote:
Op maandag 8 maart 2004 16:12 schreef Martineke het volgende:
pina collada Mmmmmm ;P

ananas sap
rum
koffiemelk
cocosmelk
beetje suiker
en ijsblokjes
Volgens mij hoort koffiemelk daar niet echt in thuis
  maandag 8 maart 2004 @ 16:34:12 #12
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_17577168
een paar kiwi's met een plons vruchtensap
lekker gezond sapje
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_17577191
even opgezocht in m'n bartenders boek:

pina colada:

5cl White rum
10cl Pineapple Juice
5cl Coconut cream
Crushed ice

dat is hem
pi_17581723
quote:
Op maandag 8 maart 2004 16:34 schreef ooops het volgende:
even opgezocht in m'n bartenders boek:

pina colada:

5cl White rum
10cl Pineapple Juice
5cl Coconut cream
Crushed ice

dat is hem
Tijdens mijn stage maakte we hem altijd met malibu. Geeft wat sterkere kokossmaak.
Twee tips:
Gebruik kokosmelk in plaats van kokosroom dat lost wat beter op in in de rum en sap.
Als je het hele spul toch in de blender gooit hoef je het ijs niet eers te breken. (wel even in de gebruiksaanwijzing kijken, goedkopere exemplaren kunnen er soms niet tegen).
  maandag 8 maart 2004 @ 20:18:05 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_17582167
Ik wil deze blender nog eens hebben
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_17589808
quote:
Op maandag 8 maart 2004 20:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik wil deze blender nog eens hebben
[afbeelding]
Neem dan een blender waar ook een ijsblokjes machine in verwerkt zit. Er zit dan een knop op om automatisch ijs toe te voegen. Echt ideaal voor het maken van cocktails
  dinsdag 9 maart 2004 @ 01:02:56 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_17590159
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 00:36 schreef ooops het volgende:

[..]

Neem dan een blender waar ook een ijsblokjes machine in verwerkt zit. Er zit dan een knop op om automatisch ijs toe te voegen. Echt ideaal voor het maken van cocktails
Wat moet ik daar nou mee, ben geen cafe.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')